Hektor Skrevet 30. januar 2021 #35121 Skrevet 30. januar 2021 CecilieX skrev (10 timer siden): F.eks: https://www.mediebedriftene.no/siteassets/dokumenter/rapporter/perspektiv/mbl-perspektiv-19-2.pdf I 2018 hadde influencerstanden 237 millioner kroner i annonseinntekter. Det sier seg selv av de da har spist en del av det totale markedet. https://ndla.no/subject:14/topic:1:186251/resource:1:104502?filters=urn:filter:80f10045-2faa-4f6f-be0f-4c7ec9618186 Mye av det vi vier oppmerksomhet til foregår nå på nett, og dermed sier det seg selv at tradisjonelle medier konkurrerer med andre om digitale annonsekroner. Eller her: https://journalisten.no/annonseinntekter-medietilsynet-mari-velsand/vi-forventer-at-inntektene-fra-papiravisen-kommer-til-a-ga-ytterligere-ned-i-arene-framover-og-det-er-lite-sannsynlig-at-utviklingen-i-de-digitale-inntektene-kan-kompensere-for-fallet/324296 Tallene du presenterer tilsier 5.3 % av totalbeløpet du viser til. Og du kan ikke si " spiser av " all den tid media med alt det innebærer er så dynamisk som det er. 2
Hektor Skrevet 30. januar 2021 #35122 Skrevet 30. januar 2021 Lin11 skrev (13 minutter siden): Kan ikke se at ditt svar fyller noen av kriteriene du selv stiller som premisser for debatten! Jeg siterer ;»En debatt er sunn og frisk. Uten personangrep og hersketeknikker. Temaer som eksponering av barn og bidrag til usunne kroppsidealer fortjener bedre. Denne tråden bidrar ikke positivt på noen som helst måte.» Tema kroppsidealer og eksponering av barn fortjener tydeligvis ikke dine positive bidrag? Aner man en viss dobbeltmoral? 1
Gjest Lin11 Skrevet 30. januar 2021 #35123 Skrevet 30. januar 2021 tranedatter skrev (20 minutter siden): Posering og profesjonell fotograf. Kroppen forandrer seg jo ikke magisk. Imgur: The magic of the Internet Bildet til venstre, synlig ribben, mye sidelys på magen for å forsterke muskler og benstruktur. Rumpa presses bakover, tip-toe på ene benet, trusa dras skikkelig opp- voilà både midje og rumpe! Til høyre: Normal mage, relativt rake hofter og ikke minst ribbensområde for hennes kroppstype. Ironisk nok fremstår hun som brunere FØR bruken av selvbruning som hjemme-bildet er reklame for. Danae M viser hvordan gå fra normal kontor-rumpe til insta-rumpe: Danae | Angles + Self Love (@danaemercer) • Foton och videoklipp på Instagram Posering: Danae | Angles + Self Love (@danaemercer) • Foton och videoklipp på Instagram ☝🏼
Gjest Lin11 Skrevet 30. januar 2021 #35124 Skrevet 30. januar 2021 Lin11 skrev (15 minutter siden): Det er en uendelig rant som er pinlig, nedverdigende og meningsløs. Sider opp og sider ned om truse, ribben etc. Hersketeknikk? @Hector
Tulipanpiken Skrevet 30. januar 2021 #35125 Skrevet 30. januar 2021 MaleficentAurora skrev (1 time siden): Hva du anser som normalt er ikke poenget min kommentaren. Selvsagt selger folk alt mulig på diverse nett sider. Men at CBE tror at hennes kolleksjoner ikke selges "billigere" eller gies bort fordi det selges dyrt på MyMuse er naivt. Og det er faktisk den type inntrykk jeg får av henne når hun stolt reklamerer for sine "designet" kolleksjoner. Hvor sier hun dette? Og er det noe å kritisere henne for at hun er stolt over kolleksjonene sine? 6
Gjest Lin11 Skrevet 30. januar 2021 #35126 Skrevet 30. januar 2021 Tulipanpiken skrev (13 minutter siden): Hvor sier hun dette? Og er det noe å kritisere henne for at hun er stolt over kolleksjonene sine? Nei, det er ikke det.
Christiane_W Skrevet 31. januar 2021 #35127 Skrevet 31. januar 2021 Kollontaj skrev (3 timer siden): Nei, altså, folk selger alt mulig nytt på Finn og Tise, helt uavhengig av CBE og «hennes» klær/sko. Anser det som fullstendig normalt. Enig. Gjorde søk på "Caroline Berg Eriksen" på finn.no og tise for å se hva som ligger til salgs. Det er for det meste sko fra kolleksjonen i samarbeid med Bianco i '16 og vesker fra kolleksjonen fra Adax i '17 som er til salgs. At noen selger 3-4 år gamle sko og vesker de ikke bruker lenger er helt normalt, man blir lei ting og det er jo et kvalitetsstempel at tingene har holdt seg så godt at de kan selges brukt. Jeg tviler dog på at vi får se store mengder MyMuse plagg på de samme plattformene om 3-4 år, til det tror jeg kvaliteten er alt for dårlig. 20
skruf Skrevet 31. januar 2021 #35128 Skrevet 31. januar 2021 Jeg ser ikke helt hva som er så kritikkverdig med at produkter som CBE har vært med på å utforme blir solgt på Finn eller Tise, det er jo veldig vanlig at man rydder i skapene sine innimellom og selger videre ting man ikke bruker lengre. Det går ikke nødvendigvis på at det er dårlige produkter, men at man har lyst på noe nytt, at stilen din har endret seg, at man har gått opp eller ned i vekt osv osv. Og personlig så synes jeg det er greit å kvitte seg med noe brukt før man kjøper nytt Sånn bortsett fra MyMuse (som består av syntetisk stoff til skyhøye priser) så er det ikke bare ræl som hun har vært med på å utforme. Adax er vel et gammelt dansk veskemerke i skinn, og skinnvesker holder seg bra i årevis. Bianco er også en veldig kjent kjede som ikke bare bruker Influensere Det jeg derimot synes er frekt og kritikkverdig er når med-imfluencere, som man kan se på som kollegaer siden de er i samme bransje, mottar produkter i gave (reklame) som er designet av f.eks CBE, tar bilde av det og legger det ut på sine kanaler for deretter sekundet etterpå legge det ut for salg på Tise. Det synes jeg er frekt mot kollegaen som nettopp har sluppet en ny kolleksjon og naturligvis er stolt over det. Kunne ventet litt med å selge det. 39
Aquarius04 Skrevet 31. januar 2021 #35129 Skrevet 31. januar 2021 pøbelsara skrev (22 timer siden): De siste dagenes bilder og kroppsfokuset på dem, gjør meg trist. Tenk å være 34 år og mene at det er det ypperste du har å tilby. Det er uendelig trist. Og så hult. Er det alt livet dreier seg om, liksom? Hvor er integriteten og egenverdien? Og hva skal hun falle tilbake på når dette «eventyret» tar slutt? Og hvilke verdier er det hun bevisst eller ubevisst bringer videre til jentene sine? 24
Klementine Skrevet 31. januar 2021 #35130 Skrevet 31. januar 2021 Aquarius04 skrev (1 time siden): Det er uendelig trist. Og så hult. Er det alt livet dreier seg om, liksom? Hvor er integriteten og egenverdien? Og hva skal hun falle tilbake på når dette «eventyret» tar slutt? Og hvilke verdier er det hun bevisst eller ubevisst bringer videre til jentene sine? Ja, hvem er en, dersom utseendet ikke lenger står en bi? hva er min identitet og hvem er jeg? modell i eget hjem 365 dager i året. Der også mine barn og mann er modeller. Veldig spesielt. Enda mer spesielt dersom det er tilfelle at vedkommende trives med dette livet. Det sier mye om vedkommende for min del. Lurer på hvordan de er å snakke med, om de har noen substans eller om det bare er overfladisk på alle fronter. Ser hun engasjerte seg i en hund her om dagen. veldig bra!! Det viser jo at hun kan, men ikke vil også når det kommer til andre tragedier. Fascinerende mennesker. 28
Ellevira Skrevet 31. januar 2021 #35131 Skrevet 31. januar 2021 Klementine skrev (2 timer siden): Ja, hvem er en, dersom utseendet ikke lenger står en bi? hva er min identitet og hvem er jeg? modell i eget hjem 365 dager i året. Der også mine barn og mann er modeller. Veldig spesielt. Enda mer spesielt dersom det er tilfelle at vedkommende trives med dette livet. Det sier mye om vedkommende for min del. Lurer på hvordan de er å snakke med, om de har noen substans eller om det bare er overfladisk på alle fronter. Ser hun engasjerte seg i en hund her om dagen. veldig bra!! Det viser jo at hun kan, men ikke vil også når det kommer til andre tragedier. Fascinerende mennesker. Halle-Palle skrev (På 23.1.2021 den 18.58): Hele fire innlegg på bloggen så langt denne uken. Et mtreningsinnlegg’ med seks bilder av herr og fru som poserer og liksomtrener Et reklameinnlegg som tydligvis skal forestille en litt avdanket danser som drømmer seg tilbake til yngre dager i et sliten studio. En kakeoppskrift. Et forslag til hjernetomme serier. Dette er da svært dårlig av det som en gang var Norges største blogger? Har hun gitt helt opp? 2
Shopgirl2014 Skrevet 31. januar 2021 #35132 Skrevet 31. januar 2021 pøbelsara skrev (17 timer siden): Hvorfor i all verden kommer du drassende med dette innlegget nå? En måned etter at jeg skrev det? Jeg aner ikke om det er gjort omdømmeundersøkelser eller om Kremmerhuset tjente penger på CBE-annonseringen sin. Jeg vet at det som skjedde når noen av Kremmerhusets kunder opplyste i kommentarfeltet under reklameinnlegg at de ikke syntes noe om hvordan CBEs barn ble eksponert i hennes some, og hvor det ble spesielt og hissig i kommentarfeltet, og en privatperson ble hengt ut av CBE, ble bruk som eksempel på what not to do.. Det ble altså brukt som et eksempel på hvordan man IKKE skulle oppføre seg som proff aktør. Måten CBE gikk etter en IG-bruker med mindre enn hundre følgere for å konfrontere vedkommende med at også hen hadde bilder av barna sine på IG ble brukt som eksempel på spesielt elendig og uproff håndtering av kritiske kommentarer og spørsmål fra en kommersiell aktør - som eksempel på hvordan man IKKE skulle gjøre det. fremhevet at man ikke ønsket at ambassadører skulle oppføre seg slik og at det slo tilbake på den kommersielle aktøren. Dette skjedde i en setting som jeg ikke kommer til å fortelle deg mer om, fordi det var andre enn meg tilstede der, - jeg er anonym her på forumet og det har jeg tenkt å fortsette å være. Men det ble hevdet - av en kjent og respektert størrelse i bransjen, som et eksempel på hvordan man IKKE skal gjøre det. Du må tro det eller ikke tro det - men hvilken interesse skulle jeg ha av å dikte opp noe slik? Det er helt sant. Men fortell gjerne hvorfor du drar frem dette nå? pøbelsara skrev (17 timer siden): Nei.Ikke en kommersiell aktør. En størrelse i medie-Norge brukte det som eksempel hvordan man IKKE opererer når man kommuniserer med kunder og hva man må unngå at ambassadørene gjør - fordi det ser ille ut. Jeg fremsetter påstanden om at mange i mediebransjen er/var enige om at måten kommentarfeltet ble håndtert på, var katastrofal og uproff. Du må gjerne fortelle hvorfor du er uenig, men jeg var og er HELT enig at det var svært uheldig - og da det slo uheldig ut for Kremmerhuset. Dt er ikke min feil at det brukes som eksempel på hvordan man ikke skal håndtere kunder i kommentarfelt. Men siden denne saken er helt uaktuell nå, så gidder jeg ikke å spore av dagens debatt mer med dette nå. Betimelig at nettopp du som er veldig opptatt av CBE og Treasures var til stede da en størrelse i medie-Norge brukte denne instagram-posten som et eksempel hvordan man ikke skal oppføre seg. Tilfeldigvis nøyaktig det samme som du mener. Hvordan slo det uheldig ut for Kremmerhuset? Du skriver at dette ble kommentert mange steder. Hvilke andre steder? Og nei, det er ikke avsporing å be om dokumentasjon på denne typen påstander. Du utttaler deg faktisk offentlig om navngitte personer og selskaper. Litt morsomt er det jo, at du reagerer på at dette trekkes fram nå en hel måned etter at det ble skrevet, samtidig som ti år gamle kommentarer fra CBE/LKE stadig er gjenstand for spott og spe her i tråden. Litt dobbeltmoralsk, synes du ikke? 7
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. januar 2021 Populært innlegg #35133 Skrevet 31. januar 2021 (endret) Shopgirl2014 skrev (10 minutter siden): Betimelig at nettopp du som er veldig opptatt av CBE og Treasures var til stede da en størrelse i medie-Norge brukte denne instagram-posten som et eksempel hvordan man ikke skal oppføre seg. Tilfeldigvis nøyaktig det samme som du mener. Hvordan slo det uheldig ut for Kremmerhuset? Du skriver at dette ble kommentert mange steder. Hvilke andre steder? Og nei, det er ikke avsporing å be om dokumentasjon på denne typen påstander. Du utttaler deg faktisk offentlig om navngitte personer og selskaper. Litt morsomt er det jo, at du reagerer på at dette trekkes fram nå en hel måned etter at det ble skrevet, samtidig som ti år gamle kommentarer fra CBE/LKE stadig er gjenstand for spott og spe her i tråden. Litt dobbeltmoralsk, synes du ikke? Jeg tar ikke opp igjen ti år gammelt grums i denne tråden. Jeg har ikke ansvaret for at andre gjør det. Jeg skriver alltid under nikket mitt her, så det burde ikke være vanskelig å vite hva jeg skriver om her inne - hvis man er interessert i å være redelig. Har du tenkt på at jeg kanskje er opptatt av SoMe og etiske aspekter ved det, fordi dette er noe jeg også er opptatt av, debatterer, mener noe om og jobber i relasjon til i RL, ikke bare her på KG? Ja, jeg var på et event hvor man snakket om hvordan man som profesjonell aktør bør opptre og ikke opptre i sosiale medier. Det var foreleseren som brukte dette eksemplet. Ja, kanskje det var veldig merkelig at vedkommende nevnte akkurat CBE/Treasures og at jeg var der. Eller kanskje ikke. Vi er mange som er opptatt av og på en eller annen måte tilknyttet some også profesjonelt i Norge. CBE er en av de største kommersielle aktørene i dette segmentet, så det er vel ikke så merkelig at det ble brukt et eksempel derfra, eller at mange vet hvem hun er? En av de som ble brukt som et godt eksempel på bra SoME-håndtering, var Stavanger kommune, forresten. Det var vedkommende som ledet seminaret som fortalte at den Kremmerhushåndteringen var kommentert av mange av SoMe-aktørene i vedkommendes nettverk. mer enn dette vil jeg ikke si. Du har ingen krav på informasjon som opphever min anonymitet i forumet. Endret 31. januar 2021 av pøbelsara 54
Ellevira Skrevet 31. januar 2021 #35134 Skrevet 31. januar 2021 Forresten: kommer ikke intervjuet med CBE (g- punktet og Iselin) snart? Har hun ikke godkjent det - eller hva skjer der? 4
Gjest Finlay Skrevet 31. januar 2021 #35135 Skrevet 31. januar 2021 Shopgirl2014 skrev (23 minutter siden): Betimelig at nettopp du som er veldig opptatt av CBE og Treasures var til stede da en størrelse i medie-Norge brukte denne instagram-posten som et eksempel hvordan man ikke skal oppføre seg. Tilfeldigvis nøyaktig det samme som du mener. Hvordan slo det uheldig ut for Kremmerhuset? Du skriver at dette ble kommentert mange steder. Hvilke andre steder? Og nei, det er ikke avsporing å be om dokumentasjon på denne typen påstander. Du utttaler deg faktisk offentlig om navngitte personer og selskaper. Litt morsomt er det jo, at du reagerer på at dette trekkes fram nå en hel måned etter at det ble skrevet, samtidig som ti år gamle kommentarer fra CBE/LKE stadig er gjenstand for spott og spe her i tråden. Litt dobbeltmoralsk, synes du ikke? Husker jo godt at Kremmerhus-saken ble trukket fram i "Stort og smått om sosiale medier i Norge" på FB, som et av de verste eksemplene på hvordan man IKKE skal håndtere kommentarfelt. Bare å søke på Kremmerhuset i gruppa, så kommer diskusjonen fram. https://www.facebook.com/groups/183381455078651 Dessuten kan man lese CBEs kommentarer her: https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/
Gjest CecilieX Skrevet 31. januar 2021 #35136 Skrevet 31. januar 2021 (endret) Finlay skrev (28 minutter siden): Husker jo godt at Kremmerhus-saken ble trukket fram i "Stort og smått om sosiale medier i Norge" på FB, som et av de verste eksemplene på hvordan man IKKE skal håndtere kommentarfelt. Bare å søke på Kremmerhuset i gruppa, så kommer diskusjonen fram. https://www.facebook.com/groups/183381455078651 Dessuten kan man lese CBEs kommentarer her: https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/ En kan jo lurer på hva slags konsekvenser det fikk for Kremmerhusets samarbeid med CBE, når hun nå viser frem varer fra dem umerket. Om det er samarbeid skal det jo merkes. https://www.instagram.com/p/CKePSIoAiS9/?igshid=def4hrr8i8l2 Endret 31. januar 2021 av CecilieX
Halle-Palle Skrevet 31. januar 2021 #35137 Skrevet 31. januar 2021 Ellevira skrev (1 time siden): @ElleviraHvorfor siterer du meg?
pøbelsara Skrevet 31. januar 2021 #35138 Skrevet 31. januar 2021 CecilieX skrev (7 minutter siden): En kan jo lurer på hva slags konsekvenser det fikk for Kremmerhusets samarbeid med CBE, når hun nå viser frem varer fra dem umerket. Om det er samarbeid skal det jo merkes. https://www.instagram.com/p/CKePSIoAiS9/?igshid=def4hrr8i8l2 Og om dette er produkter som fortsatt kan kjøpes, har de vel markedsføringsverdi for de to samarbeidspartnerne - og da skal de jo merkes, i følge FT. 16
Ellevira Skrevet 31. januar 2021 #35139 Skrevet 31. januar 2021 Halle-Palle skrev (29 minutter siden): @ElleviraHvorfor siterer du meg? Beklager. Det var ikke meningen. Ble gjort ved en feil. 4
Keaton Skrevet 31. januar 2021 #35140 Skrevet 31. januar 2021 Vårt samfunns versjon av lotusføtter. Viser at du har høy status (eller later som) og ikke må gjøre kroppsarbeid. Kan bare sitte og ta seg ut. 23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå