Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest tranedatter
Skrevet (endret)

Nå når de er i karantene hjemme (iaf syk og derfor hjemme) så ser man hvor innholdsløst liv de har. Det er mulig de selv er veldig fornøyd med sitt liv, men for oss andre blir det veldig synlig at hverdagen er akkurat det samme som hjemme i karantene - hele året også. 

Det eneste som gir variasjon er manikyr, frisør og photosession på ulike steder. Ofte har de jo av en eller annen merkelig grunn location hjemme til og med....lurer på om det er modellen, produktet eller fotografen/reklamebyrået til produktet som er så lite fantasiløs?

Hadde mitt liv vært som å være i karantene, ispedd litt shopping og frisør hadde jeg klikka. Men som sagt, mulig de selv er fornøyd.

Endret av tranedatter
skriveleif
Skrevet (endret)
Inocybe skrev (6 minutter siden):

Formen på ribben er genetisk betinget. Jeg har for eksempel tønneform (Google neandertalskjelett 🤣) og jeg vil aldri kunne få sylfidemidje uansett hvor lav BMIen er. CBE har de ribben hun er født med og de er helt normale og fine akkurat som mine. 
Men det stemmer også at styrke, muskelkontroll og holding er veldig viktig for hvordan uttrykket blir. Selv de mest utstående ribben kan få den attraktive glidene overgangen til magen med riktig øvelse. CBE der i mot framelsker aktivt det motsatte med det overdrevne innsuget i magen og bildevinkler som øker illusjonen av disse pro-ana-inspirerte utstående ribben.

En liten kuriositet som viser de fortsatt er helt på jordet hva gjelder forståelse for biomekanikk er at jeg for en stund siden kritiserte modellens elendige holding på flash dance-undertøysshooten. Det hadde ingenting med dans å gjøre men så ut som et barnehagebarn som lekte Svanesjøen. Ikke lenge etter kom "tilfeldigvis" et "leser"spørsmål til Netfit om god holding. Svaret var sånn ca at god holding ikke er noe man kan trene til, at det handler om psyken og at i følge forskningskilder, det ikke ble linket til, ble de med god holding oftere skadet. Altså enda en omgang med bortskrivingsvås og evneløshet til å se egne feil 😂😂😂. Underholdningsverdien var skyhøy da. 

Til dem som kanskje ønsker å forbedre muskelkontroll og holding anbefaler jeg å droppe Netfit og hellere følge yoga og dans. 

Jeg skal absolutt ikke si imot at vi gjennom arv og genetikk er skapt ulike og med ulikt utgangspunkt (og skjelett). Men når man da observerer at både ribbein og stuss dukker opp og forsvinner mellom bildeseansene er det vel ikke til å legge under en stol at dette fremprovoseres av CBE. Selv jeg klarer å få til dels frem kanten ved å strekke brystkassen opp og frem samtidig som jeg suger inn magen. Ikke en positur som er behagelig å holde over tid.

Når man er så opptatt av å vise frem kroppen på en slik måte forstår jeg også til dels hvorfor teknikken på ulike øvelser i treningsrommet bare ser helt merkelige ut. Det burde vært stort fokus på å lære bort øvelsene korrekt fremfor å få kroppen til å se mest mulig idealistisk ut under øvelsene.

Endret av Sjela
Kom borti knappen før teksten var ferdigskrevet
  • Liker 37
Skrevet (endret)

kopierer svaret mitt til et innlegg med hele det siterte innlegget :)

Endret av Inocybe
  • Liker 6
Skrevet
Sjela skrev (12 minutter siden):

Jeg skal absolutt ikke si imot at vi gjennom arv og genetikk er skapt ulike og med ulikt utgangspunkt (og skjelett). Men når man da observerer at både ribbein og stuss dukker opp og forsvinner mellom bildeseansene er det vel ikke til å legge under en stol at dette fremprovoseres av CBE. Selv jeg klarer å få til dels frem kanten ved å strekke brystkassen opp og frem samtidig som jeg suger inn magen. Ikke en positur som er behagelig å holde over tid.

Når man er så opptatt av å vise frem kroppen på en slik måte forstår jeg også til dels hvorfor teknikken på ulike øvelser i treningsrommet bare ser helt merkelige ut. Det burde vært stort fokus på å lære bort øvelsene korrekt fremfor å få kroppen til å se mest mulig idealistisk ut under øvelsene.

Ja klart det framprovoseres og fokus-objektet forandres etter dagens mote :Knegg:. CBE bruker alle de billige polstring, redigering, filtrering og poseringstriksene i boka. Danae Mercer forklarer på en lettforståelig måte. https://www.instagram.com/danaemercer/

• Liker 26
Gjest tranedatter
Skrevet
Inocybe skrev (14 minutter siden):

Formen på ribben er genetisk betinget. Jeg har for eksempel tønneform (Google neandertalskjelett 🤣) og jeg vil aldri kunne få sylfidemidje uansett hvor lav BMIen er. CBE har de ribben hun er født med og de er helt normale og fine akkurat som mine. 
Men det stemmer også at styrke, muskelkontroll og holding er veldig viktig for hvordan uttrykket blir. Selv de mest utstående ribben kan få den attraktive glidene overgangen til magen med riktig øvelse. CBE der i mot framelsker aktivt det motsatte med det overdrevne innsuget i magen og bildevinkler som øker illusjonen av disse pro-ana-inspirerte utstående ribben.

En liten kuriositet som viser de fortsatt er helt på jordet hva gjelder forståelse for biomekanikk er at jeg for en stund siden kritiserte modellens elendige holding på flash dance-undertøysshooten. Det hadde ingenting med dans å gjøre men så ut som et barnehagebarn som lekte Svanesjøen. Ikke lenge etter kom "tilfeldigvis" et "leser"spørsmål til Netfit om god holding. Svaret var sånn ca at god holding ikke er noe man kan trene til, at det handler om psyken og at i følge forskningskilder, det ikke ble linket til, ble de med god holding oftere skadet. Altså enda en omgang med bortskrivingsvås og evneløshet til å se egne feil 😂😂😂. Underholdningsverdien var skyhøy da. 

Til dem som kanskje ønsker å forbedre muskelkontroll og holding anbefaler jeg å droppe Netfit og hellere følge yoga og dans. 

Skal jeg le eller gråte?

Så den som svarer tror seg vite bedre enn alle fysioterapauter, leger og hvem nå det kan være av flerfoldige tusen med utdannelse innen området?

CBE.no: GOOGLE IS YOUR FRIEND!

ALLE vet at god holdning kan vi jobbe med selv, og det motsatte (dårlig holdning) får flere og flere pga dårlig positur ved skrivebordet. Eller som jeg nå, i soffan med laptop på fanget.

Dette er vel common sense.... :roll:

Science based approach my ass. 

(ja lke, om du ikke har forstått det enda, DET SKAL VÆRE TO P'ER I APPROACH!)

mvh surtanten

Gjest tranedatter
Skrevet
Inocybe skrev (3 minutter siden):

Ja klart det framprovoseres og fokus-objektet forandres etter dagens mote :Knegg:. CBE bruker alle de billige polstring, redigering, filtrering og poseringstriksene i boka. Danae Mercer forklarer på en lettforståelig måte. https://www.instagram.com/danaemercer/

Skulle tro cbe bruker danae mercer som instruksjonsbok til å posere.

"Hold your breath!" :ler:

Skrevet
Inocybe skrev (3 minutter siden):

Ja klart det framprovoseres og fokus-objektet forandres etter dagens mote :Knegg:. CBE bruker alle de billige polstring, redigering, filtrering og poseringstriksene i boka. Danae Mercer forklarer på en lettforståelig måte. https://www.instagram.com/danaemercer/?utm_source=ig_embed&ig_mid=99DA2699-33D2-4F7E-BFA2-4FEB791C7BB6

Det er så utrolig viktig med slike ærlige influencere som Danae! Jeg håper denne kanalen når ut til alle som tror at idealene er lik som bildene de serverer i SoMe. 

Å jobbe så tett på hverandre som CBE og LKE gjør tror jeg ikke er sunt for noen. Det ble sagt så godt noen sider tilbake hvordan hun objektifiseres og fremstilles gjennom mannens syn på kvinnen. Tenk å ville selge disse bildene av din egen kone! Jeg er sikker på at de hadde hatt bilder fra den fotoshooten med undertøyet som så ganske så annerledes ut om de hadde valgt en annen fotograf med annen regi. 

• Liker 20
Skrevet

Jeg var innom Sophie Elise sin Instagram etter at jeg så hun ble nominert til årets gullbarbie. Man kan sikkert si litt av hvert om hennes virke, men hun hadde i alle fall et bilde av seg selv med magen i normalstilling med små folder på, ser ikke for meg at CBE noen gang ville finne på å vise noe slikt. 
Mitt generelle inntrykk av kontoen hennes var at hun var veldig påkledd i forhold til CBE sin Instagram. CBE er vel for gammel til at ungdommen følger henne, og er vel derfor ikke nominert.

Gjest Twistdott
Skrevet

På et av bildene i siste blogginnlegg er hun veldig lik på Lillian Müller. Er det hennes rollemodell, tro?

Skrevet
tranedatter skrev (9 minutter siden):

Skal jeg le eller gråte?

Så den som svarer tror seg vite bedre enn alle fysioterapauter, leger og hvem nå det kan være av flerfoldige tusen med utdannelse innen området?

CBE.no: GOOGLE IS YOUR FRIEND!

ALLE vet at god holdning kan vi jobbe med selv, og det motsatte (dårlig holdning) får flere og flere pga dårlig positur ved skrivebordet. Eller som jeg nå, i soffan med laptop på fanget.

Dette er vel common sense.... :roll:

Science based approach my ass. 

(ja lke, om du ikke har forstått det enda, DET SKAL VÆRE TO P'ER I APPROACH!)

mvh surtanten

Burde selvfølgelig ha anbefalt fysioterapeut i tillegg :Nikke:

• Liker 7
Skrevet

Caroline/Netfit vs Funkygine

Samme post, forskjell likes:

6DE791C9-8E47-482F-84BC-D95E06A4F960.jpeg

• Liker 43
Skrevet
Bettys skrev (4 minutter siden):

Jeg var innom Sophie Elise sin Instagram etter at jeg så hun ble nominert til årets gullbarbie. Man kan sikkert si litt av hvert om hennes virke, men hun hadde i alle fall et bilde av seg selv med magen i normalstilling med små folder på, ser ikke for meg at CBE noen gang ville finne på å vise noe slikt. 
Mitt generelle inntrykk av kontoen hennes var at hun var veldig påkledd i forhold til CBE sin Instagram. CBE er vel for gammel til at ungdommen følger henne, og er vel derfor ikke nominert.

Skal sies at SE plutselig har publiserte betydelig færre avkledd-bilder etter gullbarbie-nominasjonen enn vanlig. Samme som hun aldri har vært så nedtonet i uttrykket som da hun stilte på TV for å forsøke å forsvare sin dårlige innflytelse. SE jobber hardt med å framstå som offer uten skyld.

Men ingen tvil om at hadde det vært en gullbarbie for dem over 30 er CBE en klar vinner. 

• Liker 41
Skrevet

For meg så er ikke CBE det rette forbildet ift trening, mat, utseendet å kroppsholdning etc.. Det begrunner jeg med at hun serverer daglig en uoppnåelig mål og "resultat" , når alt sammen er blitt fikset via filter eller redigering. Da er det mye mer behagelig å tryggere og se på Funkygine, Jorun Stiansen etc. Og det er fordi de framtreder ikke denne suralistiske fasaden av å se og være perfekt til enhver tid. De skryter ikke på seg noe som ikke er tilfellet heller. De jobber mye også men de må ikke ha det fram at de ikke fikk gjort det å det på en spesifikk dag eller helg. Man får en mer tilhørende følelser av de to og det er noe folk ofte vil kjenne når de velger å følge kjente folk. 

• Liker 10
Skrevet
Ice-91 skrev (16 minutter siden):

Caroline/Netfit vs Funkygine

Samme post, forskjell likes:

6DE791C9-8E47-482F-84BC-D95E06A4F960.jpeg

CBE blir bare trash i forhold til Funky, kan ikke sammenlignes på noe vis. Snakker stor kvalitetsforskjell der altså.

• Liker 27
Skrevet (endret)

Hadde det vært Funkygine å hennes mann som skulle komme med en trenings app, så ville den appen ha vært oppe å gått for leeengs. Det ville ikke ha tatt de 2,5år. Funkygine ville derimot ha informerte jevnlig til sine følgere å lesere om hvorfor produktet eventuelt er sent ute eller hva slags problemer som hadde dukket opp underveis. Er det noe Funkygine ikke liker så er det å være uærlig med folk, og det er noe man ser hos CBE&co. CBE å LKE er veldig uærlig å blokkere folk om de får enten kritiske spørsmåler eller spørsmåler om hvorfor Netfit ikke er kommet ut i app versjonen. Grunnen til at Funkygine ofte blir nevnt i tråden er nok fordi hun har en mer ekte å naturlig holding til trening, familie, mat, følgerne sine etc. Man ser aldri henne brukte skjønnhetsfilter på storien for å framheve seg selv etc. Man ser ikke henne full sminket å stylet før trening eller livesending slik man har sett og ser ifra av CBE. 

Endret av MaleficentAurora
Ordfeil
  • Liker 24
Skrevet
MaleficentAurora skrev (1 time siden):

Det er bare å google CBE så ser man det at hennes mage er hennes varemerke, så kommer stussen å brystpartiet. Som influencere så har hun et ansvar men det er noe hun fraskriver seg helt å holden når hun bevisst viser kroppen fram slik som hun gjør. Hun skulle ha vært nominert til gullbarbie, så absolutt. 

Trist.

Og hun som er mor til to små jenter. Vil hun virkelig bidra til at de vokser opp i et slikt kroppsfokus? Både hjemme og gjennom sosiale medier? Samt å fremstille kvinnen som et objekt? Som lager mat, trener, diller med negler, bruker energien sin på å flytte puter i sofaen...hva med å være en kvinne som bidrar med noe viktig i samfunnet? Jeg har selv unge barn og jeg har hatt anoreksi. Det siste jeg vil er å lære barna opp til at kroppen skal være fokus. Her er kroppen et middel for å få gjort det som man synes er gøy; som aktiviteter....Blir helt matt av henne. 

• Liker 34
Skrevet
snikleser1 skrev (4 minutter siden):

Trist.

Og hun som er mor til to små jenter. Vil hun virkelig bidra til at de vokser opp i et slikt kroppsfokus? Både hjemme og gjennom sosiale medier? Samt å fremstille kvinnen som et objekt? Som lager mat, trener, diller med negler, bruker energien sin på å flytte puter i sofaen...hva med å være en kvinne som bidrar med noe viktig i samfunnet? Jeg har selv unge barn og jeg har hatt anoreksi. Det siste jeg vil er å lære barna opp til at kroppen skal være fokus. Her er kroppen et middel for å få gjort det som man synes er gøy; som aktiviteter....Blir helt matt av henne. 

Man ser hva slags hjem de barna vokser opp i. Og det er ett hjem som ikke har kontakt med resten av omverden. Og det er bare trist. Forhåpentligvis så får ikke barna ett så tverr og usuralistisk bildet av hvordan en kropp skal/burde være. Og heller ikke sette utseendet høyere opp med ihjel redigert bilder enn hvordan de ser ut egentlig. Håper at SoMe er mindre aktuelt når de har blitt tenåringer etc. Så slipper de det presset fra privathold. 

• Liker 10
Skrevet
Frøken Scott skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår ikke hvem som skal imponeres. Hvem lar seg lure av dette våset? 🤔 Alt jeg ser er:

En kvalmende og hensynsløs holdning til barns grunnleggende rettigheter. Dette er det verste med hele virksomheten. Hvordan kan dette gå rett hjem hos normale mennesker? 

Shady forretningsvirksomhet med null respekt for lover og regler. Hvem har egentlig innbilt Knoll og Tott at de er hevet over slikt? 

Et desperat ønske om en kropp hun ikke har. Som hjelpeløst forsøkes oppnådd med plast, fyllmasse, flaue mengder sparkel, fjortisfilter, og merkelige poseringer. Du lurer ingen, CBE. Muligens med unntak av mennesker som er like usikre som deg selv. 

Og sist, men ikke minst: En holdning til, og behandling av, sitt produkt (som er leserne) som er så ufin, og puteflau at det nesten ikke er til å tro at vi dealer med godt voksne mennesker. 

Det som preger denne bedriften er først og fremst amatørmessigheten. Mangelen på kunnskap, kompetanse, erfaring, peopleskills og selvinnsikt er kleint stor. Null klasse, null kredibilitet, null troverdighet.

Som sagt, hvem lar seg imponere eller inspirere av noe sånt? 

Word!

Jeg vet jo jeg ikke kan skrive kommentar som er kritisk - det vil enten bli slettet, brukt hersketeknikk eller at jeg blir blokkert.  De er så utrolig uprofesjonelle..

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...