Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Kanskje det er tiden det tar å ta på hjelmen hun mener? Den skal jo både finnes frem, settes på hodet og så skal remmene kneppes fast. :vetikke: 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, 29_j skrev:

Om hun vil bruke sykkelhjelm eller ei får bli opp til henne...  

Det jeg reagerer litt på er hvor "perfekt" livet hennes er? Det ser nesten så perfekt og problemfritt ut at jeg nesten blor irritert. Jobber og sliter selv innen helse på et sykehjem, er hjelpepleier og har enormt med tunge stell, MS/ALS syke pasienter som krever. Med litt trang økonomi og muligheten for reise som blir helt uaktuelt for oss, får meg til å bli gørr misunnelig. Får lyst å trekke meg frem tjue år, så muligheten for en bedre økonomi er til stedet. Hvorfor skal livet være så 'urettferdig'? Hadde nok likt å sett på frua sine litt dårlige dager også, for er næmlig det som er normalt. Ingen i denne verden har det greit hele tiden. Tipper også de to krangler, som meg og min samboer gjør. Selvom det tilsynelatende ser P E R F E K T ut i kjæresteforholdet. 

- Å ja, jeg er nok litt misunnelig. Kke redd for å innrømme det. Det er lov!:) 

Hilsen hjelpepleieren på 31;) 

Du kan trøste deg med at selv ikke fotballfrua lever et perfekt liv uten daglige opp og nedturer. Et fake bloggliv som får et vanlig menneske til å føle seg fattig, utslitt og misfornøyd med seg selv. 

Ikke tro på noe du leser i denne bloggen. Det er en historiefortelling... 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner virkelig at de vil fremstille seg så dumme som de gjør i kommentarfeltet under sykkelturinnlegget. 

Argumentene blir jo bare dummere og dummere og jeg er faktisk sjokkert/imponert over at hun faktisk publiserer velskrevne, men kritiske kommentarer. 

Jeg tenker ordtaket at det er bedre å tie stille og bli mistenkt for å være dum enn å åpne munnen (eller pc’en) og fjerne all tvil. 

Makan til brødhue!

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hebbbbbe skrev:

Jeg synes at de fleste bør slutte å lese bloggen. Selv er jeg bare innom der en sjelden gang i blant for å se det som blir "snakket om" her inne. Det skal jeg slutte med. Jeg føler at denne bloggen er voldsomt fordummende, den har ingen substans, ingen agenda og alt er bare skryt og svada. Når leserne må argumentere om hvorfor man skal bruke sykkelhjelm, hvorfor man ikke skal vise frem barna sine hele tiden og til og med at evolusjonen faktisk har forekommet, ja da er det ikke håp. Jeg har sagt det før og sier det igjen; jeg tror ikke det er sunt å ha et slikt enormt fokus på seg selv som CBE har. Man blir mindre reflektert og får et snevert tankemønster.

Var det jeg bestemte meg for også. Det gir meg virkelig ingenting. Fatter ikke at noen finner inspirasjon i det grunne, innholdsløse, tomme og fordummende greiene. Har lest det som en slags underholdning g, men det er jo bare så livsfjernt og falskt- i mine øyne.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, 29_j said:

Om hun vil bruke sykkelhjelm eller ei får bli opp til henne...  

Det jeg reagerer litt på er hvor "perfekt" livet hennes er? Det ser nesten så perfekt og problemfritt ut at jeg nesten blor irritert. Jobber og sliter selv innen helse på et sykehjem, er hjelpepleier og har enormt med tunge stell, MS/ALS syke pasienter som krever. Med litt trang økonomi og muligheten for reise som blir helt uaktuelt for oss, får meg til å bli gørr misunnelig. Får lyst å trekke meg frem tjue år, så muligheten for en bedre økonomi er til stedet. Hvorfor skal livet være så 'urettferdig'? Hadde nok likt å sett på frua sine litt dårlige dager også, for er næmlig det som er normalt. Ingen i denne verden har det greit hele tiden. Tipper også de to krangler, som meg og min samboer gjør. Selvom det tilsynelatende ser P E R F E K T ut i kjæresteforholdet. 

- Å ja, jeg er nok litt misunnelig. Kke redd for å innrømme det. Det er lov!:) 

Hilsen hjelpepleieren på 31;) 

Jeg har også jobbet mange år som hjelpepleier. Bare husk at jobben vi har gjort og gjør, er mye mere viktig enn dette dillet og dallet som fotballfrua driver med. Hva er samfunnsnyttig i det hun driver med? Ingentig, tvert imot!

Bortskjemt, ufin og uten respekt for andre enn seg selv, det er det dette paret er. De tjener seg rike på fjusk og fanteri, løgn og bedrag. Misunner dem ikke for fem flate øre. Fordi jeg vet at jeg har gjort nytte for meg og bidratt til at andre mennesker har et godt og verdig liv, noe som er mye mere enn hva denne frua kan skryte på seg. Jeg har hatt en ærlig og redelig jobb. Selv om jeg ikke har tjent meg styrtrik, så har jeg ihvertfall god samvittighet.

Når det er sagt, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg misunner ikke frua og familien det minste! Mine barn ble aldri lagt ut for offentlig skue, jeg trengte ikke stresset med å legge flere lag med sminke hver dag, jeg har aldri måtte blåst opp pupper og lepper med silikon og restylane, jeg har aldri måtte prestere noe ang utseendet mitt for å være bra nok. I mitt liv, er familie, vennskap og gode verdier mer enn nok.

Og, jeg har aldri hatt behov for dåsespray. Sorry, måtte bare 😄

 

 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Aquarius04 said:

Frua vrøvlet i går om hvor hektisk hverdagen er, faktisk så hektisk at hun ikke vet hvilket bein de skal stå på. Er hun morsom? 

Altså - ungene går i barnehagen, hun og mannen går begge hjemme, og unngår sådan tidsklemma. HVA er så hektisk med det livet de lever?!

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/21/dagens-look-og-hverdagsliv/#comments

Hun direkte håner oss som har en vanlig hverdag! At hun får seg til, det er flaut å lese.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har det KJEMPEtravelt, men har tid til å pynte seg og gå ut å spise. Det er forresten kanskje jobben hennes. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette.  

Perelandra, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL

Når man har tid til å trene på morgenen mens partner gjør barna klare og spise lunsj ute, så vet man ikke hva det vil si å ha det travelt. Jeg hopper ukentlig over lunsjpausa på jobb fordi tiden ikke strekker til mellom levering/henting av barn, fritidsaktiviteter og andre gjøremål. Da er det normalt for meg, ikke sånn at jeg nesten ikke får puste fordi jeg har så mye å gjøre.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var hun vel på joggetur ute på morningen, så var det ny treningsøkt med filming til Netfit midt på dagen. Så var det dusjing og styling, før middag ute med familien. Hvordan hun vet hvilket bein hun skal stå på er utenfor min fatteevne. Aldri sett en mer hektisk hverdag med utallige gjøremål. 

Vi vanlig dødelige kan ikke forestille oss hvor travelt liv hun lever... 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne bloggeren noen gang gjort noe samfunnsnyttig? Brukt bloggen til annet enn salg av integritet, unger, og familie? Har hun noen gang vist noe reellt samfunnsengasjement? (Nei, bambustannbørster og påtatt medlidenhet med de der på gaten nedenfor hotellrommet teller ikke) 

Kan hun se tilbake på noe annet enn pushing av unyttig ræl, juks, bløffing, og tvangsprega kverulering? 

Penger kan virkelig ikke kjøpe verdighet eller klasse. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis vi har dårlig tid, går vi ikke ut og spiser, tar jo langt mer tid enn blingser ved kjøkkenbenken. Nå har vi alltids noe vi kan lage på 15 min i skap og fryser, de fleste har vel det, jeg tror derfor ikke på denne travelheten. Ut og spise gjør vi når vi har god tid. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Minnie Mus skrev:

Jeg har også jobbet mange år som hjelpepleier. Bare husk at jobben vi har gjort og gjør, er mye mere viktig enn dette dillet og dallet som fotballfrua driver med. Hva er samfunnsnyttig i det hun driver med? Ingentig, tvert imot!

Bortskjemt, ufin og uten respekt for andre enn seg selv, det er det dette paret er. De tjener seg rike på fjusk og fanteri, løgn og bedrag. Misunner dem ikke for fem flate øre. Fordi jeg vet at jeg har gjort nytte for meg og bidratt til at andre mennesker har et godt og verdig liv, noe som er mye mere enn hva denne frua kan skryte på seg. Jeg har hatt en ærlig og redelig jobb. Selv om jeg ikke har tjent meg styrtrik, så har jeg ihvertfall god samvittighet.

Når det er sagt, så kan jeg med hånden på hjertet si at jeg misunner ikke frua og familien det minste! Mine barn ble aldri lagt ut for offentlig skue, jeg trengte ikke stresset med å legge flere lag med sminke hver dag, jeg har aldri måtte blåst opp pupper og lepper med silikon og restylane, jeg har aldri måtte prestere noe ang utseendet mitt for å være bra nok. I mitt liv, er familie, vennskap og gode verdier mer enn nok.

Og, jeg har aldri hatt behov for dåsespray. Sorry, måtte bare 😄

 

 

Du er et reflektert menneske ❤️👍🏻

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg gikk i klasse med ble påkjørt og drept på sykkel. Han trillet sykkelen, hadde på hjelm og gikk på grønn mann. Problemet var at en lastebil også hadde grønt lys, og gutten havnet i blindsonen. For hans del hadde dessverre ikke hjelmen noe å si, da han døde momentant. Men for en annen i klassen, som gikk sammen med han, så reddet hjelmen livet hennes. Hadde ikke hun hatt hjelm, hadde hun også dødd der og da.

Ulykken var helt forferdelig, og den gav oss alle en forferdelig knekk. Ulykken gjorde også at samtlige i klassen og pararellklassen startet å bruke hjem, uansett hvor de skulle. Selv om vi var i en alder hvor hjelm var teit og stygt, så hadde vi sett og kjent på kroppen hva som kan skje, og vi visste at uten hjelm så hadde vi mistet to venner, istedet for en. 

Det virker som om CBE ikke skjønner hvor fort en ulykke kan skje. Hvor lite som skal til. Det må ikke være andre involvert, det kan være så enkelt som en sprekk i asfalten som gjør at hun skader seg. Når hun i tillegg er et forbilde for mange unge, og sine egne barn, så er det helt uforståelig at hun bevisst velge å droppe hjelmen, gang på gang, fordi det ikke er instavennelig. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Rørleggerfrue skrev:

 

Det virker som om CBE ikke skjønner hvor fort en ulykke kan skje. Hvor lite som skal til. Det må ikke være andre involvert, det kan være så enkelt som en sprekk i asfalten som gjør at hun skader seg. Når hun i tillegg er et forbilde for mange unge, og sine egne barn, så er det helt uforståelig at hun bevisst velge å droppe hjelmen, gang på gang, fordi det ikke er instavennelig. 

Cbe er et lite reflektert og ansvarsbevisst blogg, rett og slett.

Det er fint at de setter fokus på feks hudkreftdagen og hvor viktig det er med solkrem, men det blir så spesielt når hun smører det inn i reklame og da et spesielt et bestemt produkt. Er det ikke mulig for bloggen å opplyse uten å reklamere? Må alt handle om penger? For meg bør reklamer komisk når hun slenger rundt seg med påstander, uten skikkelige referanser også viser det seg at alt er reklame. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Emilie112 skrev:

Cbe er et lite reflektert og ansvarsbevisst blogg, rett og slett.

Det er fint at de setter fokus på feks hudkreftdagen og hvor viktig det er med solkrem, men det blir så spesielt når hun smører det inn i reklame og da et spesielt et bestemt produkt. Er det ikke mulig for bloggen å opplyse uten å reklamere? Må alt handle om penger? For meg bør reklamer komisk når hun slenger rundt seg med påstander, uten skikkelige referanser også viser det seg at alt er reklame. 

Hvilke påstander slenger hun rundt seg med ? Den av 9 av 10 tilfeller av føflekkreft ? Gå inn på Kreftforeningen.no så ser du at det stemmer. Hva er galt med at det er betalt reklame ? Denne type innlegg blir ikke mindre troverdige om hun får betalt eller ikke. De fleste vet hvor viktig solkrem er, men så har vi fortsatt for mange tilfeller av hudkreft og føflekkkreft her i landet. Og dette er et utrolig viktig tema. Så si gjerne hva som er komisk med det innlegget ? Alt må ikke være negativt uansett på den bloggen , og alt må ikke pirkes på og skape negativt bilde uansett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, 29_j skrev:

Huff... ja det er helt latterlig! 

Jeg kunne så ønske at hun kunne se hvor travelt livet er når man MÅ opp på et tidspunkt hver dag for å rekke å levere barn i bhg/skole, for så gå rekke sin egen jobb. Hun har ingen tidsklem annet enn at hun må "rekke" å blogge innen det og det tidspunktet? Hun virker snill og god, men hallo, ikke prat om slike ting når man faktisk bare går hjemme og kan styre alt til sitt. Ngen tidsklemme enn til hva du gjør det til selv. 

Hun blogget også ei gang hvor mange timer hun hadde gått på Ikea, å hvor oppjaget liv hun hadde. Altså, jeg tar en Ikea tur som en frihet. Kunne ønske keg hadde masse penger, så kunne jeg ha også shoppet på ikea - med glede 😉😉 

Ja for en trenger mye penger for å handle på IKEA ? Et varehus med mye billig ræl . Det er mange som har fleksible arbeidsdager , og hun går faktisk ikke bare hjemme . Tror du hun hadde dratt inn flere millioner i året om hun "bare gikk hjemme" . Hvorfor skulle du ønske at hun måtte opp til en viss tid ? Fordi hun ikke skal ha det bedre enn andre når det kommer til fleksible dager ?  Fatter ikke hvorfor folk leser bloggen om det irriteres så veldig at hun sier hun har mye å gjøre, at hun er sliten etc. Vi aner ikke hva hun gjør av møter, forberedelser , samarbeid etc. Hun har nok deadlines og jag i jobben som de fleste andre, men hun har ihvertfall skapt sin egen arbeidsplass og tjener nok mye mer i den enn hun ville gjort i en annen jobb. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, virkelig skrev:

Hvilke påstander slenger hun rundt seg med ? Den av 9 av 10 tilfeller av føflekkreft ? Gå inn på Kreftforeningen.no så ser du at det stemmer. Hva er galt med at det er betalt reklame ? Denne type innlegg blir ikke mindre troverdige om hun får betalt eller ikke. De fleste vet hvor viktig solkrem er, men så har vi fortsatt for mange tilfeller av hudkreft og føflekkkreft her i landet. Og dette er et utrolig viktig tema. Så si gjerne hva som er komisk med det innlegget ? Alt må ikke være negativt uansett på den bloggen , og alt må ikke pirkes på og skape negativt bilde uansett. 

Selvfølgelig er det mer negativt og mindre troverdig at innlegget er reklame for et bestemt og overprisa produkt. Det finnes heller ikke troverdig at frua engasjerer seg for miljøet når hun får betalt for å plukke søppel på sin egen strand. Det eneste hun gir inntrykk av at hun bryr seg om, er seg selv, seg selv, seg selv, penger og seg selv. Hun snur kappen etter vinden, lommeboken etter pengene. Ene dagen sier hun at hun kutter ut alt rødt kjøtt, og den neste spiser hun burger/kjøttdeig/pølser/bacon/spekemat/fårikål/whatever og skylder på at hun gjør det så "sjelden". 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...