Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Annypanny skrev:

Ser de skal til Italia på søndag. Skulle ikke de fly mindre?
BIter meg også merke i at hun skriver "årets første sommerferie"... altså... de skal på mange, med andre ord?

De skal visst fly mindre fra og med neste år. Årets ferieturer var allerede bestilt, og kunne ikke avlyses. 

Blir spennende når de får skolebarn i hus, og må legge opp til én lang sommerferie i stedet for flere små. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke at noen med flyskrekk klarer å komme seg gjennom så mange flyturer. Reiser cirka hvert 5. år selv, fordi jeg føler jeg MÅ for å hensynta resten av familiens ønsker. Skal til USA i morgen og får ikke sove om nettene 😱

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor barnslige og dumme argumenter har ikke fruen for at hun skal slippe å bruke sykkelhjelm? 

Sitat fra kommentarfeltet;

Det handler om risiko, og jeg anser risikoen for at noe skal skje på korte turer i nærmiljøet som så liten at jeg ikke synes det er verdt det.

Hva mener hun med «verdt det»? Jeg skjønner rett og slett ikke argumentet. 

 

 

 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emilie112 skrev:

Hva mener hun med «verdt det»? Jeg skjønner rett og slett ikke argumentet. 

Ødelegge frisyren sikkert 🤣

 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Annypanny skrev:

Ser de skal til Italia på søndag. Skulle ikke de fly mindre?
BIter meg også merke i at hun skriver "årets første sommerferie"... altså... de skal på mange, med andre ord?

Frua glemmer at mange har god hukommelse.. Dette med redusert antall flyturer skjer parallelt med skolestart, så vi får se. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Emilie112 skrev:

Hvor barnslige og dumme argumenter har ikke fruen for at hun skal slippe å bruke sykkelhjelm? 

Sitat fra kommentarfeltet;

Det handler om risiko, og jeg anser risikoen for at noe skal skje på korte turer i nærmiljøet som så liten at jeg ikke synes det er verdt det.

Hva mener hun med «verdt det»? Jeg skjønner rett og slett ikke argumentet. 

 

 

 

Hun hadde nok angret om det hadde kommet en bil å feid hun ned selvom hun selv hadde lav fart og det var en kort tur..🙄 Foreldre skal uansett være ett forbilde for ungene, det gjelder også ved bruk av hjelm!!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skada meg på sykkeltur en eneste gang. Det var på en damesykkel, med 7 gir, i snegletempo, uten hjelm, for jeg hadde også den "går bra på korte turer" innstillingen. Skulle opp på et fortau, tryna så det sang, skrapa ansikt bortover fortauet og skada skuldra mi såpass at jeg var sykemeldt i 8 måneder etterpå.

Nå var det ikke hodet som ble skada da, for skuldra og armen tok jo all støyten. Men det er 100% feil å anta at det ikke kan skje noe på korte turer. Det spørs helt hvordan man faller. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kaputt skrev:

Forstår ikke at noen med flyskrekk klarer å komme seg gjennom så mange flyturer. Reiser cirka hvert 5. år selv, fordi jeg føler jeg MÅ for å hensynta resten av familiens ønsker. Skal til USA i morgen og får ikke sove om nettene 😱

De gjør ikke det. Er bare de som skryter på seg flyskrekk som klarer det så ofte. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det turen mellom Sarpsborg og Fredrikstad hun kaller "sykkeltur i nærmiljøet", eller? Den på 35 km tur/retur? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 29_j skrev:

Om hun vil bruke sykkelhjelm eller ei får bli opp til henne...  

Det jeg reagerer litt på er hvor "perfekt" livet hennes er? Det ser nesten så perfekt og problemfritt ut at jeg nesten blor irritert. Jobber og sliter selv innen helse på et sykehjem, er hjelpepleier og har enormt med tunge stell, MS/ALS syke pasienter som krever.

Enig. Og du utfører en mye viktigere jobb i samfunnet og for menneskene enn hva hun kan skryte på seg. ❤

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 29_j skrev:

Om hun vil bruke sykkelhjelm eller ei får bli opp til henne...  

Det jeg reagerer litt på er hvor "perfekt" livet hennes er? Det ser nesten så perfekt og problemfritt ut at jeg nesten blor irritert. Jobber og sliter selv innen helse på et sykehjem, er hjelpepleier og har enormt med tunge stell, MS/ALS syke pasienter som krever. Med litt trang økonomi og muligheten for reise som blir helt uaktuelt for oss, får meg til å bli gørr misunnelig. Får lyst å trekke meg frem tjue år, så muligheten for en bedre økonomi er til stedet. Hvorfor skal livet være så 'urettferdig'? Hadde nok likt å sett på frua sine litt dårlige dager også, for er næmlig det som er normalt. Ingen i denne verden har det greit hele tiden. Tipper også de to krangler, som meg og min samboer gjør. Selvom det tilsynelatende ser P E R F E K T ut i kjæresteforholdet. 

- Å ja, jeg er nok litt misunnelig. Kke redd for å innrømme det. Det er lov!:) 

Hilsen hjelpepleieren på 31;) 

Men du, du gjør i det minste et ærlig og ikke minst samfunnsnyttig arbeid! Det er mye mer enn hva den såkalte «perfekte» bloggeren kan skryte på seg å noen gang ha gjort! Heller det, enn å skulle opprettholde en slik plastikkfasade år etter år. ☺️

Endret av Aquarius04
La til mer tekst
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som kjenner et stikk av misunnelse for den muligheten de har til ferie og fritid. Jeg kjenner også på det innimellom, hvor mange hverdager det er og at økonomien gjerne skulle vært romsligere. Men CBE har betalt en høy pris for luksuslivet sitt mener nå jeg. Jeg ville aldri solgt privatlivet mitt og ungene for å kunne leve på denne måten. Da er jeg heller takknemlig for å kunne bidra til samfunnet med andre verdier og et mer meningsfullt innhold. Jeg tror ikke CBE har det så utrolig bra innerst inne. Det må være jævlig å leve på utstilling og ha alles øyne på seg hele tiden. Det er fantastisk deilig å ikke måtte være perfekt hele tiden. Alt har sin pris.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, 29_j skrev:

Om hun vil bruke sykkelhjelm eller ei får bli opp til henne...  

Det jeg reagerer litt på er hvor "perfekt" livet hennes er? Det ser nesten så perfekt og problemfritt ut at jeg nesten blor irritert. Jobber og sliter selv innen helse på et sykehjem, er hjelpepleier og har enormt med tunge stell, MS/ALS syke pasienter som krever. Med litt trang økonomi og muligheten for reise som blir helt uaktuelt for oss, får meg til å bli gørr misunnelig. Får lyst å trekke meg frem tjue år, så muligheten for en bedre økonomi er til stedet. Hvorfor skal livet være så 'urettferdig'? Hadde nok likt å sett på frua sine litt dårlige dager også, for er næmlig det som er normalt. Ingen i denne verden har det greit hele tiden. Tipper også de to krangler, som meg og min samboer gjør. Selvom det tilsynelatende ser P E R F E K T ut i kjæresteforholdet. 

- Å ja, jeg er nok litt misunnelig. Kke redd for å innrømme det. Det er lov!:) 

Hilsen hjelpepleieren på 31;) 

Tenker jeg foretrekker sykepleierjobben min, fremfor å måtte dra rundt på kamera og posere dagen lang. Kan jo ikke gå ut døra engang uten at det må dokumenteres. Det må jo være slitsomt. Feriene består jo 50% av å stå foran det kameraet og dokumentere. Man selger jo familielivet og barna sine sitt liv. Hadde hatt en dårlig smak i munnen jeg altså.. 

Og måtte jeg ha vært sammen med mannen min heeeele dagen, hver eneste dag.. Det hadde klikket. 

Endret av neiognei
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua vrøvlet i går om hvor hektisk hverdagen er, faktisk så hektisk at hun ikke vet hvilket bein de skal stå på. Er hun morsom? 

Altså - ungene går i barnehagen, hun og mannen går begge hjemme, og unngår sådan tidsklemma. HVA er så hektisk med det livet de lever?!

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/21/dagens-look-og-hverdagsliv/#comments

Endret av Aquarius04
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Frua vrøvlet i går om hvor hektisk hverdagen er, faktisk så hektisk at hun ikke vet hvilket bein de skal stå på. Er hun morsom? 

Altså - ungene går i barnehagen, hun og mannen går begge hjemme, og unngår sådan tidsklemma. HVA er så hektisk med det livet de lever?!

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/21/dagens-look-og-hverdagsliv/#comments

Uten noen sammenheng ellers med Caroline, så må jeg bare si at det er de dagene jeg har best tid, jeg får gjort minst og føler stresset tar meg. ;-) Mye flinkere til å strukturere hverdagen når jeg har det generelt travelt med jobb og oppgaver utenom.

¨å sånn sett kan jeg jo forstå at det er vanskelig å vite hvilket bein hun skal stå på. ;-)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, 29_j skrev:

Om hun vil bruke sykkelhjelm eller ei får bli opp til henne...  

Det jeg reagerer litt på er hvor "perfekt" livet hennes er? Det ser nesten så perfekt og problemfritt ut at jeg nesten blor irritert. Jobber og sliter selv innen helse på et sykehjem, er hjelpepleier og har enormt med tunge stell, MS/ALS syke pasienter som krever. Med litt trang økonomi og muligheten for reise som blir helt uaktuelt for oss, får meg til å bli gørr misunnelig. Får lyst å trekke meg frem tjue år, så muligheten for en bedre økonomi er til stedet. Hvorfor skal livet være så 'urettferdig'? Hadde nok likt å sett på frua sine litt dårlige dager også, for er næmlig det som er normalt. Ingen i denne verden har det greit hele tiden. Tipper også de to krangler, som meg og min samboer gjør. Selvom det tilsynelatende ser P E R F E K T ut i kjæresteforholdet. 

- Å ja, jeg er nok litt misunnelig. Kke redd for å innrømme det. Det er lov!:) 

Hilsen hjelpepleieren på 31;) 

Da anbefaler jeg deg å slutte å lese. Hvis en blogg får deg til å føle deg dårlig hva er da poenget? Sikkert deilig å ha såpass mye å rutte med som bloggeieren- men jeg tenker: til hvilken pris?? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, tuttavims skrev:

Da anbefaler jeg deg å slutte å lese. Hvis en blogg får deg til å føle deg dårlig hva er da poenget? Sikkert deilig å ha såpass mye å rutte med som bloggeieren- men jeg tenker: til hvilken pris?? 

Jeg synes at de fleste bør slutte å lese bloggen. Selv er jeg bare innom der en sjelden gang i blant for å se det som blir "snakket om" her inne. Det skal jeg slutte med. Jeg føler at denne bloggen er voldsomt fordummende, den har ingen substans, ingen agenda og alt er bare skryt og svada. Når leserne må argumentere om hvorfor man skal bruke sykkelhjelm, hvorfor man ikke skal vise frem barna sine hele tiden og til og med at evolusjonen faktisk har forekommet, ja da er det ikke håp. Jeg har sagt det før og sier det igjen; jeg tror ikke det er sunt å ha et slikt enormt fokus på seg selv som CBE har. Man blir mindre reflektert og får et snevert tankemønster.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emilie112 skrev:

Hvor barnslige og dumme argumenter har ikke fruen for at hun skal slippe å bruke sykkelhjelm? 

Sitat fra kommentarfeltet;

Det handler om risiko, og jeg anser risikoen for at noe skal skje på korte turer i nærmiljøet som så liten at jeg ikke synes det er verdt det.

Hva mener hun med «verdt det»? Jeg skjønner rett og slett ikke argumentet. 

 

 

 

Hun mener kostnaden hun anser det for å være å gå rundt og se superteit ut med hjelm. 🙊 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...