Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, Rubella skrev:

Fra kommentarfeltet:

 

Leser:

Blomster er pent, men jeg synes denne buketten ble fryktelig blass. Fikk du lett til spiralbinding?

  1.  
    CAROLINE BERG ERIKSEN

    Jeg satt sammen miksen selv, jeg bandt dem ikke opp selv.

 

 

Så hun er stolt av å ha valgt ut blomster... javel.

 

Personlig synes jeg den så litt «dvask» ut 😛

Hææ. Valgte frua blomstene helt selv og plukket dem ut i butikken? Ut i fra teksten kan man nesten tro at cbe.no satt sammen buketten helt selv også uten hjelp av en fra blomsterbutikken? Dårlig gjort å ikke gi den ansatte kred for jobben som er gjort? Det er tross alt vanskelig å lage en riktig bra bukett og det kreves visst ganske mye erfaring og kunstnerisk teft. Dette var ganske langt unna fruas tidligere diy med "sløyfebånd rundt en bukett".... 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Kleenex skrev:

Hææ. Valgte frua blomstene helt selv og plukket dem ut i butikken? Ut i fra teksten kan man nesten tro at cbe.no satt sammen buketten helt selv også uten hjelp av en fra blomsterbutikken? Dårlig gjort å ikke gi den ansatte kred for jobben som er gjort? Det er tross alt vanskelig å lage en riktig bra bukett og det kreves visst ganske mye erfaring og kunstnerisk teft. Dette var ganske langt unna fruas tidligere diy med "sløyfebånd rundt en bukett".... 

Tror det er influencerspråket.

Her, som å skrive slik at det kan oppfattes som at hun lagde buketten selv, uten å skrive det. På den måten kan ingen "ta" henne på det. 

Står på side 14 i boka Influencerguide 101

 

Edit: "Jeg kjøpte meg verdens fineste blomsterbukett tidligere som jeg satt sammen helt selv – litt stolt der altså, for jeg synes den ble så innmari vakker". Nesten imponert her, jeg. Dama blir stolt over at hun kan shoppe noe som nogen lunde harmonerer - selv om den gir meg mer assosiasjoner om høst enn vår pga aksene.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet det og slik at hun hadde satt sammen buketten selv, altså laget den selv. Men det er jo sånn hun er, kommenterer man det får man sikkert til svar at «det har jeg aldri skrevet». Men bra at putene i sofaen matcher buketten, da er fredagen reddet. Har aldri forstått greiene med å kjøpe blomster på en fredag, heller. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
5 timer siden, acna skrev:

Flyvertinne? Det er i praksis en servitør i luften. Kursingen i sikkerhet o.l er en quick fix sammenlignet med de to andre yrkene du nevner😊

Jeg tror og det ville blitt seersuksess👍 

Yrket som flyvert/-inne er litt mer enn det da ;) 

Men fruen har jo som bekjent flyskrekk, så da utgår dét yrket. 
Etter avsløringene om det utstrakte bilde- og kommentarjukseriet kom frem, skrev CBE at hun der og da helst ville hatt en anonym jobb - som f.eks. kassadame på Spar-butikken. Så da vet vi altså hva hun selv kan tenke seg. 

Med tanke på hva butikkansatte forteller i denne tråden, så kunne det blitt en høyst interessant måned:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg frua i kiwi-uniform på flaskerommet nå. Måtte humre litt. Vanskelig å være on fleek der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bare det øverste bildet på Bloglovin' og trodde det var en vissen bukett hun skulle kaste. :huh: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter

..og jeg som tenkte, dere var litt krasse mot den buketten. Syntes den var helt ok og imponert over at frua fikk til spiralbindingen (jeg får det ikke til, blomstene går i alle rettninger). Og tenkte det er da lov å være fornøyd med eget, selv om formuleringen høres litt som et barn som har fått til noe. Men formulering er jo ikke bloggens sterkeste kort akkurat.

Men....så viser det seg at frua valgte blomstene og butikken satte den sammen! Altså… jeg bruker da alltid velge blomstene når jeg kjøper blomsterbukett? Er ikke det vanlig? Om man da ikke velger ferdigbukett selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Å skryte av seg selv er da ok, litt søtt når det er såpass liten jobb. Men skryte når noen andre gjør den største jobben, det er ufordragelig!

Men velkjent mønster da, samme med de skoene hun skulle ha designet, som egentlig var at fruen hadde valgt ut farge fra fremsatte materialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lopploella skrev:

Influenser jobber en måned i matbutikk, som assistent i barnehage eller på sykehjem, som renholder i kommunen, som stuepike på hotell... La meg få se hvor mye de får trent, spist lunsj på kafé, tatt bilder av «bowls» med blomsterpynt, skyggelagt trynet og krøllet håret etterhvert. Siden bloggere allerede jobber mye mer og har det mer hektisk enn alle andre, regner jeg med at de lett klarer å opprettholde alt dette i tillegg til vaktene sine.

Ja, og så kunne en person en person som jobber i helsevesenet eller i en barnehage skrevet seks innlegg i uken i en måned, som hadde oppnådd cirka 20.000 lesere hver, og i tillegg gjort avtaler med sponsorer og lignende for å ha en lønn å leve av. For å få bestått må man sette seg inn i regelverket og ikke bryte dette en eneste gang :) 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tranedatter skrev:

Å skryte av seg selv er da ok, litt søtt når det er såpass liten jobb. Men skryte når noen andre gjør den største jobben, det er ufordragelig!

Men velkjent mønster da, samme med de skoene hun skulle ha designet, som egentlig var at fruen hadde valgt ut farge fra fremsatte materialer.

Hvor finner man info om sko designer prosessen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens fineste bukett, hun har klart det helt selv, den er så innmari fin og hun er stolt? Utrolig hva hun kan få presset inn av selvskryt i en eneste setning. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
4 minutter siden, Mrs Bella skrev:

Hvor finner man info om sko designer prosessen? 

Google...var både sko og vesker. Derfor hun titulerer seg designer. ;) Veske for Adax og sko for....husker ikke. Sikkert noen andre som husker bedre!

 

I begge tilfeller fikk man inntrykket av at fruen hadde designet de helt selv, men forsto at fruen hadde valgt fra allerede framtagne materialer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Ja, og så kunne en person en person som jobber i helsevesenet eller i en barnehage skrevet seks innlegg i uken i en måned, som hadde oppnådd cirka 20.000 lesere hver, og i tillegg gjort avtaler med sponsorer og lignende for å ha en lønn å leve av. For å få bestått må man sette seg inn i regelverket og ikke bryte dette en eneste gang :) 

Akkurat det punktet har denne personen gode 10 år til å ikke helt få til, hvis CBE.no skal være malen. Så det blir nok det minste problemet :)

Og hvis hun blir tatt med buksene nede er det bare å sutre over at lovverket er dumt. 😂

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Ja, og så kunne en person en person som jobber i helsevesenet eller i en barnehage skrevet seks innlegg i uken i en måned, som hadde oppnådd cirka 20.000 lesere hver, og i tillegg gjort avtaler med sponsorer og lignende for å ha en lønn å leve av. For å få bestått må man sette seg inn i regelverket og ikke bryte dette en eneste gang :) 

Å ikke bryte regelverket en eneste gang er vel ikke akkurat noe absolutt krav, ser ihvertfall ut som det tar betydelig mer enn en måned å klare det.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Surikatt skrev:

Jeg oppfattet det og slik at hun hadde satt sammen buketten selv, altså laget den selv. Men det er jo sånn hun er, kommenterer man det får man sikkert til svar at «det har jeg aldri skrevet». Men bra at putene i sofaen matcher buketten, da er fredagen reddet. Har aldri forstått greiene med å kjøpe blomster på en fredag, heller. 

Særlig ikke når man skal reise på ferie på søndag...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, acna skrev:

Flyvertinne? Det er i praksis en servitør i luften. Kursingen i sikkerhet o.l er en quick fix sammenlignet med de to andre yrkene du nevner😊

Jeg tror og det ville blitt seersuksess👍 

Tenk deg tanken, fotballfrue på farmen! Det hadde vært noe det. He he. Tror ikke det kommer til å skje. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shopgirl2014 skrev:

Ja, og så kunne en person en person som jobber i helsevesenet eller i en barnehage skrevet seks innlegg i uken i en måned, som hadde oppnådd cirka 20.000 lesere hver, og i tillegg gjort avtaler med sponsorer og lignende for å ha en lønn å leve av. For å få bestått må man sette seg inn i regelverket og ikke bryte dette en eneste gang :) 

CBE.no har UI som ordner avtaler, så den jobben slipper man. De seks innleggene i uka har omtrent like mye tekst som andre produserer i løpet av en halv arbeidsdag. 😉 Jobben som fotograf er sikkert noen timers arbeid, jeg mener faktisk at bildene redder bloggen fra total kollaps, men det er LKE som utfører den, bortsett fra poseringen, da. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Kleenex skrev:

Tenk deg tanken, fotballfrue på farmen! Det hadde vært noe det. He he. Tror ikke det kommer til å skje. 

Det har du rett i - det kommer aldri til å skje. Av den enkle grunn at frua har en fasade å opprettholde, samt at hun nok vet hun ville kommet til kort der. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...