Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

De hadde i allefall med seg/på seg sykkelhjelmer da de syklet i Siljan....

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/07/28/min-forste-sykkeltur/ (Link til bloggen.)

(Skriver "har med seg" for det er flere kommentarer som roser dem for å bruke hjelm.
Og hun svarer ikke på noen av dem ;) Så man kan jo lure.... )

Endret av *Emma*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, *Emma* skrev:

De hadde i allefall med seg/på seg sykkelhjelmer da de syklet i Siljan....

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/07/28/min-forste-sykkeltur/ (Link til bloggen.)

Ser man det!! Utrolig dumt å ikke bruke dem videre. Flott hjelm har hun som ikke ødelegger håret heller. Finn fram hjelmen igjen Caroline! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2019 den 11.35, Kleenex skrev:

Vet vi at begge foreldrene syklet? Ifølge tidligere blogginnlegg sykles det korte turer og med sykkelhenger på fars sykkel. Jeg tror ikke helt på at ungene har sittet i sykkelhenger i tilsammen 4 mil. Nei jeg tror dette er en ny historiefortelling. 

Hvis du leser innlegget Glommastien til Fredrikstad så skriver bloggeren selv at hele familien var på en sykkelsøndagstur på 4 mil med begge barna sittende i sykkelvognen. Dette er godt dokumentert av CBE selv via både tekst og bilder.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/05/20/glommastien-til-fredrikstad/

Så, synes du kan gi beng i å beskylde de som skriver her i å lyve og lage «historiefortellingen» når det er behørig dokumenterte av bloggeren selv at:

-To voksne og to barn var ute på sykkeltur 

-De tilbakela 4 mil på sykkel

-barna satt i sykkelvogn

-begge foreldrene syklet hver sin sykkel

-barna brukte hjelm inni sykkelvognen

-foreldrene brukte ikke hjelm 

Ryddet for persondebatt. Perelandra, mod

Endret av Perelandra
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Henger folk seg opp i at de syklet 4 mil??? det er da ikke så langt og lenge det :P 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun svarer at hun ikke ser noen grunn til å bruke hjelm på korte sykkelturer.. Ærlig talt! Jeg har selv slått meg kraftig under en km unna hjemmet mitt. Den ene gangen prøvde jeg ut min nye sykkel og bremsen fungerte ikke skikkelig. Jeg stupte nærmest over styret fordi sykkelen bråbremset. Det andre gangen kjørte jeg i gangfart, men ble påkjørt av en taxi som kom ut av en stikkvei. Hjelmen ble nærmest smadret og jeg ble kjørt til legevakten. Politiet dukket også opp. Legen som undersøkte meg sa at hjelmen hadde reddet livet mitt. Støtfangeren på taxien fikk en skramme også.. Det er INGEN unnskyldning å la være å bruke hjelm, Caroline! Kom deg ned fra den høye (stål)hesten din!

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye arbeid de har lagt ned i dette blogginnlegget og så lar de det drukne i over 100 negative kommenterer. Hva i all verden er tanken bak den vurderingen, tro?

De har brukt enormt med tid for å ta og etterbehandling bilder (de må seriøst ha verdens mest tålmodige barn, hvis de faktisk er med på turen) og skrive selve innlegget og så bruker de tid og energi på å bitche i kommentarfeltet. 

Det er mer enn rart. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Halle-Palle skrev:

Så mye arbeid de har lagt ned i dette blogginnlegget og så lar de det drukne i over 100 negative kommenterer. Hva i all verden er tanken bak den vurderingen, tro?

De har brukt enormt med tid for å ta og etterbehandling bilder (de må seriøst ha verdens mest tålmodige barn, hvis de faktisk er med på turen) og skrive selve innlegget og så bruker de tid og energi på å bitche i kommentarfeltet. 

Det er mer enn rart. 

Så mange bilder fra turen er det da ikke, og innlegget er skrevet igår. De tar jo bilder underveis og etterbehandler , skriver innlegg etc når de er hjemme fra turen. Og det var ikke sånn at de syklet 4 mil i strekk. Vi ser på bilder at de stoppet ved en gård, så på høner , spiste etc. Og vi ser vel på bildene at de små var med på turen. Det er da ikke hokus pokus at en på 5,5 vil sitte i sykkelvogn på tur. Om ikke alle vil det , så er alle barn forskjellige. Tenker de storkoser seg og faktisk har foreldre som gjør mye med barna sine og er aktive :) . Kan ikke fatte at det skal legges opp til spekulasjoner utifra et sånt innlegg ? Da må en bare finne noe uansett som det skal pirkes på. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dama gir seg ikke, hun SKAL ha rett om alt. Det kan muligens hende det er forsket på hodeskader, fordeling av trykk over et større areal og tid "kræsjet" forlenges ved hjelp av støtdempende materiale i hjelmen, som reduserer skade osv. Dette er fysikk. Forsåvidt pensum på ungdomsskolen. Men drit i det, bare du argumenterer godt og får siste ordet med noen googlede nye forklaringer.

.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bestemorskogmus said:

Den dama gir seg ikke, hun SKAL ha rett om alt. Det kan muligens hende det er forsket på hodeskader, fordeling av trykk over et større areal og tid "kræsjet" forlenges ved hjelp av støtdempende materiale i hjelmen, som reduserer skade osv. Dette er fysikk. Forsåvidt pensum på ungdomsskolen. Men drit i det, bare du argumenterer godt og får siste ordet med noen googlede nye forklaringer.

.

Hun trodde heller ikke på evolusjonsteorien før i 2013, såe... 

https://tjomlid.com/2013/05/03/fotballfrue-aksepterer-ikke-evolusjonsteorien/

Endret av Mme Blavatsky
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Bestemorskogmus skrev:

Den dama gir seg ikke, hun SKAL ha rett om alt. Det kan muligens hende det er forsket på hodeskader, fordeling av trykk over et større areal og tid "kræsjet" forlenges ved hjelp av støtdempende materiale i hjelmen, som reduserer skade osv. Dette er fysikk. Forsåvidt pensum på ungdomsskolen. Men drit i det, bare du argumenterer godt og får siste ordet med noen googlede nye forklaringer.

.

Skriver hun om dette i kommentarfeltet? Altså argumenterer for at man helst IKKE skal bruke hjelm? Hjelpes... influencer sa du? Ikke akkurat en positiv sådan 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde sjekke trygg trafikk sin nettside. Hvorfor må barna bruke hjelm når hun ikke gjør det selv? Er det fordi hun KAN sykle??

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Hun svarer at hun ikke ser noen grunn til å bruke hjelm på korte sykkelturer.

image.png.87a9813e615a05ec91a4fdff1c78e282.pngimage.png.016f015e3e3e3cea17f4e643d77411c2.png   

lange turer                                               kortere turer 

 

For de som er opptatt av helhet og mote så passer det ikke helt med hjelm på korte turer

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hoppetau

Dattera mi på seks år spurte veldig pent om jeg kunne la være å sparke på sparkesykkel i morgen siden jeg ikke hadde hjelm. Hun var redd for at jeg skulle skade meg. (På den korte turen på 700 meter som er planlagt)

Så en seksåring er altså mer reflektert enn fotballfrue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Cissacissa skrev:

Skriver hun om dette i kommentarfeltet? Altså argumenterer for at man helst IKKE skal bruke hjelm? Hjelpes... influencer sa du? Ikke akkurat en positiv sådan 

Det evinnelige gnåler hennes om barns motorikk, risikoen for om HUN skal skade seg osv. Korte turer osv. Det med forskning og fysikk har hun ikke tatt med såvidt jeg har sett, men jeg skrev det fordi jeg mener noen muligens vet mer enn henne. Men det dukker sikkert opp en som kan dette i kommentarfeltet hennes, så... 😉 Jeg tror rett og slett ikke hun forstår fysikken i dette. Hun bare SKAL argumentere og ha rett.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir helt matt av endel svar og påstander både her og i bloggens kommentarfelt...

I «sykkelhjelmdebatten» er det viktig å skille mellom sannsynligheten for at en ulykke skjer og selve skadekonsekvensene av en ulykke (=fysikken). Sykkeltid («korte turer») vil innvirke på sannsynligheten men ikke skaden, mens fart vil påvirke begge... Det å argumentere mot dette, viser en tydelig brist i metode- og logikkforståelse. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hun (de) argumenterte jo mot banan (og frukt generelt) i kostholdet da de var ihuga LCHF-tilhengere. Etter at barna kom til har dette myknet litt (mye?) opp.. Blir spennende å se om hun mykner opp med andre ting med tiden. Får da være måte på hvordan de hele tiden skal forsvare seg og stå på sitt..

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny

Ser de skal til Italia på søndag. Skulle ikke de fly mindre?
BIter meg også merke i at hun skriver "årets første sommerferie"... altså... de skal på mange, med andre ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...