Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

1 time siden, virkelig skrev:

Ja for en trenger mye penger for å handle på IKEA ? Et varehus med mye billig ræl . Det er mange som har fleksible arbeidsdager , og hun går faktisk ikke bare hjemme . Tror du hun hadde dratt inn flere millioner i året om hun "bare gikk hjemme" . Hvorfor skulle du ønske at hun måtte opp til en viss tid ? Fordi hun ikke skal ha det bedre enn andre når det kommer til fleksible dager ?  Fatter ikke hvorfor folk leser bloggen om det irriteres så veldig at hun sier hun har mye å gjøre, at hun er sliten etc. Vi aner ikke hva hun gjør av møter, forberedelser , samarbeid etc. Hun har nok deadlines og jag i jobben som de fleste andre, men hun har ihvertfall skapt sin egen arbeidsplass og tjener nok mye mer i den enn hun ville gjort i en annen jobb. 

Ja, hun har helt sikkert masse deadlines, men hun er nok den eneste jeg vet om som har tid til å trene og spise lunsj på cafe når det brenner under ræva hennes. Jeg irriterer meg over dette liksom-stresset hennes, men det betyr ikke at jeg ikke storkoser meg med bloggen hennes, for det gjør jeg virkelig. Det er dagens beste underholdning. :)  Håper hun kan leve lenge av å utlevere familien sin, for det finnes ikke en stilling i hele verden som ville gitt henne samme lønna for det hun bidrar med her i livet.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, virkelig skrev:

Hvilke påstander slenger hun rundt seg med ? Den av 9 av 10 tilfeller av føflekkreft ? Gå inn på Kreftforeningen.no så ser du at det stemmer. Hva er galt med at det er betalt reklame ? Denne type innlegg blir ikke mindre troverdige om hun får betalt eller ikke. De fleste vet hvor viktig solkrem er, men så har vi fortsatt for mange tilfeller av hudkreft og føflekkkreft her i landet. Og dette er et utrolig viktig tema. Så si gjerne hva som er komisk med det innlegget ? Alt må ikke være negativt uansett på den bloggen , og alt må ikke pirkes på og skape negativt bilde uansett. 

Du snakker her om en blogg som vil fremstå som om de er kjempe gode på forsking. Bruker tross alt mye av tiden sin på å lese forskning før de publiserer innlegg... 

Jeg mener også det er et kjempe viktig tema!! Så viktig at man må bruke solkrem, uansett merke. Det blir humbug når man bruker en så viktig sak til å fremme et enkelt produkt. Denne solkremen er ikke noe mer bedre beskyttelse mot kreft en noe annen. Jeg mener en slik reklame er misvisende.

Dessuten synes jeg cbe bør kreditere hvor hun finner informasjonen sin, det vet de veldig godt at de bør gjøre.

Jeg vet ganske mye om hudkreft, eller føflekkreft som cbe bruker ( det er egentlig feil bruk av ordet, men det er vel det det brukes på folkemunne) og er filt klar over årsaker. Problemet er når det drar ut av sin kontekst som cbe gjør her. Hadde det blitt lenket til riktig sted og man kunne lese videre kunne man ha sett hvordan og hvorfor denne hyppigheten og sett nyansene, men når det er så gjort så slett journalistjobb som her blir det misvisende. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Emilie112 skrev:

Du snakker her om en blogg som vil fremstå som om de er kjempe gode på forsking. Bruker tross alt mye av tiden sin på å lese forskning før de publiserer innlegg... 

Jeg mener også det er et kjempe viktig tema!! Så viktig at man må bruke solkrem, uansett merke. Det blir humbug når man bruker en så viktig sak til å fremme et enkelt produkt. Denne solkremen er ikke noe mer bedre beskyttelse mot kreft en noe annen. Jeg mener en slik reklame er misvisende.

Dessuten synes jeg cbe bør kreditere hvor hun finner informasjonen sin, det vet de veldig godt at de bør gjøre.

Jeg vet ganske mye om hudkreft, eller føflekkreft som cbe bruker ( det er egentlig feil bruk av ordet, men det er vel det det brukes på folkemunne) og er filt klar over årsaker. Problemet er når det drar ut av sin kontekst som cbe gjør her. Hadde det blitt lenket til riktig sted og man kunne lese videre kunne man ha sett hvordan og hvorfor denne hyppigheten og sett nyansene, men når det er så gjort så slett journalistjobb som her blir det misvisende. 

Om du leser på Kreftforeningen så står det at Melanom , ofte kalt føflekkkreft er den mest alvorlige typen hudkreft. Det finnes flere typer hudkreft, Så ikke feil informasjon det hun skriver. Du som bruker det feil når du skriver "hudkreft, eller føflekkreft som CBE bruker" .  Og hun skriver ikke noen sted at denne solkremen hun reklamerer for gir mer beskyttelse mot kreft enn andre solkremer , eller gjør hun det ?  Hun reklamerer for solkrem og ikke kreftforeningen, og nevner viktigheten av solkrem. Så hva er misvisende  ? Hun nevner at Kreftforeningen har et samarbeide med Cosmica , så da ble det en naturlig vinkling . Igjen så skal CBE taes for alt hva det er verdt selv om en skal "pynte" på det i egen favør 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sol79 skrev:

Ja, hun har helt sikkert masse deadlines, men hun er nok den eneste jeg vet om som har tid til å trene og spise lunsj på cafe når det brenner under ræva hennes. Jeg irriterer meg over dette liksom-stresset hennes, men det betyr ikke at jeg ikke storkoser meg med bloggen hennes, for det gjør jeg virkelig. Det er dagens beste underholdning. :)  Håper hun kan leve lenge av å utlevere familien sin, for det finnes ikke en stilling i hele verden som ville gitt henne samme lønna for det hun bidrar med her i livet.

Dette 👏🏼👏🏼 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, virkelig skrev:

Om du leser på Kreftforeningen så står det at Melanom , ofte kalt føflekkkreft er den mest alvorlige typen hudkreft. Det finnes flere typer hudkreft, Så ikke feil informasjon det hun skriver. Du som bruker det feil når du skriver "hudkreft, eller føflekkreft som CBE bruker" .  Og hun skriver ikke noen sted at denne solkremen hun reklamerer for gir mer beskyttelse mot kreft enn andre solkremer , eller gjør hun det ?  Hun reklamerer for solkrem og ikke kreftforeningen, og nevner viktigheten av solkrem. Så hva er misvisende  ? Hun nevner at Kreftforeningen har et samarbeide med Cosmica , så da ble det en naturlig vinkling . Igjen så skal CBE taes for alt hva det er verdt selv om en skal "pynte" på det i egen favør 

Så hissig da!! Jepp, ofte kalt og jeg vet det står der. Nei, hun skriver ikke at merket er mer beskyttende en andre. Det har jeg heller ikke skrevet. Men hele innlegget er reklame for et bestemt merke også drar hun inne føflekkreft. Det er merket som er oppdragsgiver her ut fra hvordan merket er merket, ikke Kreftforeningen, så at du mener det blir naturlig å nevne merket fordi de har et samarbeid blir feil. Slik annonsen er merket skrives det om merket og legitimerer bruken av akkurat dette på bakgrunn av samarbeid. Jeg mener fortsatt de bør begynne å merke hvor de får informasjonen sin fra. Det har de ikke gjort overhodet. Denne damen har flere ganger slengt ting ut i luften uten dekning så det kan man fort gjort tro hun gjør her også. Er man opptatt av et budskap (og ikke pengene) så gjør man det sikkelig. Her kan man fort tro at tallene er tatt ut av eget hodet og undergraver budskapet. 

Bruk solkrem bør budskapet være, til tross for at det ikke er påbudt.. Det ødelegger ikke sveisen heller. . 😅😅

Endret av Emilie112
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Emilie112 skrev:

Så hissig da!! Jepp, ofte kalt og jeg vet det står der. Nei, hun skriver ikke at merket er mer beskyttende en andre. Det har jeg heller ikke skrevet. Men hele innlegget er reklame for et bestemt merke også drar hun inne føflekkreft. Det er merket som er oppdragsgiver her ut fra hvordan merket er merket, ikke Kreftforeningen, så at du mener det blir naturlig å nevne merket fordi de har et samarbeid blir feil. Slik annonsen er merket skrives det om merket og legitimerer bruken av akkurat dette på bakgrunn av samarbeid. Jeg mener fortsatt de bør begynne å merke hvor de får informasjonen sin fra. Det har de ikke gjort overhodet. Denne damen har flere ganger slengt ting ut i luften uten dekning så det kan man fort gjort tro hun gjør her også. Er man opptatt av et budskap (og ikke pengene) så gjør man det sikkelig. Her kan man fort tro at tallene er tatt ut av eget hodet og undergraver budskapet. 

Bruk solkrem bør budskapet være, til tross for at det ikke er påbudt.. Det ødelegger ikke sveisen heller. . 😅😅

Spekulasjoner kalles det ! Merke hvor de får informasjonen fra ? Det blir faktisk for dumt . Men igjen, er det ikke noe å ta CBE på så skal det finnes noe. Hun dro inn føflekkreft fordi det var hudkreftdagen. Det er ikke verre enn det. Og Cosmica har da i tillegg et samarbeid med Kreftforeningen. Det er allmennkunnskap dette med hudkreft/føflekkreft og sol/solarium

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, virkelig skrev:

Spekulasjoner kalles det ! Merke hvor de får informasjonen fra ? Det blir faktisk for dumt . Men igjen, er det ikke noe å ta CBE på så skal det finnes noe. Hun dro inn føflekkreft fordi det var hudkreftdagen. Det er ikke verre enn det. Og Cosmica har da i tillegg et samarbeid med Kreftforeningen. Det er allmennkunnskap dette med hudkreft/føflekkreft og sol/solarium

Jepp, det er allmennkunnskap at man bør bruke solkrem!! 👏👏👏 er så enig. Akkurat som det forøvrig er allmennkunnskap at man bruker sykkelhjelm, men det er jo en annen sak.. 

hva er spekulasjoner?? 

Klart man skal skrive hvor man får informasjonen fra når det gjelder forskning, det er også allmennkunnskap😀  

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny

Man må jo bare le av å lese frua klage over tidsnød! Så ille at hun ikke vet hvilket ben hun skal stå på?

Stå opp, ta seg tid til å mikse smoothie bowl ved kjøkkenbenken! (Jeg sluker et knekkebrød i farta)
Trene (mens vi andre dødelige må være på jobb)
Dusje, ta seg god tid til å krølle håret HVER dag (!!), 1 kg sminke, velge outft
Ta et par bilder.
Sitte et par timer på kafé med mannen, midt på dag.
Gå i butikker å shoppe nips.

Altså... !!!!! Prøver hun å være morsom???
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommentarfeltet blir hun spurt om hvorfor ikke Netfit-innleggene blir merket med reklame i andre medier. Hun mener at hun legger ut info om møte og planer med netfit har noe reklameverdi, og dermed ikke skal merkes. Men er ikke noe av (hennes) poenget at det at det er CEB som er med i Netfit som vil gi dem kunder? Og at det dermed vil ha reklameverdi at hun forteller om det som snart skal skje/oppstart? 

 

Spør for en venn 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, virkelig skrev:

Spekulasjoner kalles det ! Merke hvor de får informasjonen fra ? Det blir faktisk for dumt . Men igjen, er det ikke noe å ta CBE på så skal det finnes noe. Hun dro inn føflekkreft fordi det var hudkreftdagen. Det er ikke verre enn det. Og Cosmica har da i tillegg et samarbeid med Kreftforeningen. Det er allmennkunnskap dette med hudkreft/føflekkreft og sol/solarium

"Vise til kilder når hun presenterer fakta? Det blir faktisk for dumt."

Eller nei, det blir det ikke. Det er vanlig å oppgi kilder når man presenterer fakta. Enig med deg i at det er allmennkunnskap at soling kan føre til hudkreft, så hun hadde nok ikke trengt å vise til kilder for den påstanden, men når hun viser til konkrete tall, burde hun faktisk gjøre det. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, *Ariel* skrev:

I kommentarfeltet blir hun spurt om hvorfor ikke Netfit-innleggene blir merket med reklame i andre medier. Hun mener at hun legger ut info om møte og planer med netfit har noe reklameverdi, og dermed ikke skal merkes. Men er ikke noe av (hennes) poenget at det at det er CEB som er med i Netfit som vil gi dem kunder? Og at det dermed vil ha reklameverdi at hun forteller om det som snart skal skje/oppstart? 

 

Spør for en venn 

Selvfølgelig (for alle andre enn CBE) skal omtale av Netfit reklamemerkes. Enhver omtale av "vare"-navn, visning av logo eller lignende har reklameverdi. CBE synser som vanlig, framstiller seg selv dummere enn hun (formodentligvis) er og nedvurderer leserne sine. Intet nytt med andre ord. 🙄 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Conradine skrev:

"Vise til kilder når hun presenterer fakta? Det blir faktisk for dumt."

Eller nei, det blir det ikke. Det er vanlig å oppgi kilder når man presenterer fakta. Enig med deg i at det er allmennkunnskap at soling kan føre til hudkreft, så hun hadde nok ikke trengt å vise til kilder for den påstanden, men når hun viser til konkrete tall, burde hun faktisk gjøre det. 

Hvis det å vise til kilder for fakta oppleves som dumt, forteller det en del om utdanningsnivået......  

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, virkelig skrev:

Ja for en trenger mye penger for å handle på IKEA ? Et varehus med mye billig ræl . Det er mange som har fleksible arbeidsdager , og hun går faktisk ikke bare hjemme . Tror du hun hadde dratt inn flere millioner i året om hun "bare gikk hjemme" . Hvorfor skulle du ønske at hun måtte opp til en viss tid ? Fordi hun ikke skal ha det bedre enn andre når det kommer til fleksible dager ?  Fatter ikke hvorfor folk leser bloggen om det irriteres så veldig at hun sier hun har mye å gjøre, at hun er sliten etc. Vi aner ikke hva hun gjør av møter, forberedelser , samarbeid etc. Hun har nok deadlines og jag i jobben som de fleste andre, men hun har ihvertfall skapt sin egen arbeidsplass og tjener nok mye mer i den enn hun ville gjort i en annen jobb. 

Tips: Det skal ikke være mellomrom mellom tekst og spørsmålstegn. 

Endret av Kleenex
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Kleenex skrev:

Tips:Det skal ikke være mellomrom mellom tekst og spørsmålstegn. 

Det skal vel være mellomrom mellom : og Det 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vier livet sitt til å kjempe mot krig og urettferdighet. Andre kjemper mot bompenger. Og noen andre igjen vier store deler av livet sitt til å kritisere alt Caroline Berg Eriksen foretar seg. Go figure :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CBE er en så og si ren reklamekanal, som desverre prøver å gjemme dette bak et innblikk i hennes "private" hverdag. 

Dette var lettere når hun startet som blogger, men folk flest er mer opplyst og har blitt eldre i takt med denne bloggeren. Man er mer kritisk til hva disse kanalene reklamerer for, iallefall de som bytter samarbeidspartner ofte og snakker mye om det de skal gjøre, men viser til lite resultater. 

Derfor tenker jeg at innlegget som sykkelturen er hennes forsøk å trekke folk inn på bloggen. Akkurat som andre legger ut et dårlig fotoshoppa bilde, man legger merke til det og blir engasjert /provosert. 

Egentlig kjenner man ikkje noe til de private menneskene bak denne reklamesiden, alt er en nøye planlagt illusjon. Den er ikke like vellykket som før, men det skal ikkje store grepene til før den kan bli bra. Første steg er å få inn samarbeidspartnere som ikke bare skal rose og please, men faktisk viser vei inn til noe nytt og bedre. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Heidegger skrev:

Du glemte religion og sånn.

Ja, mye rart der ute, men lite som overgår det som skjer på Rampelys-forumet :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilposting. Igjen. 

Endret av Mme Blavatsky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny

Kanskje litt off topic, men er det noen som vet hva som skjedde med kafeen til søsteren? Ser frua skriver at søsteren tidligere drev kafe. Synd hvis den har gått konkurs, for hun virker som hun har utrolig gode verdier når det gjelder for eksempel miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...