Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Ispahan
Akkurat nå, Hedersbrukeren skrev:

Dette er jo litt som f.eks i Game of Thrones, hvor hovedpersonene kjemper uten hjelm i slagene, for ellers ser vi ikke hvem som er hvem. Altså i dette tilfellet opptrer de uten sykkelhjelm bare for at bildene skal bli bedre. Når de faktisk sykler har de nok i all hovedsak hjelm på seg :)

Men man ser da godt hvem de er med en sykkelhjelm på hodet?

Har de glemt at de er influensene? Altså påvirkere? Eller skal de bare påvirke folk i negativ retning, som manglende bruk av hjelm, overforbruk, barneeksponering, kroppspress osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Dette er jo litt som f.eks i Game of Thrones, hvor hovedpersonene kjemper uten hjelm i slagene, for ellers ser vi ikke hvem som er hvem. Altså i dette tilfellet opptrer de uten sykkelhjelm bare for at bildene skal bli bedre. Når de faktisk sykler har de nok i all hovedsak hjelm på seg :)

Dette er jo like spekulativt som å anta at de ikke bruker hjelm (og jeg ser at jeg har trukket denne konklusjonen litt raskt, og vil moderere meg til at de tilsynelatende sykler uten hjelm).

Dersom de skulle bruke hjelm er de imponerende flinke til å rydde den bort når det skal tas bilder. Det er ikke en hjelm å oppspore (annet enn på barnas hoder) på noen av bildene. 

Ut over det kjøper jeg ikke GoT-sammenligningen. Det er ikke snakk om motorsykkelhjelmer, og selv da hadde jeg klart å gjette meg til hvem som er avbildet på blogget, IG og snapchat.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. For jeg så hun hadde en sort hjelm på seg på den ene snappen i går.

Kikka igjen. Nå var det ingen med hjelm.. Hva søren driver de med?

Endret av cHg
Så feil på et innlegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske folk sluttet å kommentere innleggene hennes på bloggen. Det er jo så tydelig at hun legger ut ting for å provosere.

Ja, så barnslig er disse folka, at de gjerne provoserer for å få klikk, kommentarer og penger i kassa. Synes dem blir bare mer og mer ufordragelige.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Liver skrev:

Min teori er at de faktisk sykler med hjelm, men unngår å vise dette på bilder for å skape trafikk på bloggen. 

Jeg tror nok bilder uten hjelm er en strategi, ja. Googlet "Caroline Berg Eriksen hjelm", og det samme har skjedd flere ganger; at hovedpersonen sykler uten å ha hjelm på hodet. Dette har selvsagt blitt kommentert av lesere, mange ganger. Jeg fant bare ett innlegg hvor det er blitt kommentert av CBE, og da noe ala "det burde vi selvsagt gjort, men jeg fant den ikke og ville sykle likevel". 

Hva de gjør "på privaten" (og da tenker jeg på aktiviteter som ikke blir dokumenter og delt på SoMe eller blogg) er for meg likegyldig, men når de velger å dele det bør de stå inne for det de leverer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. 

Perelandra, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser aldri foreldre og barn som sykler sammen der foreldrene er uten hjelm, så hva de vil kommunisere med bildene, annet enn at de er forfengelige og ønsker kommentarer på bloggen, er vanskelig å forstå. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 publiserte kommentarer om manglende hjelmbruk og ingen svar. 

De må ikke engang prøve å hevde at det ikke er for å få engasjement i kommentarfeltet. Ellers er det jo tilnærmet dødt. 

Jeg undrer hvorfor de velger å fremstille seg som så korte. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele bloggen er jo tom for innhold. Så på insta at bildene fra «nypult» serien ble først publisert på Lke sin instaprofil og nå ble resirkulert på cbe sin. Nå sykkeltur uten hjelp og en 6 åring mange timer i sykkelvogn. Alle tre tingene vekker engasjement fordi det er fake. 

 

Endret av Emilie112
Alvorlig skrivefeil 😀😬
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Emilie112 skrev:

Hele bloggen er jo tom for innhold. Så på insta at bildene fra «ny pult» serien ble først publisert på Lke sin instaprofil og nå ble resirkulert på cbe sin. Nå sykkeltur uten hjelp og en 6 åring mange timer i sykkelvogn. Alle tre tingene vekker engasjement fordi det er fake. 

Har de fått ny pult på kontoret? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Liver skrev:

Min teori er at de faktisk sykler med hjelm, men unngår å vise dette på bilder for å skape trafikk på bloggen. 

Tror ikke det, vil tippe at det blir vanskelig å få dyttet den høye hestehalen under en hjelm.

Smarte folk bruker såklart hjelm når de sykler, så sånn sett er jo ikke dette så overraskende. 😑 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MiniBaguette skrev:

Tror ikke det, vil tippe at det blir vanskelig å få dyttet den høye hestehalen under en hjelm.

Smarte folk bruker såklart hjelm når de sykler, så sånn sett er jo ikke dette så overraskende. 😑 

Hun svarer på bloggen at fart har en stor del å si om hvor farlig det er å sykle uten hjelm

Så da sykler de vel 4 mil i sneglefart da. 

Stupid is as stupid does. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo få lov å fremstille seg selv som lite smarte, om det er det de ønsker. Kjenner to som har syklet sakte, ramlet av sykkelen og skadet seg skikkelig. Ene ble helt arbeidsufør pga hodeskade etterpå. Begge disse var på korte sykkelturer i nabolaget sitt, men ting skjer; må kanskje bråbremse for noe/noen, kjører i et hull i veien osv. Skjønner ikke at folk tør sykle uten hjelm. :sukk:  Skjønner heller ikke hvordan de får så store unger til å sitte i sykkelvogn i timesvis, mine har syklet selv fra 5-6 årsalderen, lange avstander også. (Hadde forøvrig ikke falt meg inn å plassere dem i sykkelvogn på den alderen.)

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Ispahan skrev:

I Blogglandia tror jeg argumentet "det er ikke ulovlig" er god nok grunn til å gjøre noe. Det er ikke ulovlig å sykle uten hjelm, det er ikke ulovlig å eksponere barn, det er ikke ulovlig å slippe flagget på bakken, eller plukke blomster i parken (litt usikker på den siste).

Jeg har et par tips til ikke-ulovlige ting de også kan gjøre: Det er ikke ulovlig å kjøre med løse gjenstander i bilen. Det er ikke ulovlig å røyke inne, selv om det bor barn der. Det er ikke ulovlig å kjøre båt med 0,8 i promille. Det er ikke ulovlig å sitte på med en promillefører, heller. Det er ikke ulovlig å droppe vaksiner. Men MAN GJØR DET BARE IKKE!

Hun skriver i kommentarfeltet: «Bilbelte er påbudt, så det bruker vi». Så jamfør det en skrev over her så er det kun de tingene de *må* gjøre som de gidder?

Det er mildt sagt både korttenkt og tåpelig at de ikke bruker hjelm. Både som forbilder og for potensiell skade. Selv om bloggeparet mener de sykler ordentlig og at det dermed ikke utgjør noen risiko, så vet alle som har ferdes i trafikken at uforutsette situasjoner veldig kjapt kan skje, og at andre kan utgjøre en risiko. De er vanvittig ignorante og arrogante - med livet som innsats. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleks i mørket er heller ikke påbudt. Men idiotisk å ikke bruke det. At det er mulig å være så tett i nøtta. (Bruk nøtta, på med bøtta ja).

Endret av Lopploella
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De følger sitt eget mønster ganske slavisk. Tar seg noen dager med fri/lite innlegg, der de har fått lite og ingen kommentarer, for å så legge ut noe de vet engasjerer og provoserer. Meget forutsigbart egentlig. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frua sykler 4 mil uten hjelm, putter hjelm på ungene i sykkelvogna fordi de har dårlig motorikk(!!) og drikker alkohol før de reiser hjem igjen... Bloggen når nye høyder. Den tar faktisk snart av. Herregud jeg morer meg over hvor dum bloggeieren faktisk ser ut til å være. Alt for å få opp klikk på bloggen. 

Endret av Kleenex
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke påbudt å være edru når man er sammen med barna sine.

Det er ikke påbudt å være avholds når man er gravid.

Det er ikke påbudt å være trofast mot partneren sin.

Det er ikke påbudt å være hyggelig mot andre mennesker.

Det er ikke påbudt å gi ungene et røykfritt innemiljø.

Det er ikke påbudt å bruke hue.

 

Men det virker ikke akkurat hverken voksent eller sympatisk å bare forholde seg til påbud gjennom livet.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kleenex skrev:

Frua sykler 4 mil uten hjelm, putter hjelm på ungene i sykkelvogna fordi de har dårlig motorikk(!!) og drikker alkohol før de reiser hjem igjen... Bloggen når nye høyder. Den tar faktisk snart av. Herregud jeg morer meg over hvor dum bloggeieren faktisk ser ut til å være. Alt for å få opp klikk på bloggen. 

Skriver hun dette?! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...