Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Når man leser i kommentarfeltet til CBE kan det tolkes dit hen at forsvarerne ikke leser mye litteratur når det kommer til kroppspress og unge mennesker. 

Blir så fascinert at alle blir dratt under den store kvinneguiden kammen, og alle som stiller spørsmålstegn med innlegg tilhører "den trollgjengen". 

Hadde CBE kalt en spade for en spade, og sagt hun ønsker å vise frem kroppen fordi hun vet den ser bra ut, og har behov for tilbakemelding på det, da hadde hun fått en stjerne i min bok. Men, å gjemme det bak dårlige bortforklaringer er bare flåsete. Og at alle som sier at hun er med på å skape et kroppspress er selvfølgelig bare sjalu, man kan bli matt av mindre. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vanskelig for å tro at leserne virkelig mener det der, var det ikke godt utdanna folk som leser bloggen? Og så klarer de ikke se igjennom ett eneste av triksene i influencerhåndboka? Snåle greier. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt åpenbart at CBE har gode gener, særlig med tanke på de tilsynelatende lette svangerskapene, men det er alltid snakk om at hun jobber så hardt for kroppen i kommentarfeltet. Hun slipper gjennom forsvarskommentarer der det står at hun er 100% ekte, men legger man igjen et hyggelig kompliment for kjøpepuppene så blir det ikke godkjent. Har testet. 🙄

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Sol79 skrev:

Det er jo helt åpenbart at CBE har gode gener, særlig med tanke på de tilsynelatende lette svangerskapene, men det er alltid snakk om at hun jobber så hardt for kroppen i kommentarfeltet. Hun slipper gjennom forsvarskommentarer der det står at hun er 100% ekte, men legger man igjen et hyggelig kompliment for kjøpepuppene så blir det ikke godkjent. Har testet. 🙄

Er det én ting jeg vil berømme henne for, og som jeg beundrer ved henne, så er det det at hun sjelden eller aldri klager over slitenhet/sykdom. Mulig det er fordi hun sjelden er så veldig syk, men hun hadde jo blant annet ganske alvorlig nyrebekkenbetennelse i forbindelse med første fødsel. Var lite klaging. 

Hun har nok både gode gener OG jobber relativt hardt, og det henger jo også litt sammen. Lettere å jobbe hardt med gode gener, osv... Men gener er jo aller mest flaks, og noe man absolutt ikke har gjort noe for. Hun har også hatt flaks og truffet begynnelsen av en bølge som har surfet henne dit hun er i dag med bloggen og millionene på kontoen. Ingen tvil om at hun også har jobbet for det, hun har gutset og ikke gitt seg ved motgang, sånn sett kan vi si hun har jobbet hardt også. 

Spørsmålet er om hun egentlig får ut potensialet sitt? Vi har jo diskutert her hvordan bloggen kunne vært så mye mer, hvor stort nedslagsfelt hun kunne hatt, hvor mye bra hun kunne ment og skrevet om. Det samme med treninga og "de gode genene" hennes. Hun kunne løpt dritlangt og dritfort med den kroppen, eller virkelig trent styrke, men velger fokus på tynnhet, kropp, diett, posering heller enn virkelig gode treningsresultater. Kroppen er liksom bare målet, ikke middelet. Det er så utdatert. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tørst skrev:

Er det én ting jeg vil berømme henne for, og som jeg beundrer ved henne, så er det det at hun sjelden eller aldri klager over slitenhet/sykdom. Mulig det er fordi hun sjelden er så veldig syk, men hun hadde jo blant annet ganske alvorlig nyrebekkenbetennelse i forbindelse med første fødsel. Var lite klaging. 

Hun har nok både gode gener OG jobber relativt hardt, og det henger jo også litt sammen. Lettere å jobbe hardt med gode gener, osv... Men gener er jo aller mest flaks, og noe man absolutt ikke har gjort noe for. Hun har også hatt flaks og truffet begynnelsen av en bølge som har surfet henne dit hun er i dag med bloggen og millionene på kontoen. Ingen tvil om at hun også har jobbet for det, hun har gutset og ikke gitt seg ved motgang, sånn sett kan vi si hun har jobbet hardt også. 

Spørsmålet er om hun egentlig får ut potensialet sitt? Vi har jo diskutert her hvordan bloggen kunne vært så mye mer, hvor stort nedslagsfelt hun kunne hatt, hvor mye bra hun kunne ment og skrevet om. Det samme med treninga og "de gode genene" hennes. Hun kunne løpt dritlangt og dritfort med den kroppen, eller virkelig trent styrke, men velger fokus på tynnhet, kropp, diett, posering heller enn virkelig gode treningsresultater. Kroppen er liksom bare målet, ikke middelet. Det er så utdatert. 

Mitt inntrykk er at hun ikke liker å løpe, men at det er noe hun må gjøre av en eller annen grunn. Da inspirerer det ikke. Heller ikke andre treningsinnlegg, egentlig. Jeg blir ikke motivert av treningsinnlegg hvor hun ser ut som hun skal knekke av på midten. Feil fokus. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Atheena

Jeg syns hun blir svar skyldig når hun argumenterer under bildene fra hotellfrokosten. For det finnes vell egentlig ingen gode argumenter når man tenker på kroppspresset unge kvinner føler på i dag. Hun er jo også selv offer for dette. Når det er sagt så spiller hun på kropp, viser gjerne hvor veldreid hun er, men sjelden på sex hvis det gir mening. Så det sjokkerer meg ikke om hun ønsker å gjøre det. Det er helt klart at hun ser smashing ut og det ønsker hun selvfølgelig å dele med verden. Det er jo tross alt den perfekte Caroline som hun ønsker at leserne skal tilbe. Meg, meg og atter meg. Vi har fått en hel generasjon som lever av likes i some med henne i spissen.

Narrativet er at hun er perfekt og hun viser et ideal på bloggen som er nærmest umulig for andre å etterligne. Heldigvis så er hun ikke lenger Norges største blogger, men det har hun vært i mange år. I nesten 10 år har hun fått lov å dominere og vise seg frem. Det sier jo ikke bare noe om henne, men også hva leserne vil ha. Det er jo det som er så tragisk, at mange unge kvinner har ønsket å lese bloggen og bruke henne som inspirasjonskilde. 
 

Endret av Atheena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atheena skrev:

Jeg syns hun blir svar skyldig når hun argumenterer under bildene fra hotellfrokosten. For det finnes vell egentlig ingen gode argumenter når man tenker på kroppspresset unge kvinner føler på i dag. Hun er jo også selv offer for dette. Når det er sagt så spiller hun på kropp, viser gjerne hvor veldreid hun er, men sjelden på sex hvis det gir mening. Så det sjokkerer meg ikke om hun ønsker å gjøre det. Det er helt klart at hun ser smashing ut og det ønsker hun selvfølgelig å dele med verden. Det er jo tross alt den perfekte Caroline som hun ønsker at leserne skal tilbe. Meg, meg og atter meg. Vi har fått en hel generasjon som lever av likes i some med henne i spissen.

Narrativet er at hun er perfekt og hun viser et ideal på bloggen som er nærmest umulig for andre å etterligne. Heldigvis så er hun ikke lenger Norges største blogger, men det har hun vært i mange år. I nesten 10 år har hun fått lov å dominere og vise seg frem. Det sier jo ikke bare noe om henne, men også hva leserne vil ha. Det er jo det som er så tragisk, at mange unge kvinner har ønsket å lese bloggen og bruke henne som inspirasjonskilde. 
 

Jeg synes ofte man kan lese at bloggeieren blir svar skyldig. Mye negativ konstruktiv kritikk blir avfeid med at "vi får være enige om at vi er uenige". Jeg vil kalle det dårlig journalistikk..  

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kleenex skrev:

Jeg synes ofte man kan lese at bloggeieren blir svar skyldig. Mye negativ konstruktiv kritikk blir avfeid med at "vi får være enige om at vi er uenige". Jeg vil kalle det dårlig journalistikk..  

Det er ikke en gang dårlig journalistikk - det er total mangel på argumentasjon fra bloggeiers side.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller den vanlige kommentaren om at kritikken ikke er konstruktiv og Caroline eller var det Lars Kristian, sitter med fasiten på hva som er konstruktivt. De bruker det som en hersketeknikk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang en instastory som ikke er merket reklame, selv det tydelig er reklame #bestiklassen

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har hatt flaks på enkelte områder her i livet. Gode gener og kom inn i bloggverdenen på rette tid. Det er jo kjekt for henne. Jeg tror så å si alle ville spilt på det man kan spille på så lenge det funker. Så ikke døm henne for dette.

Nå er hun bikka 30 og folk flest har vel sett seg lei på selvdiggingen hennes. Og utsagn om at hun jobber hard for kroppen når hun bruker fillers og legger inn silikon. Håret er alltid stort og sminken ligger lagvis. Ja, det ser kanskje bra ut enkelte ganger på avstand på bilder, men savner fronting av ting som faktisk er viktig. 

Jeg er langt fra misunnelig. Jeg er slankere og mer fit enn henne. Ja, har arvet gode gener men trener også beinhardt for å holde meg Fit. Men kjenner jeg blir helt matt på alt hun elsker. Syns måten hun håndterer kommentarer på er til tider rimelig frekt. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig denne bloggen hadde vært helt glemt av enda flere dersom ikke LKE var en såpass god fotograf. Innholdsløs tekst, pene bilder. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
59 minutter siden, Firestone skrev:

Tror egentlig denne bloggen hadde vært helt glemt av enda flere dersom ikke LKE var en såpass god fotograf. Innholdsløs tekst, pene bilder. 

Dette er jeg faktisk enig i. Skulle ønske jeg var like flink til å ta bilder. Det skal han faktisk ha. 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det ser ikke ut til at det hjalp for CBE å «bjuda på» for å øke det stadig synkende engasjementet bloggen opplever. Engasjementraten er nå helt nede på 0,93, noe som tilogmed ligger langt under bloggere som Villa Paprika. 

https://influencere.wordpress.com/2019/05/16/engasjementrate-instagram-den-16-05-19/

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mrs. Random Nick skrev:

Det skjørtet med leopardmønster burde hun aldri bruke igjen. 

Veldig rart hvis dette er slik noen flere burde oppfordres til å gå med. Skikkelig rart og lite pent. Ser mye rart på gata, men ingen i nærheten av dette her jeg bor (storby). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke  hvorfor det er lov å kritisere skjørtet på henne, men ikke bemerke  at hun har hammertå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Monimoni skrev:

Jeg skjønner ikke  hvorfor det er lov å kritisere skjørtet på henne, men ikke bemerke  at hun har hammertå. 

Jeg tenker so what både når det gjelder skjørtet og hammertåa. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...