Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Lille_Krokodille
9 timer siden, Mrs. Random Nick skrev:

En ting som er rart, med den million-lønna som CBE har, og med den "perfeksjonisten" hun er: At de ikke klarer å få like bunader på jentene?! Det matcher jo ikke dersom de skal gå i helt ulike! Den ene med bunad, og den andre med festdrakt (slik jeg ser det). Skjønner jo at det er to egne individer, men hadde ikke dere også fått lik type bunad/festdrakt på deres barn, dersom dere hadde hatt en slik lønn, og samme kjønn på barna???

Dette trenger man da ikke å kommentere. Det er vanskelig å tilpasse bunad til en så liten jente, så jeg tenker at de gjør lurt i å vente slik at man kan sy en bunad som er lett å justere lengdemessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille_Krokodille

Men vær så snill da. Dette har ingenting med kritikk av bedrift å gjøre. 

Hun synes minstejenta si var fin. 

Løkendrakten er en bunad. 

Alle var fine i bunad og festdrakt. 

Kanskje hun hadde tørkle i halsen fordi hun frøs. 

Kan vi prøve å holde et saklig nivå i debatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lille_Krokodille skrev:

Men vær så snill da. Dette har ingenting med kritikk av bedrift å gjøre. 

Hun synes minstejenta si var fin. 

Løkendrakten er en bunad. 

Alle var fine i bunad og festdrakt. 

Kanskje hun hadde tørkle i halsen fordi hun frøs. 

Kan vi prøve å holde et saklig nivå i debatten?

De fleste er vel enige om dette. Heldigvis ingen kyssebilder i år da, herregud, det syns jeg ikke har noe på internett å gjøre. Og iallfall ikke på en bedriftside. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tørst skrev:

Bra ting, at lillesøsteren sikkert bruker storesøsters festdrakt. Skulle ønske det var MER gjenbruk, arv og bruktgreier jeg, ikke mindre. En toåring trenger strengt tatt ikke egen bunad, eller DRAKT da, som løkendrakta jo er. 

Det er BUNAD. Fullt navn er «Østfoldbunaden Løkendrakten». https://bygdekvinnelaget.no/dette-ma-du-tenke-pa-for-du-kjoper-deg-bunad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Coccojambo skrev:

Det er BUNAD. Fullt navn er «Østfoldbunaden Løkendrakten». https://bygdekvinnelaget.no/dette-ma-du-tenke-pa-for-du-kjoper-deg-bunad

Greit greit, jeg tok feil, og egentlig bryr jeg meg ikke 😂 Beklager feilen. Tror jeg har det fra kommentarfeltet hennes fra tidligere, men sikkert bare misforstått eller husker feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tørst skrev:

Bra ting, at lillesøsteren sikkert bruker storesøsters festdrakt. Skulle ønske det var MER gjenbruk, arv og bruktgreier jeg, ikke mindre. En toåring trenger strengt tatt ikke egen bunad, eller DRAKT da, som løkendrakta jo er. 

Hun gjør jo ikke det, står i teksten at hun har kjøpt den nå. Så hva nå enn størstejenta hadde 17.mai for tre år siden, så var det ikke det som ble brukt nå. Matchet sikkert ikke?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.5.2019 den 23.48, LilleSnupp skrev:

Litt allmennkunnskap hadde gjort seg..

#blomsterplukking #flaggregler.no

Nå har jeg ikke sett det aktuelle instagrambildet av flagget på bakken, men jeg blir rimelig satt ut av at CBE og LKE tør å legge ut bilde av det. Vi kjøpte hus med flagg og flaggstang for et par år siden, og vi satt oss veldig inn i flaggreglene før vi turte å heise noe flagg på det.

Hvordan de velger å gjøre det praktiske rundt heisingen får være deres sak, men veldig spesielt å legge ut bilde av flagget på bakken. Det hadde jeg aldri gjort! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, innhold med opphavsrett og svar til dette.

Perelandra, mod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tuppa skrev:

Nå har jeg ikke sett det aktuelle instagrambildet av flagget på bakken, men jeg blir rimelig satt ut av at CBE og LKE tør å legge ut bilde av det. Vi kjøpte hus med flagg og flaggstang for et par år siden, og vi satt oss veldig inn i flaggreglene før vi turte å heise noe flagg på det.

Hvordan de velger å gjøre det praktiske rundt heisingen får være deres sak, men veldig spesielt å legge ut bilde av flagget på bakken. Det hadde jeg aldri gjort! 

Det var på instastory. Husker ikke om det var bilde eller film. Men jeg reagerte på det. Det er jo sånn som må skje når man er en person som skal henge opp ett så stort flagg. Det vanlige er jo at en holder (så det ikke går i bakken) men den andre firer flagget opp.

Syns også det var rart at hun senere filmet og liksom var så oppgitt over at han lot det gå i bakken. Da han tok det ned. Men nå ser jeg jo at hun sier at det var "tull" (eller ett forsøk på å være morsom eller hva hun sa) fordi hun hadde fått så mange meldinger om at det var i bakken da de heiste det opp....

Endret av *Emma*
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste blogginnlegg har 21 kommentarer.  13 av dem er spørsmål og svar om bluser, bukser, sykler og negler (!). 

Salgskanal eller ‘hverdagsglimt fra en helt vanlig familie’?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at hun nok en gang er på sykkeltur uten hjelm på hodet. 

Nei, det er ikke påbudt med hjelm. Men det er det eneste som beskyttet syklisten mot hodeskader. Og som såkalt influenser (og mor, det er jo familien som er på sykkeltur) bør hun bruke hjelm, ev ikke la seg avbilde i fart uten hjelm. Jeg antar at hjelm ikke er «bildevennlig», og at det er derfor den blir droppet. I så fall trist at utseende trumfer sikkerhet. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier man til barna når de spør om hvorfor de må bruke hjelm, men ikke foreldrene? At voksne er mindre utsatt for hodeskader? Det er jo løgn i så fall. Barna ser antagelig i tillegg at mange andre voksne bruker hjelm. Det er i alle fall vanlig her jeg bor. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2019 den 18.14, pøbelsara skrev:

Hun hadde reklame for barneromsmøbler - med bilder fra ett av barnas rom, senest på lørdag. Så det at hun ikke bruker barna til reklame lenger betyr tydeligvis for henne at hun ikke har med bilde av barnet i reklamen. Men hun viser frem barnets soverom. SÅ kan man jo dømme selv.

Ser logikken hennes

Jeg ville sett på det som interiør bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caroline er jo gammel nok til å huske trafikkampanjen «det er ikke tøft å være død», vil jeg tro. 

Kanskje «et knust hode er lite instagramvennlig» hadde hatt større påvirkningskraft? 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, *Emma* skrev:

Det var på instastory. Husker ikke om det var bilde eller film. Men jeg reagerte på det. Det er jo sånn som må skje når man er en person som skal henge opp ett så stort flagg. Det vanlige er jo at en holder (så det ikke går i bakken) men den andre firer flagget opp.

Syns også det var rart at hun senere filmet og liksom var så oppgitt over at han lot det gå i bakken. Da han tok det ned. Men nå ser jeg jo at hun sier at det var "tull" (eller ett forsøk på å være morsom eller hva hun sa) fordi hun hadde fått så mange meldinger om at det var i bakken da de heiste det opp....

Så istedet for å hjelpe til slik at det blir gjort skikkelig, dokumenterer heller fruen hvordan det ikke skal gjøres. På en offentlig instagramkonto.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Uten hjelm igjen, ja.

Skulle tro de hadde andre måter å skape temperatur i kommentarfeltet på.

 

jeg fatter ikke hvorfor de gjør det.

Det er ikke smålig å være opptatt av hjelmbruk. De har barn - og sikkerhet burde være i fokus. Supert å lære småjenter at forfengelighet trumfer sikkerhet. Eller - hvis de har en god grunn til å droppe hjep, er jeg lutter øre. men jeg har ikke fantasi nok til å se hva det skulle være.

 

Og nei - folk er ikke sure troll når de spør etter dette.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ispahan

I Blogglandia tror jeg argumentet "det er ikke ulovlig" er god nok grunn til å gjøre noe. Det er ikke ulovlig å sykle uten hjelm, det er ikke ulovlig å eksponere barn, det er ikke ulovlig å slippe flagget på bakken, eller plukke blomster i parken (litt usikker på den siste).

Jeg har et par tips til ikke-ulovlige ting de også kan gjøre: Det er ikke ulovlig å kjøre med løse gjenstander i bilen. Det er ikke ulovlig å røyke inne, selv om det bor barn der. Det er ikke ulovlig å kjøre båt med 0,8 i promille. Det er ikke ulovlig å sitte på med en promillefører, heller. Det er ikke ulovlig å droppe vaksiner. Men MAN GJØR DET BARE IKKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, pøbelsara skrev:

:Gjesp:

Uten hjelm igjen, ja.

Skulle tro de hadde andre måter å skape temperatur i kommentarfeltet på.

 

jeg fatter ikke hvorfor de gjør det.

Det er ikke smålig å være opptatt av hjelmbruk. De har barn - og sikkerhet burde være i fokus. Supert å lære småjenter at forfengelighet trumfer sikkerhet. Eller - hvis de har en god grunn til å droppe hjep, er jeg lutter øre. men jeg har ikke fantasi nok til å se hva det skulle være.

 

Og nei - folk er ikke sure troll når de spør etter dette.

Hjelmbruk bør være like naturlig som å ta på seg sikkerhetsbelte i bil og buss, spør du meg. Stortinget vedtok tilbake i 2002 to "Nullvisjonen" som handler om at ingen skal bli drept eller hardt skadd i vegtrafikken. Det gjelder også "myke" trafikanter som syklister og fotgjengere. Vi bør alle være interessert i å gjøre vårt for å selv unngå å bli drept eller hardt skadd i trafikken, blant annet ved å bruke hjelm når man sykler. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min teori er at de faktisk sykler med hjelm, men unngår å vise dette på bilder for å skape trafikk på bloggen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Liver skrev:

Min teori er at de faktisk sykler med hjelm, men unngår å vise dette på bilder for å skape trafikk på bloggen. 

Dette er jo litt som f.eks i Game of Thrones, hvor hovedpersonene kjemper uten hjelm i slagene, for ellers ser vi ikke hvem som er hvem. Altså i dette tilfellet opptrer de uten sykkelhjelm bare for at bildene skal bli bedre. Når de faktisk sykler har de nok i all hovedsak hjelm på seg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...