Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Denne debatten handler om en bedrift, ikke en privatperson,

Den er grei. Falt bare litt for fristelsen. Men ihvertfall fint å se at noen er mer ryddige da. Litt lettelse faktisk. Blir litt aggressivt her nå og da... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg vil bare peke på at de fleste her er saklige og ryddige, selv om de ikke ser behovet for å nyansere bare for nyansenes egen skyld. Det kan godt være at det finnes mange positive ting å si om Caroline Berg Eriksen, men jeg ser ikke hvilken relevans det har for debatten om virksomheten. For meg blir det et krav om s.k.  falsk balanse.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg har egentlig lyst til å be dere komme med noe positivt om Caroline jeg da. Har dere noe positivt å si om henne? Hadde jo vært fint å se. Og viktig på flere måter. 

Hun er pen, hun virker som en kjærlig mor, hun driver ikke med clickbait, hun er flink til å arrangere selskaper og hun virker som en veldig positiv person. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Den er grei. Falt bare litt for fristelsen. Men ihvertfall fint å se at noen er mer ryddige da. Litt lettelse faktisk. Blir litt aggressivt her nå og da... 

Vi vet ingenting om privatpersonen men bare det narrativet som bloggeren presenterer i sin kommersielle blogg. Egentlig var det spørsmålet meget bra da veldig mange ikke klarer å skille mellom bedriften og Eriksen som privatperson og det er her problemet ligger. Når Eriksen blir kritisert oppfattes det som om en privatperson blir kritisert. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bygdefruen skrev:

Hun er pen, hun virker som en kjærlig mor, hun driver ikke med clickbait, hun er flink til å arrangere selskaper og hun virker som en veldig positiv person. 

👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Vi vet ingenting om privatpersonen men bare det narrativet som bloggeren presenterer i sin kommersielle blogg. Egentlig var det spørsmålet meget bra da veldig mange ikke klarer å skille mellom bedriften og Eriksen som privatperson og det er her problemet ligger. Når Eriksen blir kritisert oppfattes det som om en privatperson blir kritisert. 

Nå mente jeg nødvendigvis ikke "privatpetsonen", men noe av det hun representerer. Jeg har bare kalt henne "Caroline" gjennom tråden så det kunne nok misforstås. Men hyggelig å se at noen blir inspirert, at hun ikke driver med clickbait, at noen setter pris på oppskrifter ol. Det handler jo om blogg og bedrift, så passer jo inn i tråden. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har ikke kalt noen fæle! Jeg tror jeg har svart med respekt på ting her? Jeg syns faktisk uenighet er veldig viktig og inspirerende. Det er ikke sånn at jeg motsier for morro skyld, eller ikke leser hva folk skriver. Så jeg har ikke tenkt at noen er fæle. Jeg har tenkt at moralisme er dog. Som fenomen. Det er ikke personlig rettet mot noen her. 

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, MissLucy skrev:

bl.a. i det innlegget jeg siterte. Jeg kommer til å sette deg på ignorer nå, for jeg har ikke tid til dette vrøvlet, så du trenger ikke sitere meg mer.

Hvordan gjør man det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå mente jeg nødvendigvis ikke "privatpetsonen", men noe av det hun representerer. Jeg har bare kalt henne "Caroline" gjennom tråden så det kunne nok misforstås. Men hyggelig å se at noen blir inspirert, at hun ikke driver med clickbait, at noen setter pris på oppskrifter ol. Det handler jo om blogg og bedrift, så passer jo inn i tråden. 

bloggen er såpass i utakt med resten av verden med tanke på de utfordringer som vi står ovenfor med tanke på miljøet og jordens tilstand. Eriksen fronter overforbruk som igjen er med på å ødelegge jorden vår. Når det gjelder mindreårige vet vi i vårt opplyste samfunn at Internett ikke består av bare  enhjørninger som driter regnbuer. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fjugur skrev:

Hvordan gjør man det?

mus over brukernavnet - da kommer det opp en dialogboks, og så trykker du på "ignorer medlem" i midten nederst

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg har ikke kalt noen fæle! Jeg tror jeg har svart med respekt på ting her? Jeg syns faktisk uenighet er veldig viktig og inspirerende. Det er ikke sånn at jeg motsier for morro skyld, eller ikke leser hva folk skriver. Så jeg har ikke tenkt at noen er fæle. Jeg har tenkt at moralisme er dog. Som fenomen. Det er ikke personlig rettet mot noen her. 

Jeg skrev "oss fæle"  i hermetegn nettopp fordi det ikke var skrevet direkte. Men vi opplever at tilhengere av cbe mener vi er det. Dersom du tar ting så bokstavelig og ikke forstår enkel metakommunikasjon, så tror jeg heller jeg vier mine kaffepauser til andre ting. Ferdig snakka. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Den er grei. Falt bare litt for fristelsen. Men ihvertfall fint å se at noen er mer ryddige da. Litt lettelse faktisk. Blir litt aggressivt her nå og da... 

Privatpersonen Caroline vet jeg ikke noe om, tror jeg. Hun er sikkert hyggelig og snill, men det er ikke det tråden handler om. 

Bloggeren Caroline Berg Eriksen tar fine matbilder, bruker ikke clickbait og henger aldri ut noen i selve blogginnlegget. Hun leverer jamt og trutt og prøver å variere innleggene. 

Var dette viktig for deg å vite? Ingenting av det oppveier jo det som blir diskutert og kritisert i denne tråden. 

Og så får jeg lyst å sende ballen tilbake til deg: er det noe ved bloggen du tenker ikke er bra for de involverte? 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, innhold med opphavsrett, spekulasjoner og svar til dette

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, Halle-Palle skrev:

Privatpersonen Caroline vet jeg ikke noe om, tror jeg. Hun er sikkert hyggelig og snill, men det er ikke det tråden handler om. 

Bloggeren Caroline Berg Eriksen tar fine matbilder, bruker ikke clickbait og henger aldri ut noen i selve blogginnlegget. Hun leverer jamt og trutt og prøver å variere innleggene. 

Var dette viktig for deg å vite? Ingenting av det oppveier jo det som blir diskutert og kritisert i denne tråden. 

Og så får jeg lyst å sende ballen tilbake til deg: er det noe ved bloggen du tenker ikke er bra for de involverte? 

Jeg mener at det henges ut arvinger og familiemedlemmer i mange blogginnlegg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 1.56, pøbelsara skrev:

Nemlig. Det er iscenesatt. Toåringer spiller ikke ludo.

Sier ikke imot at det er iscenesatt altså, men alle mine har "spilt" siden de var i den alderen. Enten på lag med noen, eller med hjelp hele tiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...