Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, SoWhat? skrev:

Dere vet jo ikke alt. Selvfølgelig ikke! Dere vet kun det Caroline velger å dele. Du skjønner det? HUN velger å dele det hun ser at det er behov for. 

Hvordan definere hvor behovet ligger?

Er det fra barnas synspunkt? Foreldrenes synspunkt? Bedriftens synspunkt? 

Det at du skriver "hun velger å dele det HUN SER AT DET ER BEHOV FOR" synes jeg forteller skremmende mye. 

Barna har ikke valgt å være kjendiser. La de få være i fred. Til sammenligning har mitt jevnaldrende barn 0 treff på Google og ca 20 bilder på lukket facebookside 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg bryr meg veldig mye om samfunnet jeg lever i. Jeg bryr meg om aksept, at alle skal ha en plass. Jeg bryr meg veldig mye om et stort nei! til moralisme. Vi skal ikke moralisere over andre. Vi kan kritisere saklig. Vi kan korrigere hverandre. Men til syvende og sist må folk ha frihet til å velge. Hva de promoterer. Hvor en finner ut hva som dekker ens behov. La folk velge selv. Jeg liker ikke hets og mobbing. Jeg vil si hva jeg mener om det, selv om min stemme er et pip 🙂 men jeg engasjerer meg. 

 

Alle skal ha en plass? Nei, jeg synes faktisk at folk som bruker livet sitt på uetiske gjøremål, som å bruke ungene sine i reklame, ikke skal ha en plass. De kan finne på noe annet å gjøre. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillevennen skrev:

Hun deler det hun ønsker å dele, ikke det hun ser det er behov for... hvorfor i all verden skulle det være et behov for å dele morsdagsbildene fra senga? Er det noe vi trenger å se? Eller noe hun ønsker vi skal se?

Hadde ikke folk hatt behov for det hun legger ut, så hadde lesere forsvunnet. Bortsett fra de som leser for å snakke om og moralisere over det hun gjør "feil" da. Uansett er alle avhengig eller tyr til bloggen hennes. De finner nytte i den på ene eller andre måten. Hun ønsker at mange skal se. Fordi hun vet at behovet er der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvordan er Caroline usunn? Hun har et bevisst valg på kosthold og trening. Hva er feil med det? 

Du snakker om en dame som vil framstå som tynn uansett hvilke konsekvenser det måtte ha. Redigerer gravidmagen sin mindre og spiser Nutrilett for å opprettholde det tynne imaget. Det er nok et veldig bevist valg fra bloggerens side men sunt er det ikke. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Kropp, skrev jeg. Hun redigerte gravidmagen mindre og i flere år redigerte hun kroppen sin, som allerede var slank, mindre. Hele tiden nektet hun for det enda hun fikk spørsmål om det. Der mistet hun all troverdighet mht et sunt kroppsfokus. 

Ja, det var ikke bra. Det er jeg enig i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inocybe skrev:

Du snakker om en dame som vil framstå som tynn uansett hvilke konsekvenser det måtte ha. Redigerer gravidmagen sin mindre og spiser Nutrilett for å opprettholde det tynne imaget. Det er nok et veldig bevist valg fra bloggerens side men sunt er det ikke. 

Har svart på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

Hvordan definere hvor behovet ligger?

Er det fra barnas synspunkt? Foreldrenes synspunkt? Bedriftens synspunkt? 

Det at du skriver "hun velger å dele det HUN SER AT DET ER BEHOV FOR" synes jeg forteller skremmende mye. 

Barna har ikke valgt å være kjendiser. La de få være i fred. Til sammenligning har mitt jevnaldrende barn 0 treff på Google og ca 20 bilder på lukket facebookside 

Det er helt tydelig at det er et behov. Ellers hadde hun ikke vært i posisjonen hun er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ja, det var ikke bra. Det er jeg enig i. 

Bra. I tillegg til at hun gjennom år skrev falske kommentarer på bloggen (dette kan ikke sjekkes nå) for å nøre opp diskusjoner, forsvare CBE og kritisere andre lesere, har du grunnlaget for at jeg begynte å følge med på bloggen. Det er uetisk forretningsdrift, det er å lure leserne og alt dette kommer de unna med fordi de er «rosabloggere» man ikke forventer så mye fra, men det er jo beinhard kapitalisme og forretningsdrift, der dessverre ungene må inngå som rekvisitter og narrativ. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er helt tydelig at det er et behov. Ellers hadde hun ikke vært i posisjonen hun er. 

Behov for hvem? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Har svart på det. 

Men hvorfor omtaler du da bloggernes kroppsfokus som sunt når det beviselig er alt annet enn det? Det virker til at du har slukt narativet til bloggeren helt ukritisk selv når du blir presentert hardtslående dokumentasjon. Men det er vel det bloggeren lever av? Naivitet. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs Robinson skrev:

Behov for hvem? 

For både de som liker konseptet. Og de som ikke liker. Det er et behov for å moralisere også. Oscar Wilde skrev at å moralisere over noen betyr bare at en misliker noen. Det tror jeg på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inocybe skrev:

Men hvorfor omtaler du da bloggernes kroppsfokus som sunt når det beviselig er alt annet enn det? Det virker til at du har slukt narativet til bloggeren helt ukritisk selv når du blir presentert hardtslående dokumentasjon. Men det er vel det bloggeren lever av? Naivitet. 

Jeg har blitt kalt naiv her tidligere. Det er for meg tilnærmet et kompliment 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er helt tydelig at det er et behov. Ellers hadde hun ikke vært i posisjonen hun er. 

Vel. Tror mange som følger med der gjør det fordi de synes hele greia er komisk, for noen år siden fikk hun 100 kommentarer bare hun la ut et bilde, nå er det ofte under 10. Den ivrige kjernen har skrumpet. Fra 90-100 000 lesere til 20-25 000. Lavt reaksjonstall på IG tyder også på at hun ikke har en sterk posisjon som «likable», mer som «guilty pleasure» slik juryen i Vixen sa. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Vel. Tror mange som følger med der gjør det fordi de synes hele greia er komisk, for noen år siden fikk hun 100 kommentarer bare hun la ut et bilde, nå er det ofte under 10. Den ivrige kjernen har skrumpet. Fra 90-100 000 lesere til 20-25 000. Lavt reaksjonstall på IG tyder også på at hun ikke har en sterk posisjon som «likable», mer som «guilty pleasure» slik juryen i Vixen sa. 

Du har jo et behov for å degradere henne. Din tilfredsstillelse 🙂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hadde ikke folk hatt behov for det hun legger ut, så hadde lesere forsvunnet. Bortsett fra de som leser for å snakke om og moralisere over det hun gjør "feil" da. Uansett er alle avhengig eller tyr til bloggen hennes. De finner nytte i den på ene eller andre måten. Hun ønsker at mange skal se. Fordi hun vet at behovet er der. 

Men lesertallene for denne bloggen er godt på vei nedover og engasjementet veldig lavt. https://influencere.wordpress.com/2019/02/12/engasjement-ig-den-12-02-19/ Til og med influencernes egen prisutdeling Vixen omtalte CBE.no som en guilty pleasure som mest av alt irriterer. 

Jeg tror det behovet du nevner hovedsakelig er bloggerens behov for ekesponering og penger og langt mindre grad dekker et behov hos leserne. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg har blitt kalt naiv her tidligere. Det er for meg tilnærmet et kompliment 🙂

Det er greit å være naiv, men man kan samtidig være klok. 

 

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Du har jo et behov for å degradere henne. Din tilfredsstillelse 🙂

Nei, dette er fakta. Tall. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er greit å være naiv, men man kan samtidig være klok. 

 

Nei, dette er fakta. Tall. 

Naive mennesker er ofte snille. De tror alt godt om andre fordi de som regel er snille selv. Ære være dem 🙂 jeg vil ikke si at jeg er der. Men har hørt at jeg både er intelligent og klok. Shit. Sikkert feil 😄 men dum skal jeg tilstå at jeg ikke syns jeg er da. I selvrettferdighetens navn 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med å snakke sånn da? Så på insta nå, ho skulle vise huset "ånkli"....? Det heter vel ordentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Ja? Og hun dekker et så stort behov at hun er blitt suksessfull. Det må være plass til forretningsfolk i samfunnet også. 

Da roser du jo en reklamekatalog. Det er ikke behov for CBE og hennes miljøsvineri samt lovbrudd. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, SoWhat? skrev:

Naive mennesker er ofte snille. De tror alt godt om andre fordi de som regel er snille selv. Ære være dem 🙂 jeg vil ikke si at jeg er der. Men har hørt at jeg både er intelligent og klok. Shit. Sikkert feil 😄 men dum skal jeg tilstå at jeg ikke syns jeg er da. I selvrettferdighetens navn 🙂

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...