SoWhat? Skrevet 14. februar 2019 #321 Del Skrevet 14. februar 2019 Akkurat nå, Snaskesnusken skrev: ? Denne debatten handler om en bedrift, ikke en privatperson, Den er grei. Falt bare litt for fristelsen. Men ihvertfall fint å se at noen er mer ryddige da. Litt lettelse faktisk. Blir litt aggressivt her nå og da... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #322 Del Skrevet 14. februar 2019 jeg vil bare peke på at de fleste her er saklige og ryddige, selv om de ikke ser behovet for å nyansere bare for nyansenes egen skyld. Det kan godt være at det finnes mange positive ting å si om Caroline Berg Eriksen, men jeg ser ikke hvilken relevans det har for debatten om virksomheten. For meg blir det et krav om s.k. falsk balanse. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bygdefruen Skrevet 14. februar 2019 #323 Del Skrevet 14. februar 2019 46 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg har egentlig lyst til å be dere komme med noe positivt om Caroline jeg da. Har dere noe positivt å si om henne? Hadde jo vært fint å se. Og viktig på flere måter. Hun er pen, hun virker som en kjærlig mor, hun driver ikke med clickbait, hun er flink til å arrangere selskaper og hun virker som en veldig positiv person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 14. februar 2019 #324 Del Skrevet 14. februar 2019 9 minutter siden, SoWhat? skrev: Den er grei. Falt bare litt for fristelsen. Men ihvertfall fint å se at noen er mer ryddige da. Litt lettelse faktisk. Blir litt aggressivt her nå og da... Vi vet ingenting om privatpersonen men bare det narrativet som bloggeren presenterer i sin kommersielle blogg. Egentlig var det spørsmålet meget bra da veldig mange ikke klarer å skille mellom bedriften og Eriksen som privatperson og det er her problemet ligger. Når Eriksen blir kritisert oppfattes det som om en privatperson blir kritisert. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 14. februar 2019 #325 Del Skrevet 14. februar 2019 5 minutter siden, bygdefruen skrev: Hun er pen, hun virker som en kjærlig mor, hun driver ikke med clickbait, hun er flink til å arrangere selskaper og hun virker som en veldig positiv person. 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Roadrunner Skrevet 14. februar 2019 Populært innlegg #326 Del Skrevet 14. februar 2019 Angående eksponeringen av mindreårige så fikk jeg selv en liten a-ha opplevelse for noen år tilbake, da FB var mer i tiden enn det er i dag. Og det helt uten å involvere tredjeparter eller mindreårige. Jeg hadde vært ivrig på FB i ferien min, og lagt ut flere små oppdateringer underveis. Kom så tilbake på jobb etter ferien, og hadde lyst tli å fortelle litt hvor fine opplevelser jeg hadde hatt. For det første var det nesten ingen som spurte, og for det andre fikk jeg stort sett følgende kommentar da jeg begynte å fortelle: "Ja, så du nevnte det på FB". "Ja, så bildene på FB". Jeg ble rett og slett litt skuffet, fordi jeg plutselig ikke hadde noe å fortelle - alle visste allerede. Og dette var ting JEG hadde lagt ut om MITT liv, bevisst, men kanskje ikke helt gjennomtenkt. Det samme vil kunne skje med de små bloggerbarna, i forbindelse med skolehverdag og venner. Man kommer tilbake på skolen etter helg eller ferie, og er sprekkeferdig av ting man ønsker å fortelle. Men i stedet for entusiastiske reaksjoner, får man høre at: "Ja, mamma fortalte at dere var på fjellet i påska, og at du hadde ramlet og slått deg." "Hørte dere hadde vært i Spania i sommer, og at dere var uheldige med været. Og så kjipt at hotellet ikke var så bra da!". "Turte du ikke gå i bamseklubben alene? Hææ?". "Hvorfor bruker du ikke lengre den rosa kjolen som brukte så i sommerferien? Var ikke det en favoritt?" "Hæ? Går DU med kjole? Trodde du var skikkelig guttejente, du har jo alltid dongeribukser og genser på bildene" Kanskje dårlige eksempler, men jeg forsøker å illustrere at utlevering ikke kun trenger å være identifiserbare bilder, og at summen av informasjon kan resultere i så mangt. Barna mister muligheten til å gi et førsteinntrykk DE ønsker. Mange kan danne seg et inntrykk av barnet, søsken og familien før det første møtet, og dermed ligger det allerede premisser til grunn som barnet selv ikke har hatt mulighet til å påvirke. Selv vår kommende kronprinsesse vet jeg mindre om enn endel av bloggerbarna (og jeg leser ingen blogger fast!). Kanskje jeg vet hvor kronprisfamilien ferierte sist ferie, siden Se og Hør har fått tak i noen bilder. Og kanskje er det noen offisielle bilder i forbindelse med bursdag (gjerne portrett/familiebilde) eller representasjon. Men jeg vet ikke alt HVA som ble gjort eller sagt på ferien, jeg vet ikke hvordan bursdagen ble feiret, hva som var tema eller farger, eller hvordan barnerom/leker har sett ut. Jeg vet at de er barn av sine foreldre og dermed har en spesiel posisjon i Norge, men heldigvis vet jeg lite om den private sfæren. Foreldrene skjermer! 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 14. februar 2019 #327 Del Skrevet 14. februar 2019 1 minutt siden, Snaskesnusken skrev: Vi vet ingenting om privatpersonen men bare det narrativet som bloggeren presenterer i sin kommersielle blogg. Egentlig var det spørsmålet meget bra da veldig mange ikke klarer å skille mellom bedriften og Eriksen som privatperson og det er her problemet ligger. Når Eriksen blir kritisert oppfattes det som om en privatperson blir kritisert. Nå mente jeg nødvendigvis ikke "privatpetsonen", men noe av det hun representerer. Jeg har bare kalt henne "Caroline" gjennom tråden så det kunne nok misforstås. Men hyggelig å se at noen blir inspirert, at hun ikke driver med clickbait, at noen setter pris på oppskrifter ol. Det handler jo om blogg og bedrift, så passer jo inn i tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 14. februar 2019 #328 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Jeg har ikke kalt noen fæle! Jeg tror jeg har svart med respekt på ting her? Jeg syns faktisk uenighet er veldig viktig og inspirerende. Det er ikke sånn at jeg motsier for morro skyld, eller ikke leser hva folk skriver. Så jeg har ikke tenkt at noen er fæle. Jeg har tenkt at moralisme er dog. Som fenomen. Det er ikke personlig rettet mot noen her. Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 14. februar 2019 av Perelandra 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 14. februar 2019 #329 Del Skrevet 14. februar 2019 35 minutter siden, MissLucy skrev: bl.a. i det innlegget jeg siterte. Jeg kommer til å sette deg på ignorer nå, for jeg har ikke tid til dette vrøvlet, så du trenger ikke sitere meg mer. Hvordan gjør man det? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2ney Skrevet 14. februar 2019 #330 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) På 14.2.2019 den 14.52, Fjugur skrev: Hvordan gjør man det? Det lurer jeg også på... Endret 16. februar 2019 av 2ney Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 14. februar 2019 #331 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) 12 minutter siden, SoWhat? skrev: Nå mente jeg nødvendigvis ikke "privatpetsonen", men noe av det hun representerer. Jeg har bare kalt henne "Caroline" gjennom tråden så det kunne nok misforstås. Men hyggelig å se at noen blir inspirert, at hun ikke driver med clickbait, at noen setter pris på oppskrifter ol. Det handler jo om blogg og bedrift, så passer jo inn i tråden. bloggen er såpass i utakt med resten av verden med tanke på de utfordringer som vi står ovenfor med tanke på miljøet og jordens tilstand. Eriksen fronter overforbruk som igjen er med på å ødelegge jorden vår. Når det gjelder mindreårige vet vi i vårt opplyste samfunn at Internett ikke består av bare enhjørninger som driter regnbuer. Endret 14. februar 2019 av Snaskesnusken 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. februar 2019 Forfatter #332 Del Skrevet 14. februar 2019 6 minutter siden, Fjugur skrev: Hvordan gjør man det? mus over brukernavnet - da kommer det opp en dialogboks, og så trykker du på "ignorer medlem" i midten nederst 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 14. februar 2019 #333 Del Skrevet 14. februar 2019 Takk @MissLucy 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestemorskogmus Skrevet 14. februar 2019 #334 Del Skrevet 14. februar 2019 17 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg har ikke kalt noen fæle! Jeg tror jeg har svart med respekt på ting her? Jeg syns faktisk uenighet er veldig viktig og inspirerende. Det er ikke sånn at jeg motsier for morro skyld, eller ikke leser hva folk skriver. Så jeg har ikke tenkt at noen er fæle. Jeg har tenkt at moralisme er dog. Som fenomen. Det er ikke personlig rettet mot noen her. Jeg skrev "oss fæle" i hermetegn nettopp fordi det ikke var skrevet direkte. Men vi opplever at tilhengere av cbe mener vi er det. Dersom du tar ting så bokstavelig og ikke forstår enkel metakommunikasjon, så tror jeg heller jeg vier mine kaffepauser til andre ting. Ferdig snakka. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 14. februar 2019 #335 Del Skrevet 14. februar 2019 1 time siden, SoWhat? skrev: Den er grei. Falt bare litt for fristelsen. Men ihvertfall fint å se at noen er mer ryddige da. Litt lettelse faktisk. Blir litt aggressivt her nå og da... Privatpersonen Caroline vet jeg ikke noe om, tror jeg. Hun er sikkert hyggelig og snill, men det er ikke det tråden handler om. Bloggeren Caroline Berg Eriksen tar fine matbilder, bruker ikke clickbait og henger aldri ut noen i selve blogginnlegget. Hun leverer jamt og trutt og prøver å variere innleggene. Var dette viktig for deg å vite? Ingenting av det oppveier jo det som blir diskutert og kritisert i denne tråden. Og så får jeg lyst å sende ballen tilbake til deg: er det noe ved bloggen du tenker ikke er bra for de involverte? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. februar 2019 #336 Del Skrevet 14. februar 2019 Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt, innhold med opphavsrett, spekulasjoner og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 15. februar 2019 #337 Del Skrevet 15. februar 2019 19 timer siden, Halle-Palle skrev: Privatpersonen Caroline vet jeg ikke noe om, tror jeg. Hun er sikkert hyggelig og snill, men det er ikke det tråden handler om. Bloggeren Caroline Berg Eriksen tar fine matbilder, bruker ikke clickbait og henger aldri ut noen i selve blogginnlegget. Hun leverer jamt og trutt og prøver å variere innleggene. Var dette viktig for deg å vite? Ingenting av det oppveier jo det som blir diskutert og kritisert i denne tråden. Og så får jeg lyst å sende ballen tilbake til deg: er det noe ved bloggen du tenker ikke er bra for de involverte? Jeg mener at det henges ut arvinger og familiemedlemmer i mange blogginnlegg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuslix Skrevet 15. februar 2019 #338 Del Skrevet 15. februar 2019 Dro på fotballtur til England? 😅 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medhandapåhjarte Skrevet 15. februar 2019 #339 Del Skrevet 15. februar 2019 På 13.2.2019 den 1.56, pøbelsara skrev: Nemlig. Det er iscenesatt. Toåringer spiller ikke ludo. Sier ikke imot at det er iscenesatt altså, men alle mine har "spilt" siden de var i den alderen. Enten på lag med noen, eller med hjelp hele tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 15. februar 2019 #340 Del Skrevet 15. februar 2019 19 minutter siden, Tuslix skrev: Dro på fotballtur til England? 😅 Var det noe rart ved det? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå