123Frustrert Skrevet 19. juli 2020 #24801 Skrevet 19. juli 2020 😂😂 ja, den der var morsom !! Hvor er frokosten fra liksom. Man kan begynne å lure hva disse lure bloggerne egentlig har v omløp. 14
Gjest Lin11 Skrevet 19. juli 2020 #24802 Skrevet 19. juli 2020 (endret) 1 time siden, Ikkenoledig skrev: Det er din mening Men troverdighet er vel ikke bare noe som gjelder innholdsmarkedsføring, men all markedsføring? Jeg bryr meg ikke om frasen «mange har spurt» , jeg blir heller ikke mistenksom når ordet reklame dukker opp i SoMe. Hvis jeg synes produktet er spennende gjør jeg mine egne vurderinger, uavhengig av hva en influencer sier om det. Jeg velger også å følge profiler jeg føler GIR meg noe. Om det er oppskrifter, inspirasjon, treningstips, osv. Og dette får jeg helt gratis. At de som står bak disse profilene så klart skal tjene penger på jobben de gjør forstår jeg. Så så lenge reklamen er relevant og riktig merket, ser jeg ikke problemet. Det er din subjektivt opplevelse av noe som faktisk er et problem i redaksjonelle medier også. At SE reklamerer for ullgensere til Skappel fordi det er et pågåande samarbeid, men IG leserne skal groomes først. Og sist eskalerte det med gratis reklame tid på GKN med Dorthe Skappel. Ingen P i forkant av hverken GMN eller GKN selv om det reklameres i mengder. Klart profiler skal tjene penger, men er det så vanskelig å gjøre det på et redelig vis? Nei, det er det ikke! Bare se på de store bake kontoene i Norge som klarer dette med bragd! Og Ganni?? Ikke la meg starte en gang på den uredelige markedsføringen de holdt på med i sin tid, og de fæle strikkegensere som har fått tilnavnet «bloggeruniform». Samme gjelder dette beltet som alle influencere bruker og brukte i sin tid. For å ikke glemme «groomingen» av de berømte hårspennene til Coverbrands, designet fra CBE. Selv om du ikke bryr deg, finnes det folk som ikke reflekterer over hva de får servert på nett av reklame. De perfekte ofrene for denne bransjen. Husker også ABD sitt forsøk på å få til en avtale med Gant. Pinlig. Og når det gjelder CBE, så reklamerte hun for NAKD, uten å merke som reklame da det tilsynelatende så ut som grooming. Til man kunne gå inn på UI sin side om samarbeidspartnere og der ligger NAKD som en av samarbeidspartnere. Flaut! Endret 19. juli 2020 av Lin11
Populært innlegg Keaton Skrevet 19. juli 2020 Populært innlegg #24803 Skrevet 19. juli 2020 Litt festlig at CBE aldri bruker hårspenner lengre. Pussig, egentlig. 😏 58
MarianneE Skrevet 20. juli 2020 #24804 Skrevet 20. juli 2020 5 timer siden, Kollontaj skrev: Litt festlig at CBE aldri bruker hårspenner lengre. Pussig, egentlig. 😏 Ja, hvordan gikk det egentlig med de hårspennene hun "designet" 22
Turkis Sau Skrevet 20. juli 2020 #24805 Skrevet 20. juli 2020 9 timer siden, Sandin skrev: Jeg kommer ikke ooooover at noen liksom hadde spurt hvor frokosten var fra. Den der er faktisk en klassiker! 27
Ikkenoledig Skrevet 20. juli 2020 #24806 Skrevet 20. juli 2020 6 timer siden, Lin11 skrev: Det er din subjektivt opplevelse av noe som faktisk er et problem i redaksjonelle medier også. At SE reklamerer for ullgensere til Skappel fordi det er et pågåande samarbeid, men IG leserne skal groomes først. Og sist eskalerte det med gratis reklame tid på GKN med Dorthe Skappel. Ingen P i forkant av hverken GMN eller GKN selv om det reklameres i mengder. Klart profiler skal tjene penger, men er det så vanskelig å gjøre det på et redelig vis? Nei, det er det ikke! Bare se på de store bake kontoene i Norge som klarer dette med bragd! Og Ganni?? Ikke la meg starte en gang på den uredelige markedsføringen de holdt på med i sin tid, og de fæle strikkegensere som har fått tilnavnet «bloggeruniform». Samme gjelder dette beltet som alle influencere bruker og brukte i sin tid. For å ikke glemme «groomingen» av de berømte hårspennene til Coverbrands, designet fra CBE. Selv om du ikke bryr deg, finnes det folk som ikke reflekterer over hva de får servert på nett av reklame. De perfekte ofrene for denne bransjen. Husker også ABD sitt forsøk på å få til en avtale med Gant. Pinlig. Og når det gjelder CBE, så reklamerte hun for NAKD, uten å merke som reklame da det tilsynelatende så ut som grooming. Til man kunne gå inn på UI sin side om samarbeidspartnere og der ligger NAKD som en av samarbeidspartnere. Flaut! Igjen så gir du meg meninger jeg ikke har. Jeg har tvert i mot skrevet veldig tydelig at et utgangspunkt for godt bruk av innholdsmarkedsføring burde være troverdighet og riktig merking av reklame. Å gjøre samarbeid med merker, produkter man selv har likt og brukt over lang tid er IKKE grooming. Å vise frem produkter man ønsker samarbeid med eller skal ha samarbeid med i forkant for å kunne inngå et samarbeid er grooming. Og jeg har ikke sagt at jeg synes dette er god skikk. 6
Maneo Skrevet 20. juli 2020 #24807 Skrevet 20. juli 2020 Okey, så var det bedre bilder fra turen i år, men likevel passende: 32
Aricia Skrevet 20. juli 2020 #24808 Skrevet 20. juli 2020 8 timer siden, Ikkenoledig skrev: Det er din mening Men troverdighet er vel ikke bare noe som gjelder innholdsmarkedsføring, men all markedsføring? Jeg bryr meg ikke om frasen «mange har spurt» , jeg blir heller ikke mistenksom når ordet reklame dukker opp i SoMe. Hvis jeg synes produktet er spennende gjør jeg mine egne vurderinger, uavhengig av hva en influencer sier om det. Jeg velger også å følge profiler jeg føler GIR meg noe. Om det er oppskrifter, inspirasjon, treningstips, osv. Og dette får jeg helt gratis. At de som står bak disse profilene så klart skal tjene penger på jobben de gjør forstår jeg. Så så lenge reklamen er relevant og riktig merket, ser jeg ikke problemet. Troverdighet blir jo selvsagt et mye mer komplisert spørsmål i markedsføring hos influencere, særlig i kombinasjon med umerket grooming, fordi influencere later som de i reklameinnlegg er virkelige personer som gir oppriktige og ektefølte anbefalinger. Det var jo også ditt eget poeng i forrige innlegg - dvs du brukte dine oppriktige personlige følelser som sannhetsbevis og kriterium for at noe ikke var reklame eller grooming, men genuine anbefalinger. De to siste avsnittene dine argumenterer derimot for noe helt annet enn denne troverdigheten, og for at influencere, som deg selv (?), er helt overflødige. For hvis det bare var ren interesse for innhold og tematikk pluss egen dømmekraft som fikk folk til å følge influencere i SoMe, hva skal man med influencerne da? Da mister jo deres oppriktige anbefalinger hele sin funksjon, og vi kan alle finne produktene vi ønsker/trenger å kjøpe helt aldeles selv, uten å påvirkes til å herme etter en vi vil ligne eller ser opp til. Når du skriver fra influencerens ståsted i ditt forrige innlegg er det altså dine innerste følelser ang. et produkt og troverdigheten det gir innholdet ditt som er avgjørende for å påvirke leseren. Men i dette innlegget, der du selv inntar leserposisjonen, er du/leseren helt upåvirket av denne påståtte oppriktigheten og personlige anbefalingen - du påvirkes bare av interessen for stoffområdet som du hadde i utgangspunktet, og tar helt selvstendige vurderinger. Det går ikke i hop, for å si det forsiktig. 23
Aricia Skrevet 20. juli 2020 #24809 Skrevet 20. juli 2020 23 minutter siden, Ikkenoledig skrev: Igjen så gir du meg meninger jeg ikke har. Jeg har tvert i mot skrevet veldig tydelig at et utgangspunkt for godt bruk av innholdsmarkedsføring burde være troverdighet og riktig merking av reklame. Å gjøre samarbeid med merker, produkter man selv har likt og brukt over lang tid er IKKE grooming. Å vise frem produkter man ønsker samarbeid med eller skal ha samarbeid med i forkant for å kunne inngå et samarbeid er grooming. Og jeg har ikke sagt at jeg synes dette er god skikk. Igjen: Fra leserens synsvinkel er det INGEN forskjell. Den eneste forskjellen du opererer med her er jo influencerens påståtte intensjon og følelser. Det er en komponent som er fullstendig ikke-målbar - altså ikke-eksisterende. 26
Populært innlegg Corinne Skrevet 20. juli 2020 Populært innlegg #24810 Skrevet 20. juli 2020 Apropos troverdighet, under et innlegg den 29.mars 2020 skriver "Per" : "Må innrømme at en av grunnene til at jeg besøker siden din er på grunn av neglene dine. De er så flotte, passe lengde og så håper jeg du har lakkert dem i en eller annen farge Ikke stopp med falske negler " Hvorpå CBE svarer "Aldri! " Allright, Per... 🙄 Den kommentaren gir meg litt samme vibber som "Hvor er frokosten deres fra?" Det blir så pinlig lett å tenke at "noen" har fabrikert kommentaren for å enten bygge opp under et reklameoppdrag, eller forsvare CBE fordi noen har, gud forby, kritisert feks neglene hennes. I denne sammenhengen hadde noen nylig kommentert at CBE sine negler var finest helt naturlig. Dog også en spesiell ting å kommentere, men det er jo sånt det går i.. Hvem går inn på en blogg og tenker "Ååh, jeg håper bloggeren har lakket neglene i en fresh farge i dag! Og håper hun fortsatt har falske negler!" Det fremstår bare fjasete og gjennomskuelig, og det er pinlig å lese kommentarer i den sjangeren... 64
Della Skrevet 20. juli 2020 #24811 Skrevet 20. juli 2020 https://www.tv2.no/underholdning/11514970/ Tror Mads Hansen gjør rett med tanke på sin egen troverdighet og yrkeskarriere i media. Men klart at det er fristende å tjene mye penger kjapt som de fleste velger 🙂 7
Gjest Tannbein Skrevet 20. juli 2020 #24812 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 10 minutter siden, Corinne skrev: Apropos troverdighet, under et innlegg den 29.mars 2020 skriver "Per" : "Må innrømme at en av grunnene til at jeg besøker siden din er på grunn av neglene dine. De er så flotte, passe lengde og så håper jeg du har lakkert dem i en eller annen farge Ikke stopp med falske negler " Hvorpå CBE svarer "Aldri! " Allright, Per... 🙄 Den kommentaren gir meg litt samme vibber som "Hvor er frokosten deres fra?" Det blir så pinlig lett å tenke at "noen" har fabrikert kommentaren for å enten bygge opp under et reklameoppdrag, eller forsvare CBE fordi noen har, gud forby, kritisert feks neglene hennes. I denne sammenhengen hadde noen nylig kommentert at CBE sine negler var finest helt naturlig. Dog også en spesiell ting å kommentere, men det er jo sånt det går i.. Hvem går inn på en blogg og tenker "Ååh, jeg håper bloggeren har lakket neglene i en fresh farge i dag! Og håper hun fortsatt har falske negler!" Det fremstår bare fjasete og gjennomskuelig, og det er pinlig å lese kommentarer i den sjangeren... Eventuelt skikkelig creepy, og helt på høyde med å late som om man skal knyte skolissene for å kunne studere bloggerens føtter på nært hold mens hun er ute på middag med familien. Eller å ringe på hjemme hos dem i Siljan for å se på den nyfødte babyen. At Caroline fortsetter med å mate sånne folk med personlig informasjon om barna sine og nakenbilder av sin egen rumpe er helt uforståelig for meg, men bekreftelsesbehovet hennes trumfer tydeligvis alt. Endret 20. juli 2020 av Tannbein
Corinne Skrevet 20. juli 2020 #24813 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, Tannbein skrev: Eventuelt skikkelig creepy, og helt på høyde med å late som om man skal knyte skolissene for å kunne studere bloggerens føtter på nært hold mens hun er ute på middag med familien. Eller å ringe på hjemme hos dem i Siljan for å se på den nyfødte babyen. At Caroline fortsetter med å mate sånne folk med personlig informasjon om barna sine og nakenbilder av sin egen rumpe er helt uforståelig for meg, men bekreftelsesbehovet hennes trumfer tydeligvis alt. Ja, det creepy aspektet ved kommentaren er jo neonlysende.. Hvis det virkelig er en Per der ute som sitter og fantaserer om cbe's negler. Enig i det du skriver, at hun tør å dele alt fra nippler og rumpesprekk, til bilder og info om barn, hvor familien befinner seg til enhver tid, etc etc.. 29
Gjest Tannbein Skrevet 20. juli 2020 #24814 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 4 minutter siden, Corinne skrev: Ja, det creepy aspektet ved kommentaren er jo neonlysende.. Hvis det virkelig er en Per der ute som sitter og fantaserer om cbe's negler. Enig i det du skriver, at hun tør å dele alt fra nippler og rumpesprekk, til bilder og info om barn, hvor familien befinner seg til enhver tid, etc etc.. Ja det var jo derfor Kim Kardashian ble ranet i Paris. Via sosiale medier så delte hun jo alt om hvor hun befant seg til enhver tid og hva hun hadde med seg. Hun har fortalt at hun var helt sikker på at hun kom til å bli voldtatt også, "heldigvis" så ble hun bare rundstjålet. Ikke engang oss privatpersoner bør legge ut på sosiale medier om når vi er på ferie fordi vi da signaliserer at huset vårt er tomt og klart for innbrudd. Hos influensere som Caroline så vet vi jo i tillegg hvordan alle rom er utformet og innredet fordi absolutt alt deles på store, offentlige kanaler regelmessig. Jeg skjønner ikke at de tør. Endret 20. juli 2020 av Tannbein
Aricia Skrevet 20. juli 2020 #24815 Skrevet 20. juli 2020 (endret) 16 minutter siden, Della skrev: https://www.tv2.no/underholdning/11514970/ Tror Mads Hansen gjør rett med tanke på sin egen troverdighet og yrkeskarriere i media. Men klart at det er fristende å tjene mye penger kjapt som de fleste velger 🙂 Enig i det, det var en opplysende artikkel. Merket meg særlig denne uttalelsen, sånn apropos troverdighetens rolle som vi diskuterer nå: Sitat – Du møter deg selv i døra før eller siden. Jeg tror ikke det er en fordel når jeg jobber innen media heller, å ha masse kommersielle bindinger. Så jeg har tatt et bevisst valg på det. Kommersielle bindinger er stikkordet her. Bindinger er målbart. Om folk skal velges til et verv feks, eller få en spesiell stilling som krever uavhengighet og upartiskhet, feks innen media eller i forvaltningen, må eventuelle bindinger kartlegges først. Den som har bindinger er inhabil. Det hjelper ikke å forsikre om eller sverge på at man likevel er "helt oppriktig, kors på halsen altså". Det er det bare influencere som kan forsøke seg på, tydeligvis. Endret 20. juli 2020 av Aricia 25
Keaton Skrevet 20. juli 2020 #24816 Skrevet 20. juli 2020 Det som er litt ironisk mht bindinger i influencerverdenen, er jo at disse ikke eksisterer lengre enn avtalen varer. Alle vet jo at influencere spiser Freia sjokolade kun når de har avtale om reklame, eventuelt bruker 2-3 hårspenner så lenge det er spenner som er inntekten, ja, lista er lang. At troverdigheten smuldrer hen, er i mine øyne et langt større problem for influencerne. 30
MaleficentAurora Skrevet 20. juli 2020 #24817 Skrevet 20. juli 2020 Jeg finner det er interessant at utenlandske influencere kan holde lenge på småe og store samarbeid, mens CBE smelter bort som en vaniljeis på en varm sommerdag med sine. Hun blir nesten som 《Hun influencere som svinger innom de småe avtalene og unngår de store》 Marna aka komikerfruen har sin egen smykke kolleksjon hos Thune. Hun er en blogger og influencer, men likevel så er hun mye lengre fram i forretningsmessig enn hva CBE er. Jeg kunne tenkt meg å se CBE prøvd seg innenfor smykke kolleksjon. Det tror jeg faktisk ville ha slått godt an om hun bare var billig til å slå hull på den rosa bobla som hun bruker som en beskyttelse skjold. 6
Lopploella Skrevet 20. juli 2020 #24818 Skrevet 20. juli 2020 (endret) Ut fra det hun har satt navnet sitt på av vesker, sko, hårspenner og undertøy har jeg ikke tro på at hun har noe unikt å komme med når det gjelder smykkedesign heller. Hun har ingen utdannelse innen formgivning, og ser ikke ut til å være noe naturtalent i noe estetisk eller kreativt. Endret 20. juli 2020 av Lopploella 34
MaleficentAurora Skrevet 20. juli 2020 #24819 Skrevet 20. juli 2020 2 minutter siden, Lopploella skrev: Ut fra det hun har satt navnet sitt på av vesker, sko, hårspenner og undertøy har jeg ikke tro på at hun har noe unikt å komme med når det gjelder smykkedesign heller. Hun har ingen utdannelse innen formgivning, og ser ikke ut til å være noe naturtalent i noe estetisk eller kreativt. Jeg la det fram før jeg tror faktisk at det finnes noe mer i CBE enn det hun tillater oss å se. Det er som at hun vil at verden skal se henne men ikke alt, men samtidig så skal alt vises fram. Det ligger heller i hvor dårlig hun er til å reklamere og promotere før seg. For det ser man åpenbart på MyMuse kolleksjonene hennes. Hun reklamere å promotere når det passer henne og ikke fordi hun vil at flest mulig skal stikke nesen innom nettbutikken før så handle siste nytt. Smykke kolleksjon til Komikerfruen er ikke noe ekstra med. Men hun har klart få en stor samarbeids avtale i havn, noe CBE ikke har klart. Det er det som er poenget mitt i min forrige kommentar.
Gjest Tannbein Skrevet 20. juli 2020 #24820 Skrevet 20. juli 2020 (endret) I starten så var hun mer selvironisk og artig. Hun harselerte med sin egen shoppinggalskap (hun innrømte at nå var det siste gang at Lars Kristian betalte kredittkortgjelden hennes) og om hvor jålete og barbierosa hun var (hun trengte 2 timer på å gjøre seg klar til en tur på stranda, osv). Nå er hun så selvhøytidelig og ufeilbarlig at det eneste som mangler er en gullkrone på hodet. Det er synd for hun kunne ha vært bedre likt om hun hadde fortsatt slik hun startet. Synlige brystvorter og utleverende filmsnutter om ungene hennes drar det hele ganske langt ned liksom. Endret 20. juli 2020 av Tannbein
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå