Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Hallepalle2 skrev (4 minutter siden):

Minner igjen om at enkelte brukere kun har som agenda å kverulere og provosere med stengt tråd som resultat. 

Det kan virke som ferien røyner litt ekstra på hos enkelte. 

💅🏼

🥱😴

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, SoWhat? said:

Det var det med skjønn da. Tolkninger. Jeg tror helt ærlig at jeg er mer opplyst enn deg i hva flere av de du nevner faktisk mener. De ber foreldre bruke skjønn. 

Denne påstanden vil jeg gjerne se doumentasjon på, all den tid du forfekter et ganske diametralt syn - eller tolkning for å bruke et ord du gjerne betjener deg av - sammenlignet med hva fagfolk har uttalt om saken. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys

Hele denne saken med vinglass, øl og «nå kjører vi videre,» er selvsagt gjort med overlegg. Enten for å få litt sårt tiltrengt oppmerksomhet eller for å få fokuset vekk fra det som kom fram for et par dager siden, nemlig at de redigerer utseendet til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (35 minutter siden):

PS: Forresten har Bakeriet i Lom fruktdrikker fra Safteriet på menyen, ser jeg. Så jeg tipper at det CBE har i glasset er nettopp rabarbradrikk:

https://safteriet.no/produkt/rabarbradrikk/

Hvis hun hadde forsynt bildet sitt med opplysning om det, når hun nå først spanderte et helt story-bilde på drikken i stetteglasset, så kunne vi jo fått en tilnærmelsesvis interessant opplysning ut av det hele. 

Hvorfor hun i stedet velger å poste det som ser ut som et glass kald rosé uten "dementi" eller utdypende forklaring av noe slag kan man jo bare lure på.

Tilføyelse: Samme spisested har også én rosé på menyen (forutsatt at menyen på nett er oppdatert), og det er denne (alkoholholdige) proseccoen: 

https://flaatenvin.no/produkt/corvezzo-bio-rosato-prosecco/

Akkurat samme blekrosa farge som rabarbradrikken fra Safteriet, gitt - omtrent umulig å se forskjell ut fra bildene, i hvert fall. Så da kan alle CBEs 300 000 IG-følgere bare lure.

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (34 minutter siden):

Minner igjen om at enkelte brukere kun har som agenda å kverulere og provosere med stengt tråd som resultat. 

Det kan virke som ferien røyner litt ekstra på hos enkelte. 

💅🏼

💅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder spørsmålet om én eller begge drakk noe alkoholholdig til lunsj for så å kjøre videre, hvem av dem har førerkort for å kjøre med campingvogn? Selv om de skalter og valter med hvem som til enhver tid er kjørbar, er det ikke sikkert at noen av dem har lov til å kjøre med campingvogn. Det kommer an på den totale vekten av bil og vogn innenfor førerkortklasse B. Hvordan det i realiteten henger sammen for deres del vet ikke jeg, men uansett er det skikkelig uansvarlig å publisere bilder på bedriftskontoene - som om de drikker og kjører, om det er en villet handling eller ei.

Campingvognregelen:https://www.santanderconsumer.no/magasinet/ferie-og-fritid/bobil-og-caravan/dette-er-campingvognregelen/

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama
Felis skrev (36 minutter siden):

Dette paret har en lang historie i å drite i sikkerhet. LKE tar seg noen drammer, for så å padle kajakk uten vest. Han kjører ATV med ungene på, uten hjelm. De bruker konsekvent aldri hjelm når de sykler. Og det har vært rene NM i manglende smittevernstiltak under pandemien. Er det da helt utenkelig at de også kjører bil etter en øl og et glass vin?

Uansett lever paret av å påvirke andre. Vi skal fristes til å kjøpe klærne deres. Vi skal fristes til å spise maten deres. Vi skal fristes til å følge treningsregimet deres. Vi skal fristes til å dra til de stedene som sponser dem. Alt dette er del av en større pakke, som i bunn og grunn forteller oss at hvis vi gjør som dem, blir vi som dem. Hva er det @Lin10 bruker å si? De er sunne, friske, lykkelige, har et godt ekteskap, er fantastiske foreldre osv osv. Dette er hva de selger inn og noen tror tydeligvis på det.

Da kan man ikke trekke ut enkeltelementer og si at det skal du IKKE påvirkes av. De selger en pakke, det fungerer ikke slik at: Kjøp undertøy og reis til Vestlia, men don't drink and drive. Det har ikke så mye å si om det er vin, saft eller rødsprit i det vinglasset, de PÅVIRKER folk til å ta lett på promillegrensen.

Aricia skrev (6 minutter siden):

Tilføyelse: Samme spisested har også én rosé på menyen (forutsatt at menyen på nett er oppdatert), og det er denne (alkoholholdige) proseccoen: 

Akkurat samme blekrosa farge som rabarbradrikken fra Safteriet, gitt - omtrent umulig å se forskjell ut fra bildene, i hvert fall. Så da kan alle CBEs 300 000 IG-følgere bare lure.

🏼💯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (26 minutter siden):

Jeg er skeptisk på at denne rabarbradrikken serveres i vinglass egentlig. Flott du har sjekket menyen og kommer med alternativer da. (Og bittelitt sært.) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandie skrev (4 timer siden):

Koseglass med vin hver dag eller flere ganger i uken er ikke greit. Og særlig ikke når man har barn. Mange av de som «bare koser seg» med alkohol hver dag har i bunn og grunn et alkoholproblem.

Hvilket alkoholforbruk de har kan forøvrig ingen av oss vite. 

og uansett behøver det vel ikke deles med «hele verden». 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (2 timer siden):

Det er ikke et vinglass til lunsj jeg reagerer på. Hadde det bare vært det, tror jeg få hadde hatt noe å utsette.

Jeg reagerer derimot på at det postes bilder av vin enormt ofte, og ikke bare "et vinglass til lunsj" én gang i løpet av året.

Nå i ferien postes det bilder av vinglass hver dag, ofte med fokus på glasset. Og når det ikke er ferie, er det også svært ofte.

Hvorfor i all verden mener de at vindrikking skal ha en så stor plass i det de legger ut til følgere og andre? Det er helt ubegripelig for meg.

som alle disse kaffekoppene.., selvsagt mindre negativt å drikke mye kaffe men ganske så uinteressant å se det så ofte. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (1 time siden):

💅🏼

Og like kjedelig er det som Hurtigruta programmet var..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Når det gjelder spørsmålet om én eller begge drakk noe alkoholholdig til lunsj for så å kjøre videre, hvem av dem har førerkort for å kjøre med campingvogn? Selv om de skalter og valter med hvem som til enhver tid er kjørbar, er det ikke sikkert at noen av dem har lov til å kjøre med campingvogn. Det kommer an på den totale vekten av bil og vogn innenfor førerkortklasse B. Hvordan det i realiteten henger sammen for deres del vet ikke jeg, men uansett er det skikkelig uansvarlig å publisere bilder på bedriftskontoene - som om de drikker og kjører, om det er en villet handling eller ei.

Campingvognregelen:https://www.santanderconsumer.no/magasinet/ferie-og-fritid/bobil-og-caravan/dette-er-campingvognregelen/

Disse vognene mener jeg man kan kjøre med vanlig førerkort på bil. Mulig man må ha hengerlappen i tillegg? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bare verre og verre, når fansen klikker i vinkel for å forsvare at et par med to små unger drikker alkohol før de setter seg bak rattet og kjører! Men altså, det er jo egentlig ikke så ille, med tanke på hva som skjer i resten av verden, sånn liksom :sarkasme:Jisess..... Ikke er det så ille at de bruker barna for å tjene penger heller, det skjer tross alt verre ting i verden :sarkasme:

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er på ferie. Men mor og far må løpe.Helst over en time hver…og hver for seg siden barna ikke kan være alene. Jeg skjønner virkelig ikke greia!Må da bli mye venting for barna?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hut skrev (4 timer siden):

Ja, mange reagerer på det meste her inne. Et vinglass til lunsj f.eks. Tipper mange av dem her inne som fremstår som moralens voktere er avholdsfolk. Eller alternativt bare må finne noe kritikkverdig ved alt CBE gjør. Synes det virker som CBE har et sunt og naturlig forhold til alkohol. Og nei, jeg trenger ikke pepres med linker om brudd på alkoholloven og det evinnelige gnålet om at et glass vin til maten gjør at alle kan bli alkoholikere. Jeez. 

For diskusjonen i denne tråden er det totalt irrelevant om deltagere er avholdsfolk eller alkoholikere. 
Eller som det tidligere har blitt diskutert; overvektige eller tynne, NAVere eller jobber seg ihjel. 
Totalt irrelevant. Virkelig. 
Argumentene teller mest. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon_sun skrev (44 minutter siden):

Disse vognene mener jeg man kan kjøre med vanlig førerkort på bil. Mulig man må ha hengerlappen i tillegg? 

Det var derfor jeg la ved lenke. Det avhenger nemlig av totalvekten av bil og henger. På førerkortklasse B kan man kjøre henger på maks 750 kg.

Campingvognen veier nok mer enn det, men så var det vekten på bilen de kjører, da. Jeg tok det kun opp på grunn av alkoholdebatten der et av forbeholdene er at en av dem kjører bilen med vogn. Hvilken førerkortklasse de har er også uvisst. Men det er altså ikke bare å hekte en hv7lken sim helst campingvogn på hengerfestet og tro at man er innafor hvis man kan kjøre bil med henger.

Og om ingen av dem har drukket så er det hæærn fløtte meg lavmål å ønske offentlig engasjement på firmakontoene på denne måten.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (32 minutter siden):

De er på ferie. Men mor og far må løpe.Helst over en time hver…og hver for seg siden barna ikke kan være alene. Jeg skjønner virkelig ikke greia!Må da bli mye venting for barna?

Ser ikke problemet med å trene på ferie, egentlig. Det går jo an å finne på noe med barna i mellomtiden, feks sykle, bade, spille badminton, gå en tur, spille et spill… I dette tilfellet er det vel mye mer venting på diverse fotografering og posering, da er jo begge foreldrene opptatt.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (34 minutter siden):

Men de må de vel? Jeg gjetter på LKE har en eller annen plan for å bevise at kona kan gjennomføre et eller annet uten å få lyskestrekk som er så ille den holder henne unna sosiale medier i flere dager. Noen topper som hun skal løpe eller noe slikt. Å ikke løpe hele tiden vil ødelegge oppkjøringen. I tillegg så vil treningspause ødelegge for konas nitide kalori-regime. Passer så dårlig med såpass jevnlig inntak av alkohol. 
Gjetter også på det er noe av grunnen til hotellovernattingene. Tilgang til tredemølle og dusj. Ikke så farlig med campingvognannonsøren. De får leve med dårligere reklame så lenge LKE får gjennomført det som er viktigst for ham selv. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...