Gjest thejohan Skrevet 14. juni 2019 #3901 Skrevet 14. juni 2019 14 timer siden, Pås skrev: Jeg ble obs på henne etter magebilder etter fødsel del 1. Som mor og svigermor til to vakre jenter i fruktbar alder ble jeg rasende! Kvinner flest ser ikke slik ut to dager etter fødsel, punktum! At hun gjorde det er fint for henne, men ingenting å dele med fansen! Det er NOK av usikre unge kvinner der ute som slett ikke føler seg fab etter en fødsel, og de kommer OVERHODET ikke til å føle seg bedre av cbe's bilder. Så hvorfor valgte hun da å vise seg frem i undertøyet? "Se på meg alle sammen, hvor fiin jeg er". Ryddet for hetsende innhold. Perelandra, mod. Hva så om ikke flesteparten ser sånn ut? Folk blir jo krenka av ALT for tiden. Er jo helt galskap. Man kan hverken si eller gjøre noe uten at folk blir grinete. Hun følte seg fab, og hun hadde all grunn til det. Hun så smashing ut! Virkelig! Hvis mange føler seg dritt under svangerskapet, så må jo det der være helt magisk! Jeg følte meg sååå fin under svangerskapene mine, men det var jaggu digg å bli kvitt magen også. Men det får jeg kanskje ikke si? Er det kanskje noen som blir støtt av det? Jeg er lei krenkagjengen!
Xstrella Skrevet 14. juni 2019 #3902 Skrevet 14. juni 2019 5 minutter siden, thejohan skrev: Hva så om ikke flesteparten ser sånn ut? Folk blir jo krenka av ALT for tiden. Er jo helt galskap. Man kan hverken si eller gjøre noe uten at folk blir grinete. Hun følte seg fab, og hun hadde all grunn til det. Hun så smashing ut! Virkelig! Hvis mange føler seg dritt under svangerskapet, så må jo det der være helt magisk! Jeg følte meg sååå fin under svangerskapene mine, men det var jaggu digg å bli kvitt magen også. Men det får jeg kanskje ikke si? Er det kanskje noen som blir støtt av det? Jeg er lei krenkagjengen! Så var bildet photoshoppet og med filter. Magen godt sugt inn og hun poserte. Troverdigheten der erlik 0. Heldigvis er de fleste såpass voksne og ser disse fake bildene oppmerksomhetssyke legger ut. 14 åringer derimot tror de er slik i virkeligheten siden de lever i instagrambobla. Derfor må disse beskyttes og forklares at slik er IKKE vanlig å se ut 4 dager etter fødsel. 34
Hebbbbbe Skrevet 14. juni 2019 #3903 Skrevet 14. juni 2019 3 timer siden, Hedersbrukeren skrev: Hvorfor gidder folk holde på som de gjør her? Tror de at de kommer til å ‘omvende’ bloggerne med disse angrepene sine? Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Nei, men vi (les: jeg) håper å øke bevisstheten til bloggleserne vedrørende barneeksponering, markedsføringslover, retusjering av bilder osv, osv. Og så ønsker jeg at flere, særlig unge mennesker, skal forstå at bloggere og andre influensere fremstiller verden annerledes enn den er. Og at alt som er på disse bloggene dreier seg om reklame og spons... 22
Hedersbrukeren Skrevet 14. juni 2019 #3904 Skrevet 14. juni 2019 (endret) 46 minutter siden, Hebbbbbe skrev: Nei, men vi (les: jeg) håper å øke bevisstheten til bloggleserne vedrørende barneeksponering, markedsføringslover, retusjering av bilder osv, osv. Og så ønsker jeg at flere, særlig unge mennesker, skal forstå at bloggere og andre influensere fremstiller verden annerledes enn den er. Og at alt som er på disse bloggene dreier seg om reklame og spons... De fleste forstår at både bloggere og de fleste andre som er aktive på sosiale medier fremstiller seg selv i et litt i overkant positivt lys i forhold til virkeligheten. Folk er mer kritisk innstilt enn mange tror, mange jeg kjenner legger ut en masse «happy family»-bilder selv om det i realiteten foregår krangling i ny og ne, som det aldri postes noe om. Dette er helt vanlig, og noe selv tenåringsjenter flest er klar over. Mange har litt vel liten tiltro til blogglesere Endret 14. juni 2019 av Hedersbrukeren 5
Gjest SelinaKyle Skrevet 14. juni 2019 #3905 Skrevet 14. juni 2019 34 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: De fleste forstår at både bloggere og de fleste andre som er aktive på sosiale medier fremstiller seg selv i et litt i overkant positivt lys i forhold til virkeligheten. Folk er mer kritisk innstilt enn mange tror, mange jeg kjenner legger ut en masse «happy family»-bilder selv om det i realiteten foregår krangling i ny og ne, som det aldri postes noe om. Dette er helt vanlig, og noe selv tenåringsjenter flest er klar over. Mange har litt vel liten tiltro til blogglesere Men man kan vel likevel bli påvirket, selv om man skjønner ting er iscenesatt og regissert? Vi vet jo at vi ser reklame når vi ser på TV, men jeg kan likevel bli påvirket (bevisst og ubevisst) til å føle behov for det som vises fram. Enda jeg vet det er der nettopp for å selge/påvirke.
Hedersbrukeren Skrevet 14. juni 2019 #3906 Skrevet 14. juni 2019 9 minutter siden, SelinaKyle skrev: Men man kan vel likevel bli påvirket, selv om man skjønner ting er iscenesatt og regissert? Vi vet jo at vi ser reklame når vi ser på TV, men jeg kan likevel bli påvirket (bevisst og ubevisst) til å føle behov for det som vises fram. Enda jeg vet det er der nettopp for å selge/påvirke. De fleste blir påvirket av så mye og mangt De bekymringer folk her gir uttrykk for at de har på vegne av blogglesere er sterkt overdrevne Størst grunn til bekymring er de mange negative kommentarene bloggerne får, de som leser lærer at det greit å komme med (gjerne anonyme) negative ytringer mot andre, noe vi vet det også er mye av blant ungdom nå til dags 4
Shopgirl2014 Skrevet 14. juni 2019 #3907 Skrevet 14. juni 2019 2 timer siden, Hedersbrukeren skrev: De fleste blir påvirket av så mye og mangt De bekymringer folk her gir uttrykk for at de har på vegne av blogglesere er sterkt overdrevne Størst grunn til bekymring er de mange negative kommentarene bloggerne får, de som leser lærer at det greit å komme med (gjerne anonyme) negative ytringer mot andre, noe vi vet det også er mye av blant ungdom nå til dags @Hedersbrukeren 6
Gjest CecilieX Skrevet 14. juni 2019 #3908 Skrevet 14. juni 2019 8 timer siden, Hedersbrukeren skrev: En kortvarig hobby som har vart i kort tid og som snart utgår, langt sunnnere enn å holde på som mange gjør dag etter dag, år etter år men man kan jo bare undre seg over hvorfor du trodde jeg siktet til deg med mitt innlegg, aldri lagt merke til deg her inne før, men av en eller annen grunn følte du deg visst truffet, og måtte forsvare ditt kortvarige engasjement
Gjest Emmy_H Skrevet 14. juni 2019 #3909 Skrevet 14. juni 2019 (endret) 3 timer siden, Hedersbrukeren skrev: De fleste blir påvirket av så mye og mangt De bekymringer folk her gir uttrykk for at de har på vegne av blogglesere er sterkt overdrevne Størst grunn til bekymring er de mange negative kommentarene bloggerne får, de som leser lærer at det greit å komme med (gjerne anonyme) negative ytringer mot andre, noe vi vet det også er mye av blant ungdom nå til dags Er det overdrevent at man forventer at en bedrift skal merke reklame riktig etter 10 i år bransjen? Og bloggeier med styremedlem har agert negativt mot andre, både anonymt og i bedriftens navn. Og det er stor forskjell å gå løs på privat personer kontra bedrifter. Tenk om WWF skulle legge seg i fosterstilling fordi bøndene skal boikotte TV-aksjonen? Eller Stormberg skulle drive å henge ut jegerforbundet på andres IG kontoer fordi de vil boikotte bedriften? Det er så mye naivitet og mangel på kunnskap blant de som agerer positivt overfor denne bloggerbedriften AS, og på denne måten bidrar lite til noe samfunnsnyttig og endringsarbeid i samfunnet generelt. Det blir litt sånn "krig og fred og sånn" over det hele når det kommer til forsvarstalene fra enkelte, det er jo nettopp derfor bedriften kan forsette i samme spor. Jeg vil anbefale IG konto Bloggerpatruljen, de har også egen podkast og er opptatt av å endre lover og regler med hjelp av politikere. Og de er ikke anonyme! Endret 14. juni 2019 av Emmy_H
Gjest CecilieX Skrevet 14. juni 2019 #3910 Skrevet 14. juni 2019 (endret) 4 timer siden, Hedersbrukeren skrev: De fleste forstår at både bloggere og de fleste andre som er aktive på sosiale medier fremstiller seg selv i et litt i overkant positivt lys i forhold til virkeligheten. Folk er mer kritisk innstilt enn mange tror, mange jeg kjenner legger ut en masse «happy family»-bilder selv om det i realiteten foregår krangling i ny og ne, som det aldri postes noe om. Dette er helt vanlig, og noe selv tenåringsjenter flest er klar over. Mange har litt vel liten tiltro til blogglesere Du er på kollisjonskurs med det fagfolk har skrevet mye om hva gjelder påvirkning fra SoMe og folkehelse. I denne artikkelen https://www.aftenposten.no/norge/i/OnA3O/--Slanking-har-nadd-helt-til-livmoren uttrykker jordmødre bekymring for hvordan blant annet rosabloggere påvirker voksne gravide kvinner til å ville slanke seg i svangerskapet. Og da snakker vi voksne kvinner, med livserfaring. Som likevel lar seg påvirke. Jeg kan finne et utall artikler hvor psykologer og andre helsearbeidere peker på SoMe som en stor årsak til epidemien av psykisk uhelse blant ungdom. Dette er ikke noe å kimse av, og gjøre til en sak som bare vi her på KG er opptatt av. Endret 14. juni 2019 av CecilieX
pøbelsara Skrevet 14. juni 2019 #3911 Skrevet 14. juni 2019 Å hevde at det bare er vi her inne på Rampelys som er opptatt av dette, tyder på at man overhodet ikke følger med i nyhetsmediene. Det er mange som er engasjert. Dessuten vil jeg hevde at det å være interessert i etisk framferd og barns rett til privatliv ikke akkurat kvalifiserer til å avfeies som heksejakt. 40
Pust Skrevet 14. juni 2019 #3912 Skrevet 14. juni 2019 https://jelliesapp.com/blog/5-reasons-not-to-post-about-your-child-on-social-media 19
Pås Skrevet 14. juni 2019 #3913 Skrevet 14. juni 2019 10 timer siden, thejohan skrev: Hva så om ikke flesteparten ser sånn ut? Folk blir jo krenka av ALT for tiden. Er jo helt galskap. Man kan hverken si eller gjøre noe uten at folk blir grinete. Hun følte seg fab, og hun hadde all grunn til det. Hun så smashing ut! Virkelig! Hvis mange føler seg dritt under svangerskapet, så må jo det der være helt magisk! Jeg følte meg sååå fin under svangerskapene mine, men det var jaggu digg å bli kvitt magen også. Men det får jeg kanskje ikke si? Er det kanskje noen som blir støtt av det? Jeg er lei krenkagjengen! Ikke dra krenkakortet her! Jeg sier ikke at noen blir KRENKET av at cbe ser flott ut fødsel, jeg sier at mange som i utgangspunktet ikke føler seg så flott og fin etter fødsel som cbe (og du åpenbart!) gjør føler seg enda mindre flott og fin når de ser hvordan cbe så ut! Jeg spør igjen: HVA er hensikten med å vise et slikt bilde? Utenom det åpenbare: se hvor fin jeg er! Jeg diskuterer ikke det åpenbare her: ja, hun så smashing ut, jeg prøver å finne ut motivet for å dele det med hele verden! 36
Clara80 Skrevet 14. juni 2019 #3914 Skrevet 14. juni 2019 Det finnes ikke noe annet motiv enn at hun ønsker å vise seg frem og synes selv at hun er flott og unik. Det er ikke vanlig å se "strøken" ut etter er svangerskap, og det vet hun. 14
Surikatt Skrevet 14. juni 2019 #3915 Skrevet 14. juni 2019 Kunne hun ikke heller ringt på hos naboen i undertøyet og dratt en posering? For meg blir det det samme. Like latterlig. 37
Surikatt Skrevet 14. juni 2019 #3916 Skrevet 14. juni 2019 27 minutter siden, Clara80 skrev: Det finnes ikke noe annet motiv enn at hun ønsker å vise seg frem og synes selv at hun er flott og unik. Det er ikke vanlig å se "strøken" ut etter er svangerskap, og det vet hun. Hun ser ut slik hun redigerer seg. Hvordan de har det når kamera er av, vet ingen. Ingen er strøken rett etter fødsel, selv ikke hun. Husker de stive oppstilte bildene de publiserte. Misunner henne rett og slett ikke den barselperioden hun hadde. Fokus på meg, meg, meg. 18
Antirobe Skrevet 14. juni 2019 #3917 Skrevet 14. juni 2019 23 minutter siden, Surikatt skrev: Kunne hun ikke heller ringt på hos naboen i undertøyet og dratt en posering? For meg blir det det samme. Like latterlig. Ser det for meg. 😂 Dette viser bare hvor latterlig denne bransjen er. 16
Clara80 Skrevet 14. juni 2019 #3918 Skrevet 14. juni 2019 1 time siden, Surikatt skrev: Hun ser ut slik hun redigerer seg. Hvordan de har det når kamera er av, vet ingen. Ingen er strøken rett etter fødsel, selv ikke hun. Husker de stive oppstilte bildene de publiserte. Misunner henne rett og slett ikke den barselperioden hun hadde. Fokus på meg, meg, meg. Det er helt sant. Men det var det hun ønsker å vise. 7
Gjest Emmy_H Skrevet 14. juni 2019 #3919 Skrevet 14. juni 2019 https://influencere.wordpress.com/2019/06/14/caroline-berg-eriksen-manglende-merking-av-reklame-pa-instastory-den-11-06-19/
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 15. juni 2019 #3920 Skrevet 15. juni 2019 10 timer siden, Emmy_H skrev: https://influencere.wordpress.com/2019/06/14/caroline-berg-eriksen-manglende-merking-av-reklame-pa-instastory-den-11-06-19/ *best i klassen* Ja, vi ser jo det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå