Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er terapeut og kan si at nei, det er overhodet ikke sånn at kritiske spørsmål kategorisk er en del av pakken. I mange tilfeller vil det være direkte uforsvarlig, og terapirommet skal alltid være et trygt sted. Behandlingsmetode og hvilken "skole" man tilhører innen psykologien har også noe å si for hvor konfronterende man er, det samme gjelder klienten i seg selv og hvordan man oppfatter denne (f.eks hvor resilient/hardfør). Å stille spørsmål som utfordrer tankegangen eller stille spørsmålstegn ved tankerekker er derimot noe helt annet.

Det som her omtales som parafrasering er derimot ofte del av pakken, både for å forsikre seg om at man oppfatter riktig, og fordi å høre noen andre si det kan være nyttig og sette i gang refleksjon hos klienten. 

Når man diskuterer den terapien dere ser er det viktig å huske at dere kun ser et lite utdrag av det, dere vet ingenting om hva som sies før eller etter, eller hva som har vært tema i foregående samtale. I tillegg er alle klientene i en sårbar og utfordrende periode, det vil være naturlig å være bekreftende og gi anerkjennelse, og det ser jeg at de får av terapeuten. Det er veldig tydelig at hun har fokus på å trygge dem på at deres følelser og tanker er akseptable å ha, derav gjentakelser (anerkjenner tankene deres uten å dømme), myk stemme osv. Så kan man evt. diskutere om hun er for mild. men det er en annen sak.

Anonymkode: c686e...71f

Ikke sant. Og Catrin jobber jo mest med emosjonsfokusert terapi, så da er det ikke så rart at hun er ganske mild (i tillegg til at hun kanskje bare er litt sånn som person, er det jeg har inntrykk av).

Og vi ser jo at det funker i episode 8:

Spoiler

Sara ringer Catrin med et problem. Catrin både anerkjenner en del og stiller åpne spørsmål gjennom samtalen, slik at Sara skjønner hvordan hun skal ta opp problemet. Deretter tar hun det opp med Joakim og så løser det seg på en måte, de får en felles forståelse for problemene de har. Før hun snakket med Catrin stod situasjonen ganske fast (slik vi ser det på TV i alle fall).

 

Anonymkode: cea4e...7db

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. En får ikke akkurat inntrykk av at det er plass til en significant other i livet hennes.

Anonymkode: cea4e...7db

HVORFOR MELDE SEG PÅ DA??? Ja, jeg får lyst til å rope! Kunne gitt plassen sin til noen som virkelig var motivert. "Var ikke forberedt på at det var så mye filming", bu hu. Har kanskje ikke sett så mye på programmet før? Skjønner ikke alvoret? Ville ha flere følgere på Insta? 🙄😡

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Meadow skrev:

HVORFOR MELDE SEG PÅ DA??? Ja, jeg får lyst til å rope! Kunne gitt plassen sin til noen som virkelig var motivert. "Var ikke forberedt på at det var så mye filming", bu hu. Har kanskje ikke sett så mye på programmet før? Skjønner ikke alvoret? Ville ha flere følgere på Insta? 🙄😡

Det kan du si. Jeg kan i og for seg forstå at mengden filming kan komme som ett sjokk, at det er mere omfattende enn hun så for seg. ( En venn var i farmen og sa at filmingen der tok enormt mye tid i fht hva man fikk inntrykk av via TV) Men. Hun kan ikke bruke det mot partneren, det er jo ikke hans skyld at det er mye og han står jo i filmingen han også. Hun er bare så lite intressert at det er skammelig. Dessuten må man jo snakke sammmen når det blir for tøft, det kan være en fin anledning for å bli bedre kjent men hun velger å heller bruke det som en unskyldning. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎23‎.‎03‎.‎2019 den 19.14, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Peter virker ganske små arrogant og at han blir litt sur fordi Mariel ikke er sånn som han ønsker. Enig i at Mariel prioriterer dårlig men synes Peter ikke virker som en nice guy akkurat, mer typisk player typen som blir småsnurt når han merker at han ikke får snøret i bånn. Men leser meg til at jeg er alene om den meningen her inne da. 

Anonymkode: 7ab3e...5b5

Helt enig med deg :)  Observerte han på byen før jul der han klenget og sjekket opp ei. Skikkelig sleip. Har også en bekjent som har datet ham. Han skal være akkurat så selvopptatt og selvgod som han fremstår på tv. Skikkelig player type som var veldig opptatt av å skryte over alle damer han har erobret. 

Anonymkode: 3a057...4a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg :)  Observerte han på byen før jul der han klenget og sjekket opp ei. Skikkelig sleip. Har også en bekjent som har datet ham. Han skal være akkurat så selvopptatt og selvgod som han fremstår på tv. Skikkelig player type som var veldig opptatt av å skryte over alle damer han har erobret. 

Anonymkode: 3a057...4a9

før jul? Men var ikke det i perioden programmet ble spilt inn? Eller var det slutt mellom han og Mariell? Evnt er han bare en stor flørt selv om han er i forhold. Jeg har fått dårlig følelse for han helt fra starten av. Og å stå og snakke om puppene til en fremmed person han nettopp har giftet seg med sier bare hvor overladisk han er. Hadde aldri stolt på en slik type. 

Anonymkode: 8b000...f7a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2019 den 1.57, Malika skrev:

Talefeilen bryr meg ikke. Og det burde ikke bry noen. 

Hun bekrefter sine klienter. Det er det hun gjør. Hun er enestående god på å lese og forstå. Og i tillegg være empatisk. Om jeg får problemer i mitt forhold, så er det Catrin som jeg vil ha som terapeut! 

Basert på det man ser fra programmet så fatter jeg ikke hvordan du kan mene det. Hva konkret imponerer deg?

Jeg har aldri hørt henne gi en eneste tilbakemelding, et eneste råd, eller en eneste nøkkel til parenes problemer. Hun sitter jo bare å gjentar  det de har sagt og spør om det var det de sa.....å på en utrolig utrolig pjuske dulle babyspråk måte ?

Kjøp en gammel båndopptager. Trykk på rec, si alt som plager deg i forholdet, trykk på stopp. La partneren så fortelle hva som plager henne, trykk på rec, trykk på stopp. Spol båndet tilbake. Klem båndopptageren sammen så stemmene blir treeeige og mørke eller for lys stemme sett på rask avspilling. Vips, din egen parterapaut tilgjengelig 24/7 til totalpris 199 kr!

Anonymkode: de83c...175

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Basert på det man ser fra programmet så fatter jeg ikke hvordan du kan mene det. Hva konkret imponerer deg?

Jeg har aldri hørt henne gi en eneste tilbakemelding, et eneste råd, eller en eneste nøkkel til parenes problemer. Hun sitter jo bare å gjentar  det de har sagt og spør om det var det de sa.....å på en utrolig utrolig pjuske dulle babyspråk måte ?

Kjøp en gammel båndopptager. Trykk på rec, si alt som plager deg i forholdet, trykk på stopp. La partneren så fortelle hva som plager henne, trykk på rec, trykk på stopp. Spol båndet tilbake. Klem båndopptageren sammen så stemmene blir treeeige og mørke eller for lys stemme sett på rask avspilling. Vips, din egen parterapaut tilgjengelig 24/7 til totalpris 199 kr!

Anonymkode: de83c...175

Se neste episode hvor hun hjelper Sara med å ta tak i et problem hun har med Joakim :) Og så tror jeg nesten du må finne deg et annet program å se på om du ønsker å se 45 minutter med terapi. Eller skjønner du ikke at vi kun får se et veldig lite utdrag?

Anonymkode: cea4e...7db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

før jul? Men var ikke det i perioden programmet ble spilt inn? Eller var det slutt mellom han og Mariell? Evnt er han bare en stor flørt selv om han er i forhold. Jeg har fått dårlig følelse for han helt fra starten av. Og å stå og snakke om puppene til en fremmed person han nettopp har giftet seg med sier bare hvor overladisk han er. Hadde aldri stolt på en slik type. 

Anonymkode: 8b000...f7a

Ja dette var nok i slutten av november han ble observert ute på sjekkern. Aner ikke om Peter og Mariel var sammen da. Fått skikkelig dårlig følelse selv etter å ha sett programmet,  fremstår kynisk, selvgod og veldig overfladisk. Det er jo ikke antydning til at Peter viser ekte følelser annet enn å være fornærmet og sur.  Rett og slett usjarmerende å kommentarene puppene på tv.  Kanskje Mariel prioriterer slik hun gjør for hun har fått litt dårlig følelse hun også.  Kjenner litt av de samme folka så visste hvem han var på forhånd, måtte riste på hodet da jeg så reklamen at han skulle bli med i programmet. slik en player og  usympatisk fyr.

Anonymkode: 3a057...4a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja dette var nok i slutten av november han ble observert ute på sjekkern. Aner ikke om Peter og Mariel var sammen da. Fått skikkelig dårlig følelse selv etter å ha sett programmet,  fremstår kynisk, selvgod og veldig overfladisk. Det er jo ikke antydning til at Peter viser ekte følelser annet enn å være fornærmet og sur.  Rett og slett usjarmerende å kommentarene puppene på tv.  Kanskje Mariel prioriterer slik hun gjør for hun har fått litt dårlig følelse hun også.  Kjenner litt av de samme folka så visste hvem han var på forhånd, måtte riste på hodet da jeg så reklamen at han skulle bli med i programmet. slik en player og  usympatisk fyr.

Anonymkode: 3a057...4a9

Enig! Han virker som en skikkelig grinete fyr. Han skaper drama på en lunefull måte. Skikkelig creepy fyr, hadde aldri klart å stole på han. Han føles overhodet ikke ekte, det eneste ekte er surmulingen og sinnet hans som du sier. Uff, stakkars Mariell, hun prøver vel bare å finne på ting med venner for å flykte fra situasjonen. Skjønner henne godt. Hun var mye mer engasjert i prosjektet rett etter bryllupet. Noe sier meg at hun føler det samme overfor Peter som det vi gjør, at hun føler på det samme og tar avstand. Han gir dårlige vibber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet når episodene blir lagt ut på dplay premium?

Anonymkode: 6f106...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når episodene blir lagt ut på dplay premium?

Anonymkode: 6f106...09c

Kl 24 på torsdager 

Anonymkode: b17ec...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet når episodene blir lagt ut på dplay premium?

Anonymkode: 6f106...09c

Midnatt natt til torsdag :)

Anonymkode: d7d8c...b17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2019 den 8.52, AnonymBruker skrev:

Se neste episode hvor hun hjelper Sara med å ta tak i et problem hun har med Joakim :) Og så tror jeg nesten du må finne deg et annet program å se på om du ønsker å se 45 minutter med terapi. Eller skjønner du ikke at vi kun får se et veldig lite utdrag?

Anonymkode: cea4e...7db

Innledningen til innlegget mitt var:  BASERT PÅ DET MAN SER I PROGRAMMET så forstår jeg ikke hva som imponerer deg med henne.

Lær deg å lese.

Anonymkode: de83c...175

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Innledningen til innlegget mitt var:  BASERT PÅ DET MAN SER I PROGRAMMET så forstår jeg ikke hva som imponerer deg med henne.

Lær deg å lese.

Anonymkode: de83c...175

Åh så sinna da, roper caps lock og greier 😂

Anonymkode: cea4e...7db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, loveli skrev:

Enig! Han virker som en skikkelig grinete fyr. Han skaper drama på en lunefull måte. Skikkelig creepy fyr, hadde aldri klart å stole på han. Han føles overhodet ikke ekte, det eneste ekte er surmulingen og sinnet hans som du sier. Uff, stakkars Mariell, hun prøver vel bare å finne på ting med venner for å flykte fra situasjonen. Skjønner henne godt. Hun var mye mer engasjert i prosjektet rett etter bryllupet. Noe sier meg at hun føler det samme overfor Peter som det vi gjør, at hun føler på det samme og tar avstand. Han gir dårlige vibber.

Bare å se Peter sin instastory. Om noen er i tvil så bør det avgjøre. Masse selfier og hvordan han tydeligvis digger å se seg selv på tv.... En mann på 40 år, det er bare pinlig!  Og ikke minst dørgende kjedelig! Jeg heier også på Mariel som forhåpentligvis kom seg unna han der.

Anonymkode: 3a057...4a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å se Peter sin instastory. Om noen er i tvil så bør det avgjøre. Masse selfier og hvordan han tydeligvis digger å se seg selv på tv.... En mann på 40 år, det er bare pinlig!  Og ikke minst dørgende kjedelig! Jeg heier også på Mariel som forhåpentligvis kom seg unna han der.

Anonymkode: 3a057...4a9

Vet han ikke at folk kan se hvem han følger på IG? Så utrolig kleint. Var det virkelig så mange tapermenn som meldte seg på dette programmet at de måtte ta inn en som åpenbart er midt i en dyp midtlivskrise og som løser det ved å fokusere enda mer på seg selv og forherlige egen person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er meget imponert over dere som klarer å kjenne hvordan ett menneske er og deres midtlivskrise, basert på selfies. :sarkasme:

Hvorfor er ikke dere eksperter på GVFB, skjønner jeg ikke.

Anonymkode: 86a87...87f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎02‎.‎2019 den 12.36, loveli skrev:

Peter, ja. For en fyr! Jeg takler han ikke, han virker så kjip. Og den "latteren" hans..., jeg blir gal. Han ler bare av seg selv og egne vitser og da er det verdens tørreste og kjipeste latter "ha...ha...ha...ha". Han eier ikke mimikk, og kroppsspråket er så daffete. Jeg hadde blitt sprø. Jekk deg ned, du er ikke så kul som du tror med armani-reklame/logo-genser. 🤣

Joakim er derimot en fin fyr. Han virker mer hjertelig, åpen og god. Men synes det er litt forstyrrende at en voksen mann snakker som om han var 17år, "kult" "rått" "as". 

Håper Joakim faller for Sara og omvendt. Likte boligen til Joakim bedre enn Sara sin, Joakim hadde ting på stell og den var mer oppdatert.

 

På ‎22‎.‎02‎.‎2019 den 11.24, etnavn skrev:

Alle mennesker har maskulin eller feminin energi, uavhengig av kjønn, uavhengig av legning. Et parforhold trenger en av hver. En med maskulin energi til å støtte og trygge den andre, en med feminin energi til å bringe romantikken og følelsene på banen, kort fortalt. Har du to med maskulin energi, blir de "kamerater". Har du to med feminin energi, blir det drama og vingling fram og tilbake. Sånn veldig forenklet forklart.

Når det gjelder det homofile paret, har vi to med feminin energi. Ikke alle homofile har den type feminin energi, så begge disse trenger nok egentlig en annen type for å fungere optimalt i et forhold. Det er ingen til å være den trygge, den sterke som styrer skuta for å si det sånn. Jeg ser at han ene prøver å ta på seg den betryggende rollen, men siden det ikke er ektefølt oppfatter den andre det underbevisst og føler seg usikker. Her er det rett og slett snakk om to personligheter som ikke matcher.

Så har vi det motsatte problemet, når det kommer til Joakim og Sara. Her har begge en type maskulin energi. Jeg sier ikke at Sara er maskulin, ikke misforstå. Jeg sikter til den delen av henne som er veldig godt forankret i seg selv, som vet at hun egentlig ikke trenger en mann. Det blir et problem i forhold til denne mannen, tenker jeg, som har samme type energi som henne. Det trenger ikke bli sånn, men jeg er redd for det. Litt synd, for de er veldig søte sammen. Men jeg tror en sånn person som Sara trenger en mann som får henne til å føle seg som jenta. Jenter med maskulin energi, og veldig selvstendige jenter, sliter ofte med å få forhold til å fungere. Men mulig at han greier det likevel, gi henne det hun trenger og ikke ende opp som en "kamerat". Det blir spennende å se. De er hvertfall veldig sjarmerende begge to, uansett.

Det siste paret har en fin balanse i maskulin og feminin energi. Her har man imidlertid et annet problem: Han er ikke oppriktig interressert, og det har hun oppfattet, om ikke annet så ihvertfall underbevisst. Enten så har han et litt urealistisk bilde av seg selv og hvilke liga han er i. Eller så tar han ikke dette så seriøst. Kanskje han har mest lyst til å komme på tv. Kanskje han ble skuffet over henne. Han er ihvertfall ikke interressert, og det kommer tydelig frem. Foreløpig har jeg liten tro på dette paret, selv om de egentlig har det beste utgangspunktet. Han må i tilfelle komme seg ned på jorda, da kan det fungere. Det kan jo hende at det skjer. Hun virker veldig sympatisk, forresten.

Det blir spennende å se om mine betraktninger stemmer. Artig sosialstudie dette😀

 

Enig i at Sara og Joakim begge er veldig sjarmerende :) 

Urealistisk bilde av seg selv og hvilken liga han er i.  Utrolig bra observert. Oppsummerer Peter perfekt egentlig.

Anonymkode: 3a057...4a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vampyrina skrev:

Hvor mange episoder er det?

Mener det er to igjen?

Anonymkode: 0f315...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...