Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis Mariel og Peter kan krangle så mye over noe så lite som et spill, tenk da hvor mye krangling det blir når de møter på et virkelig problem. 😑 Kompromiss er en fin ting!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, WhiteSwan skrev:

Hvis Mariel og Peter kan krangle så mye over noe så lite som et spill, tenk da hvor mye krangling det blir når de møter på et virkelig problem. 😑 Kompromiss er en fin ting!

Peter er sikkert seksuelt frustrert....derfor hans grumpy humør.

Anonymkode: bee62...e77

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Peter er sikkert seksuelt frustrert....derfor hans grumpy humør.

Anonymkode: bee62...e77

Jeg synes heller det virker som at han føler at han har laget plass til henne i livet sitt, mens hun gjør seg unødvendig opptatt med venninner og fritidsaktiviteter. For ikke å snakke om oppussingen av en leilighet hun egentlig ikke bor i lenger, hva sier det om hvor interessert hun er i å bo sammen med ham? Han har til og med lagt om språket sitt for at hun skal kunne forstå ham bedre, i siste episode snakket han ganske mye svorsk, mens i de første episodene snakket han egentlig bare svensk. Han har godtatt alt hun har foreslått (inkludert fjerning av kjøkkenutstyr). Tror han føler at han har gjort mye for å komme henne i møte, men at hun investerer svært lite i ekteskapet. De eneste gangene han har vært sur var på den spillkvelden hvor hun var totalt uinteressert i ham og hun virker sur på ham, og i siste episode der det virket som om han hadde fått skikkelig nok av hennes litt bitchy fremtoning. Jeg er helt enig i at han oppførte seg dårlig da, men jeg synes hun har oppført seg dårlig oftere enn ham. Hun har generelt en litt angripende kommunikasjonsstil som nok ikke passer så godt i mange parforhold. 

Anonymkode: 8a066...d96

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Peter er sikkert seksuelt frustrert....derfor hans grumpy humør.

Anonymkode: bee62...e77

Tenkte jeg og;)

Anonymkode: 3347c...1db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2019 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Åh, så mye mer tyngde svaret får når man legger til "forskning har vist". :ironi:

Anonymkode: 84c65...16e

Studien er kun utført på menn. 800 menn deltok i undersøkelsen. 

 https://www.hegnar.no/Nyheter/Livsstil/2015/01/Selfies-avsloerer-psykopati-tendenser

https://forskning.no/psykologi-psykiske-lidelser-sosiale-relasjoner/mange-selfies-pa-nett-tyder-pa-asosiale-trekk/517855

Mer interessant er det at de også scorer høyere på den andre antisosiale personlighetsegenskapen, psykopati, og er mer tilbøyelig til å objektivisere seg selv, sier hun. Resultatene viste at det var en sammenheng mellom  det å poste flere bilder og en høyere grad av narsissisme og psykopatiske trekk.

Anonymkode: 8b000...f7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2019 den 18.23, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig vanlig å være så lite imøtekommende mot hverandre i starten av forhåld? Så mye testing og så lite innsats for å vise sine beste sider?

Til og med Joakim og Sara som kaller seg kjærester og liker hverandre driver jo å nebber, er lite varme mot herandre, avfeid komplimenter og lite kroppskontakt som sitte inntil, stryke på osv.

Mulig jeg selv er i klengete forhold, men vi er på hverandre hele tiden. Mer romantikk og lidenskap. Men det et kanskje ikke så vanlig i norge?

Anonymkode: b1478...de2

Det er litt annerledes når man har valgt hverandre fordi man har forelsket seg. Disse har ikke møtt hverandre før. Det er ikke rart at de ikke er klengete og på hverandre. Personlig hadde jeg hatt bruk for mer space. Jeg blir sliten av å ha en fremmed oppå meg hele tiden.

I starten av et forhold viser man normalt sine beste sider, og det gjorde forsåvidt parene også i begynnelsen. Så, når man flytter sammen, er det naturlig at man kommer tettere på, ser hverandres positive og negative sider bedre. Så begynner man å teste for å finne sin plass i forholdet. Dette er helt naturlig i alle forhold, bare at her skjer det mye raskere fordi de har blitt tvunget inn i en hurtigversjon. I tillegg er de litt fanget fordi de er fulgt av et tv-team og kan ikke i like grad bruke tid mellom dater for å hente seg inn.

Jeg syns personene som er med i dette programmet er modige. De er med i et konsept hvor man viser sine gode og dårlige sider og blir diskutert offentlig for hvordan de oppfører seg i en stresset situasjon. Jeg kunne godt tenkt meg å bli matchet på denne måten, men aldri i verden om jeg ville vært med på et TV-program! Jeg er elendig under stress!

 

Anonymkode: 2c780...20f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over dissingen av Peter her. Han har kommet henne i møte hele tiden. Satt av tid til henne, latt henne fjerne ting som er viktige for ham, blitt med henne på hennes kjøkkenprosjekt, gitt henne rom til å dra hjem til seg selv når det ble for mye for henne. Han holdt ut en spillekveld for hennes skyld, som hun heller inviterte venner på enn å bruke tiden sammen med bare ham som hun har giftet seg med og enda ikke kjenner. På spillkvelden sitter hun og hvisker med venninna om at "det var enda verre her før" om leiligheten hans, og hun drar med seg venninnen ut for å snakke (om Peter, sannsynligvis) i ren fjortisstil. Hun legger heller ikke merke til at Peter ikke er komfortabel med situasjonen og at det er hennes ansvar å gjøre ham det blant hennes venner. 

Mariell setter seg selv først. Hun fremstår som en som rett og slett ikke har tid til Peter, dessuten er han ikke god nok for henne. Istedet for å bli _kjent_ med Peter er hun opptatt av å fjerne de tingene som er ham. Hun er mer opptatt av at han skal gjøre som hun vil og ønsker.

Når de krangler om hvem som vant airhockeyen blir hun møkksur, mens han noenlunde rolig prøver å oppklare hva de egentlig avtalte kvelden før. Hun nekter, er ikke interessert i å oppklare. Da endelig står han på sitt fordi han er lei den dårlige oppførselen hennes. Han har dessuten rett. Cathrin Sagen sier iløpet av episoden at "det er ikke hvordan vi krangler eller hva vi krangler om, som er det viktige. Det viktige er hvordan vi skværer opp." Jeg har vanskelig for å se at Mariell greier å se noe annet enn sin egen side av saken og at hun er mer opptatt av å synes synd på seg selv enn å prøve å fikse forholdet. 

En annen ting jeg ser er at de ikke har samme sans for humor. Peter kan framstå som arrogant, men det er egentlig en måte å invitere til tøys. Mariell ser ikke dette og går rett i furtemodus. Jeg ble oppriktig overrasket da Mariell fyrte av den slushkommentaren!

Jeg hadde troen på dette paret i starten, men ser nå at Mariell likte oppmerksomheten i starten, da Peter viste interesse for henne, men nå ikke gjengjelder dette ved å vise oppriktig interesse for ham. Hun har bestemt seg for ikke å like ham.

Jeg unner Peter noe bedre.

Anonymkode: 2c780...20f

Enig! Om Peter fortjener bedre skal ikke jeg påstå, men han fortjener i hvert fall en som bryr seg og vier litt tid til han. Det virker som han er mer en byrde enn en gode i Mariel sitt liv. Hun oppfører seg utrolig umodent, og jeg hadde forventet en mer voksen og reflektert person enn hva Mariel er i et konsept som GVFB.

Anonymkode: bee62...e77

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Om Peter fortjener bedre skal ikke jeg påstå, men han fortjener i hvert fall en som bryr seg og vier litt tid til han. Det virker som han er mer en byrde enn en gode i Mariel sitt liv. Hun oppfører seg utrolig umodent, og jeg hadde forventet en mer voksen og reflektert person enn hva Mariel er i et konsept som GVFB.

Anonymkode: bee62...e77

 

De to er for ulike. Men i et sånt her konsept, prøver man i det lengste å finne ut av forholdet. I den virkelige date-verdenen hvor disse to hadde funnet hverandre på Tinder, hadde det blitt 1 date og så aldri kontakt igjen. 

På den måten er dette programmet veldig merkelig. Hvorfor i alle dager skal man liksom leke gift med en person man ikke har truffet før? Hvorfor ekteskap liksom? Kunne det ikke heller vært Kjærester ved første blikk? Det hadde gjort hele greia mer realistisk og kanskje man kunne lære noe om å bygge en relasjon ut fra dating. Mens nå skal de flytte inn dagen etter at de har truffet hverandre første gang. Ikke rart ingen forblir gift i dette konseptet! Er jo en helt idiotisk måte å bygge opp et forhold på!

 

Anonymkode: 84699...690

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

De to er for ulike. Men i et sånt her konsept, prøver man i det lengste å finne ut av forholdet. I den virkelige date-verdenen hvor disse to hadde funnet hverandre på Tinder, hadde det blitt 1 date og så aldri kontakt igjen. 

På den måten er dette programmet veldig merkelig. Hvorfor i alle dager skal man liksom leke gift med en person man ikke har truffet før? Hvorfor ekteskap liksom? Kunne det ikke heller vært Kjærester ved første blikk? Det hadde gjort hele greia mer realistisk og kanskje man kunne lære noe om å bygge en relasjon ut fra dating. Mens nå skal de flytte inn dagen etter at de har truffet hverandre første gang. Ikke rart ingen forblir gift i dette konseptet! Er jo en helt idiotisk måte å bygge opp et forhold på!

 

Anonymkode: 84699...690

Ja, det er helt idiotisk. Men nå er det sånn at TV-programmer ofte må være sensasjonspregede i dag for å trekke seere. TV-Norge er jo ikke genuint interessert i å danne par som forblir gift, men å skape dramatisk TV som trekker seere. Samtidig er det nok mange seere som ønsker å se at det skal fungere mellom parene også.

Jeg synes egentlig årets sesong er ganske kjedelig, og sammensetningen av par er dårlig. Jeg tror ikke det er voldsomme søkertall/mye headhunting til dette konseptet for å være helt ærlig, og da blir det nok et skralt utvalg å sette sammen fra også.

Anonymkode: dc3f2...d89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg synes egentlig årets sesong er ganske kjedelig, og sammensetningen av par er dårlig. Jeg tror ikke det er voldsomme søkertall/mye headhunting til dette konseptet for å være helt ærlig, og da blir det nok et skralt utvalg å sette sammen fra også.

Anonymkode: dc3f2...d89

 

Ja, hvem melder seg på dette egentlig. Det er jo ganske utleverende. Det er som du sier lagt opp til konflikt mellom deltagerne og at de skal få hjelp av ekspertene til å ordne opp i det. God TV? Tja.... Underholdning, er det kanskje.

Anonymkode: 84699...690

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 16.15, AnonymBruker skrev:

Å helt i starten av et forhold bruke en date på å krangle om noe så uviktig og banalt som hvem som vant airhockeyer er både usexy og veldig lite romantisk.  For en tragisk date. De er bare helt av som par.  Jeg har ikke noe godt inntrykk av noen av de egentlig. Peter fremstår selvopptatt, sleip og arrogant, mens Mariel virker litt barnslig og utilpass i hele settingen.

Anonymkode: 3a057...4a9

Mariel virker veldig umoden å ikke klar for forhold, når de spilte hockeygreia: "i mitt hodet er det 2 av 3". Var jo ikke det de avtalte, var jo den med mest poeng som var vinneren. Så hun dret seg ut, men ville ikke godta det.

De passer ikke sammen i heletatt.

Anonymkode: 485a8...b3e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 16.39, loveli skrev:

Peter er fæl!!

Begge kunne gitt seg på air hockeyen, men ærlig talt, kjører man tre "runder" er det jo for å avgjøre hvem som er best av tre. Teller man poeng kjører man ikke "runder". Greit at Mariel tok Peter i hånda og godkjente hans tullete system kvelden før, men hun gjorde det jo bare fordi hun trodde han hadde sagt det som er standard i en 3-runders konkurranse.

Skal dog gi han litt slækk fordi jeg ikke vet hva som er vanlig i Sverige.

Jeg er en dame som trenger motstand slik som Sara snakker om, men sånn som Peter holdt på hadde jeg ikke likt. Smålig. Samtidig var Mariel like smålig, så greit, ingen av dem kom godt ut av den krangelen.

Men, når Mariel prøver å ta han med på noe gøy er han potte sur og slår ned forslaget hennes fordi han har så vondt i foten og klager når de begynner å hoppe. Før de går inn klager han også og man merker at klagingen irriterer Mariel som ber han sette seg med en slush hvis det er for ille. Men slush liker han ikke. (Hva er vitsen med å si det og eskalere den dårluge stemningen? Kan han ikke bare si "ja"?)

Og så dråpen, hun prøver å snakke til han om hvordan de kommuniserer og han låser seg som en trass treåring. "Ne-hei" "ne-hei" "det er ikke sånn som du mener, men sånn som jeg mener" "ne-hei" "ne-hei!!!". Mariel sier han er nedlatende, og det er jeg mer enn enig i. Jeg hadde ønsket å bare gå fra hele fyren når han holder på sånn, og synes det er beundringsverdig at hun gidder å sette seg ned med han og fortsette å prate.

Han hadde passet godt sammen med Anna fra forrige sesong. 😏

Haha! Det har jeg også tenkt. Det hadde jo blitt katastrofalt!

Anonymkode: 315b1...a8c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.3.2019 den 12.49, AnonymBruker skrev:

Peter er sikkert seksuelt frustrert....derfor hans grumpy humør.

Anonymkode: bee62...e77

Tenkte akkurat det samme😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2019 den 16.39, loveli skrev:

Peter er fæl!!

Begge kunne gitt seg på air hockeyen, men ærlig talt, kjører man tre "runder" er det jo for å avgjøre hvem som er best av tre. Teller man poeng kjører man ikke "runder". Greit at Mariel tok Peter i hånda og godkjente hans tullete system kvelden før, men hun gjorde det jo bare fordi hun trodde han hadde sagt det som er standard i en 3-runders konkurranse.

Skal dog gi han litt slækk fordi jeg ikke vet hva som er vanlig i Sverige.

Jeg er en dame som trenger motstand slik som Sara snakker om, men sånn som Peter holdt på hadde jeg ikke likt. Smålig. Samtidig var Mariel like smålig, så greit, ingen av dem kom godt ut av den krangelen.

Men, når Mariel prøver å ta han med på noe gøy er han potte sur og slår ned forslaget hennes fordi han har så vondt i foten og klager når de begynner å hoppe. Før de går inn klager han også og man merker at klagingen irriterer Mariel som ber han sette seg med en slush hvis det er for ille. Men slush liker han ikke. (Hva er vitsen med å si det og eskalere den dårluge stemningen? Kan han ikke bare si "ja"?)

Og så dråpen, hun prøver å snakke til han om hvordan de kommuniserer og han låser seg som en trass treåring. "Ne-hei" "ne-hei" "det er ikke sånn som du mener, men sånn som jeg mener" "ne-hei" "ne-hei!!!". Mariel sier han er nedlatende, og det er jeg mer enn enig i. Jeg hadde ønsket å bare gå fra hele fyren når han holder på sånn, og synes det er beundringsverdig at hun gidder å sette seg ned med han og fortsette å prate.

Han hadde passet godt sammen med Anna fra forrige sesong. 😏

Hva i alle dager er vitsen med å ta Peter med på å hoppe trampoline (!) når hun vet at han har vondt i foten? Faen så dårlig gjort av henne! Og når han nevner det for henne så presterer hun å sukke og okke seg og roper ut «ååå for en god stemning det ble nå»! Er det mulig å være så barnslig og selvopptatt som henne! En mer umoden kjerring skal man lete lenge etter, stakkars Peter!

Grunnen til at han kanskje svarer henne noe muggent er vel fordi han er lei av hennes enveiskjøring og fjortisoppførsel. Skjønner han godt.

Hvorfor i all verden Mariel meldte seg på dette programmet er en gåte. Men det er ikke noe rart hun sliter med forhold i hvert fall, etter å ha sett hvor dårlig hun er på å forstå andre, og se andres side av en sak.

Anonymkode: f711e...a61

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er vitsen med å ta Peter med på å hoppe trampoline (!) når hun vet at han har vondt i foten? Faen så dårlig gjort av henne! Og når han nevner det for henne så presterer hun å sukke og okke seg og roper ut «ååå for en god stemning det ble nå»! Er det mulig å være så barnslig og selvopptatt som henne! En mer umoden kjerring skal man lete lenge etter, stakkars Peter!

Grunnen til at han kanskje svarer henne noe muggent er vel fordi han er lei av hennes enveiskjøring og fjortisoppførsel. Skjønner han godt.

Hvorfor i all verden Mariel meldte seg på dette programmet er en gåte. Men det er ikke noe rart hun sliter med forhold i hvert fall, etter å ha sett hvor dårlig hun er på å forstå andre, og se andres side av en sak.

Anonymkode: f711e...a61

Enig med dette! Har fått et dårlig inntrykk av Mariel, synes hun virker umoden og selvopptatt. Har ikke fått et så dårlig inntrykk av Peter som det virker som endel i denne tråden har.

Anonymkode: 94e57...da5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 23.3.2019 den 14.42, AnonymBruker skrev:

Enig. 

Jeg tror problemet til svensken er at han virker altfor snill. Det er visst lite attraktivt å være snill. Det kan jeg se blant kompisene mine og. De største idiotene drar damer, mens de snilleste og flinke forblir single. Selv om de likt utseendemessig. 

Anonymkode: 86a87...87f

Eller de finner seg dominerende hespetreer som dikterer hele forholdet! Ser det igjen, og igjen..!

Anonymkode: f711e...a61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager er vitsen med å ta Peter med på å hoppe trampoline (!) når hun vet at han har vondt i foten? Faen så dårlig gjort av henne! Og når han nevner det for henne så presterer hun å sukke og okke seg og roper ut «ååå for en god stemning det ble nå»! Er det mulig å være så barnslig og selvopptatt som henne! En mer umoden kjerring skal man lete lenge etter, stakkars Peter!

Grunnen til at han kanskje svarer henne noe muggent er vel fordi han er lei av hennes enveiskjøring og fjortisoppførsel. Skjønner han godt.

Hvorfor i all verden Mariel meldte seg på dette programmet er en gåte. Men det er ikke noe rart hun sliter med forhold i hvert fall, etter å ha sett hvor dårlig hun er på å forstå andre, og se andres side av en sak.

Anonymkode: f711e...a61

Ja og grunnen til at han er litt grumpy er jo fordi hun ikke vier han oppmerksomhet. Hun er tross alt gift med han og skal tilbringe tid for å se hvordan dette ender etterhvert. Likte henne i begynnelsen, da var hun lett til sinns, men nå er hun bare barnslig

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med dette! Har fått et dårlig inntrykk av Mariel, synes hun virker umoden og selvopptatt. Har ikke fått et så dårlig inntrykk av Peter som det virker som endel i denne tråden har.

Anonymkode: 94e57...da5

Sikkert venner av Mariel. 

 

Anonymkode: 86a87...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden Mariel meldte seg på dette programmet er en gåte. Men det er ikke noe rart hun sliter med forhold i hvert fall, etter å ha sett hvor dårlig hun er på å forstå andre, og se andres side av en sak.

Anonymkode: f711e...a61

 

Ja, hun trodde kanskje det var et annet opplegg.. De filmes jo mye og det er en forventning om at dette skal være underholdning og gi læring og kanskje være gjenkjennbart for seerne. 

Hun er sikkert redd for forpliktelse og nærhet, og som mange kvinner (jeg er kvinne selv så vet dette): Føler seg for god for de fleste menn. Det tror jeg faktisk er grunnen til at mange kvinner med god utdannelse og jobb og alt på stell er single så lenge, fordi de føler ingen menn er gode nok. 

Hun burde gått all in i dette og sett hva som skjedde. Det hadde vært mer interessant for henne og gitt bedre tv faktisk. Men sikkert vanskelig for henne..

Anonymkode: 84699...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...