Gå til innhold

Gift ved første blikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig vanlig å være så lite imøtekommende mot hverandre i starten av forhåld? Så mye testing og så lite innsats for å vise sine beste sider?

Til og med Joakim og Sara som kaller seg kjærester og liker hverandre driver jo å nebber, er lite varme mot herandre, avfeid komplimenter og lite kroppskontakt som sitte inntil, stryke på osv.

Mulig jeg selv er i klengete forhold, men vi er på hverandre hele tiden. Mer romantikk og lidenskap. Men det et kanskje ikke så vanlig i norge?

Anonymkode: b1478...de2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig vanlig å være så lite imøtekommende mot hverandre i starten av forhåld? Så mye testing og så lite innsats for å vise sine beste sider?

Til og med Joakim og Sara som kaller seg kjærester og liker hverandre driver jo å nebber, er lite varme mot herandre, avfeid komplimenter og lite kroppskontakt som sitte inntil, stryke på osv.

Mulig jeg selv er i klengete forhold, men vi er på hverandre hele tiden. Mer romantikk og lidenskap. Men det et kanskje ikke så vanlig i norge?

Anonymkode: b1478...de2

Hmm.. Jeg syns også det er rart med all den testingen, kranglingen og survingen så tidlig. Likevel er det jo rart det motsatte også så tidlig. De har jo ikke møtt hverandre før. 

Anonymkode: 1a3eb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg stusset veldig på var da Sara sa at hun ønsket at Joakim gjorde mer motstand at han ikke alltid «ga etter». Hun utdypet ikke utsagnet, men er det noen som skjønner hva hun mente med det? Hva ønsker hun at han skal protesterte på? I et forholde må man gi og ta, så jeg ser ikke helt hvordan det er hensiktsmessig å ønske at partneren skal gjøre seg vanskelig. Hvis det er noe hun merker at han gjør/ikke gjør kun for hennes del så kan hun enten anerkjenne handlingene hans og sette pris på det. Eller så kan hun unngå å kreve så mye av han, hvis problemet er at hun føler at han er «for snill». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen som er reklame for kjønnet sitt, hverken her i denne serien eller ellers. To damer som overkjører sier ingenting om damer generelt. 

Jeg syns ikke Peter og Joakim er noe snillere enn hva man bør forvente av alle heller.

Peter syns jeg viser lite interesse og raushet for hvem Mariel er, slik hun også for så vidt gjør ved å gjøre narr av interessene hans. Han sitter tydelig og hater selskapet av vennene hennes, som er viktige for henne, og gjør minimal innsats for å bli kjent med dem. 

Joakim blir snurt av alt Sara gjør, enten hun prøver å vise kjærlighet eller kritiserer han. Å ikke sette grenser og utfordre partneren sin, i tillegg til å svare på ting med sånn cheesy, overdrevne kommentarer som han kommer med (av typen «jeg har alt jeg trenger her jeg»), er faktisk ikke så veldig snilt. Sara blir nødt til å ta rollen som den bitchy dama, og han kommer unna med det fordi at han liksom er så snill. Ikke rart hun begynner å oppføre seg provoserende overfor han. Det er ikke snilt å være frekk som hun er, men jeg syns jeg gjenkjenner frustrasjonen som ligger bak. Hun vil ha en ekte reaksjon som sier noe om hvem han er. 

 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AntiBullshit skrev:

En ting jeg stusset veldig på var da Sara sa at hun ønsket at Joakim gjorde mer motstand at han ikke alltid «ga etter». Hun utdypet ikke utsagnet, men er det noen som skjønner hva hun mente med det? Hva ønsker hun at han skal protesterte på? I et forholde må man gi og ta, så jeg ser ikke helt hvordan det er hensiktsmessig å ønske at partneren skal gjøre seg vanskelig. Hvis det er noe hun merker at han gjør/ikke gjør kun for hennes del så kan hun enten anerkjenne handlingene hans og sette pris på det. Eller så kan hun unngå å kreve så mye av han, hvis problemet er at hun føler at han er «for snill». 

Ja! Les innlegget mitt over.

Det er kjempefrustrerende å være sammen med folk som ikke gir motstand. Karikaturen av dette er jo han Kjell-Simen fra parterapi, hvis du har sett det. En som ikke tar avgjørelser, men bare vil det du vil. En som ikke viser hvem han er, for han kan bare være slik (han tror) du ønsker, på en måte. Det er faktisk veldig utrygt! Dessuten er det dødskjedelig! Det er ikke snillhet det der, selv om menn som er sånn ofte får kred for å være sååå snille. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Skriblerinna skrev:

Ja! Les innlegget mitt over.

Det er kjempefrustrerende å være sammen med folk som ikke gir motstand. Karikaturen av dette er jo han Kjell-Simen fra parterapi, hvis du har sett det. En som ikke tar avgjørelser, men bare vil det du vil. En som ikke viser hvem han er, for han kan bare være slik (han tror) du ønsker, på en måte. Det er faktisk veldig utrygt! Dessuten er det dødskjedelig! Det er ikke snillhet det der, selv om menn som er sånn ofte får kred for å være sååå snille. 

Hva med å faktisk si fra hvordan man vil ha det, slik at mennene slipper å gjette seg fram? Er det så vanskelig, lurer jeg også på. 

Jeg har selv en kjempesnill mann og blitt overkjørt av eksene. Jeg var åpent om hvordan jeg vil ha i ett forhold og ba han sa fra når han følte seg tråkket på og stå opp for seg selv. Det tok noen år, men han er nå en trygg og selvsikker mann. Jeg har fått høre av venner og familien hans hvor mye han har blomstret etter at vi ble sammen, siden han ble trykket ned av eksene. 

Her i heimen har vi god kommuniksjon og er trygge på hverandre. 

Anonymkode: 86a87...87f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jr.Garcon skrev:

Så sant :ler: !

Ja, han og Joachim virker absolutt som snille karer, men jeg tror det at de blir overkjørt i enda større grad handler om hvor  rund i kantene og lite dominant personlighet de har - spes i møte med usympatiske og arrogante damer. Han svensken f.eks. hadde i mine øyne vært en like snill kar selv om han hadde sagt - du tar deg til rette nå :roll: ikke rydd bort tingene mine * så plasserte han rolig toastjernet tilbake på kjøkkenet *. Man bør ikke være selvutslettende uten egne meninger/vurderinger bare fordi man er en snill person da - det jo generelt et lite attraktivt trekk.

Bare den dynamikken de damen har i samtalene sine er så sjokkerende av voksne folk. Sånn som f.eks. når han Joachim sa "hva med dette huset på blabla, det ligger på Kolbotn ?:):) ".  Så svarer hun bare EH NEI, KOLBOTN ER UUUAKTUELT *SURT TRYNE*. Det var i hennes verden en hyggelig og naturlig måte å svare på partneren sitt forslag :ler: Man skal altså svare krast/ surt med vetorett og uten noen forklaring på hvorfor man ikke ønsker å vurdere Kolbotn. Hun har sånne prinsesse issues hvor hun overhodet ikke ser hvor motbydelig hun tidvis er. Syns begge de damene er så egosentriske at det er helt skremmende.

 

 

Da var det ikke bare jeg som syntes hun virka sur her altså. Kjempeflaut. Oppførte seg som en furten drittunge.

Anonymkode: 86a87...87f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Peter virker ganske små arrogant og at han blir litt sur fordi Mariel ikke er sånn som han ønsker. Enig i at Mariel prioriterer dårlig men synes Peter ikke virker som en nice guy akkurat, mer typisk player typen som blir småsnurt når han merker at han ikke får snøret i bånn. Men leser meg til at jeg er alene om den meningen her inne da. 

Anonymkode: 7ab3e...5b5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å faktisk si fra hvordan man vil ha det, slik at mennene slipper å gjette seg fram? Er det så vanskelig, lurer jeg også på. 

Jeg har selv en kjempesnill mann og blitt overkjørt av eksene. Jeg var åpent om hvordan jeg vil ha i ett forhold og ba han sa fra når han følte seg tråkket på og stå opp for seg selv. Det tok noen år, men han er nå en trygg og selvsikker mann. Jeg har fått høre av venner og familien hans hvor mye han har blomstret etter at vi ble sammen, siden han ble trykket ned av eksene. 

Her i heimen har vi god kommuniksjon og er trygge på hverandre. 

Anonymkode: 86a87...87f

Du skriver at det tok noen år, ja. I denne serien har de vært gift og kjent hverandre noen uker. Nå driver de og oppdager de aller første tegnene på hvem den andre er. I tillegg så føles det nok som en veldig pressa situasjon. 

Kan godt hende mannen din er kjempesnill altså, men det jeg påpeker her er faktisk ikke så snilt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Peter virker ganske små arrogant og at han blir litt sur fordi Mariel ikke er sånn som han ønsker. Enig i at Mariel prioriterer dårlig men synes Peter ikke virker som en nice guy akkurat, mer typisk player typen som blir småsnurt når han merker at han ikke får snøret i bånn. Men leser meg til at jeg er alene om den meningen her inne da. 

Anonymkode: 7ab3e...5b5

Det er et eller annet ved han, jeg hadde følt meg veldig utrygg med han.

Anonymkode: b1478...de2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Peter virker ganske små arrogant og at han blir litt sur fordi Mariel ikke er sånn som han ønsker. Enig i at Mariel prioriterer dårlig men synes Peter ikke virker som en nice guy akkurat, mer typisk player typen som blir småsnurt når han merker at han ikke får snøret i bånn. Men leser meg til at jeg er alene om den meningen her inne da. 

Anonymkode: 7ab3e...5b5

 

Jeg er helt enig med deg! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Skriblerinna skrev:

Du skriver at det tok noen år, ja. I denne serien har de vært gift og kjent hverandre noen uker. Nå driver de og oppdager de aller første tegnene på hvem den andre er. I tillegg så føles det nok som en veldig pressa situasjon. 

Kan godt hende mannen din er kjempesnill altså, men det jeg påpeker her er faktisk ikke så snilt. 

Men jeg oppførte meg aldri slik som damene i serien. Kunne aldri falt meg inn å gjøre det heller. 

Anonymkode: 86a87...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg oppførte meg aldri slik som damene i serien. Kunne aldri falt meg inn å gjøre det heller. 

Anonymkode: 86a87...87f

Nei, så bra. Jeg snakker hovedsakelig om Joakim og Sara her, forresten. Det virker på meg som en annen problematikk mellom Peter og Mariel.

Selvfølgelig burde alle bare kommunisere behovene sine, men det er ofte ikke så enkelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Peter virker ganske små arrogant og at han blir litt sur fordi Mariel ikke er sånn som han ønsker. Enig i at Mariel prioriterer dårlig men synes Peter ikke virker som en nice guy akkurat, mer typisk player typen som blir småsnurt når han merker at han ikke får snøret i bånn. Men leser meg til at jeg er alene om den meningen her inne da. 

Anonymkode: 7ab3e...5b5

Jeg syns han virker ganske tålmodig som lar seg nedprioritere. 

Nå er det slik at de er gift og har ikke mange ukene på seg på å bli kjent. Alle de andre tingene som Mariell har funnet på kunne hun fint utsette til etter prosjektet er over. Peter går all inn, mens Mariell kun har satset lillefingeren sin. Peter virker jo å være oppriktig interessert her, som møter Mariell de få minuttene hun har tid til han. Og når han endelig fikk tid med henne som de avtalte, så sovnet hun på sofaen fordi hun hadde drukket for mye, og lot han vente hjemme. Lite voksent. 

Hun har ikke passert fjortisstadiet enda hun er langt over 30. 

Anonymkode: 86a87...87f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns han virker ganske tålmodig som lar seg nedprioritere. 

Nå er det slik at de er gift og har ikke mange ukene på seg på å bli kjent. Alle de andre tingene som Mariell har funnet på kunne hun fint utsette til etter prosjektet er over. Peter går all inn, mens Mariell kun har satset lillefingeren sin. Peter virker jo å være oppriktig interessert her, som møter Mariell de få minuttene hun har tid til han. Og når han endelig fikk tid med henne som de avtalte, så sovnet hun på sofaen fordi hun hadde drukket for mye, og lot han vente hjemme. Lite voksent. 

Hun har ikke passert fjortisstadiet enda hun er langt over 30. 

Anonymkode: 86a87...87f

Ja enig i at oppførselen hennes har vært umoden men ellers står jeg for meningene mine om at jeg får player vibber og at jeg synes han har den reaksjonen jeg beskrev i forrige innlegg. 

Anonymkode: 7ab3e...5b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariel tror hun er så mye bedre enn Peter. Men, hun er sur og negativ. Og hun tok feil ang.airhockeyen...den med flest poeng tilslutt skulle jo vinne!! Og så ta han med på trampolineland..oh lord...🙄

Anonymkode: 15a9f...20e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes Magnus og Lars Kristian er så søte, håper de holder sammen. 

Anonymkode: 4b918...814

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Skriblerinna skrev:

Ja! Les innlegget mitt over.

Det er kjempefrustrerende å være sammen med folk som ikke gir motstand. Karikaturen av dette er jo han Kjell-Simen fra parterapi, hvis du har sett det. En som ikke tar avgjørelser, men bare vil det du vil. En som ikke viser hvem han er, for han kan bare være slik (han tror) du ønsker, på en måte. Det er faktisk veldig utrygt! Dessuten er det dødskjedelig! Det er ikke snillhet det der, selv om menn som er sånn ofte får kred for å være sååå snille. 

Den som blir en drittsekk mot partneren sin fordi den andre "tillater" det, er uansett en drittsekk. Men enig i at det ikke handler om snillhet og at de mennene har et veikt personlighetstrekk.

Men du må jo ikke tro at en mann som ikke er så veik finner seg i å bli testet og forsøkt manipulert til å ta igjen etc. Sånne menn gidder ikke " jeg fryster på hendene... nei vil ikke låne hansker takk... 3 timer snurtefjes... jeg frøs på hånda og ville du skulle forstå du skulle holde meg i hånda". De vil jo bare kutte dama tvert og gå lykkelig videre, så ingen av de to damene i den serien vil noen gang  klare å lande en ordentlig uveik kar. INGEN populær selvsikker kar gidder å bruke 4 min på en dramatisk bitchy dame med under middels utseende.

Anonymkode: de83c...175

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den som blir en drittsekk mot partneren sin fordi den andre "tillater" det, er uansett en drittsekk. Men enig i at det ikke handler om snillhet og at de mennene har et veikt personlighetstrekk.

Men du må jo ikke tro at en mann som ikke er så veik finner seg i å bli testet og forsøkt manipulert til å ta igjen etc. Sånne menn gidder ikke " jeg fryster på hendene... nei vil ikke låne hansker takk... 3 timer snurtefjes... jeg frøs på hånda og ville du skulle forstå du skulle holde meg i hånda". De vil jo bare kutte dama tvert og gå lykkelig videre, så ingen av de to damene i den serien vil noen gang  klare å lande en ordentlig uveik kar. INGEN populær selvsikker kar gidder å bruke 4 min på en dramatisk bitchy dame med under middels utseende.

Anonymkode: de83c...175

Det kan så være, og jeg forsvarer ikke hele dramagreia altså. Jeg bare syns jeg ser en frustrasjon i bunnen hos Sara når hun begynner å provosere fram en eller annen reaksjon. Du skal ikke se bort ifra at hun også ville oppført seg annerledes med en mer tydelig partner. Det er noe som skjer i samspillet her. En usikkerhet som oppstår i møte med en altfor utydelig mann som kanskje framprovoserer de greiene hun driver med. Jeg tror ikke de er en god match, rett og slett. 

Jeg syns ikke Joakim og Peter viser samme veikheten, og de to damene viser ikke samme type oppførsel heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en «Joakim» type mann. Jeg er ganske bestemt og har mine meninger. Husker jeg testet min litt en periode og det hadde med trygghet å gjøre. Når han alltid var snill hva ville skje om han en dag var uenig? Ville han gå? I så fall kunne han bedre gå fra meg før det ble 100% alvor fordi det var alvor jeg ville ha. En som var villig til å stå i tøffe tak, for de kommer før eller senere. Men Mariel...hun har jo gjort alt for å tilbringe minst mulig tid med Peter, hun tester ikke fordi hun vil ikke være med han. Er redd hun taper i spillet. Peter er trygg på seg selv men jeg tenker vi skal se snart at han ikke godtar hva som helst fra henne. Det tåler nok ikke Mariel, for hun skal styre. Hun tester ikke. 

Anonymkode: 65ebd...717

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...