GBAA Skrevet 29. juni 2020 #301 Del Skrevet 29. juni 2020 4 hours ago, Lille fjasa said: Hmm, skjønner. Da er det sikkert en grunn til det. Sa hun noe om hvorfor hun ikke vil at du skal bruke det? Nei, bare at hun ikke mente jeg behøvde det. Aner ikke hvordan hun kan mene det, jeg hadde jo ingen stimuli what so ever av enkel runde Letrozol, og ikke fått en eneste eggløsning av meg selv på 10 mnd, så kroppen min er ikke veldig "selvgående" når det kommer til eggløsning. Tok siste pille Provera i går. Hvordan går det der? Kjenner antydning til at det begynner å skje noe etter Provera-slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 29. juni 2020 #302 Del Skrevet 29. juni 2020 4 timer siden, GBAA skrev: Nei, bare at hun ikke mente jeg behøvde det. Aner ikke hvordan hun kan mene det, jeg hadde jo ingen stimuli what so ever av enkel runde Letrozol, og ikke fått en eneste eggløsning av meg selv på 10 mnd, så kroppen min er ikke veldig "selvgående" når det kommer til eggløsning. Tok siste pille Provera i går. Hvordan går det der? Kjenner antydning til at det begynner å skje noe etter Provera-slutt? Tror Otrivelle bare gis når man har et eller flere passe store, modne egg for å få det til å slippe. Så det er nok dessverre bare i den anledning det gis. Og det er tydeligvis det som er mitt problem, ingen egg modnes. Hva med deg? Jeg kjente mye de første dagene, men nå kjenner jeg mindre. Dag 10 og ingen mensen. Snakket med gynekologen i dag og han ville jeg skulle ta et p pille brett for å få en mens. Jeg er skeptisk til det, og vurderer å heller vente å se om jeg får av meg selv... Selv om det kan ta lenger tid slipper jeg føle nederlaget med å spise p-piller.... Poster eget innlegg om det for å høre svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 29. juni 2020 #303 Del Skrevet 29. juni 2020 10 dager etter siste tablett provera. Siden jeg ikke har fått mens vil gynekologen at jeg tar et p-pille brett får å få en mens etter det. Kjenner jeg har lite lyst til det. Før jeg sluttet med p-piller sleit jeg med at det ikke kom noe mens på «sukkerpiller» uansett. Har noen gjort det samme? altså brukt p-piller for å få mens før ny runde Letrozol/Femar/Clomifen Vurderer å bare vente lenger og se om jeg får mens av meg selv. Selv om det kan ta lang tid... Ble litt lei meg nå 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #304 Del Skrevet 29. juni 2020 19 minutter siden, Lille fjasa skrev: 10 dager etter siste tablett provera. Siden jeg ikke har fått mens vil gynekologen at jeg tar et p-pille brett får å få en mens etter det. Kjenner jeg har lite lyst til det. Før jeg sluttet med p-piller sleit jeg med at det ikke kom noe mens på «sukkerpiller» uansett. Har noen gjort det samme? altså brukt p-piller for å få mens før ny runde Letrozol/Femar/Clomifen Vurderer å bare vente lenger og se om jeg får mens av meg selv. Selv om det kan ta lang tid... Ble litt lei meg nå 😕 Husker det tok lang tid før jeg fikk menstruasjon/blødning etter provera 10 dagers kur. Husker ikke hvor lenge,men var flere dager ekstra. Så jeg hadde ventet 5-10 dager til tror jeg.. Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille fjasa Skrevet 29. juni 2020 #305 Del Skrevet 29. juni 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husker det tok lang tid før jeg fikk menstruasjon/blødning etter provera 10 dagers kur. Husker ikke hvor lenge,men var flere dager ekstra. Så jeg hadde ventet 5-10 dager til tror jeg.. Anonymkode: 5c209...421 Takk for svar. Da venter jeg litt til 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #306 Del Skrevet 29. juni 2020 Så fint at det er en egen tråd om dette! Jeg har ett barn på 1 år som ble til på prevensjon, nå når vi skulle prøve på nr2 så kom det frem ved gyn undersøkelse at jeg har pcos og overhodet ingen eggløsning. Jeg har spottet/blødd hver eneste dag i 4,5 mnd. Så nå har jeg fått provera, letrozol og skal sette ovitrelle etter ul hvis det er modne egg. gyn sa at det var ikke sikkert jeg kom til å få noen blødning etter provera siden jeg blør hele tiden så er livmorslimhinnen så tynn at det ikke er noe å blø. Så etter provera skulle jeg vente 14 dager før jeg begynte på letrozol hvis jeg ikke fikk noen blødning. Hun var ganske sikker på at det ikke ville komme noen blødning hos meg, så da lurer jo jeg på hvorfor jeg må vente 14dager før jeg begynner på letrozol. Hva skjer hvis jeg tar letrozol for tidlig? Anonymkode: c0d9d...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #307 Del Skrevet 30. juni 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så fint at det er en egen tråd om dette! Jeg har ett barn på 1 år som ble til på prevensjon, nå når vi skulle prøve på nr2 så kom det frem ved gyn undersøkelse at jeg har pcos og overhodet ingen eggløsning. Jeg har spottet/blødd hver eneste dag i 4,5 mnd. Så nå har jeg fått provera, letrozol og skal sette ovitrelle etter ul hvis det er modne egg. gyn sa at det var ikke sikkert jeg kom til å få noen blødning etter provera siden jeg blør hele tiden så er livmorslimhinnen så tynn at det ikke er noe å blø. Så etter provera skulle jeg vente 14 dager før jeg begynte på letrozol hvis jeg ikke fikk noen blødning. Hun var ganske sikker på at det ikke ville komme noen blødning hos meg, så da lurer jo jeg på hvorfor jeg må vente 14dager før jeg begynner på letrozol. Hva skjer hvis jeg tar letrozol for tidlig? Anonymkode: c0d9d...2d0 Hun vil nok prøve å gi deg en blødning med provera først,kanskje for å være sikker på at det er renset opp før eggløsning. Jeg har ved en anledning gått rett på Femar/Letrozol da jeg akkurat var ferdig med en blødning å fikk eggløsning selvom jeg ikke startet på blødningsdag 4. Jeg ville fulgt rådene fra Gynekologen,får du ingen blødning, kan du gjerne få eggløsning etter første runde med Letrozol likevel. Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #308 Del Skrevet 30. juni 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun vil nok prøve å gi deg en blødning med provera først,kanskje for å være sikker på at det er renset opp før eggløsning. Jeg har ved en anledning gått rett på Femar/Letrozol da jeg akkurat var ferdig med en blødning å fikk eggløsning selvom jeg ikke startet på blødningsdag 4. Jeg ville fulgt rådene fra Gynekologen,får du ingen blødning, kan du gjerne få eggløsning etter første runde med Letrozol likevel. Anonymkode: 5c209...421 Ja, altså jeg kommer jo så klart til å følge rådene fra gynekologen uansett, jeg bare undrer over hvorfor jeg må bruke «lengre» tid på å vente på en blødning som meget mulig ikke kommer 😅 jeg er bare utålmodig og skulle helst blitt gravid i går 😝 Anonymkode: c0d9d...2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #309 Del Skrevet 30. juni 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, altså jeg kommer jo så klart til å følge rådene fra gynekologen uansett, jeg bare undrer over hvorfor jeg må bruke «lengre» tid på å vente på en blødning som meget mulig ikke kommer 😅 jeg er bare utålmodig og skulle helst blitt gravid i går 😝 Anonymkode: c0d9d...2d0 Hehe kjenner til problemet, meget utålmodig her også😅 Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #310 Del Skrevet 30. juni 2020 Noen som har tatt eggløsningstest samtidig som letrozol? Vil de gi "falsk" positiv eggløsning? Anonymkode: 876e3...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #311 Del Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som har tatt eggløsningstest samtidig som letrozol? Vil de gi "falsk" positiv eggløsning? Anonymkode: 876e3...bad Tatt eggløsningtest i perioden etter Letrozol da det forventes eggløsning ja. Testene viste nesten positive i 1 uke før 1 skikkelig positiv eggløsningtest slo ut på CD 20,samtidig med eggløsningssymptomer. Gravid ble jeg også ved samleie samme dag som positiv test,og dagen etter.. men mistet dessverre 5+2..... Brukte billig eggløsning tester fra babyplan...skal gjøre det nå også,selvom jeg ikke tror jeg får eggløsning av meg selv etter spontanaborten... Anonymkode: 5c209...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #312 Del Skrevet 30. juni 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tatt eggløsningtest i perioden etter Letrozol da det forventes eggløsning ja. Testene viste nesten positive i 1 uke før 1 skikkelig positiv eggløsningtest slo ut på CD 20,samtidig med eggløsningssymptomer. Gravid ble jeg også ved samleie samme dag som positiv test,og dagen etter.. men mistet dessverre 5+2..... Brukte billig eggløsning tester fra babyplan...skal gjøre det nå også,selvom jeg ikke tror jeg får eggløsning av meg selv etter spontanaborten... Anonymkode: 5c209...421 Takk for svar 🙂 Jeg fikk positiv i 2 dager mens jeg tok siste tablettene, og er så usikker på om det kan være pga. letrozolen.. har hatt negative fra da og til nå (c15).. det kjentes godt at det var noe på gang da men mulig det kun var en reaksjon på letrozol. Skal fortsette å teste i tilfelle den kommer sent 🙂 Er bare såå nysgjerrig på om jeg har hatt el eller ikke Så leit at du mistet Håper du får el snart (på egenhånd eller ved hjelp) og får sette igang prøvingen igjen.. vet hvor kjedelig denne venteperioden er Anonymkode: 876e3...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #313 Del Skrevet 30. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 🙂 Jeg fikk positiv i 2 dager mens jeg tok siste tablettene, og er så usikker på om det kan være pga. letrozolen.. har hatt negative fra da og til nå (c15).. det kjentes godt at det var noe på gang da men mulig det kun var en reaksjon på letrozol. Skal fortsette å teste i tilfelle den kommer sent 🙂 Er bare såå nysgjerrig på om jeg har hatt el eller ikke Så leit at du mistet Håper du får el snart (på egenhånd eller ved hjelp) og får sette igang prøvingen igjen.. vet hvor kjedelig denne venteperioden er Anonymkode: 876e3...bad Ja,det kan jo være du hadde en tidlig eggløsning..jeg har ikke tatt testene så tidlig,men har symptomer som kommer og går i dagene tidlig.men jeg er en av de som får sein eggløsning hver gang.. Har pause måned nå pga spontanabort. Skal ta ny runde Letrozol neste syklus hvis ikke det blir noen eggløsning nå..noe jeg ikke tror..venting er utrolig kjedelig. Månedene går sakte når syklusene er lange og ustabile... Anonymkode: 5c209...421 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #314 Del Skrevet 1. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja,det kan jo være du hadde en tidlig eggløsning..jeg har ikke tatt testene så tidlig,men har symptomer som kommer og går i dagene tidlig.men jeg er en av de som får sein eggløsning hver gang.. Har pause måned nå pga spontanabort. Skal ta ny runde Letrozol neste syklus hvis ikke det blir noen eggløsning nå..noe jeg ikke tror..venting er utrolig kjedelig. Månedene går sakte når syklusene er lange og ustabile... Anonymkode: 5c209...421 Ja, jeg er spent på å se om det var eller om det kommer.. eller om ingenting skjer. Ah, jeg skjønner. Så sykt kjipt.. Håper du finner noe som får tiden til å gå litt fortere mens du må vente ❤️ Anonymkode: 876e3...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #315 Del Skrevet 1. juli 2020 Hei, bare lurer litt med folk sine erfaringer. Er på tredje runde med letrozol. Dobbel x2 og nå trippel på siste. Hadde ikke eggløsning på 1 kur, bekreftet sv gyn. Ikke sjekket den siste og nå. Syklus er spot on 24 dager hver gang, og er nå på CD 14. Flo kalkulerer eggløsning til CD10, men synes det er vanskelig å tolke disse eggløsningstestene alltid.. når fikk du eggløsning? Her er dagens tester. Tanker? Anonymkode: 585a6...10a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #316 Del Skrevet 1. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, bare lurer litt med folk sine erfaringer. Er på tredje runde med letrozol. Dobbel x2 og nå trippel på siste. Hadde ikke eggløsning på 1 kur, bekreftet sv gyn. Ikke sjekket den siste og nå. Syklus er spot on 24 dager hver gang, og er nå på CD 14. Flo kalkulerer eggløsning til CD10, men synes det er vanskelig å tolke disse eggløsningstestene alltid.. når fikk du eggløsning? Her er dagens tester. Tanker? Anonymkode: 585a6...10a Jeg har fått eggløsning litt forskjellig, men gjerne seinere enn "normalen". CD 20. Syntes den øverste testen din ser negativ ut,den nederste er jeg ikke kjent med,men den ser positiv ut.... lært at kontrollstreken må være sterkere enn den andre streken,eller hvertfall like sterk. Anonymkode: 5c209...421 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GBAA Skrevet 2. juli 2020 #317 Del Skrevet 2. juli 2020 Hvordan går det med dere damer og hvor i syklusen er dere? Jeg er på CD2 nå, hvor jeg CD 3-8 skal ta dobbel dose Letrozol etter at jeg ikke fikk eggløsning på enkel forrige periode. Veldig spent på om det nå skjer noe :) Har i tilegg startet med temping denne perioden, for å se om egget faktisk slipper. Jeg tar ikke Ovitrelle, såføler det er eneste måten å ha kontroll (bortsett fra eventuell blodprøve). Skal på ultralyd CD10 (optimalt sett skulle det vært senere, men gyn skal på ferie). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #318 Del Skrevet 3. juli 2020 På 1.7.2020 den 14.22, AnonymBruker skrev: Hei, bare lurer litt med folk sine erfaringer. Er på tredje runde med letrozol. Dobbel x2 og nå trippel på siste. Hadde ikke eggløsning på 1 kur, bekreftet sv gyn. Ikke sjekket den siste og nå. Syklus er spot on 24 dager hver gang, og er nå på CD 14. Flo kalkulerer eggløsning til CD10, men synes det er vanskelig å tolke disse eggløsningstestene alltid.. når fikk du eggløsning? Her er dagens tester. Tanker? Anonymkode: 585a6...10a Den nederste er vel clearblue advanced, hva fikk du som resultat på skjermen? Anonymkode: 313c4...7be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2020 #319 Del Skrevet 3. juli 2020 På 2.7.2020 den 9.50, GBAA skrev: Hvordan går det med dere damer og hvor i syklusen er dere? Jeg er på CD2 nå, hvor jeg CD 3-8 skal ta dobbel dose Letrozol etter at jeg ikke fikk eggløsning på enkel forrige periode. Veldig spent på om det nå skjer noe Har i tilegg startet med temping denne perioden, for å se om egget faktisk slipper. Jeg tar ikke Ovitrelle, såføler det er eneste måten å ha kontroll (bortsett fra eventuell blodprøve). Skal på ultralyd CD10 (optimalt sett skulle det vært senere, men gyn skal på ferie). Så spennende! Håper det gjør susen for deg 🙂 Jeg er i lik situasjon selv, første runde med enkel, er på dag 18 men ingen tegn til eggløsning.. Og når har gyn ferie frem til august.. Vurderer å bare begynne på dobbel dose jeg også, men syns det er litt skummelt uten å få snakket med gyn. Venter en uke til og ser om jeg får el 🙂 Greit å få dratt på ultralyd! Skulle ønske deg også fikk det nå 🙂 Anonymkode: 876e3...bad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjærleiksbaby Skrevet 6. juli 2020 #320 Del Skrevet 6. juli 2020 Hei, Jeg er også i helt samme båt. Men jeg ble råda til og ikke ta eggløsningstester av gynekologen. Jeg hadde først 4 enkle kurer, og nå har jeg hatt en dobbel. Men jeg får en liten blødning 5 dager før mensen. Bare en dag eller så, men det har jeg fått siden jeg starta på letrozol. Er det ok? Jeg har aldri hatt det tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå