Gå til innhold

Hva var det verste tv-programmet du så som barn?


Million

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Puslespill med Vidar Lønn-Arnesen. 

Den hvite stenen. 

Anonymkode: cc30d...fec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var i grunnen mye psykedelisk barne-tv i gamle dager. Tenk bare på Romlingane. 😲

Anonymkode: 7ff81...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke program men mer filmer. Den standhaftige tinnsoldat, MARERITT! Seriøst, jeg takler ikke å høre introen en gang. Traumer. Video under, få som vet om den. Men vi hadde en VHS tape hvor denne var med sammen med karius og baktus. 
Egentlig alt fra Ivo Caprino var og er skummelt. Karius og Baktus har jeg aldri klart å se ferdig, aldri, den er så skummel! 
Fatter ikke at folk liker Ivo Caprino filmer. De er jo skummel og jeg elsker skrekkfilmer, alltid gjort det fra veldig tidlig alder. Har kun sett de morsomme delene av Flåklypa, fordi jeg synes dukkene er så ekle og skumle. Husker onkel brukte å spole over menneske-dukkene mens jeg holdt for øynene, også sa han ifra når Ludvig og Solan sa noe morsomt slik at jeg kunne se de delene. Det jeg har sett av Flåklypa, kommer egentlig fra pc spillet. 

Er disse filmene egentlig for barn? For vi hadde mange på VHS som mitt eldre søsken så mye på, så jeg så det fra ung alder. Hadde en lærer på barneskolen som elsket Ivo C og hun viste alltid disse skrekkfilmene på skolen fra 1.klasse av. På NRK så ligger de under barn, men de er jo så skumle, fatter ikke at de kan være for barn. 

Anonymkode: ad27b...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke program men mer filmer. Den standhaftige tinnsoldat, MARERITT! Seriøst, jeg takler ikke å høre introen en gang. Traumer. Video under, få som vet om den. Men vi hadde en VHS tape hvor denne var med sammen med karius og baktus. 
Egentlig alt fra Ivo Caprino var og er skummelt. Karius og Baktus har jeg aldri klart å se ferdig, aldri, den er så skummel! 
Fatter ikke at folk liker Ivo Caprino filmer. De er jo skummel og jeg elsker skrekkfilmer, alltid gjort det fra veldig tidlig alder. Har kun sett de morsomme delene av Flåklypa, fordi jeg synes dukkene er så ekle og skumle. Husker onkel brukte å spole over menneske-dukkene mens jeg holdt for øynene, også sa han ifra når Ludvig og Solan sa noe morsomt slik at jeg kunne se de delene. Det jeg har sett av Flåklypa, kommer egentlig fra pc spillet. 

Er disse filmene egentlig for barn? For vi hadde mange på VHS som mitt eldre søsken så mye på, så jeg så det fra ung alder. Hadde en lærer på barneskolen som elsket Ivo C og hun viste alltid disse skrekkfilmene på skolen fra 1.klasse av. På NRK så ligger de under barn, men de er jo så skumle, fatter ikke at de kan være for barn. 

Anonymkode: ad27b...b1a

Ja de er for barn. Og jeg ELSKET Ivo Caprino filmene, så koselig! Koselige fortellinger ❤️ 

Anonymkode: 7e318...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de er for barn. Og jeg ELSKET Ivo Caprino filmene, så koselig! Koselige fortellinger ❤️ 

Anonymkode: 7e318...e42

Jeg også. Skal kjøpe boksen med filmene i en av dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange skriver de var livredde Hufsa i Mummitrollene. Det kan jeg skrive under på for mitt eget barns del og venninners. En venninne sa at datteren hennes våknet og skrek halve natten etter å ha sett Hufsa på videofilm.

Sønnen min var livredd Hufsa, så vi unngikk de episodene så godt vi kunne. Dette var på begynnelsen av 2000-tallet, og vi så det som regel på video og kunne spole over der det var skummelt. Kan ikke huske det gikk på tv da.

Husker ikke Hufsa fra jeg var liten selv.

Anonymkode: e5a67...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke program men mer filmer. Den standhaftige tinnsoldat, MARERITT! Seriøst, jeg takler ikke å høre introen en gang. Traumer. Video under, få som vet om den. Men vi hadde en VHS tape hvor denne var med sammen med karius og baktus. 
Egentlig alt fra Ivo Caprino var og er skummelt. Karius og Baktus har jeg aldri klart å se ferdig, aldri, den er så skummel! 
Fatter ikke at folk liker Ivo Caprino filmer. De er jo skummel og jeg elsker skrekkfilmer, alltid gjort det fra veldig tidlig alder. Har kun sett de morsomme delene av Flåklypa, fordi jeg synes dukkene er så ekle og skumle. Husker onkel brukte å spole over menneske-dukkene mens jeg holdt for øynene, også sa han ifra når Ludvig og Solan sa noe morsomt slik at jeg kunne se de delene. Det jeg har sett av Flåklypa, kommer egentlig fra pc spillet. 

Er disse filmene egentlig for barn? For vi hadde mange på VHS som mitt eldre søsken så mye på, så jeg så det fra ung alder. Hadde en lærer på barneskolen som elsket Ivo C og hun viste alltid disse skrekkfilmene på skolen fra 1.klasse av. På NRK så ligger de under barn, men de er jo så skumle, fatter ikke at de kan være for barn. 

Anonymkode: ad27b...b1a

Enig, glemmer aldri scenen der tinnsoldaten brant, tror det var i en ovn eller noe.

Var mange filmer forskrudde produsenter så for seg at barn skulle se på, som brødrene Løvehjerte, fikk mareritt av den i flere år.

Anonymkode: 0bf81...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 19.09, Million skrev:

Inspirert av en annen tråd her om det tv-programmet du likte best som barn, spør jeg om det motsatte. Hvilket tv-program mislikte du mest? Var det noen du hatet eller var direkte redd for?

 

Ingen ting jeg var direkte redd for, men jeg hatet skøyteløp på TV (min far var "sportsidiot"). EM og VM på skøyter, 10.000 meter på søndag ettermiddag,....   :veslejenta: 

Anonymkode: a0c7e...c30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus
På 31.1.2019 den 21.12, AnonymBruker skrev:

Enig, glemmer aldri scenen der tinnsoldaten brant, tror det var i en ovn eller noe.

Var mange filmer forskrudde produsenter så for seg at barn skulle se på, som brødrene Løvehjerte, fikk mareritt av den i flere år.

Anonymkode: 0bf81...5b5

Elsket brødrene løvehjerte, syns de delene med katla var noe av det mest spennende i verden og jeg ville alltid leke brødrene som kjemper mot katla. Dummeste jeg har gjort var å se den filmen som voksen. Det ødela litt av magien i minnene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Flukten fra dyreskogen" eller noe slikt. Tror det pleide gå som Barne-TV på søndagene en periode? På 90-tallet. Vennene mine likte det, jeg ble alltid skuffet når de sendte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som synes postman pat og brannmann sam virket litt pedo? 🙈🙈🙈

Anonymkode: b5c8f...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heismann hå, pelle politibil og en annen serie om en gul bil som måtte trekkes opp.. brumle..? forferdelig kjedelig 

Anonymkode: 5dcbf...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heismann hå, pelle politibil og en annen serie om en gul bil som måtte trekkes opp.. brumle..? forferdelig kjedelig 

Anonymkode: 5dcbf...2f5

Brum var det den het 😋

Anonymkode: 5dcbf...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøydokka Anna. 🙄 Sangen til Berta kjære Berta får jeg stuck i hodet, så nå liker jeg ikke den heller. :P

Anonymkode: 104bd...505

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som synes postman pat og brannmann sam virket litt pedo? 🙈🙈🙈

Anonymkode: b5c8f...eec

Serr liksom.... Mener du at Pippi Langstrømpe er feil også? 

Anonymkode: 104bd...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte ikke disse pedagogiske «barna i Afrika må hente vann selv» filmene på Barne-TV. Hadde jo bare tegnefilm en gang om dagen. 

Likte heller ikke sesam stasjon- var nok for gammel da det kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...