Gå til innhold

Hva var det verste tv-programmet du så som barn?


Million

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er født tidlig på 90-tallet og en serie jeg husker var kjempeskummel var "Basses store fot". Kort fortalt så handlet det om Basse som av en eller annen grunn hadde en fot som bare vokste og vokste. Husker flere scener, blant annet da Basse måtte kjøpe pensko i både barne- og herrestørrelse i skobutikken. Og da han ble låst inn på et rom i barnehagen (?) fordi de voksne var redd han skulle smitte de andre barna!

Noen andre som husker denne serien?

Anonymkode: b4aaa...545

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/21/2019 at 7:33 PM, AnonymBruker said:

Rädda Joppe - död eller levande! 

Anonymkode: 72785...73f

Å ja, det var skikkelig skummelt hver gang han mistet den pokkers bamsen 😂 

Jeg synes også Carlsson på taket var skummelt. Likte ikke Carlson som kom med den propellhatten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullvott skrev:

Den bleien gjorde uutslettelig inntrykk på meg også! :hoho: Serien het To hus tett i tett. Den var fra Bergen, og gikk på Barne-TV rundt samme tid som Gullars, men det var ikke det samme som Gullars-serien. 

Haha, det var det den het! Så artig at du husker både serien og den fryktinngytende bleien! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg synes Tøydokke Anna var kjedelig. Født i 79.

Anonymkode: 33c49...4d5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste programmer hvor en leste høyt fra en barnebok mens vi fikk se bildene. De ble kjedelig, spesielt "Det suser i sivet", fant heller på noe annet å gjøre hver gang de gravde frem den. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Ella Grisella skrev:

Uglefaen? 😅

Jeg likte det meste jeg, husker jeg. (barn på 80-tallet)

Åh ! Uglefaen! Hva var det igjen? Husker jeg trodde de sa det😂😂 

men det er ikke flukten fra dyreskogen tror jeg🤔 

jeg likte dårlig en tegnefilm med masse meteorer/lava/brennende kuler kom mot meg. Var en fransk introsang. 

Så var jeg livredd en annen intro i tegnefilm hvor en hane ble påkjørt. Serien var ikke tegnefilm. 

Født 1980 

Endret av Pupperulla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til! Jeg husker jeg også så en fransk tegneserie om to søstre, Virginie og Sophie tror jeg den het. Jeg pleide å se på den mens jeg spiste frokost og jeg likte så godt den franske introsangen. Men så husker jeg det hele tok en skremmende retning i sesong 2 eller noe. Da ble en av søstrene kidnappet i Afrika? Jeg mener det var sånn, men det kan være feil. Husker bare at den ble så skummel og uhyggelig!

Anonymkode: b4aaa...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekestue. Vibeke Sæther var så påtatt og sukkersøt nedlatende, påklistret smil og barnslig tilgjort stemne. 

Klabb og Babb. De var uteliggere(!), og stjal biterav pølsene til små barn. 

Anonymkode: 9c9d2...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og enda en!

Noddy! De slemme skurkene (?) i Noddy var sååå skumle! Særlig han med den spisse nesa!

Anonymkode: b4aaa...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhu, tror jeg det het. Med spøkelse som skulle lage sjokolade kake, men fikk bare Napoleonskake. 

Grusomt kjedelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pompel & Pilt var skummel. 

Pernille og Mr. Nelson var minst like skumle. 

Både Gorgon Vaktmester og Mr. Nelson var med i mange av marerittene mine lenge etter. 

Men med bare 1 kanal på Tv'en var det jo ikke så mye å velge mellom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Missfoxy
På 21.1.2019 den 19.09, Million skrev:

Inspirert av en annen tråd her om det tv-programmet du likte best som barn, spør jeg om det motsatte. Hvilket tv-program mislikte du mest? Var det noen du hatet eller var direkte redd for?

Jeg var barn på 70-tallet, og det verste barneprogrammet jeg visste om var "Pompel og Pilt". Det skremte vannet av meg. Likevel satt vi og så på det hver gang, det var jo barne-tv, og vi hadde ikke særlig mange andre kanaler enn NRK å velge mellom. Det var et par svenske kanaler i tillegg, det var alt.

Pompel og pilt.....jeg synes de "sykkelpumpene" med garnhår inne i grotten var dritskumle, og det var så mye som var "rart" i det programmet. Kunne ikke fordra det.

Jeg husker ikke hva det het, men det var om den papirandungen, som sang kvakk kvakk kvakk kvakk kvakk... osv! Han som bodde i søppelkassa i Gulars. Husker st jeg var kjempe redd for ham. En annen som jeg syns var skummel var han mannen i Pernille . Sist men ikke minst( ikke Barne-TV da) men det var nattseileren som gikk på NRK. Skikkelig skummel serie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøydokke Anna. Det var gørrkjedelig.

God bok var heller ikke så gøy. Selv om jeg alltid har likt å lese så var det noe kjedelig med det programmet.

Jeg husker ikke helt om det var et program eller hva, men det med et puslespill og noe greier? De sang "et puslespill, det må du få til"? Eller er jeg helt på jordet nå. Jaja, husker i hvert fall at jeg synes det var ganske teit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, FrankDrebin skrev:

Jeg synes det var skummelt ja, forsvant som en rakett bak sofaen. :hoho: Men til mitt forsvar var jeg 3 år gammel. xD Året etter hadde også jeg glede av serien. :)

Jeg gjemte meg alltid under et pledd :fnise: Men av en eller annen merkelig grunn syns jeg aldri Kaptein Sabeltann var skummelt, selv om jeg var like gammel da jeg så det - tenker jo at han burde vært skumlere 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Titania skrev:

Jeg gjemte meg alltid under et pledd :fnise: Men av en eller annen merkelig grunn syns jeg aldri Kaptein Sabeltann var skummelt, selv om jeg var like gammel da jeg så det - tenker jo at han burde vært skumlere 😛 

Hehe, ja, om jeg hadde vært i den "rette" alderen da Sabeltanna overtok, hadde jeg nok fått noen morsomme mareritt. :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg var så redd når Emil var på «fattighuset» Han var der i jula,hos en gjeng fattige og der var «krøsa Maja» Å dæven døtte hun var jeg redd 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pupperulla skrev:

Åh ! Uglefaen! Hva var det igjen? Husker jeg trodde de sa det😂😂 

men det er ikke flukten fra dyreskogen tror jeg🤔 

jeg likte dårlig en tegnefilm med masse meteorer/lava/brennende kuler kom mot meg. Var en fransk introsang. 

Så var jeg livredd en annen intro i tegnefilm hvor en hane ble påkjørt. Serien var ikke tegnefilm. 

Født 1980 

Les mondes engloutis? Jeg elsket den.

Dette var den tyske barnetvserien med hanen som ble påkjørt

https://www.youtube.com/watch?v=JBOaLqByW7A

Ellers var det forferdelig mye dårlig barnetv jeg så på i oppveksten som jeg så kun fordi det var det eneste som fantes..

Endret av Jubatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...