Gå til innhold

Hva var det verste tv-programmet du så som barn?


Million

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

maika fra verdensrommet....skummelt

Anonymkode: 78e43...82b

Var det ikke Laika den het den hunden som var første dyr i verdensrommet?

Anonymkode: 7d99c...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var heldigvis ingenting som skremte meg på tv da jeg var liten, helt til jeg så en episode med Tom og Jerry og lillebror (?) eller venn til Jerry. De ble jagd rundt som vanlig og den lille musa ble treng inni et hjørne, og Tom SLO den med et glødende kjøkkenredskap. Husker jeg ble helt satt ut og det gjorde vondt i hele kroppen. Jerry klikka og banka Tom og det gjorde saken bare enda verre. Jeg klarer fremdeles ikke se på den episoden, faktisk så orker ikke jeg se Tom og Jerry i det hele tatt. Akkurat den episoden burde hatt aldersgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Try2 skrev:

Tante Grønn, Tante Brun og Tante Fiolett   må være noe av det kjedeligste som er laget

Og tante Rød som var så sur hele tiden..

Anonymkode: 7d99c...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 19.09, Million skrev:

Inspirert av en annen tråd her om det tv-programmet du likte best som barn, spør jeg om det motsatte. Hvilket tv-program mislikte du mest? Var det noen du hatet eller var direkte redd for?

Jeg var barn på 70-tallet, og det verste barneprogrammet jeg visste om var "Pompel og Pilt". Det skremte vannet av meg. Likevel satt vi og så på det hver gang, det var jo barne-tv, og vi hadde ikke særlig mange andre kanaler enn NRK å velge mellom. Det var et par svenske kanaler i tillegg, det var alt.

Pompel og pilt.....jeg synes de "sykkelpumpene" med garnhår inne i grotten var dritskumle, og det var så mye som var "rart" i det programmet. Kunne ikke fordra det.

Andungen kvakk kvakk(?) Tror det var det serien het. Den intro sangen er grusom irriterende 😮 

Anonymkode: 649bc...8da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 
På 90-tallet sendte NRK en serie på Barne-TV ved navn I Mummidalen (kjent som Mummitrollet). 
Når den ble utgitt kommersielt (på VHS og senere DVD) ble den dubbet på nytt, og det er denne, nye versjonen de fleste kjenner til og som ligger overalt.
 
Den opprinnelige versjonen er ikke å finne på verken digital strømming eller DVD/VHS. NRK selv erstattet til og med sin egen versjon med video-dubben etter en stund.
 
Jeg lurte derfor på om noen i denne gruppa tilfeldigvis sitter på et opptak, opptakskassett eller noe med episoder med den skikkelige, originale TV-versjonen. Jeg hadde satt umåtelig stor pris på å få sett det. Jeg har anlegg til å digitalisere selv dersom det blir nødvendig.
Mer info ligger på denne tråden på vgd.no:
 
Her er et eksempel på hvordan stemmene skal høres ut:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna i Uhlenbusch (tysk serie på tidlig 80 tallet)

"Romlingane" om mus som bodde på en annen planet

Det hende i Taremareby

Majka- jenta fra verdensrommet

Mye rart på TV på 70 og 80 tallet. Og vi måtte jo se det, da det ikke var noe annet å se på😅🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Turntable1985 skrev:
 
På 90-tallet sendte NRK en serie på Barne-TV ved navn I Mummidalen (kjent som Mummitrollet). 
Når den ble utgitt kommersielt (på VHS og senere DVD) ble den dubbet på nytt, og det er denne, nye versjonen de fleste kjenner til og som ligger overalt.
 
Den opprinnelige versjonen er ikke å finne på verken digital strømming eller DVD/VHS. NRK selv erstattet til og med sin egen versjon med video-dubben etter en stund.
 
Jeg lurte derfor på om noen i denne gruppa tilfeldigvis sitter på et opptak, opptakskassett eller noe med episoder med den skikkelige, originale TV-versjonen. Jeg hadde satt umåtelig stor pris på å få sett det. Jeg har anlegg til å digitalisere selv dersom det blir nødvendig.
Mer info ligger på denne tråden på vgd.no:
 
Her er et eksempel på hvordan stemmene skal høres ut:

Og herregud nostalgi😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
7 timer siden, Elizia skrev:

Barna i Uhlenbusch (tysk serie på tidlig 80 tallet)

"Romlingane" om mus som bodde på en annen planet

Det hende i Taremareby

Majka- jenta fra verdensrommet

Mye rart på TV på 70 og 80 tallet. Og vi måtte jo se det, da det ikke var noe annet å se på😅🙈

Åååh, barna i Uhlenbusch! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

911 Rescue. Fikk alltid mareritt av å brenne inne av det programmet, eller få ranere på besøk når man sov. 

Anonymkode: b97b5...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...