Gå til innhold

Hva var det verste tv-programmet du så som barn?


Million

Anbefalte innlegg

På 11.2.2019 den 13.02, MiniMjau skrev:

Et puslespill med Vidar Lønn Arnesen.

Kom så tegner vi en sang med Kirsti Sparboe

Et rom i et hus i en have. Ved Finn Carling.

Så kjedelig den gang da. 

Åh jeg elsket opplesningen som Finn Carling hadde fra den boken ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skomaker Anders, synest det va kjempe skuffelse når det var julekalenderen.. 

Anonymkode: 80f6f...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flukta frå Hjorteskogen (?). Den animerte, britiske serien om skogsdyr som må flykte til et skogsreservat fordi skogen deres skal bli til et kjøpesenter eller noe. Alle karakterene snakker nynorsk (hvilket jeg ikke la merke til som barn).

Serien fungerer mest som et familiedrama hvor vi følger de ulike familiene i generasjoner. Temaene er ære, kjærlighet, stolthet, maktkamp og svik. ALLE dør på grusomme måter.

Det var utrolig sterkt for 6 årige meg å se herr og fru Piggsvin begå kollektivt selvmord.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange allerede har nevnt Pernille og mr. Nelson. Jeg synes faktisk at TralleTrollet med fløyta i samme serie var skumlere enn de to 😧

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skomaker Anders, synest det va kjempe skuffelse når det var julekalenderen.. 

Anonymkode: 80f6f...495

Skomaker Anders har jeg aldri hørt om

Anonymkode: dc9f8...4c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villvettene i Ronja Røverdatter, de ga meg mareritt 😫

Anonymkode: 1111d...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Alice123 skrev:

Flukta frå Hjorteskogen (?). Den animerte, britiske serien om skogsdyr som må flykte til et skogsreservat fordi skogen deres skal bli til et kjøpesenter eller noe. Alle karakterene snakker nynorsk (hvilket jeg ikke la merke til som barn).

Serien fungerer mest som et familiedrama hvor vi følger de ulike familiene i generasjoner. Temaene er ære, kjærlighet, stolthet, maktkamp og svik. ALLE dør på grusomme måter.

Det var utrolig sterkt for 6 årige meg å se herr og fru Piggsvin begå kollektivt selvmord.

Jeg elsket denne serien men den lagde dype skår i meg med alle de dyrene som døde i tur og orden. Herregud så grusomt og forstyrrende det var. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser gjennom tråden.... skulle ikke ha gjort

🎼Tøydukke Anna sier hei hei, tøydokke Anna legger i vei, ut på sine små eventyr. Med en katt og Sara som syr (noe i den duren) 🎼

Anonymkode: c12a8...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎01‎.‎2019 den 19.09, Million skrev:

Inspirert av en annen tråd her om det tv-programmet du likte best som barn, spør jeg om det motsatte. Hvilket tv-program mislikte du mest? Var det noen du hatet eller var direkte redd for?

Jeg var barn på 70-tallet, og det verste barneprogrammet jeg visste om var "Pompel og Pilt". Det skremte vannet av meg. Likevel satt vi og så på det hver gang, det var jo barne-tv, og vi hadde ikke særlig mange andre kanaler enn NRK å velge mellom. Det var et par svenske kanaler i tillegg, det var alt.

Pompel og pilt.....jeg synes de "sykkelpumpene" med garnhår inne i grotten var dritskumle, og det var så mye som var "rart" i det programmet. Kunne ikke fordra det.

Finsk fjernsynsteater makan til KJEDELIG MØL. Hvis jeg skulle se for meg hva slags TV-programmer som blir vist i helvete tror jeg nok Finsk fjernsynsteater kommer til å toppe lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kjetil E skrev:

Finsk fjernsynsteater makan til KJEDELIG MØL. Hvis jeg skulle se for meg hva slags TV-programmer som blir vist i helvete tror jeg nok Finsk fjernsynsteater kommer til å toppe lista.

Haha, ja det tror jeg du har rett i. Tror det hadde dårlig rykte allerede den gangen, som noe av det mest begredelige og dystre man kunne se på tv. Kan i alle fall huske at det ble sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2019 at 6:22 PM, Alice123 said:

Serien fungerer mest som et familiedrama hvor vi følger de ulike familiene i generasjoner. Temaene er ære, kjærlighet, stolthet, maktkamp og svik. ALLE dør på grusomme måter.

Det var utrolig sterkt for 6 årige meg å se herr og fru Piggsvin begå kollektivt selvmord.

Skriver under på denne. Husker enda da de store fuglene stupte ned, plukket opp mus for så å drepe de ved å spidde de på et tornekratt :(

Edit: haha, fant faktisk bilde av scenen. Etter dette måtte jeg forlate rommet hver gang programmet startet

ble livredd bare av introsangen.

 9nsgawb.png

 

Måtte google, og iløpet av 39 episoder av den ene sesongen var det 24 av dyrene som ble drept :( 

Endret av Superblomst
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker spesielt en episode fra Mummidalen som satte meg helt ut i lang tid og ga meg mareritt som barn. Sniff løp rundt i huset til Mummitrollet for å gjemme seg, fordi hufsa og alle hattifnattene kom, eller var det en demon? Himmelen ble helt rød og svart, Sniff var vettskremt og musikken i bakgrunnen gjorde det enda skumlere. Dette er en scene jeg ikke engang hadde turt å se i dag, tror jeg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skomaker Anders har jeg aldri hørt om

Anonymkode: dc9f8...4c8

Er det Jul i Skomakergata hun mener kanskje? Han het Skomaker Andersen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, miniomelett skrev:

Jeg elsket denne serien men den lagde dype skår i meg med alle de dyrene som døde i tur og orden. Herregud så grusomt og forstyrrende det var. 

 

5 timer siden, Superblomst skrev:

Skriver under på denne. Husker enda da de store fuglene stupte ned, plukket opp mus for så å drepe de ved å spidde de på et tornekratt :(

 

Husker dere da barnebarnet til rødrev-patriarken hadde et hemmelig kjærlighetsforhold til barnebarnet til sølvrev-patriarken (Romeo og Julie style), og rødrev-patriarken bestillte et drap på sølvrev-patriarken. Men fordi "alle sølvrever ser like ut for oss" (rasismereferansen gikk rett over hodet på meg som barn) tok Huggorm (leiemorderen) feil rev og drepte barnebarnet i stedet for!

Det var ekstremt tunge temaer i den serien!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden
På 19.2.2019 den 9.10, Kjetil E skrev:

Finsk fjernsynsteater makan til KJEDELIG MØL. Hvis jeg skulle se for meg hva slags TV-programmer som blir vist i helvete tror jeg nok Finsk fjernsynsteater kommer til å toppe lista.

...

Endret av middagshøyden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Superblomst skrev:

Skriver under på denne. Husker enda da de store fuglene stupte ned, plukket opp mus for så å drepe de ved å spidde de på et tornekratt :(

Edit: haha, fant faktisk bilde av scenen. Etter dette måtte jeg forlate rommet hver gang programmet startet

ble livredd bare av introsangen.

 9nsgawb.png

 

Måtte google, og iløpet av 39 episoder av den ene sesongen var det 24 av dyrene som ble drept :( 

Sånn skrekk barne-TV er vel ikke lov nå lenger 😂🙈

Anonymkode: 0bf81...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn skrekk barne-TV er vel ikke lov nå lenger 😂🙈

Anonymkode: 0bf81...5b5

Jeg har av og til sett det bli sendt på nrk super, sist gang for et par år siden bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Alice123 said:

Jeg har av og til sett det bli sendt på nrk super, sist gang for et par år siden bare.

Grøss. 

Om man googler "the animals of farthing wood" (som er tittelen på engelsk) kommer "deaths" som neste foreslåtte søkeord 😬 er  flere videoer på YouTube som bare inneholder klipp av at dyrene i serien dør. Prøvde å se litt, men det er jo faktisk helt forferdelig med dyrene som gråter og viser følelser. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjorteskogen(i denne tråden kalt Animals of Farthing Wood") var det beste. *Huset med det rare i" og "Sesam stasjon" var det dummeste. Lavpanna søppel. Er i dag Naturforvalter og jeger. Lærte mest av førstnevnte.

Anonymkode: db446...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...