Gå til innhold

Hva var det verste tv-programmet du så som barn?


Million

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hjorteskogen(i denne tråden kalt Animals of Farthing Wood") var det beste. *Huset med det rare i" og "Sesam stasjon" var det dummeste. Lavpanna søppel. Er i dag Naturforvalter og jeger. Lærte mest av førstnevnte.

Anonymkode: db446...a6f

"Flukten fra dyreskogen" tror jeg er rette navn når jeg tenker meg om.

Anonymkode: db446...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Alice123 skrev:

 

 

Husker dere da barnebarnet til rødrev-patriarken hadde et hemmelig kjærlighetsforhold til barnebarnet til sølvrev-patriarken (Romeo og Julie style), og rødrev-patriarken bestillte et drap på sølvrev-patriarken. Men fordi "alle sølvrever ser like ut for oss" (rasismereferansen gikk rett over hodet på meg som barn) tok Huggorm (leiemorderen) feil rev og drepte barnebarnet i stedet for!

Det var ekstremt tunge temaer i den serien!

Ja jeg husker godt! Og alle intrigene mellom både røvrevefamilien og blårevfamilien (alle følte de hadde rett, de var irritert fordi ungene gikk imot de, kranglet med tispene osv) Og han ene sønnen som ikke gadd mer og forlot skogen fordi han ville utforske - men ble skadet og syk osv og rakk akkurat ta den gravide kona si tilbake før han døde. Han ville ikke engang tilbake og visste at han ikke kom til å overleve turen, men gjorde det for henne og de kommende valpene. Jeg får så vondt i meg bare av å tenke på det. En helt forderdelig mix av mennesklige problemer og situasjoner blandet med en nådeløs realitet som dyr lever i. 

Og likevel satt jeg og så på. Haha!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle påminnelser!

Pompel og Pilt sitter i fortsatt. Det gjør også Karlson på taket. Tror disse programmene har bidratt til å holde meg unna typer som virker noe skumle ved første møte. Det gjelder vel også Pernille og Mr. Nelson- forferdelig type.Takk NRK og SVT. 

"Den hvite stenen" husker jeg som en tålmodighetsprøve. Skikkelig slow-TV.

Mummi husker jeg som dørgende kjedelig. Mine barn har likt det veldig godt. Det finnes i ulike versjoner- det er kanskje grunnen. Hufsa er uansett skummel- dritskummel.

Barnas super-show i ulike varianter husker jeg som noe skikkelig mas. Mulig jeg var på overtid når det gjaldt barne-TV.

"Slik lever dei der" var fra det store utland. Det var veldig spennende i mine øyne, og veldig informativt. Og noe var kjempeskummelt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flukten fra dyreskogen, definitivt. Begynte å gråte bare jeg hørte introen😂

Anonymkode: 266d4...88a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2019 den 14.16, Daisy_B skrev:

Haha, det var det den het! Så artig at du husker både serien og den fryktinngytende bleien! 😂

To hus tett i tett husker jeg også. Den episoden der de filmer oppi bleia er nasty. Den ligger ute i NRK arkivet:

https://tv.nrk.no/serie/to-hus-tett-i-tett-og-vi-som-bor-her/1985/FBUA01007483/avspiller

Anonymkode: 30f4c...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg syns Kykelikokos var teit. Generelt sånne programmer hvor voksne mennesker kledde seg i rare hatter og liksom skulle være så eksentriske. Likte best animerte filmer, eventyrfilmer, og gamle Astrid Lindgren serier. 

Anonymkode: 12d63...06e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

To hus tett i tett husker jeg også. Den episoden der de filmer oppi bleia er nasty. Den ligger ute i NRK arkivet:

https://tv.nrk.no/serie/to-hus-tett-i-tett-og-vi-som-bor-her/1985/FBUA01007483/avspiller

Anonymkode: 30f4c...b7d

Gjør den virkelig?! Nå kjenner jeg at jeg må gå noen runder med meg selv for å finne ut om jeg skal se den eller ikke. Den var jo så vemmelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ikke så mange som likte flukten fra dyreskogen nei 😂😂😂

Anonymkode: 0bf81...5b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2019 den 7.09, Ella Grisella skrev:

Berta, Kjære Berta. Du er en deilig maskin 😂

Åjaaa! Eller åneeiii! Den har surret mye rundt i hodet, men hva i all verden var det for barnetv? Må google litt.....

Anonymkode: e50e6...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Peter og Ulven. Hadde mareritt i flere uker 

- Pompel og Pilt.  Spesielt episoden med vaktmesteren 

-Pernille og Mr. Nilsson. Ekkel fyr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjorteskogen minner meg om en serie på Netflix som heter Watership down, tror jeg. Jeg likte den veldig godt, men synes så synd på dyra når menneskene ødela eller de døde.

Anonymkode: 30095...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 25.2.2019 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Åjaaa! Eller åneeiii! Den har surret mye rundt i hodet, men hva i all verden var det for barnetv? Må google litt.....

Anonymkode: e50e6...dff

Haha ja den sangen. Fantastisk. 

Anonymkode: 947ad...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte aldri slike dukke show som fraglene og sesam stasjon. Syns det var kjedelig.  Ellers var jeg livredd Redda Joppe -Død eller levande. (introen var grusom og jeg måtte holde for ørene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.2.2019 den 1.21, Superblomst skrev:

Grøss. 

Om man googler "the animals of farthing wood" (som er tittelen på engelsk) kommer "deaths" som neste foreslåtte søkeord 😬 er  flere videoer på YouTube som bare inneholder klipp av at dyrene i serien dør. Prøvde å se litt, men det er jo faktisk helt forferdelig med dyrene som gråter og viser følelser. 

 

Herlighet så triste greier!😱

Husker jeg syntes det var trist noen ganger, men skjønner jeg må ha blokkert ut det meste da jeg ikke kan huske at det var SÅ ille. 😂

Anonymkode: ed00a...efb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 18.21, Olsen skrev:

Takk for alle påminnelser!

 Pompel og Pilt sitter i fortsatt. Det gjør også Karlson på taket. Tror disse programmene har bidratt til å holde meg unna typer som virker noe skumle ved første møte. Det gjelder vel også Pernille og Mr. Nelson- forferdelig type.Takk NRK og SVT. 

haha...jeg er tidlig 70talls modell og husker Pernille og Mr. Nelson godt, syns Mr.Nelson var så skummel. Pompel og Pilt var skikkelig skummelt!  Kanutten likte jeg heller ikke, og Taremareby .

Derimot likte jeg Lekestue med Vibeke Sæther, Ante, Guro, Titten Tei, Og han Sjonkel Rolf og den bamsen? ..Noen som husker hu jenta fra verdensrommet?? Også var jo Kroppen kjempespennende når den kom :) 

Anonymkode: 868e1...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 7.2.2019 den 19.05, miniomelett skrev:

Tøydukke Anna. Mener det gikk i "reprise" ellernoe på 90tallet. (Eller en reboot, jeg aner ikke)

Kalle Klovn var jo helt på tryne kjedelig. En klovn som så ut som en boms.. bare fjas.

Enig om Tøydukke Anna. Virkelig elendig!

Men Kalle Klovn var jo legendarisk, spesielt Kjøpmann John, mannen uten hake! Husker han fant en kokebok, skulle lage en delikat rett, men hadde knapt noen ingredienser og sa «Bananer gir sikkert samme smaken». Og så smakte retten det alle hatet og var lei av, nemlig bananer. Kånnge!

Anonymkode: 7d99c...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig om Tøydukke Anna. Virkelig elendig!

Men Kalle Klovn var jo legendarisk, spesielt Kjøpmann John, mannen uten hake! Husker han fant en kokebok, skulle lage en delikat rett, men hadde knapt noen ingredienser og sa «Bananer gir sikkert samme smaken». Og så smakte retten det alle hatet og var lei av, nemlig bananer. Kånnge!

Anonymkode: 7d99c...a7e

Herregud jeg så Kalle Klovn så mye som liten at jeg husker introsangen ennå, selv om jeg ikke har sett noe Kalle Klovn siden 1993. Som barn trodde jeg at "var den en del av DRØMMEN?" var "var den en del av DRAMMEN?" (jeg hadde en onkel i Drammen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...