Gå til innhold

Hva var det verste tv-programmet du så som barn?


Million

Anbefalte innlegg

To gode naboer.

De går jo enda i en moderniser versjon, men jeg ble skikkelig irritert over at de absolutt måtte knote det til, hver eneste gang. Når dette kom på Barne-TV, så leste jeg i en bok, frem til det gikk over. 

En ting jeg syntes var skikkelig skremmende, var « Gjetergutten og ulven» https://tv.nrk.no/program/fbua00007273/gjetergutten-og-ulven

Det kom skikkelig skummel musikk, når ulven kom, så jeg måtte holde for ørene og lukke øynene. På grunn av denne «traumatiseringen» , var det første jeg gjorde, da jeg oppdaget at det var en ulv i boka « Varga» som jeg fikk i julegave; å ta frem maleskrinet og male over ulven. 

Endret av absinthia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gullars. GullaRRRs. Kav bergensk ble for mye...

Anonymkode: 71d97...57b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsaker på sort bakgrunn som beveget seg i forskjellige mønstre!  :bond:

Noen som husker dette? Må ha vært på 90-tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Aqua skrev:

Grønnsaker på sort bakgrunn som beveget seg i forskjellige mønstre!  :bond:

Noen som husker dette? Må ha vært på 90-tallet..

Plipp plopp og plomma eller noe slikt? Blipp, Blopp? Noe I den gaten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, altflyter skrev:

Plipp plopp og plomma eller noe slikt? Blipp, Blopp? Noe I den gaten? 

Skjønner hva du tenker på, men det var vel en egen serie? Sånne fargeklatter? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Aqua skrev:

Skjønner hva du tenker på, men det var vel en egen serie? Sånne fargeklatter? 😅

Hehe. Det kan godt hende. Var bare eneste jeg kom på som hadde med grønnsaker å gjøre, men det er så lenge siden at du skal ikke se bort ifra at jeg husker fullstendig feil 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond Viggo Torgersen hadde et program om kroppen (seint på 70-tallet eller tidlig på 80-tallet?). Jeg syntes det var kjempeflaut å se på.

Og så var det «Husker du»... Ikke et barneprogram, men besteforeldrene mine måtte se det selv om vi var på besøk. Jeg tror det kommer ganske høyt oppe på lista over kjedelige NRK-produksjoner (muligens slått av «Trim for eldre»...).

Anonymkode: 4f073...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

En serie som foregikk inni kroppen vår. Mener å tro den egetlig er fransk. Syns den var ordentlig ekkel. Plipp Plopp og plomma var gørrkjedelig. 

(den beste serien noen sinne var hvor er Willy) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trond Viggo Torgersen hadde et program om kroppen (seint på 70-tallet eller tidlig på 80-tallet?). Jeg syntes det var kjempeflaut å se på.

Og så var det «Husker du»... Ikke et barneprogram, men besteforeldrene mine måtte se det selv om vi var på besøk. Jeg tror det kommer ganske høyt oppe på lista over kjedelige NRK-produksjoner (muligens slått av «Trim for eldre»...).

Anonymkode: 4f073...0ac

Jeg husker det! Trodde det het "Kroppen vår" men er visst bare "Kroppen" det heter. Fra 1981. Jeg husker serien som veldig interessant og lærerik, jeg. Ikke flaut :)

Som denne for eksempel

https://tv.nrk.no/serie/kroppen/sesong/1/episode/2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene Dal skremte livet av meg. Jeg var selvfølgelig alt for liten, men min 6 år eldre søster fulgte med. Var den med spektralsteinene (?).  Har faktisk sett det igjen som voksen, og det er jo bare kjempemorsomt. 

Ellers (litt på kanten av tema) så pleide jeg høre barnetimen på radio. Og hatet alt av Anne Cat Vestly. Noe så kjedelig som Tiriltoppen og dets like. Skjønner fortsatt ikke kult-statusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var livredd en episode om Brødrene Dal og spektralsteinene! 😱 Et maleri som hadde øyne som fulgte deg overalt. Grøss!

Jeg elsket Les Mondes Engloutis! Det var en av grunnene til at jeg valgte fransk som fremmedspråk på vgs. 

Anonymkode: 533a7...13e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Aqua skrev:

Grønnsaker på sort bakgrunn som beveget seg i forskjellige mønstre!  :bond:

Noen som husker dette? Må ha vært på 90-tallet..

Du tenker nok på dette:

 

Anonymkode: 04680...b14

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Million skrev:

Jeg husker det! Trodde det het "Kroppen vår" men er visst bare "Kroppen" det heter. Fra 1981. Jeg husker serien som veldig interessant og lærerik, jeg. Ikke flaut :)

Som denne for eksempel

https://tv.nrk.no/serie/kroppen/sesong/1/episode/2

Jeg syntes alt som hadde med kroppen å gjøre var kjempeflaut på den tida (jeg var rundt 10 år). 

Har forresten aldri likt Trond Viggo Torgersen noe særlig heller. 

Anonymkode: 4f073...0ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernsynsteateret... Vi hadde bare en kanal, så da satt jeg og så på i stedet for å gjøre noe annet.... 

Anonymkode: 6a3f6...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes alt av Ivo Caprino var kjempeskummelt, for dukkene hadde skikkelig skumle øyne! Og den skumleste filmen var "Syvende far i huset", med disse knirkete, gamle gubbene som lå til sengs og oppe i hornet. Skrekk og gru. 😱

Anonymkode: 2df46...aad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syntes Tom & Jerry var utrolig kjedelig som barn.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker nok på dette:

 

Anonymkode: 04680...b14

Jeg elsket det programmet. 😂

Anonymkode: ed00a...efb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsket musikken i Les mondes engloutis. Shagma kalte Nrk serien.

Likte Labbetuss da jeg var veldig liten, spesielt med Halvdan Sivertsen. Vibeke Sæther ble jeg irritert av!

Titten tei mislikte jeg sterkt, og da også Teodor, for de hadde lik stemme.

Attekattenoa syntes jeg hadde skummel åpning, og sesam stasjon gjorde at jeg sluttet med barnetv

Anonymkode: 9064d...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker nok på dette:

 

Anonymkode: 04680...b14

Den var det ja! Synes den er like ubehagelig i dag tydeligvis! Ble helt uvel av å se den 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene Dal og spektralsteinene. Var livredd hver gang de reiste i den dingsen sin til en annen tid. 

Albert og Herbert? Var det noe som het det? Husker det spruta vann ut av masse rør i rommet de var i. Har vært livredd oversvømmelse siden den gang. 

Og hun Majken eller noe sånt, jenta fra verdensrommet. Livredd ufoer og alle slike ting den dag i dag... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...