Gå til innhold

Hva var det verste tv-programmet du så som barn?


Million

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Jubatus skrev:

Les mondes engloutis? Jeg elsket den.

Dette var den tyske barnetvserien med hanen som ble påkjørt

https://www.youtube.com/watch?v=JBOaLqByW7A

Ellers var det forferdelig mye dårlig barnetv jeg så på i oppveksten som jeg så kun fordi det var det eneste som fantes..

Herregud ja👏🏻👏🏻😂😂😂 så fantastisk at du fant de! 

Den med hanen var jammen ikke så dramatisk som jeg husket😂 jeg gråt hver gang🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Pupperulla skrev:

Åh ! Uglefaen! Hva var det igjen? Husker jeg trodde de sa det😂😂 

men det er ikke flukten fra dyreskogen tror jeg🤔 

jeg likte dårlig en tegnefilm med masse meteorer/lava/brennende kuler kom mot meg. Var en fransk introsang. 

Så var jeg livredd en annen intro i tegnefilm hvor en hane ble påkjørt. Serien var ikke tegnefilm. 

Født 1980 

Haha nei, jeg husker visst ikke hva programmet het. Men husker at de sang "Uglefaren", og alle trodde de sa "Uglefaen" 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
På 21.1.2019 den 19.31, Titania skrev:

Mumfie. Og noen av seriene på Midt i smørøyet, men husker ikke nødvendigvis hvilke. 

Og pappaen til Emil var kjempeskummel. 

Mumfie var min favoritt😍

Vet ikke hva som var verst, men hufsa i mummidalen var dritskummel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mummitrollet var grusomt! 

Du og jeg og kaktusen var heller ikke noe stas.

Anonymkode: 54fc0...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«kom, så tegner vi en sang». Tror Kirsti Sparboe var programleder, født i -78. 

Anonymkode: 86029...7e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Rädda Joppe - död eller levande! 

Anonymkode: 72785...73f

Huff. Den hatet jeg og! Og så fikk jeg alltid en ekkel følelse av Carlson på taket fordi han var så egoistisk og slem syntes jeg😝 syntes grizzly tales var dritskummelt da det gikk på kykkelikokos 

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, VildeS skrev:

Hatet flukten fra dyreskogen. Da slo jeg av barnetv!

:hakeslepp: ! Det var jo et av de koseligste programmene som fantes på TV! Jeg kan finne klipp på YouTube og se på enda jeg, hehe. Og den fine musikken ❤

Endret av Moondance
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker dere serien om Mattis? (Tror det  var det han het). Det var en episode der han ble påkjørt og brakk benet. Da ble det anbefalt å se sammen med foreldrene, så man ikke skulle bli traumatisert. Tidene forandrer seg. 😂

Anonymkode: 7ff81...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemorbare skrev:

Uhu, tror jeg det het. Med spøkelse som skulle lage sjokolade kake, men fikk bare Napoleonskake. 

Grusomt kjedelig. 

U-HU tror jeg det het 😊 så det da jeg passet kusinen min. Gørrkjedelig, men i all rettferdighet var jeg langt forbi barnetv alder da 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, altflyter skrev:

U-HU tror jeg det het 😊 så det da jeg passet kusinen min. Gørrkjedelig, men i all rettferdighet var jeg langt forbi barnetv alder da 😝

Ja, jeg var nok i eldste laget selv, var forfeeeerdelig kjedelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn av den tiden hvor NrK hadde monopol var det en endeløs rekke av figurer/dukker/plastelina figurer fra østblokken som NRK pøste på med i 30min hver dag.

Unntaket var julaften hvor vi fikk Disney i hele 30 minutter. Heldig var de som hadde vært i utlandet å hadde med seg en 3 timers VHS kasset med vestlig underholdning.

Selv Jon Blund fra skomaker gata var en DDR propaganda figur som viste kommunismens teknologisk fremganger.

Hvor indoktrinerte vi ble forsto vi vel ikke før NrK (sosialistisk alt sammen) mistet monopolet. 

 

 

Anonymkode: d026e...e3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jenta fra verdensrommet😱

Anonymkode: cc30d...fec

Jeg digga den! Var det Alana hun het tro? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ella Grisella said:

Jeg digga den! Var det Alana hun het tro? 

Majka 😬

Anonymkode: 7ff81...119

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er født tidlig på 90-tallet og en serie jeg husker var kjempeskummel var "Basses store fot". Kort fortalt så handlet det om Basse som av en eller annen grunn hadde en fot som bare vokste og vokste. Husker flere scener, blant annet da Basse måtte kjøpe pensko i både barne- og herrestørrelse i skobutikken. Og da han ble låst inn på et rom i barnehagen (?) fordi de voksne var redd han skulle smitte de andre barna!

Noen andre som husker denne serien?

Anonymkode: b4aaa...545

Var det ikke bare en episode? Foten vokste og vokste og vokste. Til slutt viste det seg at var en drøm. Men når han sto foran speilet, var ikke det ene øret litt større enn det andre..?

Jeg likte Mummitrollet svært godt, og vi var faktisk i Mummidalen i Finland! Men Hufsa... Hufsa ga meg mareritt. Lenge. Jeg var rett og slett livredd. Lenge

Tror ikke jeg likte Sesam Stasjon heller

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det verste jeg husker av TV-programmer i barndommen(70-tallet), var helseprogram med en dr. Einar Johannessen. Eller det var vel mer sykdomsprogram - fæle sykdommer. Det ble vist bilder av kreftangrepne lunger, forkalkede blodårer, hjerteoperasjoner osv. Doktoren selv så skikkelig nifs ut, jeg ble redd bare av det ansiktet hans.

Dette, samt enkelte innslag på Dagsrevyen og gufne fjernsynsteater, var det jeg syntes var aller verst. I tillegg var Pompel og Pilt kjempeskummelt. Og så var jeg skkelig, skikkelig redd i lange tider etter å ha sett Bing og Bringsværd sin "Blindpassasjer". Det var en knallgod sci-fi, men uhyggelig som bare det.

Takk og pris for trygge TV-perler som Professor Baltazar, Agaton Sax, Sam og trylleballen, Så rart, Halvsju og alt med KLM.

Anonymkode: 6798e...f8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som barn av den tiden hvor NrK hadde monopol var det en endeløs rekke av figurer/dukker/plastelina figurer fra østblokken som NRK pøste på med i 30min hver dag.

Unntaket var julaften hvor vi fikk Disney i hele 30 minutter. Heldig var de som hadde vært i utlandet å hadde med seg en 3 timers VHS kasset med vestlig underholdning.

Selv Jon Blund fra skomaker gata var en DDR propaganda figur som viste kommunismens teknologisk fremganger.

Hvor indoktrinerte vi ble forsto vi vel ikke før NrK (sosialistisk alt sammen) mistet monopolet. 

 

 

Anonymkode: d026e...e3a

Herregud.. Ta høyrepopulistpreiken i en annen tråd?

Anonymkode: 04680...b14

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middagshøyden
19 timer siden, MajaS skrev:

 Karlson på taket. Han var hverken mann eller barn, bare veldig ekkel😆 

Jeg også. Han var helt ubestemmelig. Merkelig figur. Samme med mr. Nelson som andre nevner her også. Tvilsom fyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...