Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

1 hour ago, 282_NaughtySpark said:

Nei, det er jo kun VG som fremdeles har artikler ute som sier at det var mannen hun snakket med.

Tro hva man vil om det.

Det er tilfeldigvis også VG som opplyser at "kidnappere" tok kontakt like etter pressekonferansen og ba om penger for livsbevis, som familien plutselig bestemte seg for å betale.

Tro hva man vil om det.

Vg har også opplyst at de har fått diverse munnkurver av politiet, som de har fulgt i den grad de er pliktig til det.

Tro hva man vil om det.

Jeg føler at vi begynner å nærme oss noen flere svar, og at en løsning på saken er i gjære.

Tro hva man vil om det.

VG har gode kilder, men de har begått feil før og gamle artikler blir ikke alltid korrigert, Uansett beviser det ikke noe om hun snakket med sin mann, datter eller søster. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Limbo 2014 said:

VG har gode kilder, men de har begått feil før og gamle artikler blir ikke alltid korrigert, Uansett beviser det ikke noe om hun snakket med sin mann, datter eller søster. 

Nei, det eneste politiske korrekte å si i dag er at hun snakket med "et familiemedlem".

Tro hva man vil om det, også......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Limbo 2014 said:

VG har gode kilder, men de har begått feil før og gamle artikler blir ikke alltid korrigert, Uansett beviser det ikke noe om hun snakket med sin mann, datter eller søster. 

Det beviser ingenting, men hvem som sist snakket med offeret er ganske viktig i en etterforskning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strong Peppermint

01.03.2019 "– Når det gjelder det som er etterlatt i boligen, så kan det ikke utelukkes at dette er laget for å villede politiet."
"– Motivet kan være å ramme Tom Hagen direkte. For eksempel ved å rette mistanke mot ham, det kan man ikke utelukke, sier Abrahamsen". (Finn Abrahamsen er tidligere etterforsker). https://www.tv2.no/a/10448728/

28.02.2019 "Brøske sier at politiets råd til familien er uendret: De ønsker ikke at de utbetales løsepenger før de får et sikkert livstegn fra Hagen."https://www.tv2.no/nyheter/10448129/ 
På noen forum er det flere som har stilt spørsmål om hvorfor TH betalte penger til motparten og ikke tidligere. Jeg synes ikke at det er noe merkelig i dette. TH fulgte jo politiets råd. Og ved den kontakten som var for 5,5 måned siden skisserte motparten en måte å gi livsbevis på, men så ble det stille fra motparten. At TH betalte nå nylig etter at motparten tok kontakt igjen, synes jeg ikke at er rart i det hele tatt ( nå når jeg har tenkt meg om. Selv om jeg tidligere har tenkt og også skrevet noe annet).

.I artikkelen står det også  om telefonsamtalen klokken 09.14 den 31. oktober at politiet ønsker ikke å si hvem AEH snakket med eller hvor lenge samtalen varte. Dette er nok grunnen til at det i de fleste avisartikler står at AEH snakket med et familiemedlem.

Endret av Strong Peppermint
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strong Peppermint
12 timer siden, 282_NaughtySpark skrev:

Men hvorfor valgte familien å betale akkurat disse, og ikke de ørten andre som har prøvd seg tidligere?

Det er jo gått ut med at det er opptil flere falske utpressere som har prøvd seg tidligere, mest i tiden rett etter at saken sprakk offentlig.

De "reelle" kidnapperne har jo også tidligere bedt om penger for å gi livsbevis (i februar, også etter at saken sprakk), men da valgte familien å ikke betale.

Hvorfor gjør de det nå?

Det fremstår mest som både kontakten fra "kidnapperne" og den plutselige betalingsvilligheten, så kort tid etter at politiet endrer hovedhypotsere også bare er desperate villspor.

I hvilken artikkel står dette? Var det ikke slik at motparten skisserte en måte å gi livsbevis på (og at TH eventuelt skulle betale etter å ha fått livsbevis?), men så ble det stille fra motparten? Det er mulig at jeg husker feil, men det er slik jeg har oppfattet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Strong Peppermint said:

I hvilken artikkel står dette? Var det ikke slik at motparten skisserte en måte å gi livsbevis på (og at TH eventuelt skulle betale etter å ha fått livsbevis?), men så ble det stille fra motparten? Det er mulig at jeg husker feil, men det er slik jeg har oppfattet det.

Slik husker jeg det også.

Men desperasjonen kan jo bli sterkere etterhvert som mnd går og betalingsviljen øke fordi de ville ha et svar (på om hun var i live), og det kan det dessverre se ut som de har fått (at hun ikke er det). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/5/2019 at 2:51 AM, 282_NaughtySpark said:

Nei, det eneste politiske korrekte å si i dag er at hun snakket med "et familiemedlem".

Tro hva man vil om det, også......

Politisk korrekthet har lite her å gjøre, politiet har ikke noen plikt til å dele detaljert info, men tenker taktisk, samtidig er det ikke noe kriminelt å snakke med sin ektefelle på tlf. 

 

Endret av Limbo 2014
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Strong Peppermint
53 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Slik husker jeg det også.

Takk!

53 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Men desperasjonen kan jo bli sterkere etterhvert som mnd går og betalingsviljen øke fordi de ville ha et svar (på om hun var i live), og det kan det dessverre se ut som de har fått (at hun ikke er det).

Det trenger ikke å ha vært endringer i betalingsviljen. For 5,5 måneder siden da motparten skisserte en måte å gi livsbevis på: Hvis motparten hadde gitt livsbevis så er det logisk om TH hadde betalt etter å ha fått dette livsbeviset, og deretter forhandlet videre med motparten for å få AEH hjem. Det var jo motparten selv som stoppet forhandlingene ved å ikke opprettholde kontakten med TH og ved å ikke gi livsbevis.

Vi vet heller ikke hva motparten formidlet denne gangen rett før TH betalte den summen på i overkant av 10 millioner kroner, annet enn det som står her: "I juli tok en angivelig motpart på nytt kontakt med Anne Elisabeth Hagens familie. Ektemann Tom Hagen har betalt over ti millioner kroner for å få bevis på at kona leverhttps://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RREd48/kilder-til-vg-hagen-familien-fikk-nytt-pengekrav-har-betalt-millioner-for-livsbevis

Endret av Strong Peppermint
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dere har vel rett i at det ikke har stått noe sted at de krevde penger for å gi dette livsbeviset, jeg bare tok det som en selvfølge.

Det står jo heller ikke at de IKKE krevde penger for å gi livsbevis, vi vet rett og slett ikke hva noen av disse kontaktene har gått ut på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsling om ny pressekonferanse imorgen. Med forrige pressekonferanse i minnet, så betyr kanskje morgendagens at de nå har funnet ut hvilket blekk som ble brukt i printeren? Og hvor mange land man kan kjøpe blekket i? 🤔

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, acna skrev:

Varsling om ny pressekonferanse imorgen. Med forrige pressekonferanse i minnet, så betyr kanskje morgendagens at de nå har funnet ut hvilket blekk som ble brukt i printeren? Og hvor mange land man kan kjøpe blekket i? 🤔

Virker som det er advokaten til familien som skal holde pressekonferanse i morgen? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Aubree skrev:

Virker som det er advokaten til familien som skal holde pressekonferanse i morgen? 

Ja, det sto det i linken jeg linket til lenger opp. Men litt senere sto det noe om politiet klokken 14. Kan bli en spennende dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/4/2019 at 5:09 PM, Strong Peppermint said:

Angående eventuell hevn eller andre eventuelle motiver for å ramme TH: I teorien kan noen eventuelt ha gjort alt dette (laget og  plassert utpressingsbrevet, kidnappet og eventuelt drept AEH, laget spor m.m.) for å ramme TH ved at TH eventuelt blir mistenkt og eventuelt blir dømt for gjerninger som han ikke har gjort.

Ja måtte i såfall være eneste motiv. Lukter likevel ikke godt dette, er par uker etter at politiet fortalte at de var gått bort fra teorien om kidnapping dukker kidnapperne opp igjen med krav på 10 mill som familien betaler. I morgen skal bistandsadvokat holde pressekonferanse ( ikke politiet) bistandsadvokat som til nå har vært rimelig ordknapp. Hva som egentlig foregår nå er veldig underlig og forstå.

Gitt det var folk som ønsket og hevne seg ved å legge mistanke på ektemann hvorfor dukker de opp nå så kort tid etter at politiet endret hovedhypotsesen sin tro. Og hvorfor finner familien det på tide og betale ut etter så lang tid. 

Også med tanke på at bistandsadvokat gikk ut og sa at familien var uenig i at politiet endret hovedhypotesen. Veldig underlig spør du meg?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/4/2019 at 5:26 PM, mikrobe said:

Som @Strong Peppermint er inne på, så vil dette ramme ektemannen dobbelt. Både ved at han mister kona, men og ved at "alle" mistenker ham.

For å gjøre noe sånt må det ligge et intenst hat i bunn, så det burde være en smal sak å peke ut hvem som kan stå bak.

Det er det iallefall ingen tvil om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Strong Peppermint
1 time siden, timbar skrev:

Ja måtte i såfall være eneste motiv. Lukter likevel ikke godt dette, er par uker etter at politiet fortalte at de var gått bort fra teorien om kidnapping dukker kidnapperne opp igjen med krav på 10 mill som familien betaler. I morgen skal bistandsadvokat holde pressekonferanse ( ikke politiet) bistandsadvokat som til nå har vært rimelig ordknapp. Hva som egentlig foregår nå er veldig underlig og forstå.

Gitt det var folk som ønsket og hevne seg ved å legge mistanke på ektemann hvorfor dukker de opp nå så kort tid etter at politiet endret hovedhypotsesen sin tro. Og hvorfor finner familien det på tide og betale ut etter så lang tid. 

Også med tanke på at bistandsadvokat gikk ut og sa at familien var uenig i at politiet endret hovedhypotesen. Veldig underlig spør du meg?

Jeg vet ikke. Kanskje for å prøve å kaste enda mer mistanke mot han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, parmanoia skrev:

Jøsses. Nå er jeg spent. 🤔

Det er vel ikke så mye nytt. De har jo innkalt til slike før. Nå har det tydeligvis vært kontakt med de mistenkte igjen, også har det blitt stille, og bistandsadvokat m fam vil sende en beskjed gjennom pressekonferansen. Politiet vil holde en orientering etterpå. Om det kommer noe nytt fra den kanten så er det vel bare for å informere om at det ikke er none konkrete mistenkte etter at man endret status, for å fjerne stress og press av familien, som nok har følt seg veldig utsatt siden statusendring i saken

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Susanne said:

Det blir visstnok 2 pressekonferanser i morgen. Første i 12-tiden holdt av bistandsadvokaten til familien. Deretter, to timer senere vil politiet holde sin egen

https://sol.no/nyheter/kaller-inn-til-to-pressekonferanser-om-anne-elisabeth-hagen/71461522

Dette er et merkelig opplegg, virker som advokaten deres skal holde en mot-pressekonferanse til politiets pressekonferanse, er det ikke nok at politiet orienterer...? Eller er det bare jeg som ikke følger med på hvordan slike ting blir gjort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...