Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, SoWhat? said:

Skjønte ikke poenget med pressekonferansen. Jeg tror ikke lenger på noen kidnappere her. Jeg syns det er påfallende at kontakt ble gjenopprettet etter at politiet sa at dette ikke er en reell kidnapoingssak. Alt er bare helt fjernt.

Det blir påstått at hun er i live, men hvem syns at det er så givende å ha et gissel i så mange måneder??  Når alt de må gjøre er å sende et livstegn fra henne for å få pengene? Herregud, det fins mange rare og gale mennesker, men så idioter er ingen i en slik sak. Helt absurd å tro at det sitter kidnappere et sted med et offer de ikke vil ha penger for!  Alle skjønner jo det.

Hvor gode på data må en være for å finne "de" som sender og som deretter mottar beløp? 

Har du tenkt tanken at kidnapperne kjenner henne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, timbar said:

Har du tenkt tanken at kidnapperne kjenner henne?

Hva slags ende ser de for seg på saken, da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de nå sier at kommunikasjonen foregår på norsk(?), så bør det vel være enklere å spore denne siste kommunikasjonen som fant sted i Juli. Politet bekreftet jo på sin pressekonferanse at de hadde sett denne kommunikasjonen. Pengene som er overført må vel også kunne spores?

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, timbar skrev:

Har du tenkt tanken at kidnapperne kjenner henne?

Jeg tror noen som er involvert kjente henne. Det kan jeg si uten å spekulere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Callisto83 skrev:

Siden de nå sier at kommunikasjonen foregår på norsk(?), så bør det vel være enklere å spore denne siste kommunikasjonen som fant sted i Juli. Politet bekreftet jo på sin pressekonferanse at de hadde sett denne kommunikasjonen. Pengene som er overført må vel også kunne spores?

 

 

Fra gebrokkent til norsk. Det også. Sykt

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, 282_NaughtySpark said:

Hva slags ende ser de for seg på saken, da?

Bare fantasien setter grenser. Men det kan være årsaken til at hun fortsatt er i live da ( om det er tilfelle)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det litt slik som at pressekonferansen 26. juni var et utspill fra politiet som la ballen hos "kidnapperne", så svarte de med sin kontakt med familien og fikk penger for dette og dermed fikk kredibilitet fra familien og sendte da ballen tilbake til politiet, som nå i dag sendte den tilbake til "kidnapperne" ved å si at de ikke endret sin hovedhypotese.

Dette er et spill.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2019 den 15.17, livetleiav skrev:

Nå blander du med brevet i Wara/Bertheussen-saken.

Nei, det var tilfelle også i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på denne saken jeg. De har overført mange millioner som ikke blir løst/hentet ut, fortsetter å ta kontakt. For mer penger da eller? Denne saken er veldig merkelig. En norsk kvinne blir ikke bare borte på denne måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 282_NaughtySpark skrev:

Nei, trusselbrevet var skrevet på svensk og norsk og bar preg av lite tegnsetting.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mxX6x/nye-detaljer-slik-var-kodene-i-trusselbrevet

Ja nettopp, les det opprinnelige innlegget mitt, så skriver jeg at det var skrevet på flere språk, men om jeg ikke husker der og da om det var Norsk/Svensk eller Norsk/Engelsk.
Det var også en tospråklig pressekonferanse. 
Idag sier familiens Advokat at kommunikasjon foregår på Norsk, mens politiet er ganske krasse i sine kommentarer og står fast ved hypotesen om drap. Det foregår nok et spill her som du selv sier...
Familien er i en sårbar situasjon og det er forståelig at de fortsatt håper, politiet er en proff aktør og har ikke den personlige tilknytningen, jeg vil tro at de også har andre spor som gjør at de konkluderer med at Anne-Elisabeth Hagen er død.
Familien sier også at det har vært kommunikasjon hele sommeren, men at de ikke har fått livsbevis, så det er jo i det minste merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, K.B. said:

Ja nettopp, les det opprinnelige innlegget mitt, så skriver jeg at det var skrevet på flere språk, men om jeg ikke husker der og da om det var Norsk/Svensk eller Norsk/Engelsk.
Det var også en tospråklig pressekonferanse. 
Idag sier familiens Advokat at kommunikasjon foregår på Norsk, mens politiet er ganske krasse i sine kommentarer og står fast ved hypotesen om drap. Det foregår nok et spill her som du selv sier...
Familien er i en sårbar situasjon og det er forståelig at de fortsatt håper, politiet er en proff aktør og har ikke den personlige tilknytningen, jeg vil tro at de også har andre spor som gjør at de konkluderer med at Anne-Elisabeth Hagen er død.
Familien sier også at det har vært kommunikasjon hele sommeren, men at de ikke har fått livsbevis, så det er jo i det minste merkelig.

Det har også vært sagt, i tillegg til at brevet er skrevet på en blanding av svensk og norsk, at brevet er skrevet på "gebrokken norsk" og "bærer preg av google translate".

Det forstår jeg som at det endelige resultatet er på både svensk og norsk, og samtidig bærer preg av at det er oversatt i den grad at det mistenkes at det er oversatt fra et annet språk i utgangspunktet.

Det er også verdt å merke seg at det er kun familien som har holdt pressekonferanser på både norsk og engelsk.........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, 282_NaughtySpark said:

Det har også vært sagt, i tillegg til at brevet er skrevet på en blanding av svensk og norsk, at brevet er skrevet på "gebrokken norsk" og "bærer preg av google translate".

Det forstår jeg som at det endelige resultatet er på både svensk og norsk, og samtidig bærer preg av at det er oversatt i den grad at det mistenkes at det er oversatt fra et annet språk i utgangspunktet.

Det er også verdt å merke seg at det er kun familien som har holdt pressekonferanser på både norsk og engelsk.........

Før ja. I dag var det bare på norsk

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 282_NaughtySpark skrev:

Det har også vært sagt, i tillegg til at brevet er skrevet på en blanding av svensk og norsk, at brevet er skrevet på "gebrokken norsk" og "bærer preg av google translate".

 Det forstår jeg som at det endelige resultatet er på både svensk og norsk, og samtidig bærer preg av at det er oversatt i den grad at det mistenkes at det er oversatt fra et annet språk i utgangspunktet.

Det er også verdt å merke seg at det er kun familien som har holdt pressekonferanser på både norsk og engelsk.........

Japp! Det er enten et spill her mellom politiet og familien ovenfor media og kindapperne, eventuelt så er det en splittelse mellom politiets etterforskning og familien. Men det er ihvertfall klart at kommunikasjonen nå er på en mye bedre plattform og at den foregår på en Norsk, der familien er trygge på at meldinger de sender blir forstått. Men ingen livstegn og kidnapperne er selektive på spørsmål de besvarer. Det er nok mye informasjon her vi ikke får.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får egentlig inntrykk av at det er en splittelse mellom politi og familie. Syns Brøske virket litt oppgitt på pressekonferansen. Men det kan selvsagt være en del av spillet. 

Holden på sin side fikk jo frem gang på gang at de samarbeidet så godt med politiet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Kristanna skrev:

Får egentlig inntrykk av at det er en splittelse mellom politi og familie. Syns Brøske virket litt oppgitt på pressekonferansen. Men det kan selvsagt være en del av spillet. 

Holden på sin side fikk jo frem gang på gang at de samarbeidet så godt med politiet. 

Ja det oppleves litt som om Holden mener politiet har gitt dårlige råd og at familien har tro på at de kan betale seg ut av denne situasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Fiskegrateng said:

Før ja. I dag var det bare på norsk

Jeg tenker at de syns det er kjekt å kunne henvise til slike detaljer senere, hvis det skulle bli stilt spørsmålstegn ved enkelte familiemedlemmers involvering i saken på et senere tidspunkt..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedoppslag i VG: "Familiens advokat: -Det sies klart at Anne-Elisabeth er i live"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGeEGJ/ny-kontakt-med-motpart-i-loerenskog-saken-det-sies-klart-at-hun-lever

Hovedoppslag i NRK: "Politiet mener det er lite sannsynlig at hun er i live"

https://www.nrk.no/norge/politiet_-lite-sannsynlig-at-hun-er-i-live-1.14650880

For å ikke dra konspirasjonsteoriene for langt så tror jeg ikke det er sannsynlig at mediene samarbeider om å skape splid, men det er spennende å se hva de forskjellige mediene fremhever.......

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...