Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Sol70 skrev:

Dette er et merkelig opplegg, virker som advokaten deres skal holde en mot-pressekonferanse til politiets pressekonferanse, er det ikke nok at politiet orienterer...? Eller er det bare jeg som ikke følger med på hvordan slike ting blir gjort.

Se svar under

11 minutter siden, sofakrok1 skrev:

De har jo innkalt til slike før. Nå har det tydeligvis vært kontakt med de mistenkte igjen, også har det blitt stille, og bistandsadvokat m fam vil sende en beskjed gjennom pressekonferansen. Politiet vil holde en orientering etterpå.

Det står også i en av artiklene at begge parter er enige om at det er naturlig at de begge kommer med en briefing. Dette er vel mye mindre oppsiktsvekkende enn da politiet på egenhånd innkalt til pressekonferanse og endret hypotese. Til da har jo advokat og politi hele tiden kjørt pressekonferanser om hverandre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, sofakrok1 said:

Det er vel ikke så mye nytt. De har jo innkalt til slike før. Nå har det tydeligvis vært kontakt med de mistenkte igjen, også har det blitt stille, og bistandsadvokat m fam vil sende en beskjed gjennom pressekonferansen. Politiet vil holde en orientering etterpå. Om det kommer noe nytt fra den kanten så er det vel bare for å informere om at det ikke er none konkrete mistenkte etter at man endret status, for å fjerne stress og press av familien, som nok har følt seg veldig utsatt siden statusendring i saken

Jeg vil tro familien har fælt stress og press fra starten men så har de vel også valgt en litt underlig måte og forholde seg til dette så det er kanskje ikke så rart at folk spekulerer, de aller fleste som var i en slik situasjon hadde valgt at iallefall en i familien hadde gått ut offentlig med bønn til evnt.kidnappere. De var valgt og uttale seg via en bistandsadvokat som heller ikke klarer å opp tre veldig troverdig, sier minst mulig og da som regel under press. Så hva forventer de egentlig, takket være politiet har de fått inn 1500 tips. Folk i nærområde har vrengt hukommelsen sin i håp om å hjelpe. Det virker som AEH var en snill og omsorgsfull kvinne som hadde få fiender. Så hvor er alle i denne familien så forbaska taus. At noen et mediesky er greit men alle,? 

Ville hvermansen holdt seg i skyggen hvis en av våre kjære ble utsatt for en slik handling, neppe iallefall svært få. Så kommer jeg til sikkerhet, ettersom jeg har forstått har de allerede fått utvidet sikkerhet så man kan sikkert utelate den årsaken. Hvordan man enn snur og vender på dette mysteriet går det ikke opp. Jeg sier ikke med det at familien står bak dette, men de oppfører seg iallefall rart.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Happy-Face said:

Hele denne saken har vel foregått over veldig lang tid nå. Politiet har nok brukt temmelig mye tid og ressurser blant annet på å tråkke gjennom hele livet til samtlige familie-medlemmer, og undersøke om noen i familien kjenner noen veldig bitre, hevngjerrige folk som kan være i stand til å kidnappe en person.

I tillegg til forklaringene fra ektemannen, alle digitale spor etter meldinger / krav om løsepenger og så videre. Alle slike ting blir sannsynligvis undersøkt med forstørrelsesglass. Hvis det virkelig er noen i den aller nærmeste familien som står bak alt det her, slik som enkelte ser ut til å tro, hvordan har de i så fall klart å dikte opp en slik vanvittig historie om kidnapping - og tydeligvis klart å takle en slik enorm politi-etterforskning? 

Det er så klart rart, men rimer vel med at de holder seg i skjul så de har vel ikke stått i annen storm enn hendelsen siden ingen har sagt så mye som et pip, kun bistandsadvokaten og skal jeg være ærlig virker han ikke spesielt komfortabel med å være talerør han heller. Men jeg tror ikke noen tror at familien er direkte involvert i handlingen. Og hele greia er veldig komplisert ja.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, timbar skrev:

Det er så klart rart, men rimer vel med at de holder seg i skjul så de har vel ikke stått i annen storm enn hendelsen siden ingen har sagt så mye som et pip, kun bistandsadvokaten og skal jeg være ærlig virker han ikke spesielt komfortabel med å være talerør han heller. Men jeg tror ikke noen tror at familien er direkte involvert i handlingen. Og hele greia er veldig komplisert ja.

 

Da tolker vi ham ulikt. Jeg ser en person som anstrenger seg for å ikke ordlegge seg uheldig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på den såkalte pressekonferansen med Holden, og kjenner at jeg ser mer frem til å høre på politiet kl. 14.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er spesielt hvordan han febrilsk prøver å knytte den siste kontakten til et utspill de (familien/bistandsadvokaten) visstnok kom med i midten av mai.

Det virker som det gjøres et poeng ut av å fremstille det slik at det i hvert fall ikke har noe med politiets pressekonferanse 26. juni å gjøre, hvor de tydelig gikk ut med at de endret hovedhypotese til at det er et drap forsøkt kamuflert som kidnapping......

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, 282_NaughtySpark said:

Det er spesielt hvordan han febrilsk prøver å knytte den siste kontakten til et utspill de (familien/bistandsadvokaten) visstnok kom med i midten av mai.

Det virker som det gjøres et poeng ut av å fremstille det slik at det i hvert fall ikke har noe med politiets pressekonferanse 26. juni å gjøre, hvor de tydelig gikk ut med at de endret hovedhypotese til at det er et drap forsøkt kamuflert som kidnapping......

Ja dette blir bare mer og mer underlig. De har hatt AEH som fange i 9 mnd, ingen livstegn fra februar til nylig. Så endrer politiet hovedhypotese. Da popper de opp og plutselig snakker de både norsk og kommer med detaljer som kun familien vet om. Og de føler seg rimelig sikre på at AEH er i live. Hvordan har de klart og holde henne i live så lenge ( trolig i Norge) uten at noen får mistanke.

Er det bare meg som undres om hun kjenner sine kidnappere? Hvis ikke må hun jo være veldig traumatisert

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle politiet ha sin egen pressekonferanse klokken 14? Synes noen skrev det tidligere i tråden. Denne saken blir bare mer og mer mystisk synes jeg.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Callisto83 said:

Skulle politiet ha sin egen pressekonferanse klokken 14? Synes noen skrev det tidligere i tråden. Denne saken blir bare mer og mer mystisk synes jeg.

 

Ja, jeg sitter og venter i spenning på denne.

Det er som @vintage skriver mye mer interessant å høre hva de har å si, enn Holden og kompani.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så pressekonferansen med Holden og helt ærlig så kunne han droppet hele seansen. Det kom intet nytt frem og han sliter virkelig med å finne de riktige ordene. Alt var bare klomsete.

Spent på hva Brøske kommer med, men det er vel ingen endring der heller.

Jeg synes det er veldig merkelig at familiemedlemmer ikke går ut i en pressemelding hvor de ber om at Anne får komme hjem igjen. Hadde det vært min mor så hadde jeg vært på TV for lengst.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg så pressekonferansen med Holden og helt ærlig så kunne han droppet hele seansen. Det kom intet nytt frem og han sliter virkelig med å finne de riktige ordene. Alt var bare klomsete.

Jeg synes han blir stivere og stivere i blikket hver eneste gang han kommenterer denne saken. Det ville nok jeg blitt også hvis jeg skulle snakke om noe som overhodet ikke henger på greip for folk flest.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, EvaLena said:

Jeg så pressekonferansen med Holden og helt ærlig så kunne han droppet hele seansen. Det kom intet nytt frem og han sliter virkelig med å finne de riktige ordene. Alt var bare klomsete.

Enig, og det med ryktene om betaling nektet han å svare på, ennå det var disse ryktene som angivelig utløste hele behovet for pressekonferanser nå i dag.

 

2 minutter siden, EvaLena said:

Spent på hva Brøske kommer med, men det er vel ingen endring der heller.

Det er jo det som er spennende da, legger de seg på samme linje som før, eller vil de snakke familien etter munnen?

De er jo ganske presset nå de også, enten må de gi tydelig uttrykk for et skille mellom seg og familien, men det er ganske vågalt og da kan de ikke ligge langt etter med en tiltale, men jeg tror det fremdeles er litt tidlig og at de pent bare må spille med en stund til og at det de eventuelt kommer til å si når det er deres tur etterpå fremdeles er nøye vurdert og et taktisk utspill med tanke på dette katt og mus-spillet som nå bedrives........

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, vintage skrev:

Jeg synes han blir stivere og stivere i blikket hver eneste gang han kommenterer denne saken. Det ville nok jeg blitt også hvis jeg skulle snakke om noe som overhodet ikke henger på greip for folk flest.

Totalt ubrukelig advokat i sånne saker. Hvordan han er i andre saker vet jeg ikke, men denne saken passer ikke for han. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes Holden snakker mer enn politiet jeg da. Han svarer i hvertfall annet enn "dette kan jeg ikke kommentere.."

Men forhandlingene skjer på norsk, så da er det kanskje håp om at hun fremdeles befinner seg i Norge. Håper familien får svar snart. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke poenget med pressekonferansen. Jeg tror ikke lenger på noen kidnappere her. Jeg syns det er påfallende at kontakt ble gjenopprettet etter at politiet sa at dette ikke er en reell kidnapoingssak. Alt er bare helt fjernt.

Det blir påstått at hun er i live, men hvem syns at det er så givende å ha et gissel i så mange måneder??  Når alt de må gjøre er å sende et livstegn fra henne for å få pengene? Herregud, det fins mange rare og gale mennesker, men så idioter er ingen i en slik sak. Helt absurd å tro at det sitter kidnappere et sted med et offer de ikke vil ha penger for!  Alle skjønner jo det.

Hvor gode på data må en være for å finne "de" som sender og som deretter mottar beløp? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet mener de fremdeles står overfor en drapssak og det tror jeg også. Selv om Brøske sa at Anne kanskje er i live, så var det ganske tydelig at han ikke mente det ut fra politiets erfaringer.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, EvaLena said:

Politiet mener de fremdeles står overfor en drapssak og det tror jeg også. Selv om Brøske sa at Anne kanskje er i live, så var det ganske tydelig at han ikke mente det ut fra politiets erfaringer.

Det var det han MÅTTE si, med tanke på at det påstås at hun fremdeles er i live.

Endret av 282_NaughtySpark
Utheving
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...