Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Callisto83 said:

de to som er siktet til nå har blitt løslatt

Men de er fremdeles siktet, begge to.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.5.2020 den 15.16, Ann Mo skrev:

Ekteskapsproblemer

I avhørene skal det blant annet ha blitt spurt om det var konflikter eller andre problemer i ekteskapet. Dagbladet får opplyst at personene i kretsen rundt ekteparet ikke skal ha vært kjent med noen ekteskapelige problemer de siste åra, og at uenighetene som hadde vært mellom de to lå mange år tilbake i tid. Flere i ekteparets omgangskrets har også gitt uttrykk for at Tom og Anne-Elisabeth hadde et godt forhold.

https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/polititeori-planlagt-i-minst-et-halvt-ar/72428375/amp

(Godt at noen bidrar med fakta i tråden?) 

I tillegg:  

«Tom Hagens tre voksne barn har hele tiden støttet far og er nå veldig glade for at lagmannsretten mener faren ikke skal sitte fengslet.» (Men barna vet vel mindre enn fotballjenta som hylles for å være den som bidrar med fakta i tråden?)

https://www.nrk.no/norge/bistandsadvokat_-hagens-barn-lettet-etter-avgjorelsen-1.15008836 

I tillegg til:

De var gift i 50 år! Bodde sammen og var sammen. ....Men det betyr vel ingenting. Man er spekulativ dersom man antar at det kan være tungt for Hagen å miste sin kone dersom han er uskyldig.  

Hva barna tror har lite å si. Om du blar deg igjennom div utenlandske og norske rettsaker opp igjennom finner du nesten uten unntak at nær familie og barn stiller seg bak den som er siktet, selv etter at vedkommende er dømt.  Et godt eksempel er Staircase- saken.. Man vil ikke tro vondt om sine nærmeste. At et par har vært gift i 50 år og at barna står ved farens side er ingen gode argumenter mener jeg. Mange forblir i vonde ekteskap hele livet, fordi de av forskjellige grunner ikke greier gå. Jeg sier ikke at det er tilfellet i denne saken. Snakker på generelt grunnlag nå. 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Ikke klarer å få has på en eldre dame uten å drepe henne.

Etterlater spor på åstedet, blodig strips og fotavtrykk m.m.

For eksempel.

Jeg tror du undervurderer eldre damer. Hun kunne hylt og skreket, hun kunne kjempet imot, sånn vet vi ikke.

Det er jo heller ikke unaturlig med fotavtrykk hvis det f.eks var slapsete og vått ute. Jeg aner ikke hvordan åstedet så ut, men det var tydeligvis ikke blodig nok til at politiet utelukket at hun var bortført levende. Helt i starten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Callisto83 said:

Jeg tror du undervurderer eldre damer. Hun kunne hylt og skreket, hun kunne kjempet imot, sånn vet vi ikke.

To menn klarer nok fint å få kontroll på henne uten å drepe henne. Å holde henne i live er jo nødvendig for å kreve penger. Da er ikke brutal vold det man tyr til.

2 minutter siden, Callisto83 said:

Jeg aner ikke hvordan åstedet så ut, men det var tydeligvis ikke blodig nok til at politiet utelukket at hun var bortført levende. Helt i starten.

Jeg skrev litt i sted om blodspor og eventuelt fravær av de. 

Endret av SosialDistanse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Callisto83 said:

Det er jo heller ikke unaturlig med fotavtrykk hvis det f.eks var slapsete og vått ute.

Eller så kan dette være et plantet spor, i likhet med stripsen. 

Det er jo beleilig om skostørrelsen ikke matcher noen av de som nå er siktet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke også sånn at strips, ark og sko alle kunne kjøpes i butikker i nærområdet? Men igjen, det var store kjeder så kan ha blitt kjøpt i Bodø og. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, fotballjenta said:

Var det ikke også sånn at strips, ark og sko alle kunne kjøpes i butikker i nærområdet? Men igjen, det var store kjeder så kan ha blitt kjøpt i Bodø og. 

Joda, men hvorfor skal profesjonelle kidnappere ta handleturene sine her i Norge?

Trusselbrevet prøver å gi inntrykk av at kidnapperne ikke kan norsk særlig godt. 

 

«Når vi ser du er seriøs med betaling vi behandle henne bra og forberede oss på å sette henne fri».

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/6jgE43/loerenskog-forsvinningen-dette-er-de-hemmelige-brevkodene

Endret av SosialDistanse
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen-ble-sjekket-inn-hos-tvnorge-pa-facebook-tre-uker-etter-at-hun-forsvant/3423968374.html
 

Snakk om sensasjonsnyheter. Vanligvis leser jeg ikke nettavisen av den grunn at de bruker clickbait. Denne gangen nådde de et nytt lavmål i mine øyne. Jeg satt med hjerte i halsen mens jeg scrolla nedover. Var jo bare at en eller annen tagget henne og en hel haug med folk for å varsle om et tv-program. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, SosialDistanse said:

Men de er fremdeles etter all sannsynlighet to stykker. Og det er lettere å få kontroll på noen når man er to. Man trenger ikke bli voldelig engang.

At hun skriker høyt trenger ikke sette dem ut av spill. De er jo innendørs og på badet. 

Men det er et annet scenario. Du satte spørsmålstegn ved hvordan en eldre dame kan bli drept uten at det var planen og jeg svarte på hvordan det KAN skje. At det ikke trenger være sånn er jo åpenbart, men det er altså fullt mulig. Andre teorier var at hun rett og slett fikk et illebefinnende. Poenget er at du ikke kan utelukke at hun ble drept uten at det var intensjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Limbo 2014 said:

Men det er et annet scenario. Du satte spørsmålstegn ved hvordan en eldre dame kan bli drept uten at det var planen og jeg svarte på hvordan det KAN skje. At det ikke trenger være sånn er jo åpenbart, men det er altså fullt mulig. Andre teorier var at hun rett og slett fikk et illebefinnende. Poenget er at du ikke kan utelukke at hun ble drept uten at det var intensjonen.

Utelukker ingenting.

Men sannsynligheten er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SosialDistanse said:

Utelukker ingenting.

Men sannsynligheten er lav.

Er ikke helt enig, men det er jo subjektivt. Synes det er mye mindre sannsynlig at TH / noen skal rigge et plott som dette med så mye å tape og lite å vinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Limbo 2014 said:

Er ikke helt enig, men det er jo subjektivt. Synes det er mye mindre sannsynlig at TH / noen skal rigge et plott som dette med så mye å tape og lite å vinne.

Nei, men at to menn eller flere ikke skal klare å la være å drepe objektet de skal tjene penger på virker meget usannsynlig. 

En dame på nesten sytti klarer de nok å håndtere uten at hun dør. Og hvis hun hadde dødd der og da, hvorfor ta liket med seg?

Det naturlige ville da vært å avbryte hele kidnappingen. En død kvinne kan gi få livsbevis og er hun død kan hun heller ikke gi vitneprov mot dem. 

Endret av SosialDistanse
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SosialDistanse said:

Nei, men at to menn eller flere ikke skal klare å la være å drepe objektet de skal tjene penger på virker meget usannsynlig. 

En dame på nesten sytti klarer de nok å håndtere uten at hun dør. Og hvis hun hadde dødd der og da, hvorfor ta liker med seg?

Det naturlige ville da vært å avbryte hele kidnappingen. En død kvinne kan gi få livsbevis.

Det har jeg svart på før. De tar selvsagt liker med seg fordi det reduserer sjansen for å bli tatt. Etterforskning fokuserer som regel på to ting i følge Jørn Lier Holst: Åsted og lik. Og «alle» vet at det er vanskelig p bli tatt for og ikke minst dømt for drap uten et lik - eller er det nytt for deg?

Og de fikk ut 10 mill til slutt. Så det var jo lønnsomt.

Merkelig hvordan det gang på gang kommer opp at kidnapperne ikke ville ha løsepenger, ikke hadde motiv eller nå ikke hadde grunn til å ta med liket. De fikk ut ti mill og det er en ganske pen slant selv om de gikk for ti ganger så mye. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Limbo 2014 said:

De tar selvsagt liker med seg fordi det reduserer sjansen for å bli tatt.

Hun kan ikke vitne mot dem om hun er død. Det er verre å bli tatt med et lik enn å ferdes uten, det sier seg selv.

5 minutter siden, Limbo 2014 said:

Merkelig hvordan det gang på gang kommer opp at kidnapperne ikke ville ha løsepenger, ikke hadde motiv eller nå ikke hadde grunn til å ta med liket. De fikk ut ti mill og det er en ganske pen slant selv om de gikk for ti ganger så mye. 

Det er snakk om angivelige kidnappere i denne saken, husk det. Ingenting tyder på at dette er en reell kidnapping. Ei heller det å frakte med seg et lik.

At TH velger å betale 10 millioner uten at det finnes noe bevis for at AEH lever er merkelig. Og ja, jeg vet at du mener dette er penger som betales for å få livsbevis. Det gjør det hele bare enda merkeligere. Han går imot alle råd fra politiet og betaler 10 millioner for hva da? Ingenting.

Endret av SosialDistanse
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SosialDistanse said:

Hun kan ikke vitne mot dem om hun er død. Det er verre å bli tatt med et lik enn å ferdes uten, det sier seg selv.

Det er snakk om angivelige kidnappere i denne saken, husk det. Ingenting tyder på at dette er en reell kidnapping. Ei heller det å frakte med seg et lik.

At TH velger å betale 10 millioner uten at det finnes noe bevis for at AEH lever er merkelig. Og ja, jeg vet at du mener dette er penger som betales for å få livsbevis. Det gjør det hele bare enda merkeligere. Han går imot alle råd fra politiet og betaler 10 millioner for hva da? Ingenting.

De hadde allerede forberedt frakt av menneske, som er lettere med en død enn levende. 

Det er nok til at politiet holdt kodnappingshypotesen som nr en i ni måneder og er heller ikke lagt dødt selv om drap er hivedhypotesen.  

Du har heller ikke oppdatert deg og trekker feilslutninger:
Det har aldri vært sagt at betalingen på ti mill var mot politiets råd. De frarådet han til å utbetale Eur 9,3 da kidnappingen nettopp hadde skjedd, men da han betalte ti mill, var det med HJELP fra politiet, les innlegg lenger oppe med klipp fra hovedoppslag på Dagbladet nett i går. Du som skal heve deg over andre og fortelle hva som har med saken å gjøre, bør ha vett til å holde deg noenlunde oppdatert. Meningsløst å diskutere med folk som leser KG FØR de leser aviser. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Limbo 2014 said:

De hadde allerede forberedt frakt av menneske, som er lettere med en død enn levende. 

Det er nok til at politiet holdt kodnappingshypotesen som nr en i ni måneder og er heller ikke lagt dødt selv om drap er hivedhypotesen.  

Du har heller ikke oppdatert deg og trekker feilslutninger:
Det har aldri vært sagt at betalingen på ti mill var mot politiets råd. De frarådet han til å utbetale Eur 9,3 da kidnappingen nettopp hadde skjedd, men da han betalte ti mill, var det med HJELP fra politiet, les innlegg lenger oppe med klipp fra hovedoppslag på Dagbladet nett i går. Du som skal heve deg over andre og fortelle hva som har med saken å gjøre, bør ha vett til å holde deg noenlunde oppdatert. Meningsløst å diskutere med folk som leser KG FØR de leser aviser. 

 

Jeg velger å ikke svare på dine personangrep.

Holder du deg saklig er det bedre for begge to. Minner om at det er lov å ha ulike meninger.

Hypotesen om kidnapping er lagt fullstendig død fra politiets side. De har klart gått ut og sagt at deres hypotese er drap og FINGERT kidnapping. De har siktet TH for dette.

Endret av SosialDistanse
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

De hadde allerede forberedt frakt av menneske, som er lettere med en død enn levende. 

Det er nok til at politiet holdt kodnappingshypotesen som nr en i ni måneder og er heller ikke lagt dødt selv om drap er hivedhypotesen.  

Du har heller ikke oppdatert deg og trekker feilslutninger:
Det har aldri vært sagt at betalingen på ti mill var mot politiets råd. De frarådet han til å utbetale Eur 9,3 da kidnappingen nettopp hadde skjedd, men da han betalte ti mill, var det med HJELP fra politiet, les innlegg lenger oppe med klipp fra hovedoppslag på Dagbladet nett i går. Du som skal heve deg over andre og fortelle hva som har med saken å gjøre, bør ha vett til å holde deg noenlunde oppdatert. Meningsløst å diskutere med folk som leser KG FØR de leser aviser. 

 

«Men etter at han får mailen der det blant annet vises til konas helseopplysninger, tar Tom Hagen en avgjørelse som politiet skal ha frarådet på det sterkeste: Han betaler.» 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n74aB/fikk-denne-trusselen-saa-betalte-tom-hagen-millioner
 

Anbefaler deg å følge eget tips. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u
20 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Jeg velger å ikke svare på dine personangrep.

Holder du deg saklig er det bedre for begge to. Minner om at det er lov å ha ulike meninger.

Hypotesen om kidnapping er lagt fullstendig død fra politiets side. De har klart gått ut og sagt at deres hypotese er drap og FINGERT kidnapping. De har siktet TH for dette.

Nå må du slutte, det du skriver blir bare for dumt og medfører ikke riktighet, du må slutte å synse og vase sammen noe som kanskje blir logisk for deg men det stemmer jo ikke med virkeligheten.

Det sier seg selv at her er det du som er forutintatt, selvfølgelig kan ikke Politiet legge kidnappingshypotesen død, de uttaler selv at de etterforsker saken bredt og er åpen for alle teorier, annet ville også vært meget merkelig og direkte feilaktig av dem. Minner deg om at denne saken ikke er oppklart og at Politiets beviser i noen som helst retning står meget vagt.

I en sak som dette så jobber Politiet selvfølgelig annerledes enn hva du tydelig feilaktig ser for deg, om det så medfører riktighet slik mange hevder at Politiet har hatt tunellsyn, så betyr heller ikke det at det er så sort-hvitt som det du skal ha det til. Bildet du tegner er altså bare i ditt eget hode, realitetene er helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, fotballjenta skrev:

«Men etter at han får mailen der det blant annet vises til konas helseopplysninger, tar Tom Hagen en avgjørelse som politiet skal ha frarådet på det sterkeste: Han betaler.» 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n74aB/fikk-denne-trusselen-saa-betalte-tom-hagen-millioner
 

Anbefaler deg å følge eget tips. 

Såvidt jeg ser skjer dette bare dager etter at politiet har gått ut og sagt at de tror det er et drap og ikke en kidnapping? Kan være tilfeldig, men jeg forstår at politiet selv poengterer dette i linken fra VG. Og hvor vanlig er det at kidnappere er så lite aktive, de har fått småbeløp står det, men det har jo gått over 8 mnd siden kidnappingen... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jobbermedbarn said:

Såvidt jeg ser skjer dette bare dager etter at politiet har gått ut og sagt at de tror det er et drap og ikke en kidnapping? Kan være tilfeldig, men jeg forstår at politiet selv poengterer dette i linken fra VG. Og hvor vanlig er det at kidnappere er så lite aktive, de har fått småbeløp står det, men det har jo gått over 8 mnd siden kidnappingen... 

Den første summen ble satt så altfor høyt og det ble også gitt instruksjoner om hvordan TH skulle kjøpe Monero litt etter litt.

Hvis man har kidnappet noen er man vel mer interessert i få uttelling raskt, især hvis den man kidnappet er død.

Den første summen var 88 millioner kroner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...