Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, bonsaijenta said:

Ja, jeg leste denne etter at jeg svarte deg. Har heller ikke fått med meg noe nyheter før nå. 
 

Politiet sitter nok på mer info enn hva de vil ut med til å konkludere TH som drapsmann eller ikke. Og jeg tenker at politiet var nok med på selve transaksjonen for å se hvordan TH oppfører seg. 
 

 

Men nå som du vet om artikkelen, kan du vel lese den i steden før du lanserer egne teorier som generelt handler om at TH stør bak? Der står det:

»Fra et rom i Kripos lokaler på Bryn i Oslo ble det overført en sum som på det tidspunktet tilsvarte omkring ti millioner norske kroner. Politi i flere land fulgte med på transaksjonen, får Dagbladet opplyst.

Målet var klart: De ville spore opp mottakeren av millionbeløpet.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-hagen-betalte-millionermens-kripos-sa-pa/72462018

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Susanne23 skrev:

La bare si at TH er uskyldig. Hva er sjansen for at politiet finner nok grunnlag for å mistenke han. Det skjer ytterst sjelden sånn helt ut av det blå. Når Hagen attpåtil leker mobil-invalid med krypto-venner han har hatt endel kontakt med før, da må man jo begynne å lure. 

Men selvsagt, alt er mulig. Det lå nok langt inne å arrestere TH, så de må ha hatt gode pekepinner på at han kunne være innblandet.

Om en kvinne dør eller forsvinner, og man ikke finner noen andre som kan stå bak, så er det helt naturlig at man mistenker partner, ev. ekspartner, rett og slett i mangel på alternativer og fordi det statistisk ofte er slik. Godt mulig det stemmer her, men vi må også forholde oss til at retten, som fikk all relevant info, mener det ikke er skjellig grunn til mistanke mot mannen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å tro at han ikke skjønte at han på et tidspunkt ville bli mistenkt. Derfor planla han dette så godt, og alt ble holdt skjult i to måneder?  Veldig manipulerende . Han er nok ikke dum og visste mistanken ville ramme ham. Så han har gjort en "god jobb" i å forvirre og forsinke. Bare det er mulig å finne AEH! Siden han sa til politiet at det nok er lokale som står bak, så fins kanskje noe der.

Om det ikke var enda en pil i feil retning med vitende og vilje fra ham. Gud vet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, T-Rex said:

Påspandert. Fattige meg går også på Michelin-restaurant hvis noen andre betaler. Kanskje.

Men de tok taxi til og fra Lørenskog og den jakken han hadde da han kom ut fra fengeslet er jo standsmessig.

Virker på meg som han er påholden, men ikke gjerrig. De kjøper det de trenger og de feriene de vil ha, men er ikke snobber.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brudd på retningslinjene på Aktuelle saker og politikk, og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du ankommer hjemmet og ser at det har vært tegn på enten innbrudd eller slåsskamp og man finner blod. Det er heller ikke tegn etter kona. Hva er det første man tenker på å gjøre? 
 

Setter seg ned og leser brevet fra kidnapperne? Og deretter varsle politiet? 
 

Ifølge politiet så virket han veldig bekymret for kona, da de møttes første gangen. Det kan umulig være skuespill. Fingeravtrykkene hans er på brevet. Gjelder det alle 9 sider? Bare jeg som tenker høyt. 
 

Og la oss nå holde oss saklige og dropp personangrep☺️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bonsaijenta said:

Ifølge politiet så virket han veldig bekymret for kona, da de møttes første gangen. Det kan umulig være skuespil

Hvorfor ikke?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Når du ankommer hjemmet og ser at det har vært tegn på enten innbrudd eller slåsskamp og man finner blod. Det er heller ikke tegn etter kona. Hva er det første man tenker på å gjøre? 
 

Setter seg ned og leser brevet fra kidnapperne? Og deretter varsle politiet? 
 

Ifølge politiet så virket han veldig bekymret for kona, da de møttes første gangen. Det kan umulig være skuespill. Fingeravtrykkene hans er på brevet. Gjelder det alle 9 sider? Bare jeg som tenker høyt. 
 

Og la oss nå holde oss saklige og dropp personangrep☺️

Trenger ikke være skuespill. Han kan ha vært bekymret for å bli avslørt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SosialDistanse skrev:

Hvorfor ikke?

Jeg vet ikke ærlig talt ikke. 
 

Jeg prøver bare å forstå hvorfor og hvordan politiet tenker om denne saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, The Kitten skrev:

Trenger ikke være skuespill. Han kan ha vært bekymret for å bli avslørt.

Det er sant. Det tenkte jeg ikke på. 
 

Jeg er nok litt naiv og prøver å tenke det beste om folk. Nettopp derfor jeg ikke er politi😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, bonsaijenta said:

Jeg vet ikke ærlig talt ikke. 

Som en annen her påpeker, han kan rett og slett ha vært nervøs for å bli avslørt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SosialDistanse skrev:

Som en annen her påpeker, han kan rett og slett ha vært nervøs for å bli avslørt.

Ja. 

Frustrerende! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Jeg vet ikke ærlig talt ikke. 
 

Jeg prøver bare å forstå hvorfor og hvordan politiet tenker om denne saken. 

Foreløpig har vi ikke blitt gjort kjent med at politiet har noe mer på Tom Hagen enn at han som ektemann er den opplagte personen å mistenke, i mangel på alternativer. Om han er skyldig har han utvilsomt gjort en svært «god» jobb, både med planlegging og skuespill overfor politiet. 

Blir interessant å følge saken videre, vi får vel vite mer etter hvert om hva politiet har, men det kan sikkert ta sin tid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest interessante som har kommet frem synes jeg, er jo at en sørlending uten tilknytning til saken, har vært utsatt for ID tyveri. Noen har benyttet seg av eposten til vedkommende, sto det i mediene i dag.

Jeg trodde ID tyverier gjerne skjedde fordi man mistet et bankkort, eller kanskje ble frastjålet brev etc. Er det en mulighet for at gjerningspersonene kanskje kan spores via dette? 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, SoWhat? said:

Jeg har problemer med å tro at han ikke skjønte at han på et tidspunkt ville bli mistenkt. Derfor planla han dette så godt, og alt ble holdt skjult i to måneder?  Veldig manipulerende . Han er nok ikke dum og visste mistanken ville ramme ham. Så han har gjort en "god jobb" i å forvirre og forsinke. Bare det er mulig å finne AEH! Siden han sa til politiet at det nok er lokale som står bak, så fins kanskje noe der.

Om det ikke var enda en pil i feil retning med vitende og vilje fra ham. Gud vet

Du skriver som om du vet han er skyldig..?

Og da tolker du alt inn o det bildet. Hva gjør deg så skråsikker? 

2 hours ago, bonsaijenta said:

Når du ankommer hjemmet og ser at det har vært tegn på enten innbrudd eller slåsskamp og man finner blod. Det er heller ikke tegn etter kona. Hva er det første man tenker på å gjøre? 
 

Setter seg ned og leser brevet fra kidnapperne? Og deretter varsle politiet? 
 

Ifølge politiet så virket han veldig bekymret for kona, da de møttes første gangen. Det kan umulig være skuespill. Fingeravtrykkene hans er på brevet. Gjelder det alle 9 sider? Bare jeg som tenker høyt. 
 

Og la oss nå holde oss saklige og dropp personangrep☺️

Jeg synes igjen fu gjør endel antakelser som ikke vi vet noe om men som «farger» fremstillingen. 

Hvordan vet du at han finner blod? Det er forskjell på hva politiet kan finne og hva vi ser med det blotte øyet. Uansett så ville vel de fleste bli redd, nummen og sjokkert.

Du skriver «setter seg ned og leser brev», som om han rigget seg til i godstolen. Han kan like gjerne stått oppreist med skjelvende hender. Hvilket bilde man tegner gir helt ulike inntrykk. Hvorfor beskrive et bilde du ikke vet noe om?

Tror forøvrig de aller aller fleste ville skummet gjennom brevet som ligger igjen. Synes det ville vært veldig spesielt å IKKE lese brevet (Om hans fingeravtrykk er på alle sider, beviser det ingenting, om det kun er på to sider, beviser det ingenting. Den som skrev det - om det var ham - ville jo ikke fingret på det). 

-////-

Generelt har jeg høy tillit til norsk politi og Brøske har en godt omdømme, og da jeg så THvble arrestert tenkte jeg de hadde et gjennombrudd og at det var ham. Men mtp det som er kjent, har jeg ikke tro på det lenger og det er sp mange faktorer som taler mot at det er TH. Det er dessuten to faktorer som har svekket min tillit til politiet:

- At de møtte TH med politibiler og i uniform tross beskjeden de hadde fått om advarsel mot å kontakte politi og i ettertid forklarer det med «en helhetsvurdering». De anså altså drapstruslene som mindre vesentlige? Totalt uansvarlig og så Donald Duck at jeg ikke kan få sagt det. 

- At de mobilisere Deltastyrken og praiet ham på veien, de fem minuttene det tar ham å kjøre hjemmefra til jobb. Om de var redd han skulle stikke av (etter 18 mnd) kunne de i det minste vente til de passerte jobben et par minutter unna og arrestere han på parkeringsplassen eller sette inn sirener om han kjørte forbi jobben. Det virker som se skulle vise muskler og forsterker etter mitt inntrykk av en uproff politigjeng med lyst på action. 

Endret av Limbo 2014
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, Limbo 2014 skrev:

Du skriver som om du vet han er skyldig..?

Og da tolker du alt inn o det bildet. Hva gjør deg så skråsikker? 

Jeg synes igjen fu gjør endel antakelser som ikke vi vet noe om men som «farger» fremstillingen. 

Hvordan vet du at han finner blod? Det er forskjell på hva politiet kan finne og hva vi ser med det blotte øyet. Uansett så ville vel de fleste bli redd, nummen og sjokkert.

Du skriver «setter seg ned og leser brev», som om han rigget seg til i godstolen. Han kan like gjerne stått oppreist med skjelvende hender. Hvilket bilde man tegner gir helt ulike inntrykk. Hvorfor beskrive et bilde du ikke vet noe om?

Tror forøvrig de aller aller fleste ville skummet gjennom brevet som ligger igjen. Synes det ville vært veldig spesielt å IKKE lese brevet (Om hans fingeravtrykk er på alle sider, beviser det ingenting, om det kun er på to sider, beviser det ingenting. Den som skrev det - om det var ham - ville jo ikke fingret på det). 

-////-

Generelt har jeg høy tillit til norsk politi og Brøske har en godt omdømme, og da jeg så THvble arrestert tenkte jeg de hadde et gjennombrudd og at det var ham. Men mtp det som er kjent, har jeg ikke tro på det lenger og det er sp mange faktorer som taler mot at det er TH. Det er dessuten to faktorer som har svekket min tillit til politiet:

- At de møtte TH med politibiler og i uniform tross beskjeden de hadde fått om advarsel mot å kontakte politi og i ettertid forklarer det med «en helhetsvurdering». De anså altså drapstruslene som mindre vesentlige? Totalt uansvarlig og så Donald Duck at jeg ikke kan få sagt det. 

- At de mobilisere Deltastyrken og praiet ham på veien, de fem minuttene det tar ham å kjøre hjemmefra til jobb. Om de var redd han skulle stille av (etter 18 mnd) kunne de i det minste vente til de passerte jobben et par minutter unna og arrestere han på parkeringsplassen eller sette inn sirener om han kjørte forbi jobben. Det virker som se skulle vise muskler og forsterker etter mitt inntrykk av en uproff politigjeng med lyst på action. 

Jeg vil tro at de fant nok blod til å konkludere at hjemmet er et åsted for drap. 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bonsaijenta said:

Jeg vil tro at de fant nok blod til å konkludere at hjemmet er et åsted for drap. 
 

Kjære vene, de kan ikke konkludere om det er drap basert på blod, med mindre det er snakk om et par liter. Og da ville det vel ikke tatt politiet ni måneder å endre hypotese til drap. Eller?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse rundt 10 millioner kronene som han overførte, hadde ikke kona nøyd seg med dette beløpet ved en eventuell skilsmisse tro..?
TH uttalte i avhør at AE er/var ‘verdens snilleste’, som alle andre rundt dem også har sagt, hun virker ikke som en som ville prøvd å sikre seg halvparten av milliardformuen til ektemannen mot hans vilje og skape masse krangel rundt det. 

Og store deler av dette hadde jo uansett bare gått videre i arv til barn og barnebarn. 
 

Men det er jo bare en liten del av alle opplysninger i denne saken som kommer frem i media, i hvert fall foreløpig. Et eventuelt drapsmotiv kan jo ha vært noe helt annet. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, bonsaijenta said:

Jeg vil tro at de fant nok blod til å konkludere at hjemmet er et åsted for drap. 
 

Kan også ha noe med hvor det var og om det indikerte noe, eksempelvis blodsprut etter slag e.l.

Eller kan gjerningspersonen(e) ha vært dum nok til å vaske vekk blod? Om målet med et fiktivt brev også var å kjøpe seg tid kan tanken ha vært at spor etter bortvasking av blod skulle fjernes, for de fleste vet jo at politiet vil se spor av blod selv om det er vasket bort. Klor skal visstnok fjerne slike spor.. I så måte er badet et ideelt sted for drap. De fleste husholdninger har en flaske med klorin stående. 

Endret av SosialDistanse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...