Gå til innhold

Kidnappingen av Anne-Elisabeth Falkevik Hagen


ops2

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Joda. 18 måneder.

Men se litt bort fra dette med privat etterforskning.

Hva tenker du om løsepengekravet som ble fremsatt og tidspunktet det kom på?

Det var veldig påfallende, det samme var betalingen. Nesten som han(de?)gikk i «fella« til politiet som like før hadde endret fra kidnapping til drap.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Limbo 2014 skrev:

Nettopp. To møter var avtalt, TH takket nei til forretningsmulighet. De andre gangene troppet personen bare opp uanmeldt (iført dress, mens resten gikk i uformelle klær). Det er ikke sikkert møtene varte så lenge, men vanskelig å sende en ivrig ung mann som har kledd seg opp, og er venn av sønn, på dør uten en gang å by på en kopp kaffe. 

Men ti ganger? Det er likevel merkelig da..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stroganoff said:

Det var veldig påfallende, det samme var betalingen. Nesten som han(de?)gikk i «fella« til politiet som like før hadde endret fra kidnapping til drap.

Da kan vi enes om det, i hvert fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, EMG skrev:

Det er fordi folk har en tendens til å ta deler av et svar og poste videre - din usikkerhet tas selvsagt ikke med. Og det er ikke værre enn å la være å poste ting man er usikker på - eller å google og bli sikker.

Ja jeg forstår hva du mener :) Tar det til meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 10 millionene må jo være nøkkelen her. Mottakeren av disse er løsningen på gåten. 
 

Og det er dét som får meg til å gruble, for hvorfor har han overført 10 millioner til noen anonyme personer som ikke engang har gitt livstegn fra AEH? Og det også rett etter politiet endret hypotese fra kidnapping til drap? 
Jeg bare spør. Irriterende at Monero er usporbart, men det var vel litt av poenget. Vipps hadde blitt for enkelt 🤔

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SosialDistanse skrev:

Da kan vi enes om det, i hvert fall.

Vi er sikkert enige om det meste, bortsett fra det der med privatetterforskere da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, fotballjenta skrev:

De 10 millionene må jo være nøkkelen her. Mottakeren av disse er løsningen på gåten. 
 

Og det er dét som får meg til å gruble, for hvorfor har han overført 10 millioner til noen anonyme personer som ikke engang har gitt livstegn fra AEH? Og det også rett etter politiet endret hypotese fra kidnapping til drap? 
Jeg bare spør. Irriterende at Monero er usporbart, men det var vel litt av poenget. Vipps hadde blitt for enkelt 🤔

Så lenge man ikke vet hvem som er mottaker kan man anta disse på en eller annen måte havner tilbake til TH, eller som betaling for bestilt drap.

Da har han heller ikke «sløst» bort penger til  mulige kidnappere.

Endret av Stroganoff
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres over at Holden ikke kjente til betalingen på forhånd, og i så fall varslet politiet om det. Det er noe som ikke henger på greip.

Som forsvarer ville jeg blitt lynende forbanna om det hadde vært min klient.

Endret av Stroganoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stroganoff skrev:

Så lenge man ikke vet hvem som er mottaker kan man anta det på en eller annen måte havner tilbake til TH, eller som betaling for bestilt drap.

Da har han heller ikke «sløst» bort penger til  mulige kidnappere.

Enig. Han er jo også uten tvil kjent for å passe veldig godt på formuen sin. Virker rart at han plutselig skulle gi bort 10 mill til noen han ikke aner hvem er - utenom det at de har bortført hans nakne kone uten tilgang til sine medisiner. Da var vel også sjansen for at hun levde minimal. Han er smart, nøye og etterrettelig. Karakterbrist om han plutselig gjorde dette uten å vite hvem som mottok pengene. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stroganoff skrev:

Jeg undres over at Holden ikke kjente til betalingen på forhånd, og i så fall varslet politiet om det. Det er noe som ikke henger på greip.

Politiet og Holden visste om denne betalingen. Politiet frarådet det på det sterkeste. Men det henger fortsatt ikke på greip. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fotballjenta skrev:

Politiet og Holden visste om denne betalingen. Politiet frarådet det på det sterkeste. Men det henger fortsatt ikke på greip. 

Ok, men da burde det vel vært mulig å komme i posisjon i forkant av betalingen, som kanskje kunne avslørt mottaker men jeg er usikker på hvordan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Det vet jeg ingenting om. Kanskje de fikk vite det etter det ble gjort. Let me google. 
 

(Idag har jeg btw bedt min kjære samboer lage biff stroganoff til middag 😂 Din feil! )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Haha, det var nok meningen det.)

Rigget betalingen  på en måte som hadde fått TH til å få kalde føtter kanskje, og skremt han fra å betale i siste liten, noe som også ville vært mistenkelig.

Endret av Stroganoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, fotballjenta skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/RREd48/kilder-til-vg-hagen-familien-fikk-nytt-pengekrav-har-betalt-millioner-for-livsbevis 
 

Jeg finner ingen informasjon om når politet ble informert om at Hagen har betalt. 

Det hadde vært interessant å vite. Han kan jo ha betalt i hemmelighet nettopp for å unngå en slik «rigging».

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, fotballjenta skrev:

Enig. Han er jo også uten tvil kjent for å passe veldig godt på formuen sin. Virker rart at han plutselig skulle gi bort 10 mill til noen han ikke aner hvem er - utenom det at de har bortført hans nakne kone uten tilgang til sine medisiner. Da var vel også sjansen for at hun levde minimal. Han er smart, nøye og etterrettelig. Karakterbrist om han plutselig gjorde dette uten å vite hvem som mottok pengene. 

Ja, her er vi igjen  i gang å spekulere vilt ser jeg. Det hadde vel virket like rart om han ikke hadde gjort det. Hvorfor betaler han ikke, han må jo da vite at hun er dø/ikke ønske henne tilbake. Gi dere nå

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, sofakrok1 said:

Ja, her er vi igjen  i gang å spekulere vilt ser jeg. Det hadde vel virket like rart om han ikke hadde gjort det. Hvorfor betaler han ikke, han må jo da vite at hun er dø/ikke ønske henne tilbake. Gi dere nå

Kontakt moderator om du reagerer. Takk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, fotballjenta skrev:

De 10 millionene må jo være nøkkelen her. Mottakeren av disse er løsningen på gåten. 
 

Og det er dét som får meg til å gruble, for hvorfor har han overført 10 millioner til noen anonyme personer som ikke engang har gitt livstegn fra AEH? Og det også rett etter politiet endret hypotese fra kidnapping til drap? 
Jeg bare spør. Irriterende at Monero er usporbart, men det var vel litt av poenget. Vipps hadde blitt for enkelt 🤔

Det som også er merkelig er at det var så lite tegn på at kidnapperne ønsket å kommunisere. Altfor lang tid mellom hver kommunikasjon. Ville de ikke ha pengene sine? Men rett etter politiet sier hun er drept, ja da ønsker de å kommunisere igjen? Og ikke minst som du sier: da får de napp og TH overfører ikke mindre enn 10 mill. Veldig suspekt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, fotballjenta skrev:

Enig. Han er jo også uten tvil kjent for å passe veldig godt på formuen sin. Virker rart at han plutselig skulle gi bort 10 mill til noen han ikke aner hvem er - utenom det at de har bortført hans nakne kone uten tilgang til sine medisiner. Da var vel også sjansen for at hun levde minimal. Han er smart, nøye og etterrettelig. Karakterbrist om han plutselig gjorde dette uten å vite hvem som mottok pengene. 

Enig, spesielt i dette med bortføring av naken kone uten medisiner .. Da burde han i det minste overføre de pengene raskt hvis han ønsket at hun skulle ha en sjanse.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sofakrok1 skrev:

Ja, her er vi igjen  i gang å spekulere vilt ser jeg. Det hadde vel virket like rart om han ikke hadde gjort det. Hvorfor betaler han ikke, han må jo da vite at hun er dø/ikke ønske henne tilbake. Gi dere nå

JA, dette er spekulering. Men ikke tatt ut av luften. Alle spekulasjonene her kommer fra logiske brister i en av tidenes største krimsaker i Norge. Det er helt naturlig. Skulle det vise seg at han er helt uskyldig så skader ikke denne tråden ham på noe vis. Han er en styrtrik forretningsmann i pensjonsalder. Han kommer seg over en tråd på kvinneguiden. Om du skal være spekulasjonspoliti så bør du opprette profil på flashback eller saumfare kommentarfeltene til nettavisene på FB. DER ser du spekulasjoner der. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...