Fju Skrevet 8. mars 2019 #321 Skrevet 8. mars 2019 4 timer siden, Sugar&Spice skrev: Føler for å svare litt her nå..... Takk for tips om å spise mer, ha med nøtter eller "bare gå sulten". Men for å være ærlig var det egentlig ikke det jeg spurte etter... Jeg lurte på om dere har tips til hvordan holde motivasjonen oppe når planen ikke går helt som tenkt. Jeg hadde gjort alt som er riktig. Jeg spiste rett før jeg dro hjemmefra, og som jeg også skrev, jeg ble selv overrasket over at jeg skulle bli sulten på den "korte tiden" jeg var borte hjemmefra. Jeg kunne sikkert hatt nøtter i sekken, og jeg kunne sikkert bare ha sittet der skrubbsulten... Men det var ikke planleggingen det var noe galt med, det var overraskelsesmomentet av skrubbsult som kom helt svært og overraskende på. Hvordan kan man planlegge bort noe som du ikke vet skjer Jeg vet ikke hva som plager meg mest. At jeg brukte 50 kr i kantinen (og også hadde tidenes budsjettsprekk i går fordi jeg vet ikke ), eller at jeg spurte etter tips i tråden og fikk litt, det jeg opplever som, "herregud det er jo bare å planlegge litt bedre "-svar, som om det liksom skal hjelpe meg i neste situasjon. Kanskje jeg ordla meg vagt i innlegget jeg skrev først, men jeg søkte hvert fall etter tips til å takle sånne situasjoner, fordi de føles så nederlag-aktig ut, og hvordan se fremover.... Jeg spurte ikke spesifikt etter tips til "hvordan unngå sultfølelse", for daaa-ah det vet jeg jo bare er å spise Jeg synes motivasjon er et litt oppskrytt begrep. Noen ganger er man bare ikke motivert til å gjøre gode valg for seg selv, enten det er å få ferdig en semesteroppgave, dra på trening eller sette opp budsjett for uka. Men hvis man gjør disse kjedelige tingene til en vane, blir det etter hvert enklere å gjøre dem på autopilot uten at du trenger å "motivere" deg selv så innmari. Gjort er gjort og spist er spist. Alle går vel på en smell en gang i blant, men da er det bare å begynne på nytt. Jeg brukte for eksempel 138 (!) kr på et glass vin på kafé forleden fordi jeg glemte å spørre hva det kostet 😅 Da måtte jeg rokere om på budsjettet for resten av uka for ikke å gå i minus. Jeg kunne selvfølgelig ha deppet over at jeg var så teit at jeg ikke sjekket prisen først, men den tabben gjør jeg ikke neste gang. Og vinen var forresten veldig god. 2
Gjest Raggy Skrevet 8. mars 2019 #322 Skrevet 8. mars 2019 7 timer siden, Sugar&Spice skrev: Føler for å svare litt her nå..... Takk for tips om å spise mer, ha med nøtter eller "bare gå sulten". Men for å være ærlig var det egentlig ikke det jeg spurte etter... Jeg lurte på om dere har tips til hvordan holde motivasjonen oppe når planen ikke går helt som tenkt. Jeg hadde gjort alt som er riktig. Jeg spiste rett før jeg dro hjemmefra, og som jeg også skrev, jeg ble selv overrasket over at jeg skulle bli sulten på den "korte tiden" jeg var borte hjemmefra. Jeg kunne sikkert hatt nøtter i sekken, og jeg kunne sikkert bare ha sittet der skrubbsulten... Men det var ikke planleggingen det var noe galt med, det var overraskelsesmomentet av skrubbsult som kom helt svært og overraskende på. Hvordan kan man planlegge bort noe som du ikke vet skjer Jeg vet ikke hva som plager meg mest. At jeg brukte 50 kr i kantinen (og også hadde tidenes budsjettsprekk i går fordi jeg vet ikke ), eller at jeg spurte etter tips i tråden og fikk litt, det jeg opplever som, "herregud det er jo bare å planlegge litt bedre "-svar, som om det liksom skal hjelpe meg i neste situasjon. Kanskje jeg ordla meg vagt i innlegget jeg skrev først, men jeg søkte hvert fall etter tips til å takle sånne situasjoner, fordi de føles så nederlag-aktig ut, og hvordan se fremover.... Jeg spurte ikke spesifikt etter tips til "hvordan unngå sultfølelse", for daaa-ah det vet jeg jo bare er å spise Det kan du planlegge bort ved å spise en frokost som er full av krutt og energi. Hva spiste du siden blodsukkeret droppet så brått? For å takle det kan du feks se for deg hva du gjør neste gang du kommer i en lik situasjon, se for deg at du tar et godt valg for deg selv. Det kalles visualisering Det hjelper oss med å mestre utfordringer som kommer
Nuttery Skrevet 9. mars 2019 Forfatter #323 Skrevet 9. mars 2019 På 3.3.2019 den 18.19, Nuttery skrev: Mars: Husholdning: 582,75/2000 Klær: -/0 Fornøyelser: 229,0/2000 Diverse: 219,50/1500 Faste kostnader: 3476,0/4500 Transport: 554/1200 Helse: 2814,90/3800Totalt: 7876,15/ 15 000 Sparing mars: 207,27/3000Totalspar 2019: 37 769 kr. Sist oppdatert: 8/2 Mars er i gang, og jeg forsøker å holde meg svært rolig Skriver bachelor og er nettopp ferdig med praksis for tiden, så er veldig lite ute og gjør ulike aktiviteter. Lever egentlig i min egne boble Fornøyelser: Farris+wienerpølse+popcorn på konsert, 75kr for to kaffe på kafe´. Diverse: Tilleggspakke til the sims 4, 20kr for å bruke toalett på busstasjon.Transport: Busskort, togbillett, tilleggsbillett på bussen. Helse: 4 psykologtimer, en resept på apoteket. 4
elvital Skrevet 9. mars 2019 #324 Skrevet 9. mars 2019 Trodde jeg skulle bli spandert på i kveld, den jeg skal ut med insisterte på å spise ute som gave til meg, men planen er visst endret-så må betale selv. Ikke helt Happy for det men... hva kan man gjøre. Blir noe billig mat i hvert fall. Suppe eller noe.. 2
Nuttery Skrevet 11. mars 2019 Forfatter #325 Skrevet 11. mars 2019 Jeg har så lyst til å handle klær om dagen! Jeg har en skikkelig trang til å bare kaste alt jeg eier og kjøpe alt nytt. Jeg blir gaaaal 2
blåtimen Skrevet 11. mars 2019 #326 Skrevet 11. mars 2019 47 minutter siden, Nuttery skrev: Jeg har så lyst til å handle klær om dagen! Jeg har en skikkelig trang til å bare kaste alt jeg eier og kjøpe alt nytt. Jeg blir gaaaal Heheh, kjenner igjen følelsen! Kanskje du kunne unnet deg et par plagg kjøpt brukt? Da får du fornyet litt uten å svi av for mye 😁
missmcbeal Skrevet 11. mars 2019 #327 Skrevet 11. mars 2019 Mars Budsjett Regnskap Husleige 3458 3458 Mobil 129 Mat 1500 259 Forsikring 202 202 Spotify 54 Diverse 1000 617 Buss tur-retur 270 254 Sum 6613 4790 Da er jeg tilbake fra en liten ferie hjemme og klar for å bekjenne mine synder... Neida. Diverseposten har tatt et solid innhugg i mars-regnskapet, men det er stort sett planlagt utgifter: Ny dagkrem til 219 kr som varer i mellom 2-3 måneder, p-piller for 3 måneder og påfyll på vaskerikortet og studentkortet til utskrift på skolen. Så var det jo påfyll på spillekontoen til Norsk Tipping, den ene var jo planlagt, men jeg gikk litt bananas og fylte på 100 kr til for jeg tenkte jeg skulle spille 2 kuponger for å øke mine vinnersjanser 2 helger på rad. Så 200 kr til spille-kontoen, vunnet 50 kr og har 50 kr igjen. Det får være nok spille-sløsing for mars 🙁 Legger inn en kupong neste helg også for de resterende beløpet på kortet, så vinner jeg ikke, så ingenting mer å spille for i mars 😩. Nå er det ikke flere planlagte utgifter for mars, men det er jo greitt å ha litt å gå på til uforutsette. Nå har det seg sånn at jeg også holder på med en fyr, som dessverre bor et stykke unna. Det var besøket mitt jeg snakket om, og jeg reiser kanskje en helg i mars om det passer, men foreløpig ser det ut som ingen av helgene passer egentlig, så da er det ikke sikkert det blir og at det heller blir en tur i april. Billettprisene varierer etter reisetidspunkt og hvor lang tid frem i tid man bestiller, men stort sett ligger prisen på litt over 300 kr per vei. Så det koster meg over 600 kr å reise på besøk. Isåfall vil jeg jo gå over diverseposten i mars om det blir tur denne måneden. Men jeg har ganske romslig matbudsjett nå i mars på grunn av at jeg har vært hjemme over en uke. Jeg handlet i dag og det blir en liten handletur før helgen, men foreløpig ser det bra ut. Handlet også en Norvegia og annet pålegg så har pålegg en stund fremover. Så går jeg inn for det så kan jeg spare inn litt på matposten i mars som jeg heller kan spe på diverseposten. Jeg blir enda mer motivert til å leve sparsommelig og holde budsjett slik at jeg har råd til flere besøk til fyren 😍 Jeg kjenner også forresten til følelsen om dagen om å kjøpe nye klær. Jeg føler alt jeg har er stygt faktisk. Det sitter nok i hodet, tror det må være noe med at våren kommer og man gjerne vil føle seg litt fresh? Men jeg skal være sterk og stå i mot kleskjøp til jeg vet at jeg har en del å gå på. Nå prioriterer jeg å bruke penger på bussbillett. 1
Gjest Raggy Skrevet 11. mars 2019 #328 Skrevet 11. mars 2019 Følger med her selv om jeg ikke er så aktiv. Har begynt å skrive budsjett på gamlemåten, med penn og papir. Trives med det Det har vært så mye hetsing av uføre her inne at jeg dropper å legge ut for mye konkret om min økonomi. Så langt i mars kan jeg si at bilen har kostet meg 13.400kr... + full tank med diesel til i underkant av 500kr. Venter på pris for ytterligere reparasjon så her går det nedover.... Vil kvitte meg med bilen så fort jeg har flyttet da den tar fra meg mye av mulighetene til å spare.... Budsjettet går som planlagt, men sparingen må bli fordelt på en litt annen måte. Jeg rekker ikke å kjøpe nye sommerdekk innen de må tas på så jeg tenkte jeg for en gangs skyld skal være "gal" å kjøre med piggdekk frem til jeg får råd til nye sommerdekk. Bedre det enn å kjøre med dekk som er nedslitt. Hadde årsoppgjør i forhold til min ufør og tilleggsinntekt, der gikk jeg i pluss det første året mitt. Er glad jeg brukte så mye tid på å forstå og å lære meg systemet. Så er det snart skatteoppgjøret da... Litt usikker der siden jeg har solgt bolig og oppfattet seint at jeg måtte fjerne gjeldsfradrag... Jeg sendte melding til skatteetaten å spurte om det var noe jeg måtte gjøre i forhold til min skatt ved salg, de svarte nei.. å jeg var dum å trodde på de... Men om det går i minus så skal det ikke være mye da jeg alltid betaler mye mer i skatt enn jeg må. Husholdningen går veldig bra. Har kokt store gryter med kraft og kjøtt som ligger klar til bruk i fryseren. Mitt neste og litt skremmende økonomiske stunt blir å teste ut first price shampo og balsam. Jeg må skjerpe meg på forbruk av hårprodukter! Stripe håret gjør jeg selv, klippe meg selv skal jeg også starte med siden håret har blitt såpass langt at det er lett å få fint. Det tikker nok snart inn et svar på min søknad om huslån, er så spennende å gå å vente.... Håper jeg snart kan flyttet til en enkel og fin leilighet Tenker endel på kosthold for tiden å er litt lei av å alltid sende med minsten brød på skolen. Hva kan være næringsrik og billig niste tro? Og jeg bare nevner at klær til unge jenter er et pengesluk... her må jeg sette på bremsen! Det var litt om mitt økonomiske liv pr nå
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2019 #329 Skrevet 11. mars 2019 40 minutter siden, Raggy skrev: Følger med her selv om jeg ikke er så aktiv. Har begynt å skrive budsjett på gamlemåten, med penn og papir. Trives med det Det har vært så mye hetsing av uføre her inne at jeg dropper å legge ut for mye konkret om min økonomi. Så langt i mars kan jeg si at bilen har kostet meg 13.400kr... + full tank med diesel til i underkant av 500kr. Venter på pris for ytterligere reparasjon så her går det nedover.... Vil kvitte meg med bilen så fort jeg har flyttet da den tar fra meg mye av mulighetene til å spare.... Budsjettet går som planlagt, men sparingen må bli fordelt på en litt annen måte. Jeg rekker ikke å kjøpe nye sommerdekk innen de må tas på så jeg tenkte jeg for en gangs skyld skal være "gal" å kjøre med piggdekk frem til jeg får råd til nye sommerdekk. Bedre det enn å kjøre med dekk som er nedslitt. Hadde årsoppgjør i forhold til min ufør og tilleggsinntekt, der gikk jeg i pluss det første året mitt. Er glad jeg brukte så mye tid på å forstå og å lære meg systemet. Så er det snart skatteoppgjøret da... Litt usikker der siden jeg har solgt bolig og oppfattet seint at jeg måtte fjerne gjeldsfradrag... Jeg sendte melding til skatteetaten å spurte om det var noe jeg måtte gjøre i forhold til min skatt ved salg, de svarte nei.. å jeg var dum å trodde på de... Men om det går i minus så skal det ikke være mye da jeg alltid betaler mye mer i skatt enn jeg må. Husholdningen går veldig bra. Har kokt store gryter med kraft og kjøtt som ligger klar til bruk i fryseren. Mitt neste og litt skremmende økonomiske stunt blir å teste ut first price shampo og balsam. Jeg må skjerpe meg på forbruk av hårprodukter! Stripe håret gjør jeg selv, klippe meg selv skal jeg også starte med siden håret har blitt såpass langt at det er lett å få fint. Det tikker nok snart inn et svar på min søknad om huslån, er så spennende å gå å vente.... Håper jeg snart kan flyttet til en enkel og fin leilighet Tenker endel på kosthold for tiden å er litt lei av å alltid sende med minsten brød på skolen. Hva kan være næringsrik og billig niste tro? Og jeg bare nevner at klær til unge jenter er et pengesluk... her må jeg sette på bremsen! Det var litt om mitt økonomiske liv pr nå Synes det er masse salg på barneklær hele tiden jeg?😁 Hjemmelagde grove pitzasnurrer. Anonymkode: afb30...7c9
Gjest Raggy Skrevet 11. mars 2019 #330 Skrevet 11. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes det er masse salg på barneklær hele tiden jeg?😁 Hjemmelagde grove pitzasnurrer. Anonymkode: afb30...7c9 Jo salg på barneklær er det vel hele året, men det er ikke så enkelt med en ung sær dame i hus som godt vet hva hun vil å ikke vil ha. Jeg er for snill å gir etter.. så her må jeg stramme inn. Fint og flott med nok klær men det må være noen grenser. Fila-klær er det siste på ønskelisten. Jeg kjøpte tre plagg, droppet de aller dyreste.
Zenobia Skrevet 13. mars 2019 #331 Skrevet 13. mars 2019 Jeg frykter at det blir noe klesfornyelse utpå året.. Har gitt bort et par skjørt som har blitt for store for meg pga vektnedgang. Er ikke det gyldig grunn, liksom? Ellers holder jeg meg greit innenfor budsjett foreløpig. Aner at mat og sosialt går noe over i april.
Ny Bruker Skrevet 14. mars 2019 #332 Skrevet 14. mars 2019 Snart halvveis i mars, så jeg tenker å oppsummere tallene så langt. Budsjett for mars (snitt for i år / budsjett / regnskap) Boligutgifter - 4807 / 3000 / 2343 Det daglige liv - 3083 / 4000 / 2414 Transport - 2110 / 1800 / 949 Underholdning - 0 / 200 / 0 Helse - 226 / 500 / 0 Ferie - 0 / 0 / 0 Fritid - 169 / 400 / 49 Abonementer - 668 / 800 / 0 Personlig - 784 / 700 / 0 Barn - 708 / 500 / 2118 ______________________________________________________________________ Mål for hver mnd: $ selge ting vi ikke bruker på Finn - 200 kr / 600 $ ekstra nedbetaling av boliglån - 3000 kr / $ sparing til oppussing/buffer - 5000 kr / $ holde budsjettet for mat og dagligvarer innen - 3000 kr/ 1383 1
blåtimen Skrevet 18. mars 2019 #333 Skrevet 18. mars 2019 På 6.3.2019 den 15.18, blåtimen skrev: Mars: Mat og drikke: 578 / 700Klær og sko: 0 / 400Tekstil og hjem: 668 / 300Helse og personlig pleie: 88 / 1000Fornøyelser og mediebruk: 3480 / 1000Gaver og veldedighet: 383 / 600Totalt: 5109 / 4000 Sparing: 0 / 14 500 Kjøpte nytt varmelaken på salg til 568kr. Dette anser jeg som en nødvendighet fordi jeg er avhengig av det pga smerter. Det jeg har er sannsynligvis nærmere 15 år gammelt(jeg arvet det av mamma) og sannsynligvis også brannfarlig som bare rakkeren, så det trengtes faktisk og byttes ut. Bestilte også Downton Abbey-bokssett på DVD. Har ønsket meg det lenge, det var satt ned fra 599kr til 399kr pluss at jeg hadde et gavekort på 200kr fra panel.no, så totalen ble bare på 238. Dét kaller jeg et godt kupp💃🏻 Også donerte jeg 20kr til Wikipedia fordi de spurte så pent 6
elvital Skrevet 19. mars 2019 #334 Skrevet 19. mars 2019 Feriebudsjettet går strålende. Har budsjettert 15000kr. Hittil har jeg tatt ut ca 5-6000 kr (kommer ikke inn i nettbanken og sjekke nøyaktig for mobilabonnementet mitt funker ikke her, så får ikke brukt bank ID) og jeg har fortsatt mye igjen av de pengene. Da jeg var frisk brukte jeg va 500/dag. Nå som jeg er syk bruker jeg kanskje 100kr. Har tenkt å kjøpe bursdaggave til pappa for rundt 700, og så kanskje noe til meg. Drar hjem søndag, så ikke mange dagene igjen 2
Nuttery Skrevet 21. mars 2019 Forfatter #335 Skrevet 21. mars 2019 (endret) På 3.3.2019 den 18.19, Nuttery skrev: Mars: Husholdning: 1497,62/2000 Klær: -/0 Fornøyelser: 1550,90/2000 Diverse: 722,75/1500 Faste kostnader: 4442,40/4500 Transport: 695,00/1200 Helse: 3948,70/3800Totalt: 12 857,37/ 15 000 Sparing mars: 3000/3000Totalspar 2019: 40 562 kr. Sist oppdatert: 21/2 Her surrer det og går Jeg har vært på besøk hos foreldrene mine noen dager nå, så har blant annet fått vært og handlet i Sverige, og vært en tur på Holdbart. Sparer sjukt mye penger på det. Sverige: - 4L vin til 199kr - 2kg kyllinglår til 43,90 - 500ml matfløte til 21,30 - 24 egg til 45kr - 36 ruller toalettpapir til 80kr - 1stk blå Castello til 20kr - 900g grana padano til 153kr - 2stk Zendium-tannkrem til 40kr - 1stk Batiste tørrsjampo til 35kr - 1stk Nivea Bodylotion til 19,90 Holdbart: - 5 poser byggryn til 30kr - 8 poser potetgulldip til 8kr - 3 poser potetgull til 30kr - 2pk kremost til 10kr I går var jeg på Cubus og skulle kjøpe meg en bukse til 200kr som jeg skulle betale med et gavekort jeg hadde, også var jeg så vimsete at når jeg skulle betale så bare tok jeg det vanlige bankkortet og betalte med det. Ganske irriterende, for det var bare skikkelig unødvendig. En annen ting er at jeg har blitt trukket 109 istedenfor 54kr for spotify, fordi jeg ikke hadde trykket "godkjenn" på en SMS jeg fikk for å få studenttilbudet. Sykt irriterende. Ellers ser måneden slik ut: Spoiler Fornøyelser: 154 kr på drikkevarer i Oslo Spektrum, 75kr for 2 kaffe på Godt Brød, 205+330kr på Foodora, 274kr på konsertbilletter (vurderer å selge de), 35 kr på McDonalds, 225kr på Systembolaget, 252,90kr på Vinmonopolet. Diverse: 199kr på The Sims expansion, 20kr toalett Oslo City, 60kr for ansiktsmasker på apoteket, 102kr på o&b, 112kr på Holdbart, 199kr på Cubus og 30kr for 2kaffe på Narvesen. Transport: 450kr busskort, 43kr tilleggsbillett busskort, 61kr for togbillett, nettbuss 99kr og 42kr i parkeringsavgift.Helse: 114kr øyedråper, 3300 kr i psykolog, 112kr på en annen resept, 126kr for en annen resept, 250kr legetime, 44kr for blodprøver. Jeg er så lei av den helseposten altså, det er så himla dyrt. Nå er jeg heldigvis snart ferdig med noen medisiner jeg går på, så får 544kr mindre i utgifter da. Vurderer egentlig også å slutte hos psykologen, da jeg syntes det går himla treigt og jeg betaler blodpris (600-750kr/time x1/uke). Må rett og slett si jeg syntes det er dødskjipt og betale nesten 4000kr i helseutgifter hver mnd. Noe annet jeg har begynt med er å spare i Aksjefond! Så dette blir jo spennende, her må jeg lære meg mer! Tenker å spare 500kr/mnd inntil videre, så får jeg se hvordan det går etter hvert som jeg skjønner litt mer av greia En funfact jeg har regnet på er at hvis jeg kuttet alle unødvendige utgifter kunne jeg klart meg på ca 7000 kr i mnd, boliglån ekskludert. Det hadde vært artig og prøvd en gang! Endret 21. mars 2019 av Nuttery 5
blåtimen Skrevet 21. mars 2019 #336 Skrevet 21. mars 2019 På 18.3.2019 den 9.59, blåtimen skrev: Mars: Mat og drikke: 578 / 700Klær og sko: 275 / 400Tekstil og hjem: 100 / 300Helse og personlig pleie: 464 / 1000Fornøyelser og mediebruk: 3559 / 1000Gaver og veldedighet: 653 / 600Totalt: 5629 / 4000 Sparing: 13 000 / 14 500 Okei, jeg svidde plutselig av 652kr på "tull". Men det føltes litt nødvendig likevel. Endte opp med å barbere av meg alt håret i går, hovedsakelig av helsemessige årsaker, og jeg trengte litt greier for å føle meg freshere uten hår. Jeg bruker egentlig ikke sminke, så det ble 416kr hos blivakker for litt billig sminke, fordi jeg vil fremheve at jeg ikke er en gutt(neida, joda). Og så bestilte jeg to nydelige tørkler, sånne til å knyte litt søtt på hodet, fra Etsy til 236kr. 270kr gikk til medlemskontingenten hos ME-foreningen. Men jeg returnerte varmelakenet fra EnklereLiv da! Det var ikke helt sånn jeg så for meg, så i stedet for å beholde det og bare være halvveis fornøyd var det bedre å returnere og lete litt til. :) Får ikke spart så mye som ønskelig denne måneden, men det var forventet pga kjøp av spillkonsoll. 1
Gjest Raggy Skrevet 21. mars 2019 #337 Skrevet 21. mars 2019 3 timer siden, blåtimen skrev: Okei, jeg svidde plutselig av 652kr på "tull". Men det føltes litt nødvendig likevel. Endte opp med å barbere av meg alt håret i går, hovedsakelig av helsemessige årsaker, og jeg trengte litt greier for å føle meg freshere uten hår. Jeg bruker egentlig ikke sminke, så det ble 416kr hos blivakker for litt billig sminke, fordi jeg vil fremheve at jeg ikke er en gutt(neida, joda). Og så bestilte jeg to nydelige tørkler, sånne til å knyte litt søtt på hodet, fra Etsy til 236kr. 270kr gikk til medlemskontingenten hos ME-foreningen. Men jeg returnerte varmelakenet fra EnklereLiv da! Det var ikke helt sånn jeg så for meg, så i stedet for å beholde det og bare være halvveis fornøyd var det bedre å returnere og lete litt til. :) Får ikke spart så mye som ønskelig denne måneden, men det var forventet pga kjøp av spillkonsoll. Jeg kjøpte varmeteppe hos coop til 199 for en stund siden, medlemspris. Veldig fornøyd. Kanskje de har?
blåtimen Skrevet 21. mars 2019 #338 Skrevet 21. mars 2019 2 timer siden, Raggy skrev: Jeg kjøpte varmeteppe hos coop til 199 for en stund siden, medlemspris. Veldig fornøyd. Kanskje de har? Takk for godt tips! Skal sjekke ut
missmcbeal Skrevet 24. mars 2019 #339 Skrevet 24. mars 2019 På 21.3.2019 den 8.48, Nuttery skrev: Her surrer det og går Jeg har vært på besøk hos foreldrene mine noen dager nå, så har blant annet fått vært og handlet i Sverige, og vært en tur på Holdbart. Sparer sjukt mye penger på det. Sverige: - 4L vin til 199kr - 2kg kyllinglår til 43,90 - 500ml matfløte til 21,30 - 24 egg til 45kr - 36 ruller toalettpapir til 80kr - 1stk blå Castello til 20kr - 900g grana padano til 153kr - 2stk Zendium-tannkrem til 40kr - 1stk Batiste tørrsjampo til 35kr - 1stk Nivea Bodylotion til 19,90 Holdbart: - 5 poser byggryn til 30kr - 8 poser potetgulldip til 8kr - 3 poser potetgull til 30kr - 2pk kremost til 10kr I går var jeg på Cubus og skulle kjøpe meg en bukse til 200kr som jeg skulle betale med et gavekort jeg hadde, også var jeg så vimsete at når jeg skulle betale så bare tok jeg det vanlige bankkortet og betalte med det. Ganske irriterende, for det var bare skikkelig unødvendig. En annen ting er at jeg har blitt trukket 109 istedenfor 54kr for spotify, fordi jeg ikke hadde trykket "godkjenn" på en SMS jeg fikk for å få studenttilbudet. Sykt irriterende. Jeg har også blitt trekt 109 kr i stedet for studentpris denne måneden. Veldig irriterende. Jeg har ikke fått noen sms heller! Så jeg visste ikke at jeg måtte ordne med noe. Må prøve å finne ut av det til neste måned. 1
missmcbeal Skrevet 24. mars 2019 #340 Skrevet 24. mars 2019 (endret) Mars Budsjett Regnskap Husleige 3458 3458 Mobil 129 129 Mat 1500 1165 Forsikring 202 202 Spotify 54 109 Diverse 1000 1109 Buss tur-retur 270 254 Sum 6613 6426 Jeg har gått over på diverseposten denne måneden. Siden sist har jeg brukt 129 kr på Eurosport Player for å få med kunstløp-VM (vel verdt pengene må jeg si!), jeg så plutselig på at jeg måtte bestille nytt linsevæske til månedslinsene. Bestilte det fra lensit til 74 kr (gratis frakt), så at samme type linsevæske koster 132 kr om jeg hadde kjøpt på det apoteket. Her er det mye å spare på å bestille det fra nettet altså, var ikke klar over at prisforskjellen var så enorm. Hadde egentlig bare tenkt å gå på apoteket og kjøpe det og slippe å vente på det i posten, men ikke etter at jeg så hvor stor prisforskjellen var. Slo også til og kjøpte omega 3-kapsler på tilbud på Komplettapotek , i tillegg til en liten gave til han jeg holder på med og som jeg skal besøke i starten av april. Han har bursdag snart også, så skal overraske han med et påskeegg med litt forskjellig gøy oppi som bursdagsgave Jeg kjøpte en tube med massasjeolje som skal ligge i egget, skal også lage en slags rebus der gevinsten er massasje. I tillegg skal jeg fylle egget med godteri og noe annet gøy. Jeg er litt tom for idéer på resten da. Jeg ser Norsk Tipping har sånn påskeflax-kalender og tenker kanskje å ha det i egget. Er open for kreative forslag på gøy og billige gaver som kan glede. Antageligvis blir det 100-150 kr til den måneden på diverse-posten. Det er ingen alvorlig sprekk da. Jeg er invitert i bursdagsfest på fredag, selv om jeg ikke egentlig har lyst å dra og bruke penger på det, så drar jeg nok ettersom bursdagsbarnet nok blir veldig skuffet om jeg ikke kommer. Hun har sendt invitasjon for lenge siden og kom i forrige uke og sa at vi vel kom i bursdagen? Men skal bare kjøpe 3 øl/cider, skal ikke drikke mye og tenkte å gå hjem når de andre går ut. Det er også vanskelig med bursdagsgave, hun er ikke veldig nær (går i klassen), men har jobbet med henne på noen gruppearbeid. Når vi hadde hjemmeeksamen fikk hun bursdagskake, så hun har allerede fått en liten gave. Men vi har blitt enige om jeg og 2 andre i klassen skal gå samemn og gi henne en symbolsk liten gave, så ikke noe vi skal bruke mye penger på. Jeg har aldri og kommer aldri til å få bursdagsgave av henne, ettersom jeg ikke har feiret bursdagen min og ikke kommer til å gjøre det heller. Når jeg har bursdag så er vi dessuten ferdige med studiene og kommer ikke til å se hverandre lenger. En annen ting er at dette er en dobbeltfeiring, og jeg kjenner ikke hun andre i det hele tatt, så hun får jo ikke gave fra oss. Men vet ikke om det blir litt feil? Lurer på hvordan dere andre gjør det med gaver når dere er invitert i bursdagsfester til ikke nære venner/klassekamerater? Når det er lite trolig at dere ser hverandre igjen og når dere ikke feirer bursdag selv? Tar dere med gave likevel og hvor mye legger dere i gaven? Og hva gjør dere når det er dobbeltfeiring men dere ikke kjenner den andre parten i det hele tatt? Er det vanlig og greitt å kun ta med gave til den ene? Ellers er matbudsjettet helt ok. Har litt å gå på neste uke, går kanskje akkurat over. Men trenger bare å kjøpe inn til middag neste uke, utenom det jeg har i fryseren, og kanskje litt brød. Har pålegg så det holder og ingen annet jeg trenger på husholdning. Føler ikke jeg har jeg tenkt så nøye gjennom kjøpene mine på matbudsjettet denne måneden (var en uke mindre siden jeg har vært hjemme en uke), men jeg har funnet en melblanding til grove rundstykker som er kjempebillig. Det er 1 kg og koster 12 kr. Den er sånn mellomgrov, blander inn litt raspa gulrøtter for at de skal bli mer næringsrike. Det blir veldig billig rundstykker av dette, og jeg ser sparer noen kroner her i måneden i stedet for å kjøpe det brødet jeg gjør. Så skal bli flinkere til å bake fremover. Er også mye mer gøy å ha det med i nistematen. Trenger kun gjær, vann og litt olje/smør utenom. Endret 24. mars 2019 av missmcbeal 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå