Hirondelle Skrevet 15. februar 2019 #241 Skrevet 15. februar 2019 På 12.2.2019 den 20.20, Sugar&Spice skrev: Kan jeg melde meg inn selv om vi har kommet halvveis ut i februar? 28 år gammel student, bor alene og har hund. *snip* "Liten" midt-oppdatering. Jeg har holdt meg veldig til budsjettet! Jeg er faktisk imponert over meg selv. Jeg har bare brukt 60 kr siden tirsdag, og DET syns jeg er veldig bra (i forhold til hvordan det har vært før, hvor jeg har kjøpt alt jeg hadde lyst på). Jeg har kjøpt en appelsin, smør til lunsj på jobb og en tyggispakke(kan vel diskutere om den var nødvendig men....), samt jeg måtte kjøpe en sjokolade fordi blodsukkeret mitt gikk til helvete onsdag ettermiddag og jeg var på jobb, jeg klarte ikke ta bussen hjem i rushen med bunnlavt blodsukker. Det som var positivt var at jeg valgte den billigste butikken og en sjokolade som var på tilbud og som kostet meg bare 13 kr. Hadde jeg ikke holdt på med "hvor lite penger klarer jeg å bruke denne uken?"-konkurransen min hadde jeg mest sannsynlig kjøpt bolle til nærmere 40 kr på kafe. I tillegg har jeg holdt meg til middagsplanen min Så jeg er fornøyd med meg selv! Jeg har virkelig kuttet denne uken, og det var jo det som var meningen. I dag blir det en uforutsett utgift (pga spleiselag i selskap jeg hadde glemt av), så det er kjipt, men sånn går det nå. Det blir uansett hyggelig å se vennene mine i kveld Kort oppsummert vil si at jeg klarer målet mitt ganske bra, og selv om det ikke ble perfekt - så har jeg virkelig klart å leve på lite penger denne uken. I morgen er det jobb hele dagen(så der må jeg finne på noe lurt lunsj-messig for å ikke sprekke budsjettet) og søndag blir det planlegging av ny uke! I går tikket stipendet inn på konto, så nå blir vel konkurransen "hvor mye av de 9.000 kr jeg har disponibelt nå har jeg stående på konto når lønnen kommer inn 28. februar?" God helg 😄 6
blåtimen Skrevet 15. februar 2019 #242 Skrevet 15. februar 2019 2 minutter siden, Sugar&Spice skrev: "Liten" midt-oppdatering. Jeg har holdt meg veldig til budsjettet! Jeg er faktisk imponert over meg selv. Jeg har bare brukt 60 kr siden tirsdag, og DET syns jeg er veldig bra (i forhold til hvordan det har vært før, hvor jeg har kjøpt alt jeg hadde lyst på). Jeg har kjøpt en appelsin, smør til lunsj på jobb og en tyggispakke(kan vel diskutere om den var nødvendig men....), samt jeg måtte kjøpe en sjokolade fordi blodsukkeret mitt gikk til helvete onsdag ettermiddag og jeg var på jobb, jeg klarte ikke ta bussen hjem i rushen med bunnlavt blodsukker. Det som var positivt var at jeg valgte den billigste butikken og en sjokolade som var på tilbud og som kostet meg bare 13 kr. Hadde jeg ikke holdt på med "hvor lite penger klarer jeg å bruke denne uken?"-konkurransen min hadde jeg mest sannsynlig kjøpt bolle til nærmere 40 kr på kafe. I tillegg har jeg holdt meg til middagsplanen min Så jeg er fornøyd med meg selv! Jeg har virkelig kuttet denne uken, og det var jo det som var meningen. I dag blir det en uforutsett utgift (pga spleiselag i selskap jeg hadde glemt av), så det er kjipt, men sånn går det nå. Det blir uansett hyggelig å se vennene mine i kveld Kort oppsummert vil si at jeg klarer målet mitt ganske bra, og selv om det ikke ble perfekt - så har jeg virkelig klart å leve på lite penger denne uken. I morgen er det jobb hele dagen(så der må jeg finne på noe lurt lunsj-messig for å ikke sprekke budsjettet) og søndag blir det planlegging av ny uke! I går tikket stipendet inn på konto, så nå blir vel konkurransen "hvor mye av de 9.000 kr jeg har disponibelt nå har jeg stående på konto når lønnen kommer inn 28. februar?" God helg 😄 Det var skikkelig bra jobbet, Sugar&Spice! Veldig imponerende. Riktig god helg 😄 3
missmcbeal Skrevet 15. februar 2019 #243 Skrevet 15. februar 2019 Veldig gøy å se hvordan flere og flere blir med i tråden. Veldig hyggelig med flere ombord. Gøy og inspirerende I går kjente jeg virkelig på søtsuget. Jeg var veldig nærme med å åpne sjokoladeplaten som jeg har liggende, som var ment for denne helgen. Jeg visste at dersom jeg åpnet den i går, kom den sikkert til å bli spist opp før lørdag, og da hadde jeg antagelig gått på butikken på lørdag bare for å kjøpe enda mer sjokolade... Som hadde vært litt unødvendig. Jeg holdt på å lure meg selv til å åpne den med å unnskylde at det var valentines og at jeg bare kunne spise et par biter, men jeg vet at når jeg først åpner den sjokoladeplaten, så blir det iallfall mer en et par biter 😂 Glad jeg stod i mot. I dag skal den åpnes 🍫 4
blåtimen Skrevet 16. februar 2019 #244 Skrevet 16. februar 2019 Planen min er å kjøpe egen bolig om et par år, sannsynligvis en leilighet eller et rekkehus. Er avhengig av at dyrehold er tillatt så det utelukker en del blokker. Tror dere det er verdt å melde seg inn i det lokale boligbyggelaget? Det koster 550kr for innmelding og så 250kr hvert år etter det. Vet ikke om ansiennitet på bare et par år på utvalgte boliger vil lønne seg. Noen som har noen innspill? 1
Nuttery Skrevet 17. februar 2019 Forfatter #245 Skrevet 17. februar 2019 På 16.2.2019 den 9.46, blåtimen skrev: Planen min er å kjøpe egen bolig om et par år, sannsynligvis en leilighet eller et rekkehus. Er avhengig av at dyrehold er tillatt så det utelukker en del blokker. Tror dere det er verdt å melde seg inn i det lokale boligbyggelaget? Det koster 550kr for innmelding og så 250kr hvert år etter det. Vet ikke om ansiennitet på bare et par år på utvalgte boliger vil lønne seg. Noen som har noen innspill? Jeg har alltid tenkt at dette med boligbyggerlag ikke spiller noen rolle, inntil fetteren min ble fratatt sin nykjøpte leilighet igjennom forkjøpsrett en stund etter han hadde kjøpt den.. Med andre ord lønner det seg! Jeg er medlem i OBOS. Hvis det er et boligbyggerlag du ser for deg å kjøpe deg leilighet i syntes jeg du burde gjøre det - noen hundre kroner er verdt det for å eventuelt sikre seg bolig i fremtiden. 2
Nuttery Skrevet 17. februar 2019 Forfatter #246 Skrevet 17. februar 2019 På 30.1.2019 den 18.47, Nuttery skrev: Februar: Husholdning: 1587,82/2000 Klær: 126,75/0 Fornøyelser: 1817,70/1500 Diverse: 984,53/2500 Faste kostnader: 4287,16/4200 Transport: 450/1200 Helse: 2809,98/3000Totalt: 12 063,94/14 400 Sparing februar: 15 173,27/10 000Totalspar 2019: 37 562 kr. Sist oppdatert: 17/2 Her blir det rødere og rødere Men forhåpentligvis holder jeg meg innenfor totalen! Har kost meg ganske mye i helga (torsdag, fredag og lørdag) - og det vises på fornøyelse-budsjettet. Mye drikkevarer, god mat o.l. Totalt sett var det verdt det altså, selv om det svir litt og se på summen. Diverse har fått selskap av ca 300 kroner - jeg har endelig fått bestilt utskrift av en del gamle bilder jeg vil lime inn i et album. 3
blåtimen Skrevet 17. februar 2019 #247 Skrevet 17. februar 2019 45 minutter siden, Nuttery skrev: Jeg har alltid tenkt at dette med boligbyggerlag ikke spiller noen rolle, inntil fetteren min ble fratatt sin nykjøpte leilighet igjennom forkjøpsrett en stund etter han hadde kjøpt den.. Med andre ord lønner det seg! Jeg er medlem i OBOS. Hvis det er et boligbyggerlag du ser for deg å kjøpe deg leilighet i syntes jeg du burde gjøre det - noen hundre kroner er verdt det for å eventuelt sikre seg bolig i fremtiden. Tusen takk for innspill! Da tror jeg at jeg melder meg inn. 1
elvital Skrevet 18. februar 2019 #248 Skrevet 18. februar 2019 (endret) On 2/13/2019 at 8:18 AM, elvital said: Foreløpig forbruk hittil i februar 18/2/19 mat: 1557 kr forsikring (fra forsikringssparekonto) 902kr lånekassen 1503 ferie (fra reisekonto) 4476kr sko (sparekonto) 1139kr annet/gøy: 1085 kr Helse: 169 kr Mobil: 399kr Totalt: 11230 kr. Det blir en uforutsett utgift til: fødselsgave til kollega (antar ca 100kr). Og så må jeg ha et nytt headset til løping da det jeg kjøpte ikke funker til det bruket, men kjøper nok et til ca 500kr nå, så totalt blir det innenfor det budsjetterte 2000kr til headset (det forrige endte på 1300kr). Ellers har jeg ikke tenkt å bruke penger på annet enn mat resten av måneden. Har tømt fryseren for kjøtt/fisk, men har masse fiskekaker, så har tenkt å spise en del av det fremover. Ser at det nok går litt utover det budsjetterte, men det går nok fint ift inntekt da jeg får helligdagstillegg for 1.januar utbetalt på februarlønnen. Endret 18. februar 2019 av elvital 2
blåtimen Skrevet 18. februar 2019 #249 Skrevet 18. februar 2019 På 13.2.2019 den 18.59, blåtimen skrev: Februar: Mat og drikke: 500 / 700Klær og sko: 0 / 400Tekstil og hjem: 1340 / 300Helse og personlig pleie: 0 / 1000Fornøyelser og mediebruk: 610 / 1000Gaver og veldedighet: 100 / 600Totalt: 2550 / 4000 Sparing: 15 000 / 14 500 Meldte meg inn i boligbyggelaget, så 550kr der. Innser at det kanskje er litt feil å ha det i posten "Fornøyelser og mediebruk", men det er der alt diverse som ikke passer i andre poster havner. Kunne nesten endret den til Fornøyelser og diverse, men føler ikke det blir helt riktig det heller. Skriver inn 15000kr på sparing nå, selv om jeg ikke overfører det før jeg får lønn i morgen. 1
Zenobia Skrevet 18. februar 2019 #250 Skrevet 18. februar 2019 Tilsammen nesten 2000 i minus i mat/husholdning i løpet av jan-mars. Enten er budsjettet satt for lavt, eller så blir det veldig lite matinnkjøp fremover. Tar med mars, fordi det er da februar blir betalt. Jeg er litt usikker på dette. Handlet husholdning i januar som jeg belastet debetkort = ført på januar-budsjettet. Handlet også med kredittkort som blir belastet påfølgende måned; da ført i februar. Og det jeg handler nå, kommer i mars. Jeg håper jeg får en viss klarhet i dette i april! Skal legge sammen summene jeg har ført på mat/husholdning jan-april og se om det ikke ser bedre ut da. Fryseren er FULL! Og: har kjøpt MASSE blå coopkaffe til halv pris. Spent på hvor lenge den holder. Holdbar til juli, men er vel tom før da. Allikevel! 3
blåtimen Skrevet 18. februar 2019 #251 Skrevet 18. februar 2019 Wææ, jeg har så lyst på den nye mummikoppen med Ninni-motiv! Skulle jo ikke bruke penger denne måneden, så jeg skal utsette det, men mistenker at den blir en liten vårgave til meg selv i mars Med mindre jeg klarer å vente helt til april og ønske meg den til bursdagen min da, men åh, det føles ut som hundre år til og det er jo ingen garanti for at jeg faktisk får den 🙈 2
Zenobia Skrevet 19. februar 2019 #252 Skrevet 19. februar 2019 Har et håndkrem-abonnement hos Efi som jeg har satt ned # pr. forsendelse på. Har mottatt årets første nå, og hopper over 2. Dvs. at jeg pr. i år sparer noen hundre kroner på det. Passer bra, siden GB-kvoten for det mobile bredbåndet ble spleiset på i januar, og sannsynligvis også kommer til å bli for knapt i februar. Mobilt bredbånd er DYRT!! Vurderer å si opp Netflix, for det går bare i NRK nett-tv for tiden. 1
Ny Bruker Skrevet 19. februar 2019 #253 Skrevet 19. februar 2019 Vaskemaskinen på utleiedelen gikk i stykker, så vi valgte å kjøpe en helt ny en. Leieinntektene for hybelen dekker ikke utgiftene til den i februar... men slik er det jo av og til. Har begynt å føre eget regnskap for hybelen for min del. 1
Hirondelle Skrevet 19. februar 2019 #254 Skrevet 19. februar 2019 På 15.2.2019 den 9.09, Sugar&Spice skrev: "Liten" midt-oppdatering. Jeg har holdt meg veldig til budsjettet! *snip* Aaaah jeg røk på en smell i helga. Men det var jeg nesten forberdt på, også, så det får bare være. Jeg var i selskap på fredag og det ble dyrere enn planlagt... Jeg brukte heldigivs lite penger på lunsj på lørdag, men med togtur til FinFyr og så å være der over helgen, så brukte jeg mye penger, spesielt på mat... Smell... Det positive her er at jeg har fått inn litt penger som folk skylder meg (400 kr!) så alt i alt har jeg gått sånn omtrent i null MEN nå er det ny uke, nye muligheter til å tømme matskap, kjøleskap og fryser 2
elvital Skrevet 20. februar 2019 #255 Skrevet 20. februar 2019 Jeg fant 1,8kg kylling på tilbud, så endte med å fylle opp i fryseren forrige dagen. I går endte jeg med dobbelvakt på jobb, så da unnet jeg meg biffstrimler til middag og en ekstra appelsin. Ble nok borti 80 uforutsette kroner der. 2
Hirondelle Skrevet 21. februar 2019 #256 Skrevet 21. februar 2019 Jeg må bare sende meg selv en god gammaldags ... Jeg har tenkt i en ukes tid på hvordan jeg skal kutte lunsjkostnadene når jeg er på jobb, siden jeg ofte ender opp med å kjøpe mat på senteret hvor jeg jobber, og det blir jo dyrt i lengden. I går kveld slo det ned som lyn fra klar himmel - vi har kjøleskap på bakrommet.... Så da kjøpte jeg en smørpakke, litt ymse pålegg og knekkebrød - voila, lunsj i godt over to uker for 100 kr. Og jeg som har pleid å bruke 100 kr hver gang jeg er på jobb på mat..... 4
blåtimen Skrevet 21. februar 2019 #257 Skrevet 21. februar 2019 10 minutter siden, Sugar&Spice skrev: Jeg må bare sende meg selv en god gammaldags ... Jeg har tenkt i en ukes tid på hvordan jeg skal kutte lunsjkostnadene når jeg er på jobb, siden jeg ofte ender opp med å kjøpe mat på senteret hvor jeg jobber, og det blir jo dyrt i lengden. I går kveld slo det ned som lyn fra klar himmel - vi har kjøleskap på bakrommet.... Så da kjøpte jeg en smørpakke, litt ymse pålegg og knekkebrød - voila, lunsj i godt over to uker for 100 kr. Og jeg som har pleid å bruke 100 kr hver gang jeg er på jobb på mat..... bedre sent enn aldri! 3
Lettskya Skrevet 22. februar 2019 #258 Skrevet 22. februar 2019 På 31.12.2018 den 5.49, AnonymBruker skrev: Hvor mange er dette for? Og er det to inntekter? Anonymkode: afb30...7c9 Du må vere rik !
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2019 #259 Skrevet 22. februar 2019 På 31.12.2018 den 13.57, Ny Bruker skrev: Tallene gjelder en voksen og en baby. 1 time siden, Lettskya skrev: Du må vere rik ! Du mener vel henne, ikke meg. Anonymkode: afb30...7c9
Nuttery Skrevet 22. februar 2019 Forfatter #260 Skrevet 22. februar 2019 Sånn over på siden: Hvorfor lever dere sparsomt/nøysommelig? Hva er målet deres med å spare penger? Skal det brukes til noe spesielt eller bare sikkerhet? Hva er langtidsmålene deres? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå