Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Så bra du liker romaner :fnise:  Da er jeg riktig person i denne tråden :skratte:  Takk! Ja, litt skal man faktisk leve og. Og siden jeg lever sparsommelig alene/i hverdagen, så føler jeg at jeg kan sløse litt mer i matposten i helgene og når jeg skal spise med andre. Jeg kommer til å bruke mer penger på mat når jeg er ferdig som student, men håper at jeg klarer å venne meg til å spise bra&billig, slik at jeg kan fortsette med det i det store og det hele også når jeg er ferdig som student til over sommeren. Jeg prøver å finne den fine balansen mellom student/fattig og leve som en konge :fnise:  Føler noen ganger at det er enten/eller med meg... Det er lit slitsomt. Enten 3.000 kr, eller 6.000 kr, liksom. Som ferdigutdannet håper jeg å kunne ligge på 4.000 kanskje? Gjerne mindre, men i snitt i 4.000 kr tror jeg jeg skal være fornøyd med. Jeg er så glad i å lage mat og å bake, så det blir jo en blanding av "å fylle magen" og "å drive med hobby" for meg.

ZerOH! Lemon&lime er min favoritt! Den er drøy, og koster omtrent 40 kr fullpris. Syns det er helt innafor som luksusvare :fnise: 

Vel, en kaffe på kafe koster minst 45, og en drink på byen kan du gange med 3! ;) Så kanskje ikke så dyrt allikevel :) 

Anonymkode: afb30...7c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, en kaffe på kafe koster minst 45, og en drink på byen kan du gange med 3! ;) Så kanskje ikke så dyrt allikevel :) 

Pluss at du får mange glass og ikke bare et!

Skrevet
På 18.2.2019 den 11.23, blåtimen skrev:

Februar:

Mat og drikke: 500 700
Klær og sko: 0 / 400
Tekstil og hjem1340 / 300
Helse og personlig pleie: 60 1000
Fornøyelser og mediebruk: 610 1000
Gaver og veldedighet: 100 600
Totalt: 2610 / 4000

Sparing: 15 000 / 14 500

Tror dette blir sluttresultatet for februar. Syns jeg har klart meg godt denne måneden. Kan veldig lett ramse opp alt jeg har brukt penger på: en bestilling med tre varer fra beeorganic, maling, innmelding i boligbyggelag og en nødvendig pakke med hårstrikker. 

Men... Nå har DnB Mastercard supertilbud med 20% på Power fra torsdag til søndag og det betyr at jeg endelig skal kjøpe en høyst ønsket Nintendo Switch. Usikker på om det havner på regnskapet for februar eller mars. Har uansett ingen dårlig samvittighet for det fordi jeg har ønsket meg Switch siden den ble lansert i 2017 og jeg syns jeg at jeg har vært flink som har venta så lenge :nigo:

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nå kommer det novelle fra meg :)

Regnskap februar 2019

image.png.6c6c44d4266a08cac5ff8c2aeb09a86d.png

Utenom bo-utgifter blir det da totalt: 14804 kr (10328 kr uten ferie)

Slapp unna treningsavgiften siden jeg vervet en venn da de hadde kampanje:nori:. Syns i grunn det ser greit ut. Annet posten ble jo veldig høy.  Er pga kjøpte noe kosttilskudd blant annet, begynte å ta solarium (trengte for psyken :phaedra:). Jo, også var det et par gaver og det headsettet da (som ikke funker til trening, men avventer litt med å kjøpe et som fungerer til bevegelse/løping/styrke. Forslag?). Den skal granske hardere nå i mars/tenke mer over hva jeg bruker penger på. Ellers klarte jeg meg greit på matposten, men spiste meg jo en del ut av fryseren. Fortsetter med å hamstre når det er noe tilbud. Failet på Spotify, byttet tilbake til min gamle konto, men klarte å bestille på den nye før jeg hadde sagt opp den gamle, og den gamle var jeg én dag for sen med å si opp så da ble det dobbelt opp. Sure kroner. Skoene visste jeg at sang på siste verset, hatt samme par vintersko i rundt 5 år og tenkte jeg skulle kjøpt nye i fjor. 

I mars skal jeg på ferie i to uker. Hotell og fly er bestilt, så det blir bare mat og gøy. Håper på litt billigshopping der. Kunne trengt litt nye klær osv, men vi får se. Det går uansett fra feriekontoen :) Må begynne å spare til bryllupsgaver også - skal i tre bryllup i våres/forsommeren. 

Jeg fikk forøvrig lønn i dag, fikk helligdagstillegget for 1.januar, så jeg tror det skal gå akkurat opp i opp med februar sine utgifter :)

Endret av elvital
  • Liker 4
Skrevet
2 timer siden, elvital skrev:

Nå kommer det novelle fra meg :)

Regnskap februar 2019

image.png.6c6c44d4266a08cac5ff8c2aeb09a86d.png

*snip*

orslag?). Den skal granske hardere nå i mars/tenke mer over hva jeg bruker penger på. Ellers klarte jeg meg greit på matposten, men spiste meg jo en del ut av fryseren. Fortsetter med å hamstre når det er noe tilbud. Failet på Spotify, byttet tilbake til min gamle konto, men klarte å bestille på den nye før jeg hadde sagt opp den gamle, og de

Klarte deg greit på matposten liksom, OMG, du har jo gjort det kjempebra 🎈 :klappe:  

• Liker 3
Skrevet (endret)
10 hours ago, Sugar&Spice said:

Klarte deg greit på matposten liksom, OMG, du har jo gjort det kjempebra 🎈 :klappe:  

Hadde jo ikke peiling på hva jeg bruker på mat i måneden, så satte det litt høyt ;) 

Nytt budsjett satt opp for mars:

image.png.143ef83aada6b200fa300269341f899f.png

Mat og gøy ble satt lavt da jeg i grunn bare har to uker hjemme. Annet burde kanskje bli satt litt høyere - skal ut med kolleger i morgen, og ut å spise neste helg (trooor jeg får det spandert...). Så skal jeg til en spesialistlege i slutten av måneden, derav høye helseutgifter. Tror det blir ca 400 kr men man vet jo aldri med disse egenandelene. Jeg tror ferieutgiftene blir lavere, men bedre å budsjettere for mye og bli gledelig overrasket enn motsatt!

Inntekter: regner med ca 27-28000kr i lønn, og 4270,- fra AirBnb (halvparten blir lagt til sparing til skatt, halvparten på reisekontoen).

Endret av elvital
  • Liker 1
Skrevet

Fra kontrolldato januar til kontrolldato februar: +10 000 i sparing. Imidlertid er jeg sikker på at det ikke blir likedan mellom februar og mars. Er nok noen utgifter som ble forskjøvet fra januar til februar pga. kredittkortet.

Og i dag skal det bestilles nødvendig hotellovernatting som ikke er bakt inn i budsjettet. Jaja. Den utgiften føres uansett i mars-regnskapet. Trur eg.

Skrevet
På 30.1.2019 den 18.47, Nuttery skrev:

Februar: 

Husholdning: 2290,11/2000
Klær: 126,75/0
Fornøyelser: 2181,30/1500
Diverse:
2355,43/2500
Faste kostnader: 4287,16/4200
Transport: 450/1200
Helse:
2933,58/3000
Totalt:  14 624,33/14 400

Sparing februar: 15 173,27/10 000
Totalspar 2019: 37 562 kr.

Sist oppdatert: 28/2

Da er måneden over, og jeg går 224,30,- i minus. De pengene kan vi nok tilskrive mye, men jeg velger å la det gå :fnise: Har blant annet måttet på legevakta denne mnd, kjøpt ekstra medisin og vært hos optiker (ikke planlagt). Så føler selv jeg har holdt meg greit innenfor.

Vi ser jo at en del har gått til fest og moro, samt diverse. Det er jo av mine større utgiftsposter, noe jeg lar de være fordi jeg har råd til det. Hadde det virkelig vært knepent hadde det jo ikke vært noe problem å kutte av egentlig alle postene. 

Men men! Da var den måneden over! Så får vi følge med videre 😎 

• Liker 3
Skrevet
På 26.2.2019 den 20.20, blåtimen skrev:

Tror dette blir sluttresultatet for februar. Syns jeg har klart meg godt denne måneden. Kan veldig lett ramse opp alt jeg har brukt penger på: en bestilling med tre varer fra beeorganic, maling, innmelding i boligbyggelag og en nødvendig pakke med hårstrikker. 

Men... Nå har DnB Mastercard supertilbud med 20% på Power fra torsdag til søndag og det betyr at jeg endelig skal kjøpe en høyst ønsket Nintendo Switch. Usikker på om det havner på regnskapet for februar eller mars. Har uansett ingen dårlig samvittighet for det fordi jeg har ønsket meg Switch siden den ble lansert i 2017 og jeg syns jeg at jeg har vært flink som har venta så lenge :nigo:

Kjøp deg litt å kose med! Det skal jo være en sunn balanse mellom å spare penger og det å ha litt livskvalitet! Tror ikke vi hadde hatt det så godt om vi var helt onkel skrue! 

Dette fortjener du :)

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Nuttery skrev:

Kjøp deg litt å kose med! Det skal jo være en sunn balanse mellom å spare penger og det å ha litt livskvalitet! Tror ikke vi hadde hatt det så godt om vi var helt onkel skrue! 

Dette fortjener du :)

Tusen takk :klem:Konsollen med spill ble kjøpt i kveld og jeg har allerede stupt inn i Zelda's verden 😍 Skikkelig moro! 

Mener å huske at jeg har nevnt det her før og, at spill er noe jeg syns er verdt pengene. Det er ikke en kortvarig greie som en genser man er lei etter en uke, men noe som gir meg mye glede over lang tid. :)

Skrevet

Okei, så jeg har laget noen endringer i budsjettet og forbedret den litt. Men i hovedsak er det mye av det samme.

Forbruk for Februar endte sånn som dette...

Kategori

Budsjettert

Reellt forbruk

Diff

Husleie

7.500

7.500

0

Mat

2.500

3.091

591

Transport

450

1582

1132

Faste kostnader

800

800

0

Shopping (klær, helse osv)

Sosial/hygge(gaver osv)

1.000

Ufullstendig

, men omtrent 1.000

- se kommentar

Sparing

0

0

0

SUM

12.300

13.973

-1673

Transportposten jaaaa..... Jeg hadde en taxitur på 340 kr i starten av februar jeg hadde glemt, og jeg innser vel at togbilletter til FinFyr går under transport. Da oppjusterer jeg transportpost fra 450 i mnd (opprinnelig) til 700. Orker ikke tenke på at jeg brukte så mye penger på transport i februar.

Matposten: Det gjorde et kraftig hopp helt på slutten siden jeg har brukt mye penger på mat de to siste dagene. Jeg kostnadsfører de på februar, det var tross alt februar jeg kjøpte maten... Uansett vil jeg si at 3.000 kr i mat er bra, og jeg vet også at det ligger noen unødvendige butikkbesøk på jobb inni posten her. De vil ikke følge med videre siden jeg har ordnet lunsj på jobben. Jeg skal fortsette å food preppe og handle smart, og nå har jeg også av-iset fryseren som gjør det fristende å fylle den opp igjen ;)  Starter i morgen med å lage fylte tacolefser jeg kan ha som lunsj og raske måltider fremover. Jeg fortsetter også å tråle Mattilbud-appen, jeg er heldig som har mange forskjellige butikker i umiddelbar nærhet. Jeg har utfordret meg selv til å velge andre merker enn jeg pleier, feks kjøpte jeg Norvegia istedenfor Jarlsberg(som er favoritten min.....). First pricekjøttdeig istedenfor merkevare osv. Det BLIR jo faktisk billigere! I går handlet jeg masse varer og det endte opp på 500 kr bare 😮  Og det er måltider i maaaange dager fremover. Jeg må bare passe på at jeg klarer å bruke opp alle råvarene og grønnsakene før det blir dårlig. Dette vet jeg at jeg kan klare helt fint.

Faste kostnader: Her går jeg vel ned 80 kr i mnd pga oppdatert mobilregning. Endres i neste budsjett.

Shopping (klær, helse osv): Denne posten har jeg prøvd å klare meg uten, men jeg innser at det er umulig. Inni her bor ting som nye sokker, vitaminer, kontaktlinser, patron til Sodastreamen og så videre. Februar ble en dyr måned pga tannlegebesøk, hundeutstyr, p-piller, linser og whatnot. Jeg orker ikke engang legge det sammen...........

Sosial/hygge: Her ligger gaver, cafebesøk med venninner, hytteturer, vertinnegaver osv. Her endte jeg vel opp på i overkant av 300 kr på cafe (omg..... MEN det er bedre enn de 1100 jeg brukte på kafe i september.......) og DET ekke så gæli.

MARS vil forhåååpentligvis se sånn her ut:

Kategori

Budsjettert

Reellt forbruk

Diff

Husleie

7.500

Mat

3.000

Transport

700

Faste kostnader

720

Shopping (klær, helse osv)

700

Sosial/hygge(gaver osv)

700

Sparing

300

SUM

13.620

• Liker 5
Skrevet (endret)

Oppsummering Februar: 

Mat og husholdning: 2006 /1900
Diverse: 
580 /1100
Faste kostnader: 
3641 /3641

Sum: 6227 / 6641

Sist oppdatert: 2/3

Da har jeg endelig fått landa litt etter en veldig hektisk uke med hjemmeeksamen og besøk! Så her kommer en liten novelle her også (elsker at dere andre også skriver langt :)).

Selv om jeg har gått over 100 kr på mat og husholdning i februar må jeg si meg meget fornøyd med denne måneden. Som nevnt i siste oppdatering var jeg veldig usikker på hvordan sluttresultatet ble på husholdning siden jeg har måtte bli med på felleshandling med hjemmeeksamengruppen og kjøpe ekstra mat til besøk. Som ventet var ikke resten av gruppen jeg handlet med særlig økonomisk. Til fellesmiddag skulle de både ha tacolefser fra Santa Maria  (et billigere merke var ikke aktuelt) og vi kjøpte 1 kg med avokado for å lage guacemole (riktignok et handlenett med avokadoer fra x-tra, det kostet 60 kr per kg så billig kg-pris i forhold til å kjøpe assortert eller i 2-pk). I tillegg til unødvendig mye snacks, vi skulle ha "alt" til skrivingen. Chips, nøttemixer, druer, smoothie, sjokolade, browniesmix o.s.v. Jeg ble også med på kjøpe en stor fellesjuice selv om jeg ikke drikker det. Jeg skjønte at vi kjøpte alt for mye for 2 dager og hun vi var hos endte opp med mye restemat. Chipsposen rakk vi f.eks. aldri å åpne, det ble både brød, avokado og ost, tacolefser, bananer igjen for å nevne noe. Likevel ble det ikke så ille, vi delte summen på 5, så det ble "bare" litt over 200 kr på hver. Samboeren til hun vi var hos ble med på summen, likevel om han bare var med å spise av middagene, så sånn sett synest jeg det er ok at hun satt igjen med en del restemat slik at summen ble mer rettferdig for samboeren. I tillegg brukte hun noen få ting fra eget skap til fellesmaten, så brukte vi jo også strøm, så det jevnet seg ut. Men slike felleshandlinger blir jo sjeldent rettferdig, og en kan ikke sitte å rekne kr for kr.

Jeg betalte og la ut for all fellesmaten og registrerte det på Coop-medlemskapet mitt (jeg var den eneste med medlemskap så det var greitt!) og jeg opparbeidet meg nesten 40 kr bare på den felleshandelen (1% + frukt og grøntbonus). Så jeg kom veldig godt ut av det sånn sett. Blir spennende å se hva februar ender opp på i fordelsregnskapet :) Likevel om jeg tviler på at jeg hadde brukt over 200 kr på 2 dager på mat, så har jeg ikke akkurat tjent på fellesmaten, men det forventet jeg jo heller ikke.  Men nå, aldri mer hjemmeeksamen og ekstra utgifter i forbindelse med det! Lettet over at jeg ikke måtte ut med mellom 300-400 kr som jeg fryktet.

Når det gjelder besøket kjøpte jeg inn en del ekstra, laget middag, brød, pålegg. Ble likevel ikke så ille som fryktet. Besøket betalte litt mat for seg uoppfordret, i tillegg til å spandere en lunsj på meg ute! I tillegg har jeg kjøpt inn ny tannkost, ny stor tube med tannkrem som er ført på husholdning og jeg har over 1 brød liggende i fryseren og 2 pakker med kjøttdeiger jeg ikke har brukt enda. Så selv om jeg kom 100 kr over i husholdning, så har jeg fått masse igjen for det. Her ligger noen utgifter som kunne kommet på neste måned, slik som tannkrem, tannbørste, kjøttdeig og brød. Så det er deilig! Ser også at jeg har fått nye nyttige kuponger på Coop, blant annet gratis kaffi. Da blir det 30 kr spart der neste måned bare!

Jeg reiser hjem i dag og blir til 10.mars, så jeg skal ikke kjøpe noe mat de første dagene i mars. For resten av mars har jeg budsjettert med 500 kr på mat hver uke, og det er nesten 100 kr mer i uken enn for februar, så det skal gå bra!

Når det gjelder diverse er jeg meget meget fornøyd. Jeg justerte det jo fra 600 kr til 1000 kr ettersom jeg fikk uventa penger fra mamma. Jeg regnet faktisk med å gå over den opprinnelige budsjettplanen på 600 kr, så jeg er veldig fornøyd med å se at sluttsummen bare ble 580 kr og at jeg ikke har brukt noe ekstra selv om jeg har fått ekstra inntekt! Som sagt har jeg ikke tippet lotto på 2 uker. Nå har jeg vært flink og skal spille i kveld, siden det er gulllotto.

Budsjett for mars kommer senere. Det ser veldig lovende ut og jeg er meget motivert. Har fått et lite oppdrag/et lite jobboppdrag der jeg tjener 600 kr, så jeg får ekstra inntekter i mars som jeg ikke hadde reknet med, og det kommer veldig godt med. 

Endret av missmcbeal
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Da er jeg i gang med ny periode!

Jeg bare limer det inn fra excel-dokumentet denne måneden.

Mars   Budsjett Forbruk
Husleie   3458  
Mobil   129  
Husholdning   1500  
Forsikring   202 202
Spotify   54  
Diverse   1000 100
Buss    270 135

Sum   6613 437

På diverseposten er det på fyll på Norsk Tipping-kontoen som planlagt. Bussbillett hjem en vei på buss og forsikringen ble trekt den 1.mars. Skal som sagt ikke handle noe mat før neste mandag. 

Sist oppdatert: 3/3

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
Skrevet

Mars:

Mat og drikke: 578 700
Tekstil og hjem0 / 300
Helse og personlig pleie: 88 1000
Fornøyelser og mediebruk: 2800 1000
Totalt: 3478 / 4000

Sparing: 0 / 14 500

Da er jeg i gang med ny måned også. Har så langt kjøpt Nintendo Switch med et spill, ny deodorant og to poser sjokoladetrekte maiskaker. Syns det var litt demotiverende å ha 2800kr ut allerede 1. mars og ser for meg at denne måneden vil føles lang. Har ikke stor tro på at jeg holder meg innenfor de 4000 budsjetterte kronene, har flere utgifter jeg vet om fremover. Kontaktlinser for eks. og allerede der er jeg jo over 4000.. Men sånn er det når man ikke tilpasser budsjettet til hver måned og heller tar gjennomsnittet i løpet av året. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, blåtimen skrev:

Mars:

Mat og drikke: 578 700
Tekstil og hjem0 / 300
Helse og personlig pleie: 88 1000
Fornøyelser og mediebruk: 2800 1000
Totalt: 3478 / 4000

Sparing: 0 / 14 500

Da er jeg i gang med ny måned også. Har så langt kjøpt Nintendo Switch med et spill, ny deodorant og to poser sjokoladetrekte maiskaker. Syns det var litt demotiverende å ha 2800kr ut allerede 1. mars og ser for meg at denne måneden vil føles lang. Har ikke stor tro på at jeg holder meg innenfor de 4000 budsjetterte kronene, har flere utgifter jeg vet om fremover. Kontaktlinser for eks. og allerede der er jeg jo over 4000.. Men sånn er det når man ikke tilpasser budsjettet til hver måned og heller tar gjennomsnittet i løpet av året. :)

Hvordan har du brukt opp nesten hele matbudsjettet allerede? 

Gir du noe fast til veldedighet? 

Skrevet
On 2/28/2019 at 8:31 AM, elvital said:

image.png.143ef83aada6b200fa300269341f899f.png

Inntekter: regner med ca 27-28000kr i lønn, og 4270,- fra AirBnb (halvparten blir lagt til sparing til skatt, halvparten på reisekontoen).

Da er det dag 3 av marsbudsjettet, og jeg er allerede på 495kr på annet/gøy-posten. 279,- av de gikk med på fredag da jeg var på "lønningspils", 91 til siste soltime før ferie, og 125kr til en ny joggebukse. Har også kjøpt meg en ny sekk til turen (håndbagasje), det får å av reisekontoen! Og bestilt flybilletter til vestlandet da jeg skal i konfirmasjon (har ventet på salg, og nå var det siste dag på salg hos Norwegian, 800kr t/r er det verdt for 50 min fly i stedet for minst 7t i bil*2 på en helg. Dette går også fra reisekontoen). Tror ikke det blir noe mer på annetposten nå. Fikk plutselig en ny booking denne uken på Airbnb, så da blir det et par netter til hos foreldre (aka gratis mat), og litt mer cash inn. Men må nok fylle på i kjøleskapet på jobb, har seksdagersuke.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Mars: 

Husholdning:
 1930,61/2000
Klær: -/0
Fornøyelser:
2493,90/2000
Diverse: 
1519,75/1500
Faste kostnader:
4442,40/4500
Transport: 
695,00/1200
Helse: 
3948,70/3800
Totalt:  15 030,36/ 15 000

Sparing mars: 3000/3000
Totalspar 2019: 40 562 kr.

Sist oppdatert: 28/3

Endret av Nuttery
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du brukt opp nesten hele matbudsjettet allerede? 

Gir du noe fast til veldedighet? 

Hehe. Jeg har et fast trekk på 500kr til foreldrene mine, en symbolsk sum for at jeg bor her. Og ja, fast trekk på 100kr til et fadderbarn i Ukraina. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fin og inspirerende tråd. Har bare vært passiv observatør. Og lært litt :Nikke:  Har ikke fått oversikt over budsjettet ennå. Så poster budsjett når jeg får lønning 15. Iår er målet å legge av mye til sparing, kutte ned på matbudsjettet og bruke så lite som mulig på klær, sko og toalettsaker. I desember bestilte jeg linser for et helt år, hamstret inn deodoranter, hudkremer og sminke på tilbud. Og gikk igjennom et allerede overfylt sko og klesskap. Så ingen unnskyldning for å bruke penger på kropp og ansikt iår!!  :smilorange:  Shopping generelt har alltid vært en slags avhengighet for meg. Vesker, interiør, bøker, musikk, sko.. Jeg har kommet til et punkt der jeg ikke orker alle tingene lenger. De pengene vil jeg heller bruke til å reise. 

Generelt skal jeg prøve å leve så økonomisk som mulig, samtidig som jeg selvfølgelig vil kose meg litt. Bli flinkere til å planlegge, ta bena istedetfor bilen, tenke gjenbruk osv. 

Siden det er flere anonyme her skriver jeg bare under med Lisa så det ikke blir forvirring. 

Anonymkode: a8966...8fa

• Liker 6
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fin og inspirerende tråd. Har bare vært passiv observatør. Og lært litt :Nikke:  Har ikke fått oversikt over budsjettet ennå. Så poster budsjett når jeg får lønning 15. Iår er målet å legge av mye til sparing, kutte ned på matbudsjettet og bruke så lite som mulig på klær, sko og toalettsaker. I desember bestilte jeg linser for et helt år, hamstret inn deodoranter, hudkremer og sminke på tilbud. Og gikk igjennom et allerede overfylt sko og klesskap. Så ingen unnskyldning for å bruke penger på kropp og ansikt iår!!  :smilorange:  Shopping generelt har alltid vært en slags avhengighet for meg. Vesker, interiør, bøker, musikk, sko.. Jeg har kommet til et punkt der jeg ikke orker alle tingene lenger. De pengene vil jeg heller bruke til å reise. 

Generelt skal jeg prøve å leve så økonomisk som mulig, samtidig som jeg selvfølgelig vil kose meg litt. Bli flinkere til å planlegge, ta bena istedetfor bilen, tenke gjenbruk osv. 

Siden det er flere anonyme her skriver jeg bare under med Lisa så det ikke blir forvirring. 

Anonymkode: a8966...8fa

Velkommen, Lisa! Hyggelig å ha deg med :smilyblomst:

Høres ut som noen veldig fine mål du har satt deg. Jeg heier på deg! 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...