Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Regnskap april     Forbruk Rest:
April        
Husleige   3458 3458 0
Mobil   129 135 −6
Mat   1100 386 714
Spotify   54 0 54
Diverse   1700 1293 407
Transport   1150 1009 141

Totalt   7591 6281 1310

Lite oppdatering her i gården, men det er jo påske og mye som skjer med bacheloroppgaveinnspurt. Har også blitt en del endringer på budsjettet. Har justert matposten ned med 100 kr siden forrige mal og diverse-posten opp med ganske mye, rett og slett fordi jeg ser det er nødvendig og jeg også har fått litt penger fra mamma. På diverse gikk det en del penger på besøket mitt, gave til date og ellers har det gått penger til Lotto og påskeflax. Har gått en del uker siden jeg spilte sist, så unnet meg det. På aprilposten kom også en utgift som jeg tenkte at kom til å komme på maiposten, det er bachelorfest med 2 retters middag, men påmeldingen har startet og det er forhåndsbetaling så da ble det gjort med en gang, det er jo greitt, for da slipper jeg den utgiften i mai :) Jeg bestilte meg også en leave in til håret fra Bli Vakker, den forrige har gått tom, og jeg føler det er et sånt produkt som jeg egentlig ikke trenger, men fy søren jeg merker utrolig forskjell på håret nå og ikke på en positiv måte. Går med det i hårstrikk hele tiden, og har begynt å få floker etter hårvask nå etter at den forrige kuren gikk tom. Nå er jeg også veldig spent på hva som skjer med viatrumfen min, prøvde å bestille via den for å få trumfbonus. Forrige gang jeg bestilte fra Lensit, gikk jeg inn og trodde det ble registrert, men det ble det ikke, forklaringen ligger sannsynligvis at jeg har en sånn block up-ting som ikke var av. Tror jeg skrudde den av nå, men når jeg gikk innpå etterpå så var den plutselig på igjen, så er jeg er redd det ikke fungerte nå heller og da blir jeg litt sur 😩 Jeg tror at neste gang må jeg rett og slett gjøre det fra en annen nettleser. 

Ligger greitt an på matbudsjettet, har som sagt vært på besøk eller hjemme mesteparten av tiden. Blir storhandel nå på tirsdag, og da blir det jo egentlig bare for en uke fremover, så 700 kr bør holde i massevis, men siden 1.mai er en tirsdag og butikken er stengt da, tar jeg sikkert halv ukes handel på mandagen og da kommer det jo på aprilbudsjettet. Så da blir det jo å handle for en og en halv uke. Ser jeg har masse kuponger liggende i Coop-appen nå. Har jo ikke fått brukt noen i april enda så de kommer godt med i neste uke :) 

I forhold til oppjustering av budsjettposten har jeg jo litt å gå på diverse enda. Jeg vurderer å kjøpe meg en ny bukse som jeg prøvde her om dagen, den koster 200 kr, så dersom jeg fremdeles ligger like bra an i slutten av neste uke så gjør jeg kanskje det. Dersom jeg fremdeles har lyst på den. Dette er et triks som faktisk fungerer veldig bra med tanke på om jeg virkelig har behov for plagget eller ikke. Dersom jeg prøver et plagg og er usikker, lar jeg være å kjøpe den som regel og om jeg fortsett tenker på den går jeg tilbake og prøver den en stund etterpå. Det som ofte skjer og har skjedd er at plagget ikke er så fint som jeg husker og jeg vurderer det til at det ikke er verdt pengene likevel. 

Håper dere har en fin påske :) 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, missmcbeal skrev:

April        
Husleige   3458 3458 0
Mobil   129 135 −6
Mat   1100 386 714
Spotify   54 0 54
Diverse   1700 1293 407

Totalt   7591 6281 1310

Lite oppdatering her i gården, men det er jo påske og mye som skjer med bacheloroppgaveinnspurt. Har også blitt en del endringer på budsjettet. Har justert matposten ned med 100 kr siden forrige mal og diverse-posten opp med ganske mye, rett og slett fordi jeg ser det er nødvendig og jeg også har fått litt penger fra mamma. På diverse gikk det en del penger på besøket mitt, gave til date og ellers har det gått penger til Lotto og påskeflax. Har gått en del uker siden jeg spilte sist, så unnet meg det. På aprilposten kom også en utgift som jeg tenkte at kom til å komme på maiposten, det er bachelorfest med 2 retters middag, men påmeldingen har startet og det er forhåndsbetaling så da ble det gjort med en gang, det er jo greitt, for da slipper jeg den utgiften i mai :) Jeg bestilte meg også en leave in til håret fra Bli Vakker, den forrige har gått tom, og jeg føler det er et sånt produkt som jeg egentlig ikke trenger, men fy søren jeg merker utrolig forskjell på håret nå og ikke på en positiv måte. Går med det i hårstrikk hele tiden, og har begynt å få floker etter hårvask nå etter at den forrige kuren gikk tom. Nå er jeg også veldig spent på hva som skjer med viatrumfen min, prøvde å bestille via den for å få trumfbonus. Forrige gang jeg bestilte fra Lensit, gikk jeg inn og trodde det ble registrert, men det ble det ikke, forklaringen ligger sannsynligvis at jeg har en sånn block up-ting som ikke var av. Tror jeg skrudde den av nå, men når jeg gikk innpå etterpå så var den plutselig på igjen, så er jeg er redd det ikke fungerte nå heller og da blir jeg litt sur 😩 Jeg tror at neste gang må jeg rett og slett gjøre det fra en annen nettleser. 

Ligger greitt an på matbudsjettet, har som sagt vært på besøk eller hjemme mesteparten av tiden. Blir storhandel nå på tirsdag, og da blir det jo egentlig bare for en uke fremover, så 700 kr bør holde i massevis, men siden 1.mai er en tirsdag og butikken er stengt da, tar jeg sikkert halv ukes handel på mandagen og da kommer det jo på aprilbudsjettet. Så da blir det jo å handle for en og en halv uke. Ser jeg har masse kuponger liggende i Coop-appen nå. Har jo ikke fått brukt noen i april enda så de kommer godt med i neste uke :) 

I forhold til oppjustering av budsjettposten har jeg jo litt å gå på diverse enda. Jeg vurderer å kjøpe meg en ny bukse som jeg prøvde her om dagen, den koster 200 kr, så dersom jeg fremdeles ligger like bra an i slutten av neste uke så gjør jeg kanskje det. Dersom jeg fremdeles har lyst på den. Dette er et triks som faktisk fungerer veldig bra med tanke på om jeg virkelig har behov for plagget eller ikke. Dersom jeg prøver et plagg og er usikker, lar jeg være å kjøpe den som regel og om jeg fortsett tenker på den går jeg tilbake og prøver den en stund etterpå. Det som ofte skjer og har skjedd er at plagget ikke er så fint som jeg husker og jeg vurderer det til at det ikke er verdt pengene likevel. 

Håper dere har en fin påske :) 

Hvilken hårkur er det? Sliter med å finne en som faktisk fungerer.

Anonymkode: afb30...7c9

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken hårkur er det? Sliter med å finne en som faktisk fungerer.

https://www.blivakker.no/product/3099284/redken-all-soft-mega-hydramelt-leave-in-150ml

Denne her. Den er sikkert ikke en mirakuløs hårkur, men denne gjør til at håret mitt som er veldig stort og kompakt legger seg fint og at det ikke blir fluffy, i tillegg til jeg ikke får floker :) Noe som jeg vanligvis alltid gjør når håret mitt begynner å bli langt. Liker også konsistensen på den og at den skal brukes på håndkletørt hår uten å skylle noe ut og den kan brukes daglig. 

• Liker 2
Skrevet

Har kommet til at matbudsjettet blir oppjustert 4000,- på årsbasis. Dette for å ta høyde for gjestfrihet.

• Liker 4
Skrevet

Orker ikke legge inn alle tallene nå, det eneste jeg har brukt penger av penger siden sist er 665kr på litt klær og badetøy. Jeg gikk gjennom fjorårets rekordvarme sommer uten en bikini som passer og det har jeg ikke tenkt til å gjenta :fnise:

Riktig god påske, folkens! Håper dere nyter finværet vi har hatt så langt :)

• Liker 1
Skrevet

Ny oppdatering.

Lønn: 21050

Lånekassen: 4059/4000

Faste utgifter: 0/10520

Matvarer: 4781/3000

Husholdning: 537/500

Spotify: 109/109

Dyr: 304/500

Mobil: 0/800

Trening: 499/499

Diverse: 498/1000

Helse&velvære: 1076/500

Sminke, klær & sko: 0/500

Sparing: 4180/6000

Må ærlig innrømme at jeg gruet meg litt til å oppdatere budsjettet nå:P men, jeg har handlet en god del matvarer kun til samboeren også (sikkert rundt 1000kr), i tillegg har jeg vært i sverige og kjøpt mye frossen mat til oss begge, pepsimax og burnbokser. Fryseren er full, kjøleskapet er fullt og skapene er fulle. Jeg handler mye når jeg først handler på tilbud, så derfor ble det mye på matbudsjettet… håper å klare meg på max 500 kr til resten av april, å i mai har jeg bestemt meg for at jeg SKAL holde det budsjettet jeg setter, med mindre noe er helt krise.

Helse og velvære kom seg på mye mer da jeg var nødt til å kjøpe en del smertestillende, nesespray pga forkjølelse osv.

Men synes derimot jeg har vært flink og ikke kjøpe sminke, klær eller sko på så lang tid, så må rose meg selv for det😊

På diverse så ligger det 218 kr i alkohol som ble kjøpt i sverige (ikke drukket), noen småting på søstrene grene og en krem på apoteket.

Jeg gleder meg til måneden her er over og mai starter, jeg skal være mye flinkere i mai, kanskje må jeg justere opp på noen poster, bare for å ikke havne så langt over at det blir flaut, vi får se.

• Liker 4
Skrevet (endret)

April
Mat: 500 / 500
Klær: 665 / 400
Hjem og tekstil: 183 / 300
Helse og velvære: 933 / 1000
Fornøyelser: 1822 / 700
Gaver: 244 / 600
Annet: 0 / 300
Totalt: 4347 / 4000

Sparing: 15 000 / 14 500

Har endret litt på kategoriene siden sist, jeg savnet en annet-post. Det føltes liksom litt feil å sette for eksempel årsavgift på visakortet på fornøyelser :tongue:

Alt i alt en grei måned hvis jeg unngår å kjøpe noe mer den resterende uka av april. Jeg brukte penger jeg fikk i bursdagsgave og 1400kr fra egen lomme på et musikkanlegg jeg har hatt lyst på, så det var derfor fornøyelser-posten ble høy. Det var den jo forrige måned og, så jeg får prøve å ha det litt mindre fornøyelig en stund fremover :fnise:

Green Friday i morgen da, ikke la dere friste folkens :ninja: Salg er bare lønnsomt om det er ting du hadde kjøpt uavhengig av salget! 

Endret av blåtimen
Glemte sparing!
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, blåtimen skrev:

April
Klær: 665 / 400
Helse og velvære: 933 / 1000
Fornøyelser: 1822 / 700
Totalt: 4347 / 4000

Har endret litt på kategoriene siden sist, jeg savnet en annet-post. Det føltes liksom litt feil å sette for eksempel årsavgift på visakortet på fornøyelser :tongue:

Alt i alt en grei måned hvis jeg unngår å kjøpe noe mer den resterende uka av april. Jeg brukte penger jeg fikk i bursdagsgave og 1400kr fra egen lomme på et musikkanlegg jeg har hatt lyst på, så det var derfor fornøyelser-posten ble høy. Det var den jo forrige måned og, så jeg får prøve å ha det litt mindre fornøyelig en stund fremover :fnise:

Green Friday i morgen da, ikke la dere friste folkens :ninja: Salg er bare lønnsomt om det er ting du hadde kjøpt uavhengig av salget! 

Hva og hvor er green Friday?

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva og hvor er green Friday?

Det er vårens Black Friday, hvis det hjelper :fnise: Vet ikke hvordan det er i fysiske butikker, men de aller fleste nettbutikker har greenfriday-salg. Er i morgen, 26. april, men noen kjører green week eller weekend og. 

https://prisguiden.no/artikler/green-friday-56?gclid=CjwKCAjwtYXmBRAOEiwAYsyl3D5ahYP0cFzoa5l5GwT6fRxUNW8Leuj9WKLK4SuDTfbTTl4tZW8k6RoC3GMQAvD_BwE

• Liker 1
Skrevet

April        
Husleige   3458 3458 0
Mobil   129 135 −6
Mat   1100 1250 −150
Spotify   54 54 54
Diverse   1700 1703 −3

Totalt   7591 7609 −18

Da er det ny måned og april-regnskapet er klart :) Totalt sett er det 18 kr over budsjettet og det er absolutt ikke ille :)Transporten gikk i pluss siden jeg var så heldig å bli kjørt til studiestedet av pappa som ville ta seg en "søndagstur" i ny el-bil 😊Siden jeg sparte litt på det har jeg ikke vært så supernøye med å holde de andre postene de siste dagene. Jeg ser på diverseposten at det har gått utrolig mange småløp her og der, som til sammen har blitt litt. Her snakker vi alt fra penger til vaskekortet, påfyll på utskriftskonto (bruker visst en del på utskrift altså), ble også middag på skolen den ene dagen og et rundstykke første dagen etter påske siden jeg hadde omtrent ingen mat, måtte betale for å ta kopi av attest til jobbsøknad, en is i solen, quiz osv. osv. Nå er jeg klar for ny budsjettmåned, som selvfølgelig ikke kan starte bedre siden det er rød dag og alle butikker er stengt 😄 

• Liker 4
Skrevet
På 25.4.2019 den 19.03, AnonymBruker skrev:

April
Klær: 475 / 400
Helse og velvære: 957 / 1000
Fornøyelser: 494 / 700
Totalt: 2853 / 4000

Haha, dette tilhører sjeldenhetene - tallene er lavere enn sist gang jeg oppdaterte! En bikinioverdel og musikkanlegget ble returnert og da ble jo april plutselig en riktig god måned. Eneste jeg har kjøpt siden sist er et spill til 169kr.

God maimåned, dere! ☀️

• Liker 2
Skrevet

Mai   Budsjett Rest
Husleie   3458 0
Mobil   129 0
Husholdning   1700 0
Spotify   54 0
Diverse   1000 0
Forsikring   202 0
    6543 0

Klar for mai! Blir veldig spennende å se hvordan måneden blir. Det er to uker til jeg skal levere bacheloroppgave så ser for meg at det kan bli litt lange dager på skolen med mulighet for å spise middag der. Er veldig usikker på om jeg reiser hjem en plass mellom innlevering og siste eksamen i slutten av måneden for å lese og slappe av, og om jeg flytter dagen etter eksamen eller om jeg blir ut uka/reiser hjem. Så her er det mange spørsmålstegn knyttet til måneden. Og det blir nok både en del som går på festligheter og kos i mai, men bachelorfesten er jo allerede betalt. Jeg tror helst at det kanskje blir sånn at på grunn av litt reising og at jeg er mye på skolen så går det mer på diverse og mindre på husholdningsposten, og jeg vil kanskje justere disse postene etterhvert som måneden går, men inntil videre prøver jeg å gå utifra at jeg husholdningsposten blir som en normalmåned.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, blåtimen skrev:

Haha, dette tilhører sjeldenhetene - tallene er lavere enn sist gang jeg oppdaterte! En bikinioverdel og musikkanlegget ble returnert og da ble jo april plutselig en riktig god måned. Eneste jeg har kjøpt siden sist er et spill til 169kr.

God maimåned, dere! ☀️

Wow, skikkelig imponerende!! Gratulerer med en strålende måned, det må være godt :)

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, missmcbeal skrev:

Wow, skikkelig imponerende!! Gratulerer med en strålende måned, det må være godt :)

Takk!! 💛 

Jeg er som alltid enormt imponert av deg og, fatter ikke hvordan du lever på så lite. Håper du blir litt mer som oss andre dødelige når du får en inntekt å rutte med :fnise: Masse lykke til med siste innspurt av studiene! 

• Liker 3
Skrevet (endret)

April gikk virkelig til helvete økonomimessig. Her er tallene:

Budsjett Regnskap
Bolig          
Boliglån - fast
      5800 5800
Boliglån - ekstra
      4200 4200
Boligregninger (felleskostnader/strøm)
      6000 6000

Fast - annet          
Trening       250 304
Mobil       400 399
Lånekassen       1507 1507
Månedskort       750 750
Spotify       109 109
Nett-TV       0 0

Fast - sparing

Buffer       1000 1000
Helsesparing
      1000 1000
Forsikringer       250 250

Variable          
Mat       2500 3306.63
Annet/gøy       1000 11445.92
Helseutgifter
      500 874

Ferie       0 0
Fremtidig ferie
      0 0

Totalt       25266 36945.55

Med butikk rett ved siden av jobb blir det fort til at man handler litt lønsj hver dag nesten. Selv om jeg ikke kjøper dyrt, blir det penger. Jeg har ikke vært flink til å bruke av maten jeg preppet heller.. Men har handlet inn så fryseren er ganske full av kjøtt/fisk, så må bare bruke det. 

På annetposten så kom det ny datamaskin (2499), klippekort på voksing (2900, dvs 290/gang i stedet for borti 400/gang hvis jeg skulle betalt enkeltvis), konsertbillett (430), ny sikring (538), nye panelovner (244 i tillegg til hva de gamle kostet), tre soltimer (ca 360), Språkkurs (3195+bok ca 270), tskjorter (420), bursdagsgave jeg hadde glemt (ca 270).

Treningsposten er pga en preworkout da jeg var jetlagged på trening etter ferie+en drikk til en kompis. 

Inntektsmessig så går det vel ikke sååå ille utover sparekontoen totalt, men ingen god følelse likevel, ikke behagelig. Må virkelig gjøre noen grep her. Nå kommer mai og juni med mange utgifter til bryllup (skal i tre stk), utdrikningslag osv. 

Endret av elvital
  • Liker 2
Skrevet
På 1.5.2019 den 11.38, blåtimen skrev:

April
Klær: 0 / 400
Hjem og tekstil: 0 / 300
Helse og velvære: 0 / 1000
Fornøyelser: 732 / 700
Gaver: 737 / 600
Totalt: 1969 / 4000

Sparing: 0 / 14 500

Litt bøker på salg, HBO og en bursdagsgave. Har enda en bursdagsgave å kjøpe denne måneden, så jeg går nok en del over der. 

Skrevet
På 1.5.2019 den 11.46, blåtimen skrev:

Takk!! 💛 

Jeg er som alltid enormt imponert av deg og, fatter ikke hvordan du lever på så lite. Håper du blir litt mer som oss andre dødelige når du får en inntekt å rutte med :fnise: Masse lykke til med siste innspurt av studiene! 

Haha, jeg lover deg at jeg skal blitt mer normal når inntektene begynner å strømme inn. Har allerede en liste over ting jeg skal ha i juni :P Men samtidig vil jeg prøve å ta med meg de gode vanene videre slik at jeg kan spare mye. Gleder meg til å begynne å legge inn sparemål 😄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, missmcbeal skrev:

Haha, jeg lover deg at jeg skal blitt mer normal når inntektene begynner å strømme inn. Har allerede en liste over ting jeg skal ha i juni :P Men samtidig vil jeg prøve å ta med meg de gode vanene videre slik at jeg kan spare mye. Gleder meg til å begynne å legge inn sparemål 😄

Kan du dele listen med oss?😁Jeg synes dette er så gøy😆

Skrevet
På 29.3.2019 den 18.52, Nuttery skrev:

April:
Husholdning: 1856,67/2000
Klær: -/0
Fornøyelser: 1672,90/2000
Diverse: 5534,89/3000
Faste kostnader: 4180,34/4200
Transport: 1206,00/800
Helse: 3600/3600
Totalt:  18 050,80/ 15 600

Sparing April: 10 000/10 000
Totalspar 2019: 51 062 kr.

Sist oppdatert: 30/4

Sånn ble april for meg! Årsaken til at diverse-posten er så høy er at vi fant billige flybilletter til sommerferien. Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe dem i Mai, men med et godt tilbud så endte jeg opp med å slå til. Flybillettene kostet 2476 kroner, og jeg endte opp med å gå over med 2450 kroner i April.

Stort sett fornøyd :) 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mai:
Husholdning: 
2244,24/2000
Klær: -/0
Fornøyelser: 
2086,80/2000
Diverse: 
1191,53/1200
Faste kostnader: 5542,35/5600
Transport:
919,00/1000
Helse: 600/600
Ferie: 4805/4800
Totalt:   17 389,42/ 17 200

Sparing April: 4700/4000
Totalspar 2019: 55 762 kr.

Sist oppdatert: 31/5

Endret av Nuttery
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...