Gjest Laduena87 Skrevet 16. desember 2018 #201 Del Skrevet 16. desember 2018 8 timer siden, *Ariel* skrev: Man trenger ikke nye argumenter i diskusjonen når de argumentene som er fremmet fremdeles er særdeles gyldige. Du om det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 16. desember 2018 #202 Del Skrevet 16. desember 2018 Det er tankevekkende at det finnes så sterkt engasjement uten et snev av saklig begrunnelse. 🤔 Det, og Trump, får meg til å tenke at demokrati kanskje ikke er det beste ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svigermor Skrevet 16. desember 2018 #203 Del Skrevet 16. desember 2018 4 timer siden, jabx skrev: Jeg gjør noe til daglig, ute i den virkelige verden vet du. Og så slapper jeg av mellom slagene med å blant annet slå inn skallen på forumtroll i ny og ne. Wow. Har du blogg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 16. desember 2018 #204 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) På 11.12.2018 den 20.36, Svigermor skrev: Ser ut som en som vier livet sitt til bloggere. Er veldig glad det eksisterer slike motvekter som Asti til bloggere som faktisk er helt ute av kontroll når det gjelder, tja hva skal man si, det meste? Jeg tror ikke de som kun tenker positivt om bloggere og tror på deres "jeg er mine leseres beste venn" opplegg klarer å ta inn over seg hvor ille det faktisk hadde vært nå, i 2018, dersom ingen hadde talt for eksempel barnas sak mht eksponering og oversharing.. jeg mener såklart ikke å insinuere at du har et slikt syn bare ut av ei setning du skrev, men jeg skriver dette på generelt grunnlag. Derfor støtter jeg veldig Asti i denne saken. På 11.12.2018 den 21.17, pøbelsara skrev: Kult! Så fint å kunne debattere et sted hvor det ikke er interessekonflikt og mer eller mindre skjulte forbindelser. På 12.12.2018 den 14.50, Kjærlighetsbarn98 skrev: Ufattelig bra at noen kaster lys på brudd på markedsføringsloven, eksponering av barn og ensporet fokus. Jeg håper nå at bloggen identifiserer og finner lovbruddene, og at dette blir gjort noe med! Veldig enig i disse kommentarene. Skulle skrive en tommelopp men den fant jeg ikke. Kom over disse finingene og følte de var litt passende, mtp hvordan man kan tolke dem på to måter, de tre vise aper: 🙉🙊🙈 "Munnhellet «ikke se, ikke høre, ikke si» har uviss opprinnelse, men har i buddhistisk tradisjon blitt tolket som en oppfordring om ikke å dvele ved onde tanker. " Dette er slik jeg tenker mange som er typisk pro-blogger forholder seg til dette. Det virker som mange tror at så lenge man ikke tar inn over seg/engasjerer seg i det man leser om disse bedriftene så har det liksom ikke skjedd. Man lukker øynene for sannheten fordi man kanskje vet at sannheten vil svi, eller man gjør dette ubevisst. På samme vis tror jeg mange av oss som legger merke til mange ting som skurrer i bloggverden, kanskje stiller seg på andre siden av tolkningen og føler det slik: " I Vesten, for eksempel i politisk satire, kan mottoet og bildet av apene uttrykke kritikk av manglende ansvarsfølelse når noen lukker seg for kunnskap og nekter å innse virkeligheten, eller når de bevisst er tause om sannheten." kilde: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Østens_tre_vise_aper Beklager om jeg surrer veldig mye her på morgenen men dette var bare en tanke som slo meg. 😊 Endret 16. desember 2018 av Annihilator Skriftstørrelsen var helt ute av kontroll. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 16. desember 2018 #205 Del Skrevet 16. desember 2018 Veldig bra blogg. På høy tid at noen går disse bloggerne nærmere i sømmene. Kan jo lure på hvorfor de gang på gang slipper unna åpenbare lovbrudd. Godt at noen faktisk dokumenterer det. Må innrømme at jeg hadde følt mye skadefryd om de faktisk ble skikkelig straffet for disse lovbruddene. Blogg er big busniess (selv om de liker å late som det ikke er det), og bør straffes deretter. Hele livsgrunnlaget deres går ut på å tøye strikken langt. Så burde kanskje også myndighetene gå etter annonsørene som åpenbart vet at de deltar i ulovlig markedsføring. Forkastelig at de bruker barna sine på denne måten. Jeg håper at barna sier i fra, når de blir gamle nok til å forstå at mor hele livet kun har brukt dem som reklameobjekter. Forferdelig. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 16. desember 2018 #206 Del Skrevet 16. desember 2018 10 timer siden, Malum skrev: Jeg må si jeg blir en smule overrasket over at enkelte åpenbart ikke har forstått bloggkonseptet til folk som cbe, ar, ab, osv. Å forstå konseptet er avgjørende for å forstå kritikken. Nei, de er ikke venninne, de er forretningsfolk. Nei, de ønsker ikke primært at du skal få et innblikk i deres privatliv, de ønsker å selge deg noe. De er reklameplakater. De tjener penger på at du klikker deg inn. For å få deg til å klikke deg inn ofte, gir de deg stadig noe av det de vet at du ønsker å lese mer om. Slik kan de tjene enda mer penger på reklamen du får med deg hver eneste gang du klikker deg inn. Om de så må bruke egne barn i reklamene, og fortelle private ting fra barnas liv, så gjør de det . Det er nemlig innlegg om barn som generer flest klikk, og derav mest inntekt. Og i kommentarfeltet opptrer de som venninnen din Nei, det er ikke hets å påpeke at denne praksisen er uetisk og potensielt skadelig. Det er kritikk, og den er pokker så berettiget. Nei, det er ikke stalking å dokumentere uetisk virksomhet og ulovligheter. Dette er offentlige blogger som enhver står fritt til å lese og mene noe om, og å debattere, og å si ifra om ugreie ting handler om samfunnsengasjement, rett og slett. Jeg synes det er helt supert at Asti har etablert et sted hvor man kan gå og finne fakta og dokumentasjon når man trenger det. Dette er ikke en blogg ment for et kommersielt marked, eller for topplistene. Tror man det har man misforstått totalt. Sånn ellers synes jeg det virker som om Noen er en smule besatt av Asti, og kun er ute etter å spre hat og negativitet..? Ganske spesielt at noen greier å opparbeide så enormt mye sinne og aggresjon overfor en anonym bruker på KG. Altså, wow! Enkelte her inne tror vist at bloggkritikeren her inne de er de eneste som forstår dette med blogg konsept . Virkelig? Vil tro at 99% av leseren ikke har noe problem med dette Det er rimelig åpenbart at de tjener penger på dette, og mye er reklame. Trenger ikke akkurat å være Einstein for å se det. Jeg er ingen stor fan, Stikker innom enkelte Bloggeren to tre ganger i uken varierer, Og skummer litt igjennom. Folk her inne er langt mer engasjert i det. Hadde kritikeren klart å holde seg til konstruktiv kritikk av virksomheten, hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig. slike jeg ser det er det langt mellom de innleggene Når man skriver side opp og side ned om hvor dumt det ser ut med bare føtter i Valentino sko midt vinters, eller at man "klager" over snømåking midt på natten. Hvilken side av ansiktet man viser frem, Hvor teit man ser ut med halvåpen munn osv... klarer ikke jeg og ta debetantene seriøst Når det gjelder Asti er det bra hun ikke har pleid å hive seg på den kritikken ( som jeg har sett) , det skal hun ha. Må si allikevel at jeg har reagert på det voldsomme engasjemanget . og den overdrrevne behovet for linking av diverse for å få frem sine poeng. Det må være lov å påpeke. Hun har sine "50 tilhengere" og det er jo bra, men man kan ikke forvente at alle er like imponert. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inox Skrevet 16. desember 2018 #207 Del Skrevet 16. desember 2018 3 minutter siden, Lana01 skrev: Når det gjelder Asti er det bra hun ikke har pleid å hive seg på den kritikken ( som jeg har sett) , det skal hun ha. Må si allikevel at jeg har reagert på det voldsomme engasjemanget . og den overdrrevne behovet for linking av diverse for å få frem sine poeng. Det må være lov å påpeke. Hun har sine "50 tilhengere" og det er jo bra, men man kan ikke forvente at alle er like imponert. Behovet for å linke er et direkte resultat av særskilt moderering KG bedriver på rampelys. Om det ikke linkes til dokumentasjon vil ethvert framsatt poeng bli sletta som spekulasjon og ryktespredning. For så vidt fair enough regel, men korrekt adressat for denne kritikken er altså KG selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 16. desember 2018 #208 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) 10 timer siden, Snaskesnusken skrev: Men enkelte bloggeres totale mangel på respekt for lovverket har du ingen tanker om eller? Jeg synes helt klart at de bør følge de rettningsllinjer som er, Helt ærlig klarer jeg ikke å engasjere meg i reklame merking og div. Flott at for de som har interesse for dette, Når det gjelder blogging og barn ser jeg at debatten er viktig. for min del synes jeg debatten bør tas i den tråden som omhandler dette.. men da anonymisere barna, spesielt de som er gamle nok til å lese her inne. slik at de ikke kam kjenne seg igjen. Synes også det er trist at all den ikke konstruktive kritikken, de kan lese her inne og andre steder som står om deres foreldre. Tror ikke de vil "takke" folk her inne for sitt engasemnag den dagen de kommer til å lese det. forhåpenlligvis vil de ikke lese det. Endret 16. desember 2018 av Lana01 la til noe 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 16. desember 2018 #209 Del Skrevet 16. desember 2018 4 minutter siden, inox skrev: Behovet for å linke er et direkte resultat av særskilt moderering KG bedriver på rampelys. Om det ikke linkes til dokumentasjon vil ethvert framsatt poeng bli sletta som spekulasjon og ryktespredning. For så vidt fair enough regel, men korrekt adressat for denne kritikken er altså KG selv. Der det er behov ja, men når ting blir gjentattmange nok ganger,, mister det nor av poenget og blir sett på som overdrevet i ale fall for min del 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 16. desember 2018 #210 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) 36 minutter siden, Lana01 skrev: Enkelte her inne tror vist at bloggkritikeren her inne de er de eneste som forstår dette med blogg konsept . Virkelig? Vil tro at 99% av leseren ikke har noe problem med dette Det er rimelig åpenbart at de tjener penger på dette, og mye er reklame. Trenger ikke akkurat å være Einstein for å se det. Jeg er ingen stor fan, Stikker innom enkelte Bloggeren to tre ganger i uken varierer, Og skummer litt igjennom. Folk her inne er langt mer engasjert i det. Hadde kritikeren klart å holde seg til konstruktiv kritikk av virksomheten, hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig. slike jeg ser det er det langt mellom de innleggene Når man skriver side opp og side ned om hvor dumt det ser ut med bare føtter i Valentino sko midt vinters, eller at man "klager" over snømåking midt på natten. Hvilken side av ansiktet man viser frem, Hvor teit man ser ut med halvåpen munn osv... klarer ikke jeg og ta debetantene seriøst Når det gjelder Asti er det bra hun ikke har pleid å hive seg på den kritikken ( som jeg har sett) , det skal hun ha. Må si allikevel at jeg har reagert på det voldsomme engasjemanget . og den overdrrevne behovet for linking av diverse for å få frem sine poeng. Det må være lov å påpeke. Hun har sine "50 tilhengere" og det er jo bra, men man kan ikke forvente at alle er like imponert. Når man kaller velbegrunnet og berettiget kritikk av uetisk og ulovlig virksomhet for hets, og dokumentasjon for stalking, så er det ganske åpenbart for meg at man forveksler bedrift med privatperson, altså. Jeg er enig med deg i at enkelte henger seg opp i det utroligste, og innimellom kan ødelegge trådene med usakligheter, men brukerne som engasjerer seg i bloggdrift og er aktive i disse trådene er mange. Du snakker om oss som om vi skulle være en homogen gruppe. Du står fritt til å være imponert eller ikke over Asti sitt engasjement. Det viktigste er at dokumentasjon ligger åpent ute, og at ingenting blir fjernet som følge av stadig skiftende reglementer, så kan den brukes av alle som skulle trenge den. Endret 16. desember 2018 av Malum 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 16. desember 2018 #211 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) 1 time siden, Lana01 skrev: Jeg synes helt klart at de bør følge de rettningsllinjer som er, Helt ærlig klarer jeg ikke å engasjere meg i reklame merking og div. Flott at for de som har interesse for dette, Når det gjelder blogging og barn ser jeg at debatten er viktig. for min del synes jeg debatten bør tas i den tråden som omhandler dette.. men da anonymisere barna, spesielt de som er gamle nok til å lese her inne. slik at de ikke kam kjenne seg igjen. Synes også det er trist at all den ikke konstruktive kritikken, de kan lese her inne og andre steder som står om deres foreldre. Tror ikke de vil "takke" folk her inne for sitt engasemnag den dagen de kommer til å lese det. forhåpenlligvis vil de ikke lese det. Det er vanskelig å anonymisere bloggere og mindreårige som blir eksponert i kommersiell sammenheng da «alle» vet hvem de er. Det er viktig å ha en debatt rundt alt som har med kommersiell bloggvirksomhet å gjøre og måten enkelte bloggere driver fortaket sitt. Her kommer en tankevekker til bloggere og fansen; Mindreårige og lovbrudd blir diskutert da bloggerne selv har valgt et liv i offentlighet. De har selv valgt å eksponere mindreårig og det er også selvvalgt å bryte norsk lov. Jeg oppfatter det slik at enkelte blogger ikke skjønner hva sosiale medier er da de mangler digital dannelse og utdannelse, samt respekt for norsk lov. Endret 16. desember 2018 av Snaskesnusken 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Speilvegg Skrevet 16. desember 2018 #212 Del Skrevet 16. desember 2018 Jeg er en av Astis 50 tilhengere. 🙋♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 16. desember 2018 #213 Del Skrevet 16. desember 2018 1 time siden, Example skrev: Veldig bra blogg. På høy tid at noen går disse bloggerne nærmere i sømmene. Kan jo lure på hvorfor de gang på gang slipper unna åpenbare lovbrudd. Godt at noen faktisk dokumenterer det. Må innrømme at jeg hadde følt mye skadefryd om de faktisk ble skikkelig straffet for disse lovbruddene. Blogg er big busniess (selv om de liker å late som det ikke er det), og bør straffes deretter. Hele livsgrunnlaget deres går ut på å tøye strikken langt. Så burde kanskje også myndighetene gå etter annonsørene som åpenbart vet at de deltar i ulovlig markedsføring. Forkastelig at de bruker barna sine på denne måten. Jeg håper at barna sier i fra, når de blir gamle nok til å forstå at mor hele livet kun har brukt dem som reklameobjekter. Forferdelig. Diverse virksomheter som bryter norsk lov blir vanligvis ansett som kriminelle og kan risikere å få store bøter. Jeg stiller meg derfor undrende til fansen som er blinde for all dokumentasjon og fagfolks advarsler om farene med eksponering av små barn på Internett. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. desember 2018 #214 Del Skrevet 16. desember 2018 Ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 16. desember 2018 #215 Del Skrevet 16. desember 2018 1 time siden, Speilvegg skrev: Jeg er en av Astis 50 tilhengere. 🙋♀️ Jeg og 😊👍 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 16. desember 2018 #216 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) 2 timer siden, Lana01 skrev: Enkelte her inne tror vist at bloggkritikeren her inne de er de eneste som forstår dette med blogg konsept . Virkelig? Vil tro at 99% av leseren ikke har noe problem med dette Det er rimelig åpenbart at de tjener penger på dette, og mye er reklame. Trenger ikke akkurat å være Einstein for å se det. Jeg er ingen stor fan, Stikker innom enkelte Bloggeren to tre ganger i uken varierer, Og skummer litt igjennom. Folk her inne er langt mer engasjert i det. Hadde kritikeren klart å holde seg til konstruktiv kritikk av virksomheten, hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig. slike jeg ser det er det langt mellom de innleggene Når man skriver side opp og side ned om hvor dumt det ser ut med bare føtter i Valentino sko midt vinters, eller at man "klager" over snømåking midt på natten. Hvilken side av ansiktet man viser frem, Hvor teit man ser ut med halvåpen munn osv... klarer ikke jeg og ta debetantene seriøst Når det gjelder Asti er det bra hun ikke har pleid å hive seg på den kritikken ( som jeg har sett) , det skal hun ha. Må si allikevel at jeg har reagert på det voldsomme engasjemanget . og den overdrrevne behovet for linking av diverse for å få frem sine poeng. Det må være lov å påpeke. Hun har sine "50 tilhengere" og det er jo bra, men man kan ikke forvente at alle er like imponert. Tja, når fansen kommer med motargumenter som ikke er forenelig med denne lille forskningen som er om dette fenomenet, kommersiell bloggvirksomhet vitner det om at de ikke skjønner konseptet. Det er ikke uvanlig at fansen bruker de samme argumentene som visse bloggere bruker når de blir konfontrert. Enkelte ser ikke at bloggen er en bedrift og eieren ønsker økonomisk profitt og kjendisstatus. Skille mellom privatperson og virksomheten er også i noen tilfeller ikke eksisterende. Endret 16. desember 2018 av Snaskesnusken 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Example Skrevet 16. desember 2018 Populært innlegg #217 Del Skrevet 16. desember 2018 3 timer siden, Lana01 skrev: Enkelte her inne tror vist at bloggkritikeren her inne de er de eneste som forstår dette med blogg konsept . Virkelig? Vil tro at 99% av leseren ikke har noe problem med dette Det er rimelig åpenbart at de tjener penger på dette, og mye er reklame. Trenger ikke akkurat å være Einstein for å se det. Jeg er ingen stor fan, Stikker innom enkelte Bloggeren to tre ganger i uken varierer, Og skummer litt igjennom. Folk her inne er langt mer engasjert i det. Hadde kritikeren klart å holde seg til konstruktiv kritikk av virksomheten, hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig. slike jeg ser det er det langt mellom de innleggene Når man skriver side opp og side ned om hvor dumt det ser ut med bare føtter i Valentino sko midt vinters, eller at man "klager" over snømåking midt på natten. Hvilken side av ansiktet man viser frem, Hvor teit man ser ut med halvåpen munn osv... klarer ikke jeg og ta debetantene seriøst Når det gjelder Asti er det bra hun ikke har pleid å hive seg på den kritikken ( som jeg har sett) , det skal hun ha. Må si allikevel at jeg har reagert på det voldsomme engasjemanget . og den overdrrevne behovet for linking av diverse for å få frem sine poeng. Det må være lov å påpeke. Hun har sine "50 tilhengere" og det er jo bra, men man kan ikke forvente at alle er like imponert. Veldig mange som leser disse bloggene er ikke voksne nok til å forstå det, nei. Jeg er lærer på en ungdomsskole, og har tatt flere runder på dette når vi har jobbet med medier og påvirkning. Veldig mange jenter langt ned i årene leser disse bloggene, og de har ikke noe grunnlag for å kunne forstå dette. De forstår ikke at postene de leser med reklame i kun er der på grunn av reklamen. De er for naive til å forstå at alt disse bloggerne vil gjøre, er å markedsføre produkter, så de får betalt. Det er ikke åpenbart at en jente på 13 år forstår at en kjole Sophie Elise anbefaler, blir anbefalt på grunn av penger. Er det markert med "ad" eller liknende, vil de ikke ane hva det er, knapt nok hva annonse betyr. Joda, generasjonen som vokser opp nå blir tidlig nettvante, de presterer bra på skolen og slike ting, men barn er fortsatt barn. De klarer ikke å reflektere over disse tingene, før de blir lært opp til det og modne nok. Bloggindustrien gjør det den kan for å forsvare seg selv. De er selvfølgelig klar over det jeg har nevnt ovenfor, og derfor tøyer de strikken. De vet at tydelig markering av reklame er bad for business. De er ikke dumme, de vet godt hva de holder på med. På tide at gjentagende syndere snart får som fortjent. Burde starte med det som virkelig svir, bøter. After all, det er penger som er motivasjonen. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 16. desember 2018 #218 Del Skrevet 16. desember 2018 Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg unna denne tråden, men siden Astis lenkesamling beskyldes for å være resultat av mer eller mindre psykiske problemer (som er spekulasjon og hets, og dessuten er det generelt og uavhengig av Asti, stygt å bruke sykdom som skjellsord) synes jeg det er relevant og rettferdig å nevne historikken bak samlingen. På et tidspunkt innførte Kg streng moderering av spekulative innlegg. Dermed begynte mange brukere å poste et stort antall lenker for ikke å bli ryddet for spekulasjon. Det spilte ofte ingen rolle om hendelser som ble nevnt både var kjent i medier og dokumentert via lenker ørten ganger i samme tråd, samme sak måtte til stadig underbygges med de samme lenkene til eksterne kilder. Brukere (noen av dem som i dag ironisk nok hevder at lenkesamlig er sykelig) krevde også den samme dokumentasjonen om og om igjen, trolig i forsøk/håp om å ugyldiggjøre motdebbatantens argument. Årsaken til at slike krav har stilnet er nok helt eller delvis på grunn av at Asti mente det var like greit og tidsbesparende å samle den stadig etterspurte dokumentasjonen i et eget arkiv, som enkelt kunne postes hver gang samme dokumentasjon ble etterspurt. (Jeg kjenner ikke Asti, men hen er åpenbart god på research. Er man god på research og proff på informasjonslagring/organisering er det forholdsvis enkelt å spore gode kilder og organisere lenker, så innssamlingen kan jo ha vært mer effektiv enn mange påstår.) Jeg har sikkert ikke fått med alle nyanser, men det er heller ikke ambisjonen med innlegget her. Det er greit å være uenig om ting, men å underbygge argumenter med domumentasjon bør gjelde for alle, også dem som spekulerer i bloggeres mentale helse, Jeg håper at moderator er konsekvent på rydding av spekulasjoner og hets, uansett hvem det gjelder. Om ikke annet er det klokt å tenke litt på hvordan vi omtaler helsemessige utfordringer på en fordomsfull måte. Jeg husker en blogger som under falskt navnt beskyldte en kritisk leser for å ha kromosomfeil. Heldigvis ble vedkommende avslørt (av Asti??) og den slags nedrigheter ble det slutt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 16. desember 2018 #219 Del Skrevet 16. desember 2018 4 timer siden, Lana01 skrev: Der det er behov ja, men når ting blir gjentattmange nok ganger,, mister det nor av poenget og blir sett på som overdrevet i ale fall for min del Nei, poenget forsvinner ikke men fansen tar ikke poenget da de ikke forstår at «venninnen» deres er en bedrift som tjener penger på naiviteten deres. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 16. desember 2018 #220 Del Skrevet 16. desember 2018 18 timer siden, Laduena87 skrev: Herregud...... Har du hørt om dark room? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå