Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Laduena87

Sterke ord, men det er virkelig på tide med gangsyn. Og jeg kan bare ikke stille meg bak den useriøsiteten dere ca 50 stykker har vist! Er bare til å ta en titt i enkelte tråder! Pinlig den hetsingen som foregår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Laduena87 skrev:

Sterke ord, men det er virkelig på tide med gangsyn. Og jeg kan bare ikke stille meg bak den useriøsiteten dere ca 50 stykker har vist! Er bare til å ta en titt i enkelte tråder! Pinlig den hetsingen som foregår. 

Å påpeke lovbrudd og eksponering av mindreårige som negativt er ikke hetsing. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loffeliten

@Laduena87 - tror du CBE setter pris på måten du herjer rundt på forumet her og prøver å "forsvare" bedriften hennes? :klo: 

Du mener altså at https://influencere.wordpress.com/ handler om CBE.no - men dersom du mener Caroline Berg Eriksens bedrift blir beæret med i overkant mange innlegg på en blogg som tar for seg influencere som bryter loven og opererer uetisk er forklaringen veldig, veldig enkel (faktisk så enkel at selv de mest ihuga forsvarerne av cbe.no burde kunne klare å forstå den): CBE.no bryter jevnlig markedsføringsloven og alkoholreklameloven. Hun eksponerer barna sine vilt og uhemmet, og for gjennomsnittsnordmannen er hun nok først og fremst kjent for å lyve om redigering av bilder og for å (la mannen) skrive falske kommentarer og påberope seg både lege- og advokatutdannelse. Mye å ta tak i, der altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns Fru Johansen sitt innlegg om røyking er glimrende.

Fordi man har nå i 2018 mer kunnskap og har dermed evnen til å forstå hvor skadelig eksponering av barn er. Og hvor «lurt» mange blir av bloggere. Eller venninnen deres som tilsynelatende folk i kommentarfelt mener ulike bloggere er. 

Lover og regler er til for å følges, uansett hvilken arena. Det er dermed helt supert at bloggere som tidligere har gått under radaren nå blir tatt. 

Tidligere hadde jeg heller ikke den kunnskapen mange nå i 2018 har.  Jeg leste fotballfruebloggen daglig i 2011 og avskrev alle kriktikere som haters. 

Så, tilbake til Fru Johansen sitt røykeinnlegg. Det er vel ikke mange som ukritisk røykte inne/ i bil/på restaurant etc. tidligere som nå mener det er greit å feks utsette barn for passiv røyking i 2018? 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så flott at Asti har opprettet denne bloggen slik at eksponering av barn samt lovbrudd kommer frem i lyset. Vil også gi trådstarter tommelen opp for å opprette denne tråden slik at brukere har blitt oppmerksomme på Astis blogg. Jeg er sikker på at det er flere som vil ta avstand til disse lovbrytende bedriftseierne som i noen tilfeller eksponerer egne barn for klikk og penger. Kynisk er bare mellomnavnet!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
20 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Vet du at predatorer på Internett laster ned og deler bilder av barn? Hvorfor tror du Kripos advarer mot å dele bilder av mindreårige? 

 

Er så lei av det samme gnålet gang på gang? Kom tilbake når du har noen nye argumenter. Er hakk i plata hos en del av dere! Alle barn av bilder på Internett er i faresonen! Snakk om den saken, istedenfor en og hylle n blogger som forfølger to tre andre bloggere! Skremmende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ispahan skrev:

Jeg er også med i den eksklusive, og etterhvert ganske store, heiagjengen til Asti!

Jeg er også med! Begynner å lure på om vi er flere enn 50🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
29 minutter siden, Laduena87 skrev:

Er så lei av det samme gnålet gang på gang? Kom tilbake når du har noen nye argumenter. Er hakk i plata hos en del av dere! Alle barn av bilder på Internett er i faresonen! Snakk om den saken, istedenfor en og hylle n blogger som forfølger to tre andre bloggere! Skremmende! 

Er så lei av det samme gnålet gang på gang! Kom tilbake når du har noen nye argumenter. Er jo bare hakk i plata hos deg! 

Jeg skjønner at du ikke skjønner dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Laduena87 skrev:

Sterke ord, men det er virkelig på tide med gangsyn. Og jeg kan bare ikke stille meg bak den useriøsiteten dere ca 50 stykker har vist! Er bare til å ta en titt i enkelte tråder! Pinlig den hetsingen som foregår. 

Det er vel heller hakket i plata di her som er pinlig.

Endret av Cavatina
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minner om dokumentasjon på Astis blogg om lovbrudd som er begått av bloggere. Det er vikelig graverende!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart at Astis blogg når ut til flere mennesker enn disse 50 tilhengerne som er blitt nevnt. Med tanke på at dette er en nylig oppstartet blogg vil jeg si at engasjementet rundt bloggen og Astis avsløringer er meget godt! 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, Ispahan skrev:

Jeg er også med i den eksklusive, og etterhvert ganske store, heiagjengen til Asti!

Eg og!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen til Asti fortjener skryt for mange ting, også for hvor lett det er å finne fram til den infoen en ønsker. Det savner jeg på mange blogger. Men her er alt er samlet under faner og ryddige kategorier, som gjør stoffet enkelt tilgjengelig.

En finner oversikten fordelt på den enkelte bloggen i drop-down menyen på toppen av siden. Se f.eks temaene som ligger der for bloggen CBE: 
https://influencere.wordpress.com/cbe-no/

Her trengs ikke mer enn et øyekast, og et klikk eller to, så har en referanser for alt fra gjentagende brudd på alkoholloven (https://influencere.wordpress.com/cbe-brudd-pa-alkoholloven/) (til tross for flere brev og refs fra Helsedirektoratet), til ektemannens kommentarjuks (https://influencere.wordpress.com/cbe-kommentarjukset/) - og alt mellom der :)

Attpåtil, så ligger også referanser og linker til eksterne kilder, som nyhetsartikler der, slik at jeg slapp å google meg fram til f.eks denne artikkelen i VG som omtaler ikke bare kommentarjuks (edit: som ektemannen innrømmer å stå bak):

 

Sitat

Disse kommentarene inneholder blant annet skryt om Carolines utseende, og kommentarer der hun visstnok utgir seg for å være lege og fysioterapeut.


Men også bilderedigering og brudd på alkohollovgivining:
https://www.vg.no/rampelys/i/AolXj/fotballfrues-ektemann-innroemmer-overfor-vg-skrev-kommentarer-med-falske-navn-paa-konas-blogg

Så utrolig nyttig verktøy denne bloggen er! Kudos til Asti :)

Endret av inox
se (edit: )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...