Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Laduena87 skrev:

Man trenger ikke være tilhenger av å eksponere barn! Man kan derimot stille seg positiv til hvordan man velger å eksponere barn! Helt ærlig? Dette med at dere skylder på at dere er så jævla opptatt av barns rettigheter for personvern er det ingen som tror på lengre. Dere vil slenge dritt, det er det det handler om! Motbydelig oppførsel ! 

Du er velkommen til å finne frem noe «dritt», jeg ser veldig lite av det. Er du ikke opptatt av barns rettigheter? Av at barn blir inntjeningsgrunnlag for påvirkere hvis eneste hensikt er å selge leserne varer som bidrar til overforbruk? Du bør jo være takknemlig for at noen taler barnas sak i et ellers gjennomkommersialisert univers som påvirkere lever i. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Laduena87
10 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det kommer tydelig frem at du ikke vet hva det vil si å kunne være i stand til å gi samtykke til å bli eksponert i sosiale medier.

Jo, det vet jeg! Men tross alt, så er det foreldrene som tar avgjørelsen når det kommer til eksponering av barna! For hundrede gang, slutt med å unnskyld dere med at dere er så opptatt av barns personvern, hadde dere vært det så hadde dete holdt kjeften deres med uthengingen av foreldrene til barna! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Du er velkommen til å finne frem noe «dritt», jeg ser veldig lite av det. Er du ikke opptatt av barns rettigheter? Av at barn blir inntjeningsgrunnlag for påvirkere hvis eneste hensikt er å selge leserne varer som bidrar til overforbruk? Du bør jo være takknemlig for at noen taler barnas sak i et ellers gjennomkommersialisert univers som påvirkere lever i. 

Er opptatt av barns rettigheter, men jeg er ikke besatt av enkelte bloggere! Jeg kan fint leve med enkelte former for eksponering av barn! Det er ikke det dette handler om, mange brukere slenger dritt, det er en arena for mange her inne som kribler etter å spre negativitet! Enkelt og greit, alt annet er løgn! Så pinlig.... dere har bare funnet enkelte unnskyldninger dere til stadighet tyr til for å kunne slenge dritten! Okei, enkelte her synes barn blir for mye eksponert - vi har hørt dere- men altså? Hva er poenget med å gjenta seg om igjen og om igjen om samme greiene (uten nye argumenter ) ingen her inne eier sannheten, men man klarer tydeligvis å leve i sin egen boble med negativitet. Det er virkelig usunt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Laduena87 skrev:

Jo, det vet jeg! Men tross alt, så er det foreldrene som tar avgjørelsen når det kommer til eksponering av barna! For hundrede gang, slutt med å unnskyld dere med at dere er så opptatt av barns personvern, hadde dere vært det så hadde dete holdt kjeften deres med uthengingen av foreldrene til barna! 

Dere? Jeg er ikke tilhenger av å eksponere voksne eller barn som ikke kan gi sitt frivillige samtykke til anfall klikk og salg på Internett! Ikke er jeg fan av virksomheter som livnærer seg av lovbrudd heller. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Laduena87 skrev:

Haha, grovt utnyttet liksom! Da har du et forskrudd syn på verden! Mange bloggere har moderat og gjennomtenkt eksponering av barna! SoMe utvikler seg, at man er offentlig og dermed at barn blir offentlig er en del av det hele. Overhodet ikke noe gale eksponering av barna til CBE. Det er bare noe enkelte brukere her inne har fått helt oppheng i. Det er den fremste unskyldingen for å bare kunne fortsette hetsingen av CBE ! Og det skjønner de fleste av oss. 

Nå er du på ville veier. Foreslår at du leser dette 

https://www.aftenposten.no/norge/i/orlEm/-Foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv

Og dette. Se spesielt på #16 http://barneombudet.no/dine-rettigheter/barnekonvensjonen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Laduena87 skrev:

Er ikke vanskelig å se at det jeg sier også er fakta. Tråden må gjerne stenges for min del, synes det er supert at det også blir forandringer her inne (ref egmont) på tide! Må nesten le inni meg når jeg tenker på hva mange av dere skal bedrive tiden deres med når dere ikke lengre kan sitte her å slenge dritt! Gud så deilig! Endelig sier jeg bare. 

Det er da det er så bra at vi har @asti sin blogg https://influencere.wordpress.com/ og BOTB https://bloggomtoppbloggere.com/

Jeg gjentar : Asti sin blogg  https://influencere.wordpress.com/ og BOTB  https://bloggomtoppbloggere.com/ 

Diskusjoner, synspunkter og dokumentasjon på lovbrudd kan legges inn der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråder som dette og aktører som kaster lys over bloggere som selger egne barns barndom for klikk og salg må være enkelte bloggeres verste mareritt. 😁

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Laduena87 skrev:

Er opptatt av barns rettigheter, men jeg er ikke besatt av enkelte bloggere! Jeg kan fint leve med enkelte former for eksponering av barn! Det er ikke det dette handler om, mange brukere slenger dritt, det er en arena for mange her inne som kribler etter å spre negativitet! Enkelt og greit, alt annet er løgn! Så pinlig.... dere har bare funnet enkelte unnskyldninger dere til stadighet tyr til for å kunne slenge dritten! Okei, enkelte her synes barn blir for mye eksponert - vi har hørt dere- men altså? Hva er poenget med å gjenta seg om igjen og om igjen om samme greiene (uten nye argumenter ) ingen her inne eier sannheten, men man klarer tydeligvis å leve i sin egen boble med negativitet. Det er virkelig usunt! 

Forklar hvordan du mener at du kan være opptatt av barns rettigheter og samtidig heie på foreldre som omtrent daglig bryter barns rett til privatliv. 

– Det er viktig å huske at barnets beste faktisk betyr barnets beste, og ikke blir snudd på hodet som et «ikke til skade»-prinsipp. Det er faktisk slik at deling av barnebilder skal være direkte til barnets beste. Dette er oppfylt noen ganger, men slett ikke alltid, sier Grønvold.

https://www.barnevakten.no/trakker-du-over-barnas-rett-til-privatliv/

Dette gjelder ikke bare bilder på blogg, IG og snap, men også tekst. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Laduena87 skrev:

Nå snakket vi ikke om skavlan gjorde vi? Cbe står fritt til å velge dette selv! Dere overdriver sånn! Si det som det er, dere fordrar ikke dama! Det er så åpenbart og det vet mange av dere så godt selv, resten er bare tåpelige unnskyldninger for å slenge ekkel dritt om CBE. Vemmelig ! Og ekkelt! Tenk å leve et sånt liv, jeg hadde serr blir deprimert av meg selv hadde jeg bært på og spredd så mye negativitet! Jeg tror jeg hadde blitt syk rett og slett! BLIR så glad av å se flere her inne gjennomskue mange av brukerne! Det GLEDES 👌😍

Vi snakket om bloggere , gjorde vi ikke det?

Du klarer virkelig ikke å holde deg saklig du, jeg leser ikke bloggen til CBe mer enn en gang i året men er likevel i mot eksponeringen

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på dette her med eksponering av mindreårige i kommersiell bloggvirksomhet.. 

Altså; Dersom et menneske livnærer seg av å skrive men er avhengig av å bruke egne barn som «agn» for å få en økonomisk gevinst.. Vitner egentlig ikke det om at vedkommende er en elendig skribent?? Skal en leve av å skrive må en da kunne ordlegge seg og forfatte gode innlegg. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg har tenkt litt på dette her med eksponering av mindreårige i kommersiell bloggvirksomhet.. 

Altså; Dersom et menneske livnærer seg av å skrive men er avhengig av å bruke egne barn som «agn» for å få en økonomisk gevinst.. Vitner egentlig ikke det om at vedkommende er en elendig skribent?? Skal en leve av å skrive må en da kunne ordlegge seg og forfatte gode innlegg. 

Nå har jo den bloggeren som oftest får gjennomgå her livnært seg i nesten ti år da! Altså, enkelte argumenter her inne er jo helt tåpelige. Hva var poenget her liksom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Laduena87 skrev:

Nå har jo den bloggeren som oftest får gjennomgå her livnært seg i nesten ti år da! Altså, enkelte argumenter her inne er jo helt tåpelige. Hva var poenget her liksom? 

Poenget et at virksomheten bruker egne barn for å livnære seg 😏

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg har tenkt litt på dette her med eksponering av mindreårige i kommersiell bloggvirksomhet.. 

Altså; Dersom et menneske livnærer seg av å skrive men er avhengig av å bruke egne barn som «agn» for å få en økonomisk gevinst.. Vitner egentlig ikke det om at vedkommende er en elendig skribent?? Skal en leve av å skrive må en da kunne ordlegge seg og forfatte gode innlegg. 

I tillegg til å være en elendig skribent, så har det blitt en bransje hvor mange skjønner at det bedrives med shady praksis innenfor reklamemerking og skjult reklame så den praksisen må utgå. Det er jo derfor det er så bra at https://influencere.wordpress.com/ kan dokumenetere ALT av lovbrudd og diverse andre typer shady praksis innenfor blogglandia, slik at de som forsatt driver med dette kan meldes inn til rette instanser.

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Emmy_H skrev:

I tillegg til å være en elendig skribent, så har det blitt en bransje hvor mange skjønner at det bedrives med shady praksis innenfor reklamemerking og skjult reklame. Det er jo derfor det er så bra at https://influencere.wordpress.com/ kan dokumenetere ALT av lovbrudd og diverse andre typer shady praksis innenfor blogglandia. 

Flott at dette blir belyst!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Laduena87
2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Poenget et at virksomheten bruker egne barn for å livnære seg 😏

Kutt ut med det der snakket om barna! Asti m fler bruker dette bare som unnskyldning! CBE eksponerer barna på en gjennomtenkt måte, er så mye overdrivelser ute og går! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Laduena87 skrev:

Kutt ut med det der snakket om barna! Asti m fler bruker dette bare som unnskyldning! CBE eksponerer barna på en gjennomtenkt måte, er så mye overdrivelser ute og går! 

Jeg snakker om hva enn det måtte være 😏

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Laduena87 skrev:

Kutt ut med det der snakket om barna! Asti m fler bruker dette bare som unnskyldning! CBE eksponerer barna på en gjennomtenkt måte, er så mye overdrivelser ute og går! 

Du har så rett. gjennomtenkt som i penger i kassa. Hadde det vært gjennomtenkt som å skjerme, hadde vi sette de mindreårige like lite som vi har sett hundene deres. Har de forsatt hunder tro? De er så skjermet fra SoMe, selv om de er en del av den offentlig familie, makan til forskjellsbehandling.

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Laduena87 skrev:

Er opptatt av barns rettigheter, men jeg er ikke besatt av enkelte bloggere! Jeg kan fint leve med enkelte former for eksponering av barn! Det er ikke det dette handler om, mange brukere slenger dritt, det er en arena for mange her inne som kribler etter å spre negativitet! Enkelt og greit, alt annet er løgn! Så pinlig.... dere har bare funnet enkelte unnskyldninger dere til stadighet tyr til for å kunne slenge dritten! Okei, enkelte her synes barn blir for mye eksponert - vi har hørt dere- men altså? Hva er poenget med å gjenta seg om igjen og om igjen om samme greiene (uten nye argumenter ) ingen her inne eier sannheten, men man klarer tydeligvis å leve i sin egen boble med negativitet. Det er virkelig usunt! 

Hvorfor er det relevant at DU kan leve med eksponeringen av barn? Det er ikke DEG dette handler om men om barna! Ingen vet om bloggerbarna senere kan leve med det foreldrene har gjort mot dem. Barna har mistet retten sin til selv å velge hvilken identitet de skal ha på nett. Frarøvet av de som egentlig skulle være til barnets beste. Argumentet om hva DU synes er greit er et typisk mammabloggerargument. På samme måte som Mammabloggeren ser du alt fra eget synspunkt og er ikke i stand til å sette deg/seg i en annen persons sted. Siden mammabloggeren lever for og av å eksponere seg på nett så tror mammabloggeren at barnet selvføgelig synes det samme. Det å ikke kunne se noe fra en annens synspunkt er en umoden barnslig måte å tenke på som dessverre de fleste mammabloggere innehar. 

Nettopp siden mammabloggerne ikke skjønner de potentient skader barna sine er diskusjonen om eksponering av barn så viktig. Mer fokus på denne uetiske barnefiendtlige bloggvirksomheten vil få de trege myndighetene ut av starthullene. Og de er sakte men sikkert på vei :) Kanskje for sent for dagens bloggerbarn men det vil redde framtidige. 

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...