Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg også ser mange av poengene til Asti, men det blir bare for meget. Jeg synes som dere at det er forkastlig å tjene penger på, og eksponere barn, i alle SoMe kanaler. Vi vet ikke enda om barn tar skade av det, men man  å være føre var. Høre på ekspertene  

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
54 minutter siden, FruJohansen skrev:

Da jeg var barn ble jeg utsatt for passiv røyking på en gjennomtenkt måte. Vi kjørte gjennom Europa med bil, mens faren min dampet i vei i forsetet. Vi var ukesvis på båt, mens faren min koste seg med cigarillos både morgen og kveld, inne og ute. Moren min tok oss med på kafe, der vi satt i røyken til alle bingokjerringene som slarvet over traktekaffen med ferdigrøyken i kjeften. Det var ingen som syns det var ugreit, for det var jo bare sånn det var, selv om det var ganske mange fagpersoner som mente det kunne være farlig. Men pytt, røyking er en privatsak, så selv om det er både ubehagelig og potensielt skadelig for en passiv tredepart, så var det viktigste at de voksne fikk røyke i fred. Alle gjorde det jo, så så galt kunne det vel ikke være. Tross alt hadde barn av alkoholikere det langt verre. 

Holdningsendringer starter med at noen påpeker problemet. Hvis ingen tar debatten (og nå snakker jeg bredere enn dette forumet, eksponering av barn kritiseres av tunge fagmiljøer som Datatilsynet, barneombudet, Kripos, i tillegg til media og en rekke offentlige personer) ville vi ikke hatt noen utvikling. Det ville fortsatt vært helt greit å røyke overalt. Det ville fortsatt vært helt greit å slå barn i oppdragelseøyemed. Mobbing ville vært en privatsak, og ingen ville hatt ansvar for de involverte sin psykiske helse. At vi ikke syns disse tingene er greit i dag, skyldes at noen har forstått at de ikke er greit. 

I en slik prosess vil det alltid være en viss prosent av befolkningen som tviholder på sin rett til å røyke. I denne prosessen er det deg, Laduena87. 

Og hva i huleste har dine røyke foreldre med dette og gjøre. ? Null interesse for meg det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
56 minutter siden, FruJohansen skrev:

Da jeg var barn ble jeg utsatt for passiv røyking på en gjennomtenkt måte. Vi kjørte gjennom Europa med bil, mens faren min dampet i vei i forsetet. Vi var ukesvis på båt, mens faren min koste seg med cigarillos både morgen og kveld, inne og ute. Moren min tok oss med på kafe, der vi satt i røyken til alle bingokjerringene som slarvet over traktekaffen med ferdigrøyken i kjeften. Det var ingen som syns det var ugreit, for det var jo bare sånn det var, selv om det var ganske mange fagpersoner som mente det kunne være farlig. Men pytt, røyking er en privatsak, så selv om det er både ubehagelig og potensielt skadelig for en passiv tredepart, så var det viktigste at de voksne fikk røyke i fred. Alle gjorde det jo, så så galt kunne det vel ikke være. Tross alt hadde barn av alkoholikere det langt verre. 

Holdningsendringer starter med at noen påpeker problemet. Hvis ingen tar debatten (og nå snakker jeg bredere enn dette forumet, eksponering av barn kritiseres av tunge fagmiljøer som Datatilsynet, barneombudet, Kripos, i tillegg til media og en rekke offentlige personer) ville vi ikke hatt noen utvikling. Det ville fortsatt vært helt greit å røyke overalt. Det ville fortsatt vært helt greit å slå barn i oppdragelseøyemed. Mobbing ville vært en privatsak, og ingen ville hatt ansvar for de involverte sin psykiske helse. At vi ikke syns disse tingene er greit i dag, skyldes at noen har forstått at de ikke er greit. 

I en slik prosess vil det alltid være en viss prosent av befolkningen som tviholder på sin rett til å røyke. I denne prosessen er det deg, Laduena87. 

Og du sa det så godt selv, man har rett til å velge selv om man vil røyke eller ei, og man har også rett til å velge selv om man vil eksponere barn eller ei! Hele poenget her inne er hetsen og besettelsen av en blogger alene! Noe som bare styrker mange sin tro om at det ikke handler om å fremme sak om barns personvern, enkelte er bare ute etter å hetse bloggeren! Synd for mange av dere at dere har ødelagt argumentene deres helt og holdent på egenhånd! Det må svi, er vel derfor enkelte går i harnisk og når man påpeker det! Flere og flere har gjennomskuet tråder som omhandler dette! Og det gjør meg så glad! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte virker svært maniske med å synse og mene fra navlen hele dagen lang i akkurat denne tråden. Skulle tro juleforberedelser tok mer tid.

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Laduena87 skrev:

Og hva i huleste har dine røyke foreldre med dette og gjøre. ? Null interesse for meg det! 

Du tok ikke poenget?

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
1 time siden, Inocybe skrev:

Hvorfor er det relevant at DU kan leve med eksponeringen av barn? Det er ikke DEG dette handler om men om barna! Ingen vet om bloggerbarna senere kan leve med det foreldrene har gjort mot dem. Barna har mistet retten sin til selv å velge hvilken identitet de skal ha på nett. Frarøvet av de som egentlig skulle være til barnets beste. Argumentet om hva DU synes er greit er et typisk mammabloggerargument. På samme måte som Mammabloggeren ser du alt fra eget synspunkt og er ikke i stand til å sette deg/seg i en annen persons sted. Siden mammabloggeren lever for og av å eksponere seg på nett så tror mammabloggeren at barnet selvføgelig synes det samme. Det å ikke kunne se noe fra en annens synspunkt er en umoden barnslig måte å tenke på som dessverre de fleste mammabloggere innehar. 

Nettopp siden mammabloggerne ikke skjønner de potentient skader barna sine er diskusjonen om eksponering av barn så viktig. Mer fokus på denne uetiske barnefiendtlige bloggvirksomheten vil få de trege myndighetene ut av starthullene. Og de er sakte men sikkert på vei :) Kanskje for sent for dagens bloggerbarn men det vil redde framtidige. 

Hvorfor er det relevant at du IKKE kan leve med eksponering! Her deler man meningene sine, at enkelte ikke tåler å bli motsagt er synd for de! Men sånn er det i den virkelige verden, oss andre vet å diskutere saken, ikke gnåle om en og samme blogger konstant! Asti sin blogg synes jeg bare er ekstremt skremmende, det nærmer seg stalking! Hvem i huleste starter en egen blogg kun for å snakke om en spesiell blogger! Fullstendig sykt. Hun skriver gjerne om to tre andre, men come on! Vi vet alle hvem hun egentlig kunne tenke seg å diskutere! At asti slenger inn kommentarer om en eller to andre bloggere er bare et skalkeskjul spør du meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Laduena87 skrev:

Og du sa det så godt selv, man har rett til å velge selv om man vil røyke eller ei, og man har også rett til å velge selv om man vil eksponere barn eller ei! Hele poenget her inne er hetsen og besettelsen av en blogger alene! Noe som bare styrker mange sin tro om at det ikke handler om å fremme sak om barns personvern, enkelte er bare ute etter å hetse bloggeren! Synd for mange av dere at dere har ødelagt argumentene deres helt og holdent på egenhånd! Det må svi, er vel derfor enkelte går i harnisk og når man påpeker det! Flere og flere har gjennomskuet tråder som omhandler dette! Og det gjør meg så glad! 


Feil, og feil igjen. For min del er oppfattelsen av at influencer bloggen hovedsaklig handler om CBS forbløffende, da det er andre bloggere som får vel så mye - om ikke mer fokus. 

Barn har lovfesta rett til et røykfritt miljø, slik var det ikke alltid og det var mye samfunnsdebatt før vi kom dithen. På samme måte som vi er i startgropa med å debattere barns særskilte behov for lovfesta vern mot eksponering på nett.

Barn har en lovfestet rett til et røykfritt miljø jf. tobakksskadeloven § 28 (lovdata.no).

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/tobakk-royk-og-snus/roykeloven-regler-om-roykeforbud#vern-av-barn-mot-passiv-røyking

Endret av inox
kutta ned på sitat, for å ikke bryte KG's særskilte siteringsregler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
1 minutt siden, inox skrev:


Feil, og feil igjen. For min del er oppfattelsen av at influencer bloggen hovedsaklig handler om CBS forbløffende, da det er andre bloggere som får vel så mye - om ikke mer fokus. 

Barn har lovfesta rett til et røykfritt miljø, slik var det ikke alltid og det var mye samfunnsdebatt før vi kom dithen. På samme måte som vi er i startgropa med å debattere barns særskilte behov for lovfesta vern mot eksponering på nett.

Barn har en lovfestet rett til et røykfritt miljø jf. tobakksskadeloven § 28 (lovdata.no). Dette er en holdningsskapende bestemmelse som det ikke er knyttet tilsyn eller sanksjoner til. Alle som er ansvarlige for barn skal medvirke til at denne retten blir oppfylt.

https://helsedirektoratet.no/folkehelse/tobakk-royk-og-snus/roykeloven-regler-om-roykeforbud#vern-av-barn-mot-passiv-røyking

Spar meg for kommentarene dine! Fullstendig elendig argumentasjon! Folk røyker om de vil, enig i at man ikke skal røyke rundt barn! Men å vie tiden sin til å hetse en blogger er bare tragisk og patetisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen vil jeg påpeke hvor flott det er at denne bloggen ble opprettet. Hipp, hurra for ytringsfriheten. 

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke gjentas for ofte: Det gjør meg så glad at dokumentasjon på diverse lovbrudd-bloggen til Asti eksisterer og kan brukes som oppslagsverk av både enkeltbrukere og presse.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Kan ikke gjentas for ofte: Det gjør meg så glad at dokumentasjon på diverse lovbrudd-bloggen til Asti eksisterer og kan brukes som oppslagsverk av både enkeltbrukere og presse.

😃

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen vil jeg si hvor flott det er at Asti opprettet denne bloggen slik at lovbrudd som blir begått i Blogglandia blir belyst. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde akkurat tenkt å legge ut lenken på nytt, men så er det allerede gjort 🙂

Var kjapt innom og leste litt, og du verden hvor ryddig og strukturert all dokumentasjon av lovbrudd hos bloggerne er. Asti gjør en fantastisk jobb, og det helt gratis😃

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Hadde akkurat tenkt å legge ut lenken på nytt, men så er det allerede gjort 🙂

Var kjapt innom og leste litt, og du verden hvor ryddig og strukturert all dokumentasjon av lovbrudd hos bloggerne er. Asti gjør en fantastisk jobb, og det helt gratis😃

Ikke sant? Hun er meget dyktig 😊

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
5 timer siden, Laduena87 skrev:

Dette med å kalle det en hobby gjør jo det bare enda mer skremmende! Og si at det ikke er sikkert at det vies mye tid til det- det er jo en idiotisk påstand! Alle som fulgte tråden om CBE Vet jo hvor mye enkelte brukere har bruky tiden sin der inne. 

Hva er skremmende med å kalle det en hobby? Jeg forstår f.eks ikke de som bruker timevis på gaming, eller som perfeksjonerer modellflyene sine, og jeg fatter ikke hva som interesserer med å se timesvis på prankstervideoer på YouTube. Jeg kunne heller aldri drevet med bodybuilding. Men jeg respekterer jo likevel at andre liker og lar seg engasjere av mange forskjellige ting. Jeg synes det er en flott ting med verden.

Jeg tenker at for forskjellige folk så er det forskjellige ting som gjør at man kommer i flyt/flow. Og så lenge det ikke er destruktivt for verden er flyt-følelsen bare det beste, det gir energi og livsengasjement. Jeg gleder meg til å høre hvordan andres engasjement og opplevelse av interesse er skremmende og problematisk. (Selv føler jeg at det er mangelen på engasjement og hobbyer, uavhengig av område, som er skremmende da det gir uhelse og tar fra en livslyst.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...