Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Senil skrev:

Asti er topp. Det å bruke litt av sin tid til å sette søkelyset på lovbrudd er viktig. 

Men tror du virkelig at hun når ut til folket? Jeg tror nemlig ikke det, for jeg tror hun kun når ut til de som fulgte henne her, og noen få lesere av BOTB.

Jeg sier ikke at jobben hun gjør ikke er viktig, men jeg synes, unnskyld språkbruken, at det virker manisk 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Macimba skrev:

Men tror du virkelig at hun når ut til folket? Jeg tror nemlig ikke det, for jeg tror hun kun når ut til de som fulgte henne her, og noen få lesere av BOTB.

Jeg sier ikke at jobben hun gjør ikke er viktig, men jeg synes, unnskyld språkbruken, at det virker manisk 

 

Det virker jo som folk tror det tar mange timer hver dag å se igjennom noen bloggere å deretter se lovbruddene. Det tar virkelig ikke mange minuttene pr blogger pr dag, det er alt for lett. Så nei, synes ikke det virker maniskt ( Btw, jeg er bipolar og har hatt mani mange ganger, og lese blogger, kan jeg ikke gjøre da) eller at man er opphengt ved å påpeke feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
13 minutter siden, Berga skrev:

Fremdeles mange brukere som omtaler CBE som en privatperson og ikke som en reklameblogg. Rart, det der.

Enda en tynnslitt unnskyldning! Såklart dere diskuterer en privatperson i tillegg. Dere bare unnskylder dere med at dere liksom diskuterer bedrift! Hadde CBE vært Cubus eller andre kjeder så hadde dere ikke giddi! Hvorfor ellers er det kun tråden om CBE og ikke andre tråder om generelt bruk av barn i reklame dere diskuterer i. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
16 minutter siden, Senil skrev:

Det virker jo som folk tror det tar mange timer hver dag å se igjennom noen bloggere å deretter se lovbruddene. Det tar virkelig ikke mange minuttene pr blogger pr dag, det er alt for lett. Så nei, synes ikke det virker maniskt ( Btw, jeg er bipolar og har hatt mani mange ganger, og lese blogger, kan jeg ikke gjøre da) eller at man er opphengt ved å påpeke feil. 

Det tar ganske mange minutter jo, særlig når man skriver hundre kommentarer i tråden gjennom dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Macimba skrev:

Men tror du virkelig at hun når ut til folket? Jeg tror nemlig ikke det, for jeg tror hun kun når ut til de som fulgte henne her, og noen få lesere av BOTB.

Jeg sier ikke at jobben hun gjør ikke er viktig, men jeg synes, unnskyld språkbruken, at det virker manisk 

 


Men det er ikke hensikten med bloggen, å sørge for en bred leserskare. Eller at den skal leses overhodet, sånn egentlig.

Den brukes derimot til å samla og kategorisere dokumentasjon på lovbrudd, overtramp og tvilsom praksis, så det enkelt kan refereres til når det sendes inn klager til rette organer eller i kontakt med journalister. Begge deler gjør både Asti og flere andre, og slik når dokumentasjonen indirekte ut, og blir en viktig kilde. 

Vet ikke sikkert, men regner det sannsynlig at f.eks journalisten i Dagens Næringsliv (i saken om Anne Brith) kunne støtte seg på dokumentasjon innsamlet av Asti for å få oversikt over hva som foregår i blogglandia. 

Om en ønsker bredere omtale i "main-stream media" og fokus på uetisk forretningsdrift i bloggosfæren også blant folk flest, så er det nødvendig med materiale som er enkelt tilgjengelig for journalister og andre. "Bloggeres" virksomhet foregår jo ikke alene på blogg, men er spredt over flere kanaler, det slettes og endres fortløpende osv - det er ikke enkelt å få oversikt over for utenforstående som ikke er kjent med denne verdenen, historikken osv. 

Ikke alle blogger er til for å leses 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, inox skrev:


Men det er ikke hensikten med bloggen, å sørge for en bred leserskare. Eller at den skal leses overhodet, sånn egentlig.

Den brukes derimot til å samla og kategorisere dokumentasjon på lovbrudd, overtramp og tvilsom praksis, så det enkelt kan refereres til når det sendes inn klager til rette organer eller i kontakt med journalister. Begge deler gjør både Asti og flere andre, og slik når dokumentasjonen indirekte ut, og blir en viktig kilde. 

Vet ikke sikkert, men regner det sannsynlig at f.eks journalisten i Dagens Næringsliv (i saken om Anne Brith) kunne støtte seg på dokumentasjon innsamlet av Asti for å få oversikt over hva som foregår i blogglandia. 

Om en ønsker bredere omtale i "main-stream media" og fokus på uetisk forretningsdrift i bloggosfæren også blant folk flest, så er det nødvendig med materiale som er enkelt tilgjengelig for journalister og andre. "Bloggeres" virksomhet foregår jo ikke alene på blogg, men er spredt over flere kanaler, det slettes og endres fortløpende osv - det er ikke enkelt å få oversikt over for utenforstående som ikke er kjent med denne verdenen, historikken osv. 

Ikke alle blogger er til for å leses 😉 

:Nikke:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk finner det normalt og flott at når man googler navn på barn, kommer man til sider som viser innhold som ikke bare er klandreverdig, men direkte skadelig for barnas mentale helse når de blir litt større. Så er det noe som ikke stemmer med eget syn på verden.

Når folreldrene (her cbe) blir gjort oppmerksomme på dette, så unnskylder de med at det ikke er galt i å legge ut bilder, men noe galt med de som bruker bildene. 

Å ja, det er noe galt i å bruke bilder av barn, men det er hakket verre å legge ut bilder av barn, slik de kan misbrukes.

Endret av Senil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
3 minutter siden, Orly skrev:

Jo det er mye galt i eksponering av barna til CBe, men en ting har du rett i : det finnes bloggere som har et gjennomtenkt syn på dette med utlevering blant annet Jenny Skavlan.

Nå snakket vi ikke om skavlan gjorde vi? Cbe står fritt til å velge dette selv! Dere overdriver sånn! Si det som det er, dere fordrar ikke dama! Det er så åpenbart og det vet mange av dere så godt selv, resten er bare tåpelige unnskyldninger for å slenge ekkel dritt om CBE. Vemmelig ! Og ekkelt! Tenk å leve et sånt liv, jeg hadde serr blir deprimert av meg selv hadde jeg bært på og spredd så mye negativitet! Jeg tror jeg hadde blitt syk rett og slett! BLIR så glad av å se flere her inne gjennomskue mange av brukerne! Det GLEDES 👌😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Laduena87 skrev:

Nå snakket vi ikke om skavlan gjorde vi? Cbe står fritt til å velge dette selv! Dere overdriver sånn! Si det som det er, dere fordrar ikke dama! Det er så åpenbart og det vet mange av dere så godt selv, resten er bare tåpelige unnskyldninger for å slenge ekkel dritt om CBE. Vemmelig ! Og ekkelt! Tenk å leve et sånt liv, jeg hadde serr blir deprimert av meg selv hadde jeg bært på og spredd så mye negativitet! Jeg tror jeg hadde blitt syk rett og slett! BLIR så glad av å se flere her inne gjennomskue mange av brukerne! Det GLEDES 👌😍

Du skjønner åpenbart ikke at bilder av mindreårige missbrukes på Internett. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Laduena87 skrev:

Joda, er bare å dele positive tanker! Det hjelper for oss andre og som ønsker å spre positivitet! 👌☺️☺️

Eksponering av mindreårige for antall klikk og økonomisk vinning er direkte kvalmende og vitner om dumskap fra disse mikrokjendisene i Blogglandia.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden enkelte som er skikkelig tilhenger av å eksponere barn, faktisk også jobber med barn, bør denne artikkelen være til ettertanke. Den handler om barnehagebarns rett til personvern og til å ikke bli eksponert og behandlet som objekt. Les den og sammenlign deretter situasjonen med bloggerbarnas. Er det fortsatt greit å bli eksponert - ikke bare for foreldrene (som barnehagebarn), men for hundretusenvis av fremmede mennesker med uante motiver? 

https://www.barnehage.no/artikler/barn-skal-ikke-matte-akseptere-at-hele-livet-deres-dokumenteres/428807

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Laduena87
1 minutt siden, inox skrev:

Den følelsen - når det kjennes mest av alt som om enkelte debattanter jobber hardt for å piske opp stemningen og sørge for å få tråden stengt..... 😕 

Mange med horn i siden til Asti, og ikke synes noe om denne tråden - eller bloggen hennes, som utenfor andres kontroll og påvirkning, fremhever lovbrudd på lovbrudd..... Ikke fall for det! 

Den følelsen når enkelte her inne nærmest får spasmer fordi noen snakker positivt om en de hater! HAHA! Slapp av du, verden er ikke svart hvit og det finnes faktisk positive mennesker. Deal with it. Livet er så mye bedre når man ikke blir besatt av sin egen negativitet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Laduena87 skrev:

Ååå nivået her inne ass! Jo det skjønner jeg! Forøvrig så er face, snap og Instagram sine bilder fult mulig å komme på avveie, snap eier hvert eneste bildet man sender! Så da er Alle foreldrene som noensinne har sendt et bildet delaktig! Men klart, det er ikke interessant å diskutere! Å hate på cbe derimot, det er interessant det! Asti har en sykelig obsession på enkelte bloggere! Og bloggen til asti kommet til å ha ca 0 lesere om kort tid, da skaffer hun seg en ny bruker her inne pga abstinensene om å stalke CBE blir for store. Asti har fremstilt seg som en som har viet livet til å «ta» Caroline, herregud! Asti fremstiller seg som syk! 

CBE er en kommersiell blogg som tjener livets opphold ved å eksponere mindreårige på Internett. Som om ikke det  er nok bryter virksomheten lovverket også. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, inox skrev:

Den følelsen - når det kjennes mest av alt som om enkelte debattanter jobber hardt for å piske opp stemningen og sørge for å få tråden stengt..... 😕 

Mange med horn i siden til Asti, og ikke synes noe om denne tråden - eller bloggen hennes, som utenfor andres kontroll og påvirkning, fremhever lovbrudd på lovbrudd..... Ikke fall for det! 

Jeg er så enig, men hva slags påvirkningskraft og hva gjør det om folk stenger tråden? Asti sin blogg ligger der ute, samme gjør BOTB som nå også er renvasket for hets, og brudd på opphavsrett. Å diskutere med brukere som oppriktig tror at de kan klare å ødelegge noe som så til de grader er på vei oppover som tema i samfunnet, er bare litt lørdagsunderholdning. De vet at de har så lite å fare med at de må oppføre seg som tenåringer med kronisk PMS. Regjeringen har satt av 6 millioner til blogpoliti og Asti bør søke stillingen som det, hun har allerde dokumentasjonen i orden ivertfall hlttps://influencere.wordpress.com/bruk-av-barn-i-some-lenker/ 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er faktisk ikke greit å bedrive shitkasting av andre brukere her inne.

3 minutter siden, inox skrev:

Den følelsen - når det kjennes mest av alt som om enkelte debattanter jobber hardt for å piske opp stemningen og sørge for å få tråden stengt..... 😕 

Mange med horn i siden til Asti, og ikke synes noe om denne tråden - eller bloggen hennes, som utenfor andres kontroll og påvirkning, fremhever lovbrudd på lovbrudd..... Ikke fall for det! 

Blir satt ut over ha enkelte klarer å skrive.Når man har en mening om at noen er slemme når de skriver noe om en blogger, mensde selv kan slenge verre ting tilbake. Goddag mann økseskaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laduena87
3 minutter siden, Kollontaj skrev:

Siden enkelte som er skikkelig tilhenger av å eksponere barn, faktisk også jobber med barn, bør denne artikkelen være til ettertanke. Den handler om barnehagebarns rett til personvern og til å ikke bli eksponert og behandlet som objekt. Les den og sammenlign deretter situasjonen med bloggerbarnas. Er det fortsatt greit å bli eksponert - ikke bare for foreldrene (som barnehagebarn), men for hundretusenvis av fremmede mennesker med uante motiver? 

https://www.barnehage.no/artikler/barn-skal-ikke-matte-akseptere-at-hele-livet-deres-dokumenteres/428807

Man trenger ikke være tilhenger av å eksponere barn! Man kan derimot stille seg positiv til hvordan man velger å eksponere barn! Helt ærlig? Dette med at dere skylder på at dere er så jævla opptatt av barns rettigheter for personvern er det ingen som tror på lengre. Dere vil slenge dritt, det er det det handler om! Motbydelig oppførsel ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Laduena87 skrev:

Man trenger ikke være tilhenger av å eksponere barn! Man kan derimot stille seg positiv til hvordan man velger å eksponere barn! Helt ærlig? Dette med at dere skylder på at dere er så jævla opptatt av barns rettigheter for personvern er det ingen som tror på lengre. Dere vil slenge dritt, det er det det handler om! Motbydelig oppførsel ! 

Du har positive tanker om barn som blir eksponert på Internett som kan bli missbrukt? Har du hørt om dark room?

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...