Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det dyre medisiner? 😊

Anonymkode: 8a891...436

Nei, ikke sammenlignet ved vanlig stimulering. Progynova koster under 100 for 90 tabletter (jeg hadde dosering 1+1+1 daglig mener jeg å huske). Cyclogest koster vel ca 400 for 15 stk. Men tror man kan bruke lutinus eller crinone også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Nei, ikke sammenlignet ved vanlig stimulering. Progynova koster under 100 for 90 tabletter (jeg hadde dosering 1+1+1 daglig mener jeg å huske). Cyclogest koster vel ca 400 for 15 stk. Men tror man kan bruke lutinus eller crinone også 😊

Ok, da holder deg med å ha tilgjengelig de pengene det koster for selve fryseforsøket da 😊

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da holder deg med å ha tilgjengelig de pengene det koster for selve fryseforsøket da 😊

Anonymkode: 8a891...436

Ja, i grunn :) Heldigvis er et fryseforsøk en «smal sak» sammenlignet med ferskforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Ja, i grunn :) Heldigvis er et fryseforsøk en «smal sak» sammenlignet med ferskforsøk.

Hvor ligger du sev i løypa egentlig?😊

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ligger du sev i løypa egentlig?😊

Anonymkode: 8a891...436

Jeg er på rugedag6 i et ferskforsøk 😊🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Jeg er på rugedag6 i et ferskforsøk 😊🤞🏻

Hvordan er magefølelsen? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er magefølelsen? 

Anonymkode: 8a891...436

God. Jeg har aldri spottet noe eller hatt annen form for blødning utenom mensen før. Hadde det jeg tolker som festeblødning på RD4+5 sist forsøk og samme skjedde nå 🤞🏻😊 Har også andre ting jeg kjenner på, men det kan like gjerne være cyclogest som er årsaken til

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Patriotpaula skrev:

God. Jeg har aldri spottet noe eller hatt annen form for blødning utenom mensen før. Hadde det jeg tolker som festeblødning på RD4+5 sist forsøk og samme skjedde nå 🤞🏻😊 Har også andre ting jeg kjenner på, men det kan like gjerne være cyclogest som er årsaken til

Så bra 😄

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det er fortsatt litt tidlig, så ikke mist alt håpet enda :) 🤞🏻

Fryseforsøk på min klinikk hadde vært ved neste mensen, altså blødning nå og så begynt evt behandling igjen ved neste blødning 👍🏼 :) 

Håper det er samme med Riksen. Vil helst ikke vente lengre. 

Har du hørt om det før at noen hadde negativ test RD9 og positiv test med blodprøve RD10 med blasto? Jeg skal finne ut i morgen allikevel men lurer bare på det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Avianna skrev:

Håper det er samme med Riksen. Vil helst ikke vente lengre. 

Har du hørt om det før at noen hadde negativ test RD9 og positiv test med blodprøve RD10 med blasto? Jeg skal finne ut i morgen allikevel men lurer bare på det 🙂

Skjønner at du ikke vil vente lengre enn nødvendig ja...

Kan ikke huske at jeg har lest noe om det nei. Det skulle normalt kunne være mulig å detektere en graviditet på RD9 😕 Håper selvsagt at blastoen din er litt treg bare!

 

BAD58768-18F9-47BA-97E9-D9DAA96DEE20.jpeg

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Påmfritt skrev:

Er løpet kjørt når jeg fikk negativ 10ml/u test på 9dpt? 

Satte du inn en 5-dagers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Påmfritt skrev:

2 dagers

Neida, da er ikke løpet kjørt :) se på oversikten som patriotpaula la ut - ved en 5 dagers blasto skal det gi pos test på rugedag 9. Men du er «tre dager bak» den oversikten, fordi du satte inn en todagers. Gi det noen dager til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Neutral90 skrev:

Neida, da er ikke løpet kjørt :) se på oversikten som patriotpaula la ut - ved en 5 dagers blasto skal det gi pos test på rugedag 9. Men du er «tre dager bak» den oversikten, fordi du satte inn en todagers. Gi det noen dager til :)

Takk🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Melder meg på i tråden, skal i gang nå. Henvises fra privat til offentlig, men tar først en beslutning på hvor det blir når jeg får sammenlignet ventetiden. Sikkert mye lengre når det er offentlig? Tenker en sånn tre forsøk i en pakke-løsning. Ikke funnet noe galt med egg osv., men har problemer med arrvev i livmor. 

Fint å følge dere så jeg lærer litt på veien. Føler meg helt lost i denne prosessen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Avianna skrev:

Lurer på noe - er det mulig å bytte til privat etter 2 forsøk og at første privat forsøket da blir dekket av Helfo, siden det er 3. forsøk?

Medisinutgifter dekkes for inntil 3 forsøk, samme om du går privat eller offentlig. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fiiol skrev:

Medisinutgifter dekkes for inntil 3 forsøk, samme om du går privat eller offentlig. :) 

Hvis man er ferdig med 1 forsøk og skal i gang med det 2. Vil pengene for medisiner første forsøket telle med i det neste for å få refusjon? Eller starter man på 0 igjen? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er ferdig med 1 forsøk og skal i gang med det 2. Vil pengene for medisiner første forsøket telle med i det neste for å få refusjon? Eller starter man på 0 igjen? 

Anonymkode: 8a891...436

Ja, men du må sende inn kravet innen 6 måneder, etter at grensen for egenbetaling er nådd. Det beste er å bare få sendt inn kvitteringene fortløpende, etter ett fullført forsøk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...