Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Fiiol skrev:

Medisinutgifter dekkes for inntil 3 forsøk, samme om du går privat eller offentlig. :) 

Takk! Det er godt å vite. Tror ikke jeg kan takle en runde til med offentlig. Er medisinutgifter inkludert i prisene som står på nettsiden til klinikkene, eller kommer de i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Avianna skrev:

Takk! Det er godt å vite. Tror ikke jeg kan takle en runde til med offentlig. Er medisinutgifter inkludert i prisene som står på nettsiden til klinikkene, eller kommer de i tillegg?

Leit at det har gått så langt. :( ❤️

Medisinene er ikke inkludert nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 dager etter innsett av blastocyst og negativ graviditetstest. Ingen blødning eller tegn på at mens er på vei. Offisiell testdag om tre dager, men løpet er vel kjørt....? Har forstått det slik at Lutinus kan forsinke blødning. Er det ok å bare stoppe med Lutinus nå? Eller må jeg vente til testdag? Har ikke lyst til å dra dette ut lenger enn jeg må. Ikke vits å kontakte klinikken - de er ganske steile på datoer... Hva ville du gjort?

Anonymkode: 6f4e3...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

11 dager etter innsett av blastocyst og negativ graviditetstest. Ingen blødning eller tegn på at mens er på vei. Offisiell testdag om tre dager, men løpet er vel kjørt....? Har forstått det slik at Lutinus kan forsinke blødning. Er det ok å bare stoppe med Lutinus nå? Eller må jeg vente til testdag? Har ikke lyst til å dra dette ut lenger enn jeg må. Ikke vits å kontakte klinikken - de er ganske steile på datoer... Hva ville du gjort?

Anonymkode: 6f4e3...a83

Du må avtale nedtrapping av Lutinus det står noe om angst, humørsvingninger og anfall kramper om du slutter brått med Lutinus. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

11 dager etter innsett av blastocyst og negativ graviditetstest. Ingen blødning eller tegn på at mens er på vei. Offisiell testdag om tre dager, men løpet er vel kjørt....? Har forstått det slik at Lutinus kan forsinke blødning. Er det ok å bare stoppe med Lutinus nå? Eller må jeg vente til testdag? Har ikke lyst til å dra dette ut lenger enn jeg må. Ikke vits å kontakte klinikken - de er ganske steile på datoer... Hva ville du gjort?

Anonymkode: 6f4e3...a83

Jeg ville absolutt fortsatt med lutinus frem til du får svar etter testdag. Har ikke trappet ned selv ved mislykket forsøk, og det har gått veldig fint. Men, med tanke på at du bare er 11 dpo så ville jeg ikke sluttet med lutinus før du vet helt sikkert. Vil ikke gi deg falske forhåpninger, men vent litt, og hør på det klinikken sier. God klem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

11 dager etter innsett av blastocyst og negativ graviditetstest. Ingen blødning eller tegn på at mens er på vei. Offisiell testdag om tre dager, men løpet er vel kjørt....? Har forstått det slik at Lutinus kan forsinke blødning. Er det ok å bare stoppe med Lutinus nå? Eller må jeg vente til testdag? Har ikke lyst til å dra dette ut lenger enn jeg må. Ikke vits å kontakte klinikken - de er ganske steile på datoer... Hva ville du gjort?

Anonymkode: 6f4e3...a83

Ja, nå er løpet kjørt. Skjønner ikke hvorfor du fikk testdag så sent.

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må avtale nedtrapping av Lutinus det står noe om angst, humørsvingninger og anfall kramper om du slutter brått med Lutinus. 

Anonymkode: 8a891...436

Man må ikke trappe ned på Lutinus.

Anonymkode: 09e5f...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Fiiol skrev:

Jeg ville absolutt fortsatt med lutinus frem til du får svar etter testdag. Har ikke trappet ned selv ved mislykket forsøk, og det har gått veldig fint. Men, med tanke på at du bare er 11 dpo så ville jeg ikke sluttet med lutinus før du vet helt sikkert. Vil ikke gi deg falske forhåpninger, men vent litt, og hør på det klinikken sier. God klem! 

Hun er vel nærmere 16 dpo. Rugedag 11 etter innsett av blastocyst. Ville bare slutter på Lutinus nå. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Hvordan er ventetiden nå egentlig? Har tatt blodprøver, sædprøve og fertilitetssjekk?

Hvis jeg bare setter i gang nå privat, hvor lang tid tar det i teorien før man kan bli gravid? Med alt av medisiner osv? Og offentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Hvordan er ventetiden nå egentlig? Har tatt blodprøver, sædprøve og fertilitetssjekk?

Hvis jeg bare setter i gang nå privat, hvor lang tid tar det i teorien før man kan bli gravid? Med alt av medisiner osv? Og offentlig?

La oss si at mensen din starter i morgen, da kan du være gravid i løpet av to uker om alt klaffer og du går privat. Offentlig vil nok ikke bli før langt ut i neste år.

Anonymkode: 09e5f...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La oss si at mensen din starter i morgen, da kan du være gravid i løpet av to uker om alt klaffer og du går privat. Offentlig vil nok ikke bli før langt ut i neste år.

Anonymkode: 09e5f...6c3

Supert, takk for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er vel nærmere 16 dpo. Rugedag 11 etter innsett av blastocyst. Ville bare slutter på Lutinus nå. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

Jeg leste nok 11 dpo i mitt eget hode. Holder uansett på at jeg ville fulgt klinikken sine retningslinjer jeg da, og tatt kontakt med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke trappe ned på Lutinus.

Anonymkode: 09e5f...6c3

Å. Står det i pakningsvedlegget. Og jeg har fått beskjed om å ikke slutte på dem før jeg får beskjed av klinikken. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å. Står det i pakningsvedlegget. Og jeg har fått beskjed om å ikke slutte på dem før jeg får beskjed av klinikken. 

Anonymkode: 8a891...436

Trenger ikke nedtrapping. Man skal vente til testdag før man slutter, men når de gir testdag 14 dager etter innsett av blastocyst er de jo ganske på jordet. Regner med de har en fast regel på 14 dager etter innsett og ikke tar hensyn til at det er blastocyst. Må være det offentlige som holder på slik. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar fra blodprøven i dag. Tydeligvis er resultatet veldig veldig svakt positivt så de sa jeg må komme tilbake for en ny blodprøve på torsdag. Helt forvirret nå - vet noen hva det betyr? Er det fortsatt mulig at den har festet seg men er bare treig? 🤔 eller er det mer sannsynlig at det ble ikke noe?

Endret av Avianna
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Avianna skrev:

Har fått svar fra blodprøven i dag. Tydeligvis er resultatet veldig veldig svak positiv så de sa jeg må komme tilbake for en ny blodprøve på torsdag. Helt forvirret nå - vet noen hva det betyr? Er det fortsatt mulig at den har festet seg men er bare treig? 🤔 eller er det mer sannsynlig at det ble ikke noe?

Oi! Kan ikke si hva det kan bety,men krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

41 minutter siden, Avianna skrev:

Har fått svar fra blodprøven i dag. Tydeligvis er resultatet veldig veldig svak positiv så de sa jeg må komme tilbake for en ny blodprøve på torsdag. Helt forvirret nå - vet noen hva det betyr? Er det fortsatt mulig at den har festet seg men er bare treig? 🤔 eller er det mer sannsynlig at det ble ikke noe?

Vær også obs på at svake pos resultat og svak økning i hcg kan tyde på svangerskap utenfor livmor. Hvor mange dpo er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Neutral90 skrev:

Vær også obs på at svake pos resultat og svak økning i hcg kan tyde på svangerskap utenfor livmor. Hvor mange dpo er du?

Ikke sikker med dpo. Ivertfall 10RD med blasto. Så kanskje 15 dpo? Håper veldig at det ikke er det 😕 

Det er ikke mulig for meg å se noe resultat på test striper, er nok for svak for det. Lurer på om det kan være kjemisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fiiol skrev:

Jeg leste nok 11 dpo i mitt eget hode. Holder uansett på at jeg ville fulgt klinikken sine retningslinjer jeg da, og tatt kontakt med dem. 

Takk for svar, Fiiol. Blir nok til at jeg gjør det.

Anonymkode: 6f4e3...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...