Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

11 timer siden, TiiBii skrev:

Dere som går på Crinone, hva gjør dere som «lett aktivitet» etter innsett av gelen? 

Jeg bare styrer litt hjemme. Tar ut av oppvaskmaskinen, bretter klær, pakker sekken osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke roe meg, jeg. Nesten sikker på at fprsøket ikke gikk bra. Ingen symptomer, ingenting 😕😩

Anonymkode: 8a891...436

Kjenner følelsen... Husk at det er veldig vanlig å ikke kjenne noen ting! Prøv å gå en tur, treff en venninne eller gjør noe som gjør deg glad så du kan få tankene over på noe annet. Hvor lenge er det siden du satt inn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke roe meg, jeg. Nesten sikker på at fprsøket ikke gikk bra. Ingen symptomer, ingenting 😕😩

Anonymkode: 8a891...436

Det er fortsatt tidlig, du må ikke miste håpet enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke roe meg, jeg. Nesten sikker på at fprsøket ikke gikk bra. Ingen symptomer, ingenting 😕😩

Anonymkode: 8a891...436

Nå går ikke jeg gjennom prøverør, men drister meg til å svare allikevel. 

Under min første graviditet hadde jeg ingen, absolutt ingen, symptomer før jeg var godt over 6 uker på vei. 

Ikke gi opp helt enda. Det er altfor tidlig til å jakte symptomer, og vet du - noen får nesten ingen symptomer i det hele tatt. Og det er også helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TiiBii skrev:

Dere som går på Crinone, hva gjør dere som «lett aktivitet» etter innsett av gelen? 

Altså, jeg lever stort sett normalt, men jeg passer på å holde pulsen ganske lavt. Kjører ikke på med noen tøffe treningsøkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste ferskforsøk her. Hatt to fersk innsetting og 3 fryseforsøk uten at det har festet seg selv om eggene har vært i topp kvalitet. Har endo og mistenker ando også. 

Denne omgangen fikk jeg gonal istedenfor puergon og fikk ut 15 egg! Tidligere har det vært maks 8-9. 11 av dem ble befruktet og er på dag 2 nå. 9 av eggene deler seg fint så langt. Bestemt oss for blasto. Kan det ha noe å si hvilken sprøyte man bruker? Blir innsetting på søndag om alt fortsetter å gå bra med eggene. Prøver meg på å be om to siden det er siste forsøk. De er negative pga det er snakk om blasto som gir økt mulighet for graviditet. Idag sa de at om det andre egget har mindre kvalitet så kanskje jeg kan få to likevel. 

Anonymkode: e4bb1...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Det er fortsatt tidlig, du må ikke miste håpet enda :)

 

55 minutter siden, Sinsiew skrev:

Nå går ikke jeg gjennom prøverør, men drister meg til å svare allikevel. 

Under min første graviditet hadde jeg ingen, absolutt ingen, symptomer før jeg var godt over 6 uker på vei. 

Ikke gi opp helt enda. Det er altfor tidlig til å jakte symptomer, og vet du - noen får nesten ingen symptomer i det hele tatt. Og det er også helt normalt :)

Huff takk. Aldri taklet noe så dårlig før jeg. Alt har liksom gått galt det siste året. Er ganske sliten. Innser at det egentlig er et dårlig utgangspunkt for en graviditet i tillegg, men så vil jeg det så gjerne. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Huff takk. Aldri taklet noe så dårlig før jeg. Alt har liksom gått galt det siste året. Er ganske sliten. Innser at det egentlig er et dårlig utgangspunkt for en graviditet i tillegg, men så vil jeg det så gjerne. 

Anonymkode: 8a891...436

Når man ønsker noe så sterkt, så er det selvsagt mye følelser i sving. Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg kan også legge til at jeg er drittlei av at «alle» venninnene mine blir gravide med et knips og føder et friskt og velskapt barn ni måneder senere. Jeg er drittlei og sliten av at vi ikke blir gravide med et knips og når jeg først ble gravid, så mistet vi det. Jeg bruker vanligvis sommeren til å lade batteriene, men jeg har aldri vært så sliten som jeg var etter denne sommeren (etter aborten). For min del hjelper det ikke å vente på at energinivået tar seg opp igjen, det eneste jeg vil er å bli gravid igjen... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Påmfritt skrev:

Jeg bare styrer litt hjemme. Tar ut av oppvaskmaskinen, bretter klær, pakker sekken osv. 

 

1 time siden, Popkorn skrev:

Altså, jeg lever stort sett normalt, men jeg passer på å holde pulsen ganske lavt. Kjører ikke på med noen tøffe treningsøkter. 

Oki, da er vi på samme nivå hvertfall. Jeg danser litt «cha cha cha» bevegelser eller går tur med hunden og rusler rundt ellers 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Når man ønsker noe så sterkt, så er det selvsagt mye følelser i sving. Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg kan også legge til at jeg er drittlei av at «alle» venninnene mine blir gravide med et knips og føder et friskt og velskapt barn ni måneder senere. Jeg er drittlei og sliten av at vi ikke blir gravide med et knips og når jeg først ble gravid, så mistet vi det. Jeg bruker vanligvis sommeren til å lade batteriene, men jeg har aldri vært så sliten som jeg var etter denne sommeren (etter aborten). For min del hjelper det ikke å vente på at energinivået tar seg opp igjen, det eneste jeg vil er å bli gravid igjen... 

Da har vi det nok litt likt, selv om jeg ikke har opplevd abort enda da 😊

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 22.48, Neutral90 skrev:

Hei alle dere med erfaring, jeg søker råd :) jeg har akkurat hatt andre avbrutte forsøket for fryseegg på grunn av for tynn livmorslimhinne. Neste forsøk er styrt med progynova. Men, har noen erfaring med tynn slimhinne? I så fall, hva funket for deg? Er ikke tilhenger av en «vente og se» tilnærming enda en syklus. Tenker kanskje om blodfortynnende kan hjelpe? 🤔 vet for lite om dette, men skjønner at forslag må komme fra meg, klinikken tar ikke initiativ selv.

Livmorslimhinnen min var veldig tynn de to første innsettene. Første ble avbrutt, andre gikk akkurat. Men gikk jo ikke.

Holder på med tredje forsøk nå (hadde innsett på mandag🤞🤞) Pga hinna, doblet de dosen med letrozol tabletter på meg, og denne gangen var visst hinnen fin og tjukk 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amybie skrev:

Livmorslimhinnen min var veldig tynn de to første innsettene. Første ble avbrutt, andre gikk akkurat. Men gikk jo ikke.

Holder på med tredje forsøk nå (hadde innsett på mandag🤞🤞) Pga hinna, doblet de dosen med letrozol tabletter på meg, og denne gangen var visst hinnen fin og tjukk 👍 

Jeg har gått på dobbel dose letrozol uten effekt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Jeg har gått på dobbel dose letrozol uten effekt :(

Ok, da har jeg ikke noe å komme med 🤔

Denne runden har jeg kun brukt dobbel letrozol, (de droppet menopur), og her ble den for første gang vanlig tykkelse.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg har gått på dobbel dose letrozol uten effekt :(

Det kan jo hende at du er delvis resistent mot det? Noen som er det sa gyn til meg (me included)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Patriotpaula skrev:

Det kan jo hende at du er delvis resistent mot det? Noen som er det sa gyn til meg (me included)

Enda en ting jeg må skrive på listen før telefonmøte med legen, takk 👍 eller, usikker på om jeg er resistent. Det hadde jo bra effekt på eggutviklingen og ga meg el 10 dager før sammenlignet med forrige syklus

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, TiiBii skrev:

Dere som går på Crinone, hva gjør dere som «lett aktivitet» etter innsett av gelen? 

Sminke/klær på meg/lage frokost om morgenen før jobb og om kvelden noe slags husarbeid (e.g. tømme oppvaskmaskin) eller gå høyre til venstre fram Tv-en 😁😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greier alle her det å ikke være bitter? 😢 jeg er jo glad for alle mine venner og søsken som popper ut barn etter to prøveperioder. Men det varierer mye hvor godt jeg takler det, på en måte. Synes alt er  urettferdig for det meste. Dagens #sutrepost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Neutral90 skrev:

Greier alle her det å ikke være bitter? 😢 jeg er jo glad for alle mine venner og søsken som popper ut barn etter to prøveperioder. Men det varierer mye hvor godt jeg takler det, på en måte. Synes alt er  urettferdig for det meste. Dagens #sutrepost

Jeg er enig 😬

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Neutral90 skrev:

Greier alle her det å ikke være bitter? 😢 jeg er jo glad for alle mine venner og søsken som popper ut barn etter to prøveperioder. Men det varierer mye hvor godt jeg takler det, på en måte. Synes alt er  urettferdig for det meste. Dagens #sutrepost

Jeg prøver... men takler ikke alltid heller. Hadde en uke hvor 3 venner og kjæresten til broren min ble gravide 4 dager på råd og da ble jeg bare mer og mer bitter.  Spesielt siden én av dem hadde ingen planer for det, er ikke i et spesielt godt forhold og ville egentlig ikke ha barn. 

Eller når noen kommer tilbake fra mammapermisjon når de har blitt gravide lenge etter vi har begynt å prøve...

Prøver å være positiv og tenker at andre har sikkert andre typer problemer med livet deres. Men av og til tenker jeg at det er nesten umulig at andre har så mange problemer som meg (IVF er bare et av dem) 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TiiBii skrev:

 

Oki, da er vi på samme nivå hvertfall. Jeg danser litt «cha cha cha» bevegelser eller går tur med hunden og rusler rundt ellers 😅

Jobber som lærer på en lang skole med mange trappetrinn og er akrobatikkinstruktør, så må gjøre noe, men tar det i rolig tempo og fokuserer på at barna gjør mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...