Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva vil det si at eggene er 4 og 5 delt? Av de 11 befruktet så var 8 4 delt og 1 5delt på dag 2 om uttak regnes som dag 0. 

Anonymkode: e4bb1...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Neutral90 skrev:

Greier alle her det å ikke være bitter? 😢 jeg er jo glad for alle mine venner og søsken som popper ut barn etter to prøveperioder. Men det varierer mye hvor godt jeg takler det, på en måte. Synes alt er  urettferdig for det meste. Dagens #sutrepost

Det går veldig opp og ned. Måtte si rett ut til bestevenninnen min som ble gravid at jeg trengte litt distanse helt i starten. Dette var i starten av utredningen vår og vi hadde prøvd å bli gravide likt. Hun ble,mens jeg satte i gang med utredning. Det var tøft. I tillegg er det alle disse som egentlig ikke vil bli gravide... eller blir det så veldig lett. Nei... ikke lett altså!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ødelegger jeg for forsøket? Jeg trener, løper, løfter og lever som alltid ellers. Trodde det var det jeg skulle. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm... Ødelegger jeg for forsøket? Jeg trener, løper, løfter og lever som alltid ellers. Trodde det var det jeg skulle. 

Anonymkode: 07ead...c75

De fleste får beskjed at de skal leve som normalt :) Det skal ikke være sånn at det skal bli to helt ekstraordinære uker fordi man ruger. Lev normalt hvis det er det du har fått beskjed om 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Time på Riks i går etter at jeg startet opp med Progynova sist mens. Mistet barnet i uke 9 sist, noe som endte med utskrapning etter mislykket medikamentell abort. Fikk ikke sove natten i forveien og hadde mange spørsmål. Ble ropt opp, bedt om å kle av meg, opp på benken, fikk ny time. Ingen åpning for å spørre om noe som helst... ingen spørsmål til meg fra legen, han var mest opptatt av å snakke med studenten han hadde med seg. Kjenner meg såå sår, prøver å børste det av meg, vet jeg sikkert er litt skjør etter en tøff sommer, men det virker ikke som at de en gang åpner journalen din før du kommer inn døren.. Burde sikkert tatt en liten pause før jeg startet med nytt forsøk, men man føler ikke at man kan det heller..

Anonymkode: 93524...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Time på Riks i går etter at jeg startet opp med Progynova sist mens. Mistet barnet i uke 9 sist, noe som endte med utskrapning etter mislykket medikamentell abort. Fikk ikke sove natten i forveien og hadde mange spørsmål. Ble ropt opp, bedt om å kle av meg, opp på benken, fikk ny time. Ingen åpning for å spørre om noe som helst... ingen spørsmål til meg fra legen, han var mest opptatt av å snakke med studenten han hadde med seg. Kjenner meg såå sår, prøver å børste det av meg, vet jeg sikkert er litt skjør etter en tøff sommer, men det virker ikke som at de en gang åpner journalen din før du kommer inn døren.. Burde sikkert tatt en liten pause før jeg startet med nytt forsøk, men man føler ikke at man kan det heller..

Anonymkode: 93524...db5

Hørtes ikke greit ut 😥

Klem ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Time på Riks i går etter at jeg startet opp med Progynova sist mens. Mistet barnet i uke 9 sist, noe som endte med utskrapning etter mislykket medikamentell abort. Fikk ikke sove natten i forveien og hadde mange spørsmål. Ble ropt opp, bedt om å kle av meg, opp på benken, fikk ny time. Ingen åpning for å spørre om noe som helst... ingen spørsmål til meg fra legen, han var mest opptatt av å snakke med studenten han hadde med seg. Kjenner meg såå sår, prøver å børste det av meg, vet jeg sikkert er litt skjør etter en tøff sommer, men det virker ikke som at de en gang åpner journalen din før du kommer inn døren.. Burde sikkert tatt en liten pause før jeg startet med nytt forsøk, men man føler ikke at man kan det heller..

Anonymkode: 93524...db5

Kjenner meg igjen i dette... av og til så tror jeg at hvordan de behandler folk burde være ulovlig. Etter min time for innsetting forrige lørdag satt jeg på en benk på Riksen og bare skjelvet og gråt av sjokk fra hvor upersonlig timen var, at de ikke ville svare på mine spørsmål og hvor urettferdig det er at jeg ikke har noe valg bortsatt fra å bare gjøre hva de sier. 

Føler med deg. Klem ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om HCGen fra eggløsningssprøyten er helt ut av kroppen etter 13 dager? Vurdere å kjøpe en tidlig test og lurer på om HCG kan fortsatt vise på de. Er altfor utålmodig 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Avianna skrev:

Er det noen som vet om HCGen fra eggløsningssprøyten er helt ut av kroppen etter 13 dager? Vurdere å kjøpe en tidlig test og lurer på om HCG kan fortsatt vise på de. Er altfor utålmodig 🙄

Ja, den skal være ute etter 10 dager. 

Anonymkode: 09e5f...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Avianna skrev:

Er det noen som vet om HCGen fra eggløsningssprøyten er helt ut av kroppen etter 13 dager? Vurdere å kjøpe en tidlig test og lurer på om HCG kan fortsatt vise på de. Er altfor utålmodig 🙄

Min var uteetter 10 😊

 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Neutral90 skrev:

Jeg har gått på dobbel dose letrozol uten effekt :(

Har de prøvd estradot plaster? Jeg har ikke prøvd letrozol, men progynova ga ikke så tykk slimhinne. Estradot funket veldig bra, fikk flott slimhinne. Du kan jo høre om det hvis du ikke har prøvd det? Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Time på Riks i går etter at jeg startet opp med Progynova sist mens. Mistet barnet i uke 9 sist, noe som endte med utskrapning etter mislykket medikamentell abort. Fikk ikke sove natten i forveien og hadde mange spørsmål. Ble ropt opp, bedt om å kle av meg, opp på benken, fikk ny time. Ingen åpning for å spørre om noe som helst... ingen spørsmål til meg fra legen, han var mest opptatt av å snakke med studenten han hadde med seg. Kjenner meg såå sår, prøver å børste det av meg, vet jeg sikkert er litt skjør etter en tøff sommer, men det virker ikke som at de en gang åpner journalen din før du kommer inn døren.. Burde sikkert tatt en liten pause før jeg startet med nytt forsøk, men man føler ikke at man kan det heller..

Anonymkode: 93524...db5

Jeg kjenner meg SÅ igjen!! Og jeg blir så sint når jeg leser at flere har måtte oppleve denne dårlige og lite sensitive behandlingen  i den utrolig sårbare situasjonen vi i utgangspunktet er i. Jeg tror jeg vet akkurat hvilken lege du har møtt... Og etter min mening burde han aldri fått lov til å jobbe med mennesker. Jeg har flere dårlige erfaringer med denne legen. Jeg har sittet truseløs i den stolen, grått og vært bunnløst fortvilet. Jeg har kastet han ut av rommet og har fått snakke med sjefen hans. Han anbefalte at vi sendte inn en skriftlig klage. Da var det enklere for dem å evt få gjort noe. Vi gjorde dessverre aldri det. Jeg ble gravid og i lykkerusen ble denne legen lagt på hylla. Mistet dessverre i vinter, i uke 19💔 Har møtt denne legen igjen nå og kan dessverre ikke si at min erfaring og inntrykk av han har bedret seg. Langt i fra! Å bruke energi på å skrive klage på en lege når man står i disse rundene som vi gjør i vårt såre forsøk på å få barn, virker helt dust og totalt utmattende. Men tenker at alle vi som har hatt slike opplevelser likevel kanskje bør gjøre det... Om ingen sier i fra, skjer det i hvert fall ingen endring... 

Jeg heier på alle dere tøffe, sterke og utholdende damer!!❤️💪 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vil det si at eggene er 4 og 5 delt? Av de 11 befruktet så var 8 4 delt og 1 5delt på dag 2 om uttak regnes som dag 0. 

Anonymkode: e4bb1...b24

Det høres helt perfekt ut 👍 de skal være 4-delt på dag 2, og så begynner de å dele seg videre så 5-delt er også helt bra. Lykke til, håper de fortsetter like fint videre 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde innsett 12. Sep og jeg kjenner absolutt ingenting. Nå er det tre dager til jeg skal ha mensen og jeg lurer på om jeg begynner å merke at den er på vei... Vurderer å teste nå for jeg tror ikke jeg klarer å vente til tirsdag når jeg har så dårlig følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Påmfritt skrev:

Jeg hadde innsett 12. Sep og jeg kjenner absolutt ingenting. Nå er det tre dager til jeg skal ha mensen og jeg lurer på om jeg begynner å merke at den er på vei... Vurderer å teste nå for jeg tror ikke jeg klarer å vente til tirsdag når jeg har så dårlig følelse...

I samme båt vi da. Hva slags progesteronstøtte bruker du? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I samme båt vi da. Hva slags progesteronstøtte bruker du? 

Anonymkode: 8a891...436

Jeg brukte opp en crinonepakke fra fryseforsøket men har gått over til lutinus nå. Hadde håpet at den var litt mindre ekkel men jeg tror jeg holder meg til crinone... Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Påmfritt skrev:

Jeg brukte opp en crinonepakke fra fryseforsøket men har gått over til lutinus nå. Hadde håpet at den var litt mindre ekkel men jeg tror jeg holder meg til crinone... Hva med deg? 

Lutinus. Og bivirkningene på den er jo like graviditetsymptomer. 

Men vil de fleste begynne å blø når de skulle hatt mensen om det ikke ble graviditet. Eller vil de fleste få blødningen når man slutter på tablettene? Eller er svaret bare det varierer fra kvinne til kvinne? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lutinus. Og bivirkningene på den er jo like graviditetsymptomer. 

Men vil de fleste begynne å blø når de skulle hatt mensen om det ikke ble graviditet. Eller vil de fleste få blødningen når man slutter på tablettene? Eller er svaret bare det varierer fra kvinne til kvinne? 

Anonymkode: 8a891...436

Det varierer. Noen må slutte helt med støttebehandling for at mensen skal komme, andre får mensen til tross for støttebehandling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

Har de prøvd estradot plaster? Jeg har ikke prøvd letrozol, men progynova ga ikke så tykk slimhinne. Estradot funket veldig bra, fikk flott slimhinne. Du kan jo høre om det hvis du ikke har prøvd det? Lykke til 😊

Takk for tips. Jeg foreslo faktisk det til st Olavs fordi jeg leste at estradot kunne ha snillere bivirkninger enn progynova, men de sa at de vil prøve progynova først/at det er det eneste reelle alternativet til letrozol enn så lenge. Skal prøve progynova nå når mensen kommer. Husker du hvor stor dose progynova du gikk på uten effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...