Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Aaa08 said:

@Wiley har du fått blasto noen gang? 

Ja, på tredje innsett tok vi opp alle 7 2-dagers fra frys og dyrket videre, to ble satt inn på dag 5, negativt forsøk. Denne gangen dyrket de 7 videre til blasto etter at jeg satte inn 3-dagers og 1 6-dagers på frys igjen nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Fnugg said:

:( Stor klem til deg! Og en veldig stor porsjon pågangsmot - det er ikke enkelt i IVFkarusellen. Håper virkelig femte forsøket får strålende resultat - og at du får tatt vare på deg selv i mellomtiden!

Tusen takk, kjemper meg litt oppover nå og får prøve å snakke med noen privat klinikker for å høre litt hva de tror. I mellomtiden blir det detox og prøve å få kroppen i vater igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil si noe til meg om hva dere tenkte når dere skjønte at prøverør ble veien å gå? Var det en redning for dere, en «god» løsning eller et nederlag? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wiley skrev:

Negativ test igjen, da gikk fjerde innsett i vasken også. Tar en liten pause så og forsøker frys i mars/april. Så får jeg se om jeg orker mer etter det. 

Åh så kjipt 😔😔 Høres ut som det kan være godt med en god pause nå, ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Noen som vil si noe til meg om hva dere tenkte når dere skjønte at prøverør ble veien å gå? Var det en redning for dere, en «god» løsning eller et nederlag? ❤️

For vår del ble det godt. Det har vært værre å takle de gjentakende vonde mnd det ikke går. Nå starter vi opp om et par uker, så kan selvsagt ikke uttale meg enda hvordan det blir enda, men slik det har vært nå, har det vært så vondt å ikke em gang føle noe grunn for å ha håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Tusen takk, kjemper meg litt oppover nå og får prøve å snakke med noen privat klinikker for å høre litt hva de tror. I mellomtiden blir det detox og prøve å få kroppen i vater igjen. 

Fryseforsøk med den 6-dagers blastoen kan jo bli bra da! Jeg har troa på at dette løser seg, men jammen dårlig gjort at det skal være en sånn tung og lang vei. En klem til fra meg 💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, bondekone skrev:

For vår del ble det godt. Det har vært værre å takle de gjentakende vonde mnd det ikke går. Nå starter vi opp om et par uker, så kan selvsagt ikke uttale meg enda hvordan det blir enda, men slik det har vært nå, har det vært så vondt å ikke em gang føle noe grunn for å ha håp.

Fint at det føltes godt for dere ❤️ Da kommer vi til å følge hverandre ganske tett vi da, oppstart om et par uker her også (avhengig av mensen) 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Patriotpaula skrev:

Noen som vil si noe til meg om hva dere tenkte når dere skjønte at prøverør ble veien å gå? Var det en redning for dere, en «god» løsning eller et nederlag? ❤️

For vår del var det også følelsen av endelig å få kommet i gang med noe håndgripelig. Gråt hele veien hjem fra oppstartsamtale husker jeg, men det var nok mest fordi det var så overveldende. Har ikke lyktes for vår del (søskenforsøk) enda, men er i gang med spray for første gang nå. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har byttet fra offentlig til privat, bestilte dere utskrift av journalen? Eller sendte dere bare med de notatene som ligger inne på minjournal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wiley skrev:

Dere som har byttet fra offentlig til privat, bestilte dere utskrift av journalen? Eller sendte dere bare med de notatene som ligger inne på minjournal?

Bestilte utskrift ja. Gjorde dette gjennom en nettside. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Aaa08 said:

10 egg befruktet. Innsett enten i morgen eller på tirsdag. Må ringe klinikken i morgen tidlig 

Så spennende, håper de utvikler seg fint nå! Endret de noe særlig på opplegget for deg denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Wiley skrev:

Så spennende, håper de utvikler seg fint nå! Endret de noe særlig på opplegget for deg denne gangen?

Ikke så mye nei.... Andre medisiner enn i Riks, og 2 ovitrelle i stedet for 1. Tar prednisolon i tillegg, men det ville jeg selv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Aaa08 skrev:

10 egg befruktet. Innsett enten i morgen eller på tirsdag. Må ringe klinikken i morgen tidlig 

Bra antall! Lykke til med innsett 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren

Hei alle sammen! Da hører vel jeg også til denne gruppen😊

Fikk påvist at begge egglederene er tette gjennom laporoskopi, og det er ingen vei utenom IVF. Jeg føler meg glad for å vite årsaken, men tar meg selv i å gråte noen ganger også. Fikk beskjed om dette i dag. 

Jeg trøster meg med at det muligens gir stor mulighet for å lykkes siden det er «bare» dette som står i veien for oss. 

Vært prøvere siden 2014, og er spent på veien videre! 

Lykke til alle sammen! Håper 2019 blir vårt år 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Katteelskeren skrev:

Hei alle sammen! Da hører vel jeg også til denne gruppen😊

Fikk påvist at begge egglederene er tette gjennom laporoskopi, og det er ingen vei utenom IVF. Jeg føler meg glad for å vite årsaken, men tar meg selv i å gråte noen ganger også. Fikk beskjed om dette i dag. 

Jeg trøster meg med at det muligens gir stor mulighet for å lykkes siden det er «bare» dette som står i veien for oss. 

Vært prøvere siden 2014, og er spent på veien videre! 

Lykke til alle sammen! Håper 2019 blir vårt år 😊

Når skal dere i gang? 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Katteelskeren skrev:

Hei alle sammen! Da hører vel jeg også til denne gruppen😊

Fikk påvist at begge egglederene er tette gjennom laporoskopi, og det er ingen vei utenom IVF. Jeg føler meg glad for å vite årsaken, men tar meg selv i å gråte noen ganger også. Fikk beskjed om dette i dag. 

Jeg trøster meg med at det muligens gir stor mulighet for å lykkes siden det er «bare» dette som står i veien for oss. 

Vært prøvere siden 2014, og er spent på veien videre! 

Lykke til alle sammen! Håper 2019 blir vårt år 😊 

 
Så bra at de har funnet en årsak som forhåpentligvis kan hjelpes med ivf! Skjønner godt at det har blitt noen tårer i dag, det er jo ganske overveldende, både at dere har fått et svar og at dere skal i gang med ivf. 

Har du hatt gjennomskylling/vannscanning av eggledere tidligere? Eller viste ikke det problemet?

Om du ikke har andre kjente problemer, ville jeg spurt om muligheten for kort protokoll der de bare stimulerer eggproduksjon istedenfor lang protokoll med nedregulering i forkant. 😊

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
2 timer siden, Patriotpaula skrev:

Når skal dere i gang? 😊❤️

Skal ringe gynekologen neste uke for å bestille ny time, og blir nok henvist til Rikshospitalet. Håper ikke det tar så lang tid😊

Kjenner jeg gruer meg litt til uttak da jeg har hørt at dette er ubehagelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katteelskeren
2 timer siden, prøverpåny skrev:
 
Så bra at de har funnet en årsak som forhåpentligvis kan hjelpes med ivf! Skjønner godt at det har blitt noen tårer i dag, det er jo ganske overveldende, både at dere har fått et svar og at dere skal i gang med ivf. 

Har du hatt gjennomskylling/vannscanning av eggledere tidligere? Eller viste ikke det problemet?

Om du ikke har andre kjente problemer, ville jeg spurt om muligheten for kort protokoll der de bare stimulerer eggproduksjon istedenfor lang protokoll med nedregulering i forkant. 😊

Lykke til!!

Jeg hadde gjennomskylling i dag under laparoskopi, og har ikke hatt gjennomskylling tidligere😊 Gyn sendte meg rett til laparoskopi da det var mistanke om endometriose og de sjekker eggledere samtidig. Så det ble to fluer i en smekk.

Takk for tipset angående kort protokoll, skal ta det videre😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...