Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 hour ago, listefyll said:

Ikke glem at det kan hende det du har inni deg driver og deler seg aktivt akkurat nå ❤️

Håper det! Laben ringte ganske sent i dag, når jeg egentlig hadde forsonet meg med at det ikke ble noen på frys og sa de hadde fryst ned ett. Veldig lettet over å i det hele tatt ha en reserveløsning, men fortsatt ganske satt ut av hvor stor forskjell det er fra første runde når jeg endte opp med 10 på frys. Nå blir det i alle fall deilig å ha en hel uke uten å gå å vente på telefon fra sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Kone92 said:

Nå er jeg inne i tredje dagen med nesespray. Ikke merket noen bivirkninger enda. Det gjør nesten at jeg er redd den ikke fungerer😅

Jeg har fått innkalling til time på riksen 23. januar. Betyr det at jeg ikke skal begynne med sprøyter før etter dette?

Jeg har aldri hatt noen særlige bivirkninger av hverken spray eller sprøyter, en dag eller to med hodepine innimellom, men drikker du mye vann så slipper du nok unna. Men det virker nok uansett. Du får i deg ganske mye med fire doser om dagen. 

Første kontroll du skal på er for å sjekke at du er passe nedregulert, og om du er det så begynner du nok på sprøyter ganske raskt etter kontrollen. Jeg hadde bare denne første kontrollen på første forsøk, på andre forsøk startet jeg sprøyter uten kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kone92 skrev:

Nå er jeg inne i tredje dagen med nesespray. Ikke merket noen bivirkninger enda. Det gjør nesten at jeg er redd den ikke fungerer😅

Jeg har fått innkalling til time på riksen 23. januar. Betyr det at jeg ikke skal begynne med sprøyter før etter dette?

Haha, alt man skal bekymre seg for i denne prosessen 😂 Er det ikke for mye bivirkninger, så er det for lite. Skjønner det veldig godt, jeg bekymrer meg for alt mulig jeg også. Begynte på spray i dag.

Jeg skal også til Rikshospitalet 23. januar for kontroll 👍

Endret av Uvisst85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Haha, alt man skal bekymre seg for i denne prosessen 😂 Er det ikke for mye bivirkninger, så er det for lite. Skjønner det veldig godt, jeg bekymrer meg for alt mulig jeg også. Begynte på spray i dag.

Jeg skal også til Rikshospitalet 23. januar for kontroll 👍

Haha, ja! Jeg skal selvfølgelig bare være glad formen er god.

Da er vi helt likt i løpet da 😊 Håper det klaffer for oss begge🤞🏻

Endret av Kone92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg blitt ruger på en todagers i dag! Lettet for at det i det hele tatt ble insett, men sitter litt med følelsen av at de bare satte inn for å være greie uten å egentlig ha troen😅 men det går vel ikke? Da hadde det vel ikke blitt insett. Jeg har testdag 22.... så tester lørdag 19.😂😆 2. runden nå og 🤞🤞🤞

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sjokoladepiken skrev:

Da er jeg blitt ruger på en todagers i dag! Lettet for at det i det hele tatt ble insett, men sitter litt med følelsen av at de bare satte inn for å være greie uten å egentlig ha troen😅 men det går vel ikke? Da hadde det vel ikke blitt insett. Jeg har testdag 22.... så tester lørdag 19.😂😆 2. runden nå og 🤞🤞🤞

Masse lykke til🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, Sjokoladepiken said:

Da er jeg blitt ruger på en todagers i dag! Lettet for at det i det hele tatt ble insett, men sitter litt med følelsen av at de bare satte inn for å være greie uten å egentlig ha troen😅 men det går vel ikke? Da hadde det vel ikke blitt insett. Jeg har testdag 22.... så tester lørdag 19.😂😆 2. runden nå og 🤞🤞🤞

Hurra! Har tenkt tanken selv innimellom men det tror jeg ikke altså, de setter bare inn egg som har delt seg, men uansett ikke mye de kan se på dette stadiet. Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wiley skrev:

Håper det! Laben ringte ganske sent i dag, når jeg egentlig hadde forsonet meg med at det ikke ble noen på frys og sa de hadde fryst ned ett. Veldig lettet over å i det hele tatt ha en reserveløsning, men fortsatt ganske satt ut av hvor stor forskjell det er fra første runde når jeg endte opp med 10 på frys. Nå blir det i alle fall deilig å ha en hel uke uten å gå å vente på telefon fra sykehuset. 

Bra👍😊 Da satser vi på at den i magen er veldig veldigfin,også!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Da er jeg blitt ruger på en todagers i dag! Lettet for at det i det hele tatt ble insett, men sitter litt med følelsen av at de bare satte inn for å være greie uten å egentlig ha troen😅 men det går vel ikke? Da hadde det vel ikke blitt insett. Jeg har testdag 22.... så tester lørdag 19.😂😆 2. runden nå og 🤞🤞🤞

Lykke lykke lykke til🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Da er jeg blitt ruger på en todagers i dag! Lettet for at det i det hele tatt ble insett, men sitter litt med følelsen av at de bare satte inn for å være greie uten å egentlig ha troen😅 men det går vel ikke? Da hadde det vel ikke blitt insett. Jeg har testdag 22.... så tester lørdag 19.😂😆 2. runden nå og 🤞🤞🤞

Da jeg fikk sette egg i Riks sist hadde jeg følelse at de setter inn bare for å ikke avbryte et forsøk. Legen sa at egget var veldig fin, mens dama i laboratoriet sa at det hadde mange fragmenter.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er det noen som vet om det er vanlig å spotte/blø litt under sluttfasen av stimulering? Har lang protokoll (synarela og menopur), dag 26 (har ultralyd i morgen), og jeg blør litt i dag. Det skjedde under trening, så mulig det framprovoserte blødningen også. Jeg hadde mens som vanlig til forventet dato og har ikke blødd ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Da er jeg blitt ruger på en todagers i dag! Lettet for at det i det hele tatt ble insett, men sitter litt med følelsen av at de bare satte inn for å være greie uten å egentlig ha troen😅 men det går vel ikke? Da hadde det vel ikke blitt insett. Jeg har testdag 22.... så tester lørdag 19.😂😆 2. runden nå og 🤞🤞🤞

Gratulera som rugar! 🎉 krysser fingrane for at det går rette vegen denne gongen!! Stor klem frå meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2019 den 20.36, Sjokoladepiken skrev:

Da er jeg blitt ruger på en todagers i dag! Lettet for at det i det hele tatt ble insett, men sitter litt med følelsen av at de bare satte inn for å være greie uten å egentlig ha troen😅 men det går vel ikke? Da hadde det vel ikke blitt insett. Jeg har testdag 22.... så tester lørdag 19.😂😆 2. runden nå og 🤞🤞🤞

Krysser fingrene for deg 🙂 jeg er ruger på 2 stk tredagers egg og har testdag 21.januar... Forsøk nr. 8, da forrige forsøk endte med en MA i uke 12..  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen av dere andre som drømmer mye om utfallet av prøverør? Jeg har drømt hver natt etter innsett enten at jeg har en baby, eller at testen er positiv eller negativ. Og i drømmen har jeg følt intens lykke eller fullstendig krise. I natt drømte jeg at jeg fikk mentalt sammenbrudd på et sykehus fordi jeg fikk negativ test. Og hele dagen har jeg hatt en dårlig følelse på at jeg ikke er gravid. Jeg føler at jeh håndterer dette så greit, men tydligvis jobber underbevisstheten min veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det seg at noen settes på lang protokoll, og noen begynner med sprøyter med en gang? 

Anonymkode: 2934a...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har det seg at noen settes på lang protokoll, og noen begynner med sprøyter med en gang? 

Anonymkode: 2934a...a6a

Lang protokoll med spray er ofte ved første forsøk og anbefales hos de med endometriose f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Jeio skrev:

Er det noen av dere andre som drømmer mye om utfallet av prøverør? Jeg har drømt hver natt etter innsett enten at jeg har en baby, eller at testen er positiv eller negativ. Og i drømmen har jeg følt intens lykke eller fullstendig krise. I natt drømte jeg at jeg fikk mentalt sammenbrudd på et sykehus fordi jeg fikk negativ test. Og hele dagen har jeg hatt en dårlig følelse på at jeg ikke er gravid. Jeg føler at jeh håndterer dette så greit, men tydligvis jobber underbevisstheten min veldig.

Jeg har drømt flere ganger om positivt test og om at jeg holder en baby i armene men denne drømmen var trist da det virket som at jeg ikke ville ha denne babyen... (?). 

Ikke gravid ennå etter 2 (3) forsøk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal starte med spray på mandag (første gang med lang protokoll), men nå virker det som om eggløsning er rett rundt hjørnet. Noen som vet hvordan sprayen vil påvirke en modnet folikkel? Vil den bare skrumpe inn, bare fortsatte å vokse eller kan man få spontan eggløsning på spray? Får ikke spurt sykehuset før jeg skal spraye, så får bare ta første dose og heller legge inn en melding om hva de tenker.. Følger også med på temp, men vet ikke om spray har noe påvirkning på den? 

Har vært så enkelt med sprøyter og kort protokoll, men gjør alt for å bedre sjansene 😊 har fire stimuleringer bak meg, der bare en har ført til innsett, og det av et halvgodt egg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prøverpåny skrev:

Jeg skal starte med spray på mandag (første gang med lang protokoll), men nå virker det som om eggløsning er rett rundt hjørnet. Noen som vet hvordan sprayen vil påvirke en modnet folikkel? Vil den bare skrumpe inn, bare fortsatte å vokse eller kan man få spontan eggløsning på spray? Får ikke spurt sykehuset før jeg skal spraye, så får bare ta første dose og heller legge inn en melding om hva de tenker.. Følger også med på temp, men vet ikke om spray har noe påvirkning på den? 

Har vært så enkelt med sprøyter og kort protokoll, men gjør alt for å bedre sjansene 😊 har fire stimuleringer bak meg, der bare en har ført til innsett, og det av et halvgodt egg. 

Er det ikke vanlig å begynne med spray cirka en uke før mensen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kone92 skrev:

Er det ikke vanlig å begynne med spray cirka en uke før mensen? 

Jeg skulle begynne syklusdag 20 og jeg spurte om det hadde betydning at jeg har lange sykluser, men fikk til svar at det ikke hadde noe å si.. Men lurer jo litt på om det er lurt å starte midt i eggløsning da..  🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...