Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 time siden, Wiley skrev:

Da blir det plutselig innsett på meg i morgen i stedet for, de ringte fra laben i dag og det var bare 5 stk som fortsatt delte seg som de skulle. Litt skuffet. Sist endte jeg opp med 10 på frys, nå lurer jeg på om jeg får noen i det hele tatt.  

Skjønner at du er skuffet, men husk at mange blir gravide med 2 dagers også. Krysser fingrene for at de setter inn en stayer ❤️

Anonymkode: d5af7...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner at du er skuffet, men husk at mange blir gravide med 2 dagers også. Krysser fingrene for at de setter inn en stayer ❤️

Anonymkode: d5af7...1ca

Joda, har blitt gravid selv med 2-dagers, selv om det endte i SA, så er vel ikke så skuffet over akkurat innsett dagen, men jeg har dessverre dårlig erfaring fra dyrking til blasto. Siste fryseforsøk tinte vi 7 stk, to holdt til dag 5 og ble satt inn, men resten døde så hele sikkerhetsnettet mitt forsvant og det endte også i negativt forsøk. Så jeg er egentlig veldig bekymret for om jeg i det hele tatt får noe på frys denne gangen. Dårlig magefølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wiley skrev:

Joda, har blitt gravid selv med 2-dagers, selv om det endte i SA, så er vel ikke så skuffet over akkurat innsett dagen, men jeg har dessverre dårlig erfaring fra dyrking til blasto. Siste fryseforsøk tinte vi 7 stk, to holdt til dag 5 og ble satt inn, men resten døde så hele sikkerhetsnettet mitt forsvant og det endte også i negativt forsøk. Så jeg er egentlig veldig bekymret for om jeg i det hele tatt får noe på frys denne gangen. Dårlig magefølelse. 

Var i samme situasjon, de ville først dyrke i 5 dager men så var det bare 4 som var fine nok. Men jeg har sagt at jeg vil eventuelt sette inn 2 på dag 3, og dyrke de to siste til blasto (som då ikke klarte seg så lenge og testen ble også negativ...). 

Men lurer på om det er noe gammel utstyr eller noe i Riks, mange egg som ikke overlever tining f eks i forhold hos private klinikker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kone92 skrev:

Nå er det to dager til oppstart av nesespray. Er det noen som har noen erfaringer/tips om når på dagen det kan være lurt å ta nesesprayen?

Har ikke du fått info fra klinikken? 

Skal du ta den 2 ganger om dagen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kone92 skrev:

Nå er det to dager til oppstart av nesespray. Er det noen som har noen erfaringer/tips om når på dagen det kan være lurt å ta nesesprayen?

Hva bruker du? Vanlig dose om du bruker  Suprecur er jo 4 ganger dagen - kl 07,12,17 og 22. Tidspunkt er nøye. 

Men du har sikkert fått et skriv eller info i vedlegg på medisinpakka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Hei :)

Vurderer nå å starte opp med sprøyter i 10 dager ved neste menstrasjon, for å så gå i gang med mitt første ivf-forsøk. Er det flere av dere her inne som er uforklarlig barnløs? Er bekymret for at det ikke er mer sannsynlig å lykkes med ivf, etter så lang tid med prøving, og når alle undersøkelser og prøver viser at alt er tilsynelatende OK. 

Fordelen med å bare gå i gang er at jeg stresser pga alder, med ivf kan vi jo fryse ned hvis jeg om et par år har for lite/dårlige egg ved et ev. søskenforsøk. I tillegg har all prøvingen og stresset blitt veldig strevsomt.

Anonymkode: 2934a...a6a

Jeg var uforklarlig sekundær barnløs med gode testresultater og har jo ett barn på naturmetoden uten problemer.

Fant ut tilfeldig rett før oppstart at jeg hadde endometriose (tilfeldig fordi vev ble betent og spredte seg og lagde stor vond cyste, har nok hatt det før det og uten å vite det).

Ang frysing så må eggene være av veldig god kvalitet ved uttak, ifølge klinikken jeg bruker var det de færreste som fikk egg på frys. Så de fleste har forsøk med ferske egg.

Er ingenting å vente på om man har prøvd halvannet år og mer tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Fnugg skrev:

Hva bruker du? Vanlig dose om du bruker  Suprecur er jo 4 ganger dagen - kl 07,12,17 og 22. Tidspunkt er nøye. 

Men du har sikkert fått et skriv eller info i vedlegg på medisinpakka?

Jeg skal ta det to ganger om dagen. Men tenkte heller på om det var noen som hadde noen erfaringer om hvilke klokkeslett som kan passe til en vanlig hverdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Aaa08 said:

Var i samme situasjon, de ville først dyrke i 5 dager men så var det bare 4 som var fine nok. Men jeg har sagt at jeg vil eventuelt sette inn 2 på dag 3, og dyrke de to siste til blasto (som då ikke klarte seg så lenge og testen ble også negativ...). 

Men lurer på om det er noe gammel utstyr eller noe i Riks, mange egg som ikke overlever tining f eks i forhold hos private klinikker... 

Har aldri hatt problemer med tining, heller mer dyrking videre så er nok ikke utstyret det går på for min del. Får bare se hva de sier i morgen, og håpe på at de greier å fryse ned noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kone92 said:

Jeg skal ta det to ganger om dagen. Men tenkte heller på om det var noen som hadde noen erfaringer om hvilke klokkeslett som kan passe til en vanlig hverdag. 

Har alltid tatt rett før jeg drar på jobb, rundt kl 8 og på kvelden kl 20, men har aldri vært super streng på tidspunktene på nesesprayen. I helgene har jeg sovet lenger og tatt når jeg våkner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 20.12, Waldfee skrev:

Takk for gode ord 💗 Godt å dele tanker/følelser, og så satser vi på å få dele mange babynyheter her i 2019🤞 Vi fortjener det nå😊. Har du flere på frys, eller blir det nytt ferskforsøk? Sender deg masse lykkeønskninger!!

Takk for lykkeønskninger ❤ Jeg har én igjen på frys, så planlegges innsett nå i januar. Men er redd den ikke skal overleve, da blir jeg så skuffet. I såfall blir det nytt uttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2019 den 20.14, Waldfee skrev:

Hei og velkommen hit 😊! Det er nok ganske vanlig at man ikke finner noen klar årsak, jeg har mistanke om endometriose/adenomyose men de finner ikke noe helt konkret. Prøvde i flere år før vi fikk en gutt født 2015 på første ivf. Så det kan absolutt gå i ditt tilfelle også! 🤞

Tisen takk! Så fint å høre at det gikk på første forsøk for dere. ❤️ Er nå ferdig med alle undersøkelser hos Medicus. Starter opp med sprøyter i ti dager og ingen nesespray. Har ikke helt forstått forskjellen på sprøyter/og eller nesespray, men forsto det slik at det var mest smidig med sprøyter?

9 timer siden, Illy skrev:

Lykke til! Vi er uforklarlig infertile, og legene sa at det ofte var et godt utgangspunkt for å lykkes. De to første forsøkene våre gikk uventet dårlig, med få og dårlige egg. Men så gikk det :)  Masse lykke til! 

Tusen takk, så fint å høre at det gikk på 3. forsøk for dere. Det var sikkert en påkjenning frem mot målet. Skal dere forsøke med søsken? Masse lykke til i såfall. Ei jeg pratet med hadde tre ivf-forsøk og ingen av de gikk, men hun ble gravid utenom ivf-forsøkene og har nå to barn. Dette var nesten 20 år siden. 🙈

2 timer siden, Fnugg skrev:

Jeg var uforklarlig sekundær barnløs med gode testresultater og har jo ett barn på naturmetoden uten problemer.

Fant ut tilfeldig rett før oppstart at jeg hadde endometriose (tilfeldig fordi vev ble betent og spredte seg og lagde stor vond cyste, har nok hatt det før det og uten å vite det).

Ang frysing så må eggene være av veldig god kvalitet ved uttak, ifølge klinikken jeg bruker var det de færreste som fikk egg på frys. Så de fleste har forsøk med ferske egg.

Er ingenting å vente på om man har prøvd halvannet år og mer tenker jeg :) 

Rett før oppstart, oppstart av ivf? Har lest at endometriose ofte ikke oppdages før man prøver å bli gravid. Jeg spurte om det kunne være endometriose som var min forklaring, men siden jeg ikke har særlig menssmerter, ikke sterke blødninger, regelmessig menstrasjon og ellers ingen indikasjoner på dette var det lite sannsynlig. Jeg er riktignok sen med mitt første barn, og dette er jo en risikofaktor. Ingen i familien som har hatt endometriose, eller som i det hele tatt har hatt vansker med å bli gravid. Jeg har tre søstre som alle har fått barn uten problemer. Jeg skulle så gjerne forstått mer av hvorfor det ikke går for oss, har prøvt iherdig i snart 2 år, og har vært uten p-piller i 6 år. 

Siden jeg nå er 34 år kunne fordelen med ivf være at jeg fikk egg på frys, hvis reserven viser seg å bli dårlig dersom vi om et par år ville forsøkt å få ett barn til. Ble ikke forespeilet at dette skulle være lite sannsynlig å få til. Jeg får bare håpe. Er for fersk og for uvitende til å uttale meg om prøverør, men spør og tenker så mye fordi jeg er utrolig nervøs for at dette er en siste sjanse som heller ikke går. Føles jo litt som nok et skudd i blinde, bare at nå betaler vi for det. 

Anonymkode: 2934a...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Wiley skrev:

Holder til på Riksen. Egentlig dumt å henge seg opp i tallene, fikk uansett bare brukt 5 embryoer sist, så det er kanskje å ta sorgene på forskudd, men dette er 4 runde for meg og emosjonelt så har dette forsøket vært tungt. 

Lykke til med innsett, @Wiley! 🤞 skjønnerdu ble skuffet og at det blir tyngre jo flere forsøk kjenner jeg godt til! Men du får tenke at såpass mange å velge mellom til innsett fortsatt er bra. Jeg krysser fingrene for noen på frys i tillegg. Og hurra for riksen, som gjør både uttak og innsett i helger. Timing er så viktig i ivf, og så mye man betaler i det private så burde de åpne i helgene! Sønnen min ble satt inn på 17. mai på Riksen, faktisk! Satser på at søndag er lykkedagen for deg ! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Illy skrev:

Jeg følger med på tråden og heier på dere fra sidelinja foreløpig :) Vi er så heldige å ha et barn allerede. Hun ble til i 2017, på 3. ferskforsøk. Jeg er i midten av 30-åra og mannen i slutten. Vi ønsker oss et søsken, og vil helst gå i gang så raskt som mulig. Jeg responderte dårlig på hormonene sist, og er redd eggreservene faller raskt. Forhåpentligvis blir det oppstart en eller annen gang i 2019, men det blir nok ikke før mot slutten av året. I mellomtiden håper jeg på å lese masse gode nyheter her. 

Lykke til! Vi er uforklarlig infertile, og legene sa at det ofte var et godt utgangspunkt for å lykkes. De to første forsøkene våre gikk uventet dårlig, med få og dårlige egg. Men så gikk det :)  Masse lykke til! 

Koselig å se deg her👍😊 Veldig lurt å starte tidlig med søskenforsøk! Masse lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mamma til én skrev:

Takk for lykkeønskninger ❤ Jeg har én igjen på frys, så planlegges innsett nå i januar. Men er redd den ikke skal overleve, da blir jeg så skuffet. I såfall blir det nytt uttak.

Krysser krysser krysser for at den overlever og er en fin baby 🤞💗👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Here goes nothing... egguttak på mandag🤞#2fet

13620F4B-71DB-4023-8E7C-AFDECBBDB96B.jpeg

Masse lykke til med uttak! Det er stress med den sprøyta der synes jeg, må skru mange ganger også rekke å sette den til riktig tid😅. Håper det gikk fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tisen takk! Så fint å høre at det gikk på første forsøk for dere. ❤️ Er nå ferdig med alle undersøkelser hos Medicus. Starter opp med sprøyter i ti dager og ingen nesespray. Har ikke helt forstått forskjellen på sprøyter/og eller nesespray, men forsto det slik at det var mest smidig med sprøyter?

Tusen takk, så fint å høre at det gikk på 3. forsøk for dere. Det var sikkert en påkjenning frem mot målet. Skal dere forsøke med søsken? Masse lykke til i såfall. Ei jeg pratet med hadde tre ivf-forsøk og ingen av de gikk, men hun ble gravid utenom ivf-forsøkene og har nå to barn. Dette var nesten 20 år siden. 🙈

Rett før oppstart, oppstart av ivf? Har lest at endometriose ofte ikke oppdages før man prøver å bli gravid. Jeg spurte om det kunne være endometriose som var min forklaring, men siden jeg ikke har særlig menssmerter, ikke sterke blødninger, regelmessig menstrasjon og ellers ingen indikasjoner på dette var det lite sannsynlig. Jeg er riktignok sen med mitt første barn, og dette er jo en risikofaktor. Ingen i familien som har hatt endometriose, eller som i det hele tatt har hatt vansker med å bli gravid. Jeg har tre søstre som alle har fått barn uten problemer. Jeg skulle så gjerne forstått mer av hvorfor det ikke går for oss, har prøvt iherdig i snart 2 år, og har vært uten p-piller i 6 år. 

Siden jeg nå er 34 år kunne fordelen med ivf være at jeg fikk egg på frys, hvis reserven viser seg å bli dårlig dersom vi om et par år ville forsøkt å få ett barn til. Ble ikke forespeilet at dette skulle være lite sannsynlig å få til. Jeg får bare håpe. Er for fersk og for uvitende til å uttale meg om prøverør, men spør og tenker så mye fordi jeg er utrolig nervøs for at dette er en siste sjanse som heller ikke går. Føles jo litt som nok et skudd i blinde, bare at nå betaler vi for det. 

Anonymkode: 2934a...a6a

Er helt likt for meg, uten at det på noen måte betyr at du har endometriose altså :)

Men jeg kommer fra en veldig fertil familie, så jeg var alltid litt overrasket over at jeg var den eneste som ikke ble gravid veldig raskt. Hverken fastlege, gynekolog eller de på Fertilitetsklinikken spurte noe om endometriose utover «kontrollspørsmålene». 

Har hatt sikkert 20 vaginale undersøkelser (som ikke avdekker endometriose, men man ville jo sett cyster om de hadde vært der lenge) i utredningsperioden og diverse, og så plutselig bare følte jeg meg gradvis mer dårlig og hadde sterkere PMSubehag enn vanlig med rare «anfall» som etter noen måneder endte med ambulansebesøk og operasjon, men dette var jo altså kun på grunn av en såkalt sjokoladecyste (endometriosecyste). Hadde ikke den dukket opp og gitt problemer så hadde ingen sett noe.

Det vanlige uten noen symptomer er vel at man tar et par forsøk med IVF, og så muligens tar en diagnostisk lapraskopi før siste bare for å sjekke at det helt sikkert ikke er noe der om alt annet er helt topp normalt (uten at jeg vet altså, men de jeg kjenner har iallefall gjort det etter noen mislykkede forsøk). 

Jeg var og veldig engstelig for å starte med IVF fordi jeg følte det var så stort nederlag, men jeg ser jo nå at jeg bare har kastet bort en hel masse energi unødig. Jeg angrer egentlig bare på at jeg ikke begynte 1 år tidligere, men det hadde mye med økonomi å gjøre for vår del da siden vi må betale selv privat. 

Det er mye venting i IVFkarusellen, og imellom ditt og datt kan man jo være heldig å bli gravid naturlig :) Så jeg ser liksom ingen grunn til å vente, spesielt for dere som har prøvd i 2 år og enda har litt tid.

Vi startet aktivt (som i tester, konsekvent sex rundt EL hver eneste måned osv) når jeg var 35 år - nå fyller jeg 38 år, og har nettopp rukket å gjøre unna ett forsøk. 6 av de månedene var frivillig «venting» ved å prøve Letrozol først+en sommerferie hvor klinikken uansett var stengt. Resten av tiden har gått med til venting i operasjonskøer/timer og ditt&datt. 

Så min anbefaling er at dere bare setter igang, det er jo ingenting å tape på det - man blir jo ikke mindre gravid av IVF kontra naturlig når man først har prøvd ei stund. Og man kan fint prøve naturlig innimellom eventuell venting på noe.

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tisen takk! Så fint å høre at det gikk på første forsøk for dere. ❤️ Er nå ferdig med alle undersøkelser hos Medicus. Starter opp med sprøyter i ti dager og ingen nesespray. Har ikke helt forstått forskjellen på sprøyter/og eller nesespray, men forsto det slik at det var mest smidig med sprøyter?

Tusen takk, så fint å høre at det gikk på 3. forsøk for dere. Det var sikkert en påkjenning frem mot målet. Skal dere forsøke med søsken? Masse lykke til i såfall. Ei jeg pratet med hadde tre ivf-forsøk og ingen av de gikk, men hun ble gravid utenom ivf-forsøkene og har nå to barn. Dette var nesten 20 år siden. 🙈

Rett før oppstart, oppstart av ivf? Har lest at endometriose ofte ikke oppdages før man prøver å bli gravid. Jeg spurte om det kunne være endometriose som var min forklaring, men siden jeg ikke har særlig menssmerter, ikke sterke blødninger, regelmessig menstrasjon og ellers ingen indikasjoner på dette var det lite sannsynlig. Jeg er riktignok sen med mitt første barn, og dette er jo en risikofaktor. Ingen i familien som har hatt endometriose, eller som i det hele tatt har hatt vansker med å bli gravid. Jeg har tre søstre som alle har fått barn uten problemer. Jeg skulle så gjerne forstått mer av hvorfor det ikke går for oss, har prøvt iherdig i snart 2 år, og har vært uten p-piller i 6 år. 

Siden jeg nå er 34 år kunne fordelen med ivf være at jeg fikk egg på frys, hvis reserven viser seg å bli dårlig dersom vi om et par år ville forsøkt å få ett barn til. Ble ikke forespeilet at dette skulle være lite sannsynlig å få til. Jeg får bare håpe. Er for fersk og for uvitende til å uttale meg om prøverør, men spør og tenker så mye fordi jeg er utrolig nervøs for at dette er en siste sjanse som heller ikke går. Føles jo litt som nok et skudd i blinde, bare at nå betaler vi for det. 

Anonymkode: 2934a...a6a

Godt å slippe nesespray, forstår det slik ar du skal ha kort protokoll med bare sprøyter og det er jo enklere for kroppen! Raskere går det også. Jeg var 34 på forsøket vi fikk sønnen, fikk 4 egg på frys i tillegg til ham. Ble ingen barn av dem riktignok, men kan jo godt hende du får egg på frys! Jeg har fått to på frys under søskenforsøkene også, og er 39 nå. Så man skal alltid tenke man er heldig om man får frys, det er vanlig å ikke få også, men kan godt hende du får det! 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fnugg skrev:

Er helt likt for meg, uten at det på noen måte betyr at du har endometriose altså :)

Men jeg kommer fra en veldig fertil familie, så jeg var alltid litt overrasket over at jeg var den eneste som ikke ble gravid veldig raskt. Hverken fastlege, gynekolog eller de på Fertilitetsklinikken spurte noe om endometriose utover «kontrollspørsmålene». 

Har hatt sikkert 20 vaginale undersøkelser (som ikke avdekker endometriose, men man ville jo sett cyster om de hadde vært der lenge) i utredningsperioden og diverse, og så plutselig bare følte jeg meg gradvis mer dårlig og hadde sterkere PMSubehag enn vanlig med rare «anfall» som etter noen måneder endte med ambulansebesøk og operasjon, men dette var jo altså kun på grunn av en såkalt sjokoladecyste (endometriosecyste). Hadde ikke den dukket opp og gitt problemer så hadde ingen sett noe.

Det vanlige uten noen symptomer er vel at man tar et par forsøk med IVF, og så muligens tar en diagnostisk lapraskopi før siste bare for å sjekke at det helt sikkert ikke er noe der om alt annet er helt topp normalt (uten at jeg vet altså, men de jeg kjenner har iallefall gjort det etter noen mislykkede forsøk). 

Jeg var og veldig engstelig for å starte med IVF fordi jeg følte det var så stort nederlag, men jeg ser jo nå at jeg bare har kastet bort en hel masse energi unødig. Jeg angrer egentlig bare på at jeg ikke begynte 1 år tidligere, men det hadde mye med økonomi å gjøre for vår del da siden vi må betale selv privat. 

Det er mye venting i IVFkarusellen, og imellom ditt og datt kan man jo være heldig å bli gravid naturlig :) Så jeg ser liksom ingen grunn til å vente, spesielt for dere som har prøvd i 2 år og enda har litt tid.

Vi startet aktivt (som i tester, konsekvent sex rundt EL hver eneste måned osv) når jeg var 35 år - nå fyller jeg 38 år, og har nettopp rukket å gjøre unna ett forsøk. 6 av de månedene var frivillig «venting» ved å prøve Letrozol først+en sommerferie hvor klinikken uansett var stengt. Resten av tiden har gått med til venting i operasjonskøer/timer og ditt&datt. 

Så min anbefaling er at dere bare setter igang, det er jo ingenting å tape på det - man blir jo ikke mindre gravid av IVF kontra naturlig når man først har prøvd ei stund. Og man kan fint prøve naturlig innimellom eventuell venting på noe.

Godt nyttår til deg! Jeg tror det med fertil familie har null å si altså, har en søster som er veldig lik meg men hun er superfertil og jeg ikke. Og søskenbarn også fertile..så der kan det være storeforskjeller tror jeg. 

Du vet forresten at du kan få søakenforsøk på riksen? Du er jo under 39, så du kan søke. De åpnet etter sommeren for det igjen. Siden du skriver dere måtte spare ville jeg bare si det!

håper det snart klaffer for dere!🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Waldfee skrev:

Godt nyttår til deg! Jeg tror det med fertil familie har null å si altså, har en søster som er veldig lik meg men hun er superfertil og jeg ikke. Og søskenbarn også fertile..så der kan det være storeforskjeller tror jeg. 

Du vet forresten at du kan få søakenforsøk på riksen? Du er jo under 39, så du kan søke. De åpnet etter sommeren for det igjen. Siden du skriver dere måtte spare ville jeg bare si det!

håper det snart klaffer for dere!🤞

Det har sikkert null å si, jeg bare ble veldig bitter av det :hoho: 

Faktisk, jeg ringte Riksen og spurte om det - og hun mente det var «sånne som meg sin feil at det var lang kø - det viktige var at folk fikk 1 barn» når jeg spurte om å søke om søskenforsøk (nenvte at jeg gikk privat nå, har 2 forsøk igjen på kontrakten og tenkte vurdere et 4. Forsøk offentlig om det ikke funker)

De på FK bare :roll: Måtte det klaffe raskt for oss alle sammen ass! Jeg skal bare innom en ny fjerning av polypp i midten av måneden først - og håper ikke det er endometriosen som har vært sur de siste 2 syklusene 😕

Har hatt en merkelig murring nedi der, nemlig, og jeg tolker helst alt negativt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...