Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Wiley skrev:

Det høres jo kjempe bra ut! Håper på mange overlevende! Når skal du ha innsett?

Innsett på fredag.

Hvor legne etter uttak er det vanlig å ha smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.12.2018 den 0.59, Betta123 skrev:

Jeg skal bruke nesespray for første gang denne runden. Har brukt progynova tabletter og begynt rett på sprøyter de to andre gangene, begge gangene fikk jeg ut få egg😅 merkelig at de ikke satt meg på nesespray andre gangen hvis dt bidrar til flere egg??😓 fikk ut 4 egg første gang der et ble befruktet og satt inn. 11 egg andre gangen der 3 ble befruktet og to satt inn.

håper på gullegget tredje og siste forsøket nå❤️

Gru gleder meg fælt, tenk om vi ikke lykkes denne gangen heller:-( (ble gravid på forsøk nr to men mistet i uke 10, da er det vel et håp nå tenker jeg. Jeg kan i det minste bli gravid?) 

 

Nesespray er jo mest for de som har f eks endometriose. Har ingenting med antall egg å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Jeio said:

Innsett på fredag.

Hvor legne etter uttak er det vanlig å ha smerter?

Husker ikke helt men det er nok litt individuelt. Kommer an på hvor mye veske som fyller opp de tomme eggposene etc Tror jeg var i rimelig grei form etter et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aaa08 skrev:

Mine slutter å utvikle seg etter dag 3....

Er på suprecur nå, starter med sprøyter den 5.01...

Samme erfaring som meg da.. Mensen kom litt forsinket etter en kjemisk abort sist mens, så har ikke startet med spray enda. Lykke til med forsøk, spennende å se om det gir bedre uttelling! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstart på spray 14.01, veldig spent på bivirkninger og om det gir bedre resultat enn kort protokoll 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte de fra riksen. Det var 11 befruktede egg. Og pga antallet ville de dyrke til blastocyst. Så hvis 8 eller flere overlever til i morgen så skal jeg ha innsett av ett eller to blastocyct på mandag. Ennå ikke bestemt meg for en eller to...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to barn fra før og vurderer IVF privat til nr.3 av ulike grunner som jeg ikke vil kommentere her nå. Det jeg lurer på er om noen har god erfaring med privat klinikk i Oslo som er nærmeste storby for meg. Og ca pris. Takk og beste ønsker om babyer i år for alle dere prøverørprøvere.

Anonymkode: 0b4fb...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på uttak og fikk ut 12 egg, egentlig godt fornøyd med det, håper på litt bedre kvalitet denne gangen men vi får se hva de sier i morgen. 🤞🏽

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Wiley skrev:

Da har jeg vært på uttak og fikk ut 12 egg, egentlig godt fornøyd med det, håper på litt bedre kvalitet denne gangen men vi får se hva de sier i morgen. 🤞🏽

Så spennende! Krysser fingrene for deg😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2018 den 16.46, AnonymBruker skrev:

Melder meg inn her.. skal ha mitt første forsøk i februar. Kjenner meg ganske nærvøs og spent og håper det endelig skal klaffe for oss!

Skal ha kort protokoll med planlagt uttak i uke 7. Skal starte på prgynova tabeletter allerede denne måneden for å kontrollere syklus til uttaket. Er det flere som har gjort det ? Har lest litt om progynova og sitt at det blir mest brukt til fryseforsøk.. er det ikke lenge å gå på de tablettene ? Og er det noen som har merket noen bivirkninger av de ??

Anonymkode: 634ce...6e5

Eg byrja på Progynova på syklusdag 21 (24 des) og gjekk på dei heilt til fyrste bløningsdag (totalt 9 dagar). Faktisk så tok eg siste tabletten berre nokre timar før mensen kom natt til 2. januar (Tok Progynova kvar morgon og kveld). Så eg har ikkje gått på dei like lenge som det du skal/gjer.

Einaste eg har merka er at eg fekk skikkelege humørsvingninger når det nærma seg mens. Har aldri før hatt så kraftig PMS som då. Utanom det har eg eigentleg ikkje merka noko særleg til det. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Da har jeg vært på uttak og fikk ut 12 egg, egentlig godt fornøyd med det, håper på litt bedre kvalitet denne gangen men vi får se hva de sier i morgen. 🤞🏽

Krysser fingrene for god kvalitet🤞🏻🤞🏻🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wiley skrev:

Da har jeg vært på uttak og fikk ut 12 egg, egentlig godt fornøyd med det, håper på litt bedre kvalitet denne gangen men vi får se hva de sier i morgen. 🤞🏽

Bra, @Wiley! Veldig bra antall👍 heier masse på deg denne gangen, nå må det bare gå 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Jeio skrev:

Nå ringte de fra riksen. Det var 11 befruktede egg. Og pga antallet ville de dyrke til blastocyst. Så hvis 8 eller flere overlever til i morgen så skal jeg ha innsett av ett eller to blastocyct på mandag. Ennå ikke bestemt meg for en eller to...

Det høres jo veldig bra ut! Krysser fingrene for at det blir flotte blastoer🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ysera skrev:

Eg byrja på Progynova på syklusdag 21 (24 des) og gjekk på dei heilt til fyrste bløningsdag (totalt 9 dagar). Faktisk så tok eg siste tabletten berre nokre timar før mensen kom natt til 2. januar (Tok Progynova kvar morgon og kveld). Så eg har ikkje gått på dei like lenge som det du skal/gjer.

Einaste eg har merka er at eg fekk skikkelege humørsvingninger når det nærma seg mens. Har aldri før hatt så kraftig PMS som då. Utanom det har eg eigentleg ikkje merka noko særleg til det. 😊

Godt nyttår, @Ysera! Koselig å se deg her inne! Hvorfor er det igjen at du bruker progynova på forhånd? Jeg lurer på om det kanskje kunne vært noe for meg også. Skal høre med legen! Da er du allerede godt i gang, du da! Krysser virkelig alt jeg har for deg 🤞💗! Jeg har ikke fått mensen etter negativt forsøk i desember, må nok vente en stund til ser det ut som. Heier på deg og de andre imens🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Waldfee said:

Bra, @Wiley! Veldig bra antall👍 heier masse på deg denne gangen, nå må det bare gå 🤞

Takk snille deg:) kjenner at forventningene er lave, legene var så positive ved første forsøk men det ble jo ikke noe av. De er positive nå også, men klarer ikke skrape sammen like mye entusiasme. Får bare håpe på en god dose flaks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende å høre om dere som har hatt uttak og fått beskjed om befruktede egg.

Jeg hentet ut nesesprayen i dag, men skal ikke starte på den før 9. januar. Men kjente at det plutselig ble litt mer virkelig da jeg hentet ut nesesprayen på apoteket. Nå er det ikke lenge igjen, er så utrolig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Takk snille deg:) kjenner at forventningene er lave, legene var så positive ved første forsøk men det ble jo ikke noe av. De er positive nå også, men klarer ikke skrape sammen like mye entusiasme. Får bare håpe på en god dose flaks. 

Det er vanskelig med den entusiasmen etterhvert, men så er det jo bare slik at noen trenger noen forsøk før det går også. Det er jo veldig små marginer og mye flaks/uflaks, det gjelder å ikke gi opp og du skal ha flaks nå! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Godt nyttår, @Ysera! Koselig å se deg her inne! Hvorfor er det igjen at du bruker progynova på forhånd? Jeg lurer på om det kanskje kunne vært noe for meg også. Skal høre med legen! Da er du allerede godt i gang, du da! Krysser virkelig alt jeg har for deg 🤞💗! Jeg har ikke fått mensen etter negativt forsøk i desember, må nok vente en stund til ser det ut som. Heier på deg og de andre imens🤞🤞🤞

Godt nyttår til deg og @Waldfee! Kjekt å sjå deg og her ;) Legen sa til meg at eg skulle ta Progynova (slik eg har gjort: frå syklusdag 21 til eg får mensen) for å betra sjansane for jamnare folikkelvekst. Det skal visst hjelpa litt på å auka antalet egg, auka kvaliteten på egga og forbetra befruktningsraten. ;) Etter som eg skjønte har visst tilføringen av østrogen før stimuleringa den effekten at østrogenet skapar ei kunstig undertrykking av FSH slik at foliklane vert meir mottakelege til FSH når ein byrjar den hormonelle stimuleringa... var i alle fall det eg klarte å lesa meg fram til om østrogen priming. Det kan godt vera det kan vera noko for deg og, det skal visst vera ein av dei tingene dei tyr til for oss litt eldre damer ;) 

Ja, no er eg godt i gang.. krysser fingrane eg og for at alle gode ting er tre for meg.

det var verkeleg leit at det ikkje gjekk bra med ditt forrige forsøk, eg hadde verkeleg trua då... men me får berre reisa oss att og prøva igjen. Har de tenkt å gi det eit forsøk eller to til? Synd me ikkje vart samkjørte, men forhåpentligvis er 2019 året for oss begge to :Nikke: Stor og god klem frå meg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er litt ambivalent til å melde meg inn her, hadde virkelig håpet det skulle gå i 2018. Har hatt en litt tøff jul etter negativt forsøk i høst, etter 12 uker nedeegulering fikk vi det dårligste forsøket vi har hatt noen gang. Det var skikkelig nedtur. Når jeg på julaften fikk høre at en jevngammel venninne som har et yngre barn enn vårt, venter nr 2 i februar, begynte bare tårene å renne (heldigvis ikke hun som sa det da, hun var ikke der, da hadde det jo vært krise å grine). Jeg er selvsagt glad for henne, men tåler visst ikke nyheter om graviditeter om dagen,tårene bare kommer. 

Uansett, hell og lykke for 2019! Vi har to på frys privat og skal på samtale 15/1. I tillegg har vi et forsøk på riksen. Er 39 (fyller 40 i juli), ett ivf barn født 2015 som satt på aller første forsøket, 4 fersk og 2 frys i jakt på søsken, hvorav en graviditet utenfor livmor, 1 MA og resten negative. Veldig usikker hva vi skal gjøre nå først. Frys er jo mer skånsomt, og sikkert litt å vente på riks. Så tipper det blir fryseren først, om noen av embryoene overlever. Men først må jeg få mensen etter det negative forsøket i november/desember, pleier å bli litt forsinkelser så vi får se når den kommer. Heier på dere andre imens!🤞👍😊 kommer ikke til å grine av nyheter om graviditeter her, for å si det sånn 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...